|   15:07:40
דלג
  גלעד שיין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

תקשורת - הפיכה שלטונית

התקשורת מצנזרת תגובות, מאשימה את קבוצות המיעוט בחוליי החברה ומשתפת פעולה עם מערכת המשפט והפרקליטות העם לא ישתוק
19/11/2009  |   גלעד שיין   |   מאמרים   |   תגובות
לחרדים אסור להפגין, להביע דעה? דווקא מותר להם, רק שאת ההפגנה שלהם יסקרו פי כמה וכמה מאשר הכל הפגנה אחרת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בתקופה הקרובה בכוונתנו לערוך מחקר מקיף באמצעים שונים בשיתוף עם גוף מחקר בינלאומי בנושא הצנזורה באינטרנט באתרים ישראלים מרכזיים וגבולות חופש הביטוי. נבדוק ונחקור את המניעים לצנזור, אלו דעות פוליטיות מצונזרות בעיקר באותם אתרים, אלו גזעים ותרבויות נהוג לצנזר בטוקבקים ואת הסיבות המובילות לכך. כמובן, הכל בשם ה"אג'נדה".

מבדיקה ראשונית שערכנו השבוע עולה, שיש כרגע תחרות קשה בין האתרים וואלה! ווינט - מי יגיע למקום הראשון בכמות הצנזורים בגלל האג'נדה...

בתחום הכתבות והמאמרים חל שיפור משמעותי באתר ווינט והכתיבה הפכה מאוזנת וסובלנית יותר, ולפעמים אפילו אובייקטיבית. הכתבה של אריאנה מלמד, בה היא קוראת לסובלנות ולהבנה לתרבויות שונות כמו גם הכתבה של טלי פרקש, בה היא מבקשת שנדון לגופו של עניין ללא דעות קדומות, או הכתבה של יעל משאלי, שמתייחסת בכבוד להשקפת עולמם של אחרים ונותנת להם צ'אנס להצליח, ואפילו רוחמה וייס תוהה אם פרשנותה לסיפורי התורה הם לא תחת השפעה חזקה מחייה האישיים וכדומה, ולכן ייתכן שהיחס השלילי כל-כך שהיא ייחסה להם בעבר הוא לא בהכרח הפרשנות האובייקטיבית.

אין ביקורת אמיתית!
אתיופי מתויג [צילום: AP]

מהיום אתם כבר לא "סתם ישראלים", יש לכם כינוי ותיוג. כולכם בעצם "בני מיעוטים". אתם בסך-הכל "ערבים-ישראלים", "אתיופים", "רוסים", "מזרחיים", "עולים חדשים", או סתם מ"הפריפריה", אתם בכלל "ימניים", או "קיבוצניקים", אולי סתם "קיצוניים", ואני לא מקנא בכם אם אתם "מתנחלים", "דתיים" והכי גרוע - "חרדים". אם אתם במקרה סתם חילונים-אשכנזים וגרים במרכז הארץ, אל דאגה, יימצא כבר התיוג המתאים שיהפוך אתכם גם ל"בני מיעוטים" (אתם בטח "סטודנטים"...).

מה שהכי חשוב זה ששום ביקורת אמיתית לא תוכל לחדור מעבר למסך העשן ולקיר האטום של קואליציית יושבי היכלי השן ואוכלי החינם. תמיד מאבק אופוזיציוני לדיקטטורה השלטונית יושתק או יעומעם. הפרד ומשול כבר אמרנו?

למי שעדיין לא שם לב, כבר שנים רבות שמוסדות הממשלה בישראל והכנסת לא ממש מתפקדים כגופים עצמאיים. הם לא הרבה מעבר לבובות במשחק הזה, המכור מראש. הם מוחזקים קצר בדרכים שונות, שאני מעדיף לא לפרט אותן כאן. לצערי, יש גם פוליטיקאים מושחתים שמסייעים לחבורה זו להמשיך לשלוט.

דוח העוני? את מי זה מעניין... מי הם העניים הללו בכלל? אלו רק יושבי הפריפריה, האתיופים, הרוסים, וכולי וכולי. כן כן, זה בגלל הערבים והחרדים... הם יעלו לכם הרבה הסברים ותירוצים כדי שיוכלו לשבת בנחת בהיכלי השן, לשלוט בנו ולאכול את כספינו.

החרדים אשמים...

ישנה התנהלות חמורה בהרבה - הצנזורה בתגובות. צנזורה שיודעת היטב לצנזר בעלי דעות מסוימות כשהם כותבים בצורה טובה ועניינית, ולהשאיר תגובות פחות טובות בדרך כלל כדי להראות "איזון" כביכול

למרות זאת, בידיעות ובדיווחים חדשותיים עדיין יש לכאורה חוסר איזון מסוים ודיווח לא הוגן, שלפעמים "לא מדייק" בלשון המעטה... (כמובן לפי האג'נדה); כמו הכותרת "מאות חרדים תקפו עיתונאים". ואני תוהה, מאות חרדים תוקפים ואין אפילו תמונה אחת טובה של התקיפה? הרי המדובר בתקיפת עיתונאים, האם הם שכחו את המצלמות בבית? האם התקיפה של "מאות" האנשים הייתה מתוכננת כל כך טוב עד כדי כך שלא אפשרו לתעד את המתקפה ההמונית? ולמה אתר וואלה! לא עדכן על "מאות" התוקפניים? ואיך זה ש"מאות" תוקפים ואין כל נפגעים? ומדוע צונזרה הידיעה שאנשי האבטחה של אינטל לקחו את החוק לידיים וריססו בגז אנשים, נשים וילדים? זה כמובן מראה על דיווח "מאוד הוגן"... אבל יש לציין שביחס לכתבות אחרות על הפגנות של "חרדים" בעבר באתר ווינט, הדיווח הזה מאוד מאוזן... (ומי מדבר על כמות כתבות ה"חימום"... לפחות שמונה כתבות בנושא בניגוד גמור להפגנות אחרות המתרחשות בתקופה זו).

אך ישנה התנהלות חמורה בהרבה - הצנזורה בתגובות. צנזורה שיודעת היטב לצנזר בעלי דעות מסוימות כשהם כותבים בצורה טובה ועניינית, ולהשאיר תגובות פחות טובות בדרך כלל כדי להראות "איזון" כביכול. אבל במקרים של תגובות מצד פוליטי או תרבותי אחר, פתאום אין צנזור וגם תגובות של הסתה מפורשת מאושרות לפרסום. הכתבה על הפגנת החרדים מדגימה היטב את הצנזורה המגמתית. פה הצנזור ממש נרדם תוך כדי עבודה...

הנה מספר דוגמאות: בתגובה מס' 282 נכתב "מוות לחרדים...", ובתגובה מס' 176 נכתב - רבבות חילוניים! לעלות לי-ם ולדפוק להם מכות!!! ובתגובה מס' 127 "רק אש חיה" ובמס' 296 "הגיע הזמן אחת ולתמיד להכות... ללא רחם", ובכתבה אחרת בנושא בתגובה 111 "דרוס כל דוס! רק אש חיה!", ובעוד כתבה בווינט תגובה מס' 6 "חברים - לא ירחק יום ממחאה אלימה נגד החרדים ותנחשו איזה תקופה זה יזכיר לנו". גם אתר וואלה! מאשר טוקבקים גזעניים ומסיתים כשהמדובר הוא כלפי קבוצת מיעוט כמו החרדים, הוא גם מרשה לעצמו לשים תמונה של שריפה ענקית למרות שבמציאות לא היה שום דבר דומה (זה היה בשבת להזכירכם), גם שם בוואלה! בתגובה 50 "להשתמש באש חיה כנגד... החרדים" ובכתבה נוספת בוואלה! בתגובה מס' 77 "יש לפעול להכנסתם של החרדים לגבולות הגטו שלהם, גידור טוב מסביב ועמדות שמירה כדי למנוע יציאתם החוצה. מקומם של החלאות האלה בתוך מתחם מגודר...". ישנן כמובן עוד דוגמאות רבות מספור. אם זו לא אנטישמיות, אז אינני יודע אנטישמיות מהי. תמיד קבוצת המיעוט (בעבר וגם כיום בעולם - היהודים, ובישראל - החרדים) היא זו שאשמה בכל חוליי החברה... בגללה כל הבעיות החברתיות, הפוליטיות והכלכליות. יש סוף-סוף את מי להאשים.

את ההתארגנות של הפעילים הפוליטיים לטקבק נגד החרדים אני עוד יכול להבין (אפשר ללמוד על קיומה של פעילות כזו מהטוקבקים עצמם כמו תגובה מס' 32), אבל איך אתר רציני כמו ווינט יכול להיות כל כך סלקטיבי ולייצג אינטרס של קבוצה פוליטית בלי שום גילוי נאות שכתבה זו והטוקבקים המצורפים אליה מותאמים מראש לפי צרכיה של המפלגה המסוימת או האג'נדה... פשוט כדי שנבין מראש את התופעות הייחודיות והמופלאות. שום גילוי נאות? שום אתיקה? האם אתר ווינט מתיימר להיות אתר חדשות אובייקטיבי?

הר הגעש יתפוצץ...

צאו לסיור קצר באזורי המגורים של הערבים ותראו את האפליה זועקת. תבינו שהכל מסך עשן, כסות עיניים וצביעות. צאו גם לרמת אביב או לאזורי המגורים האחרים של אותם אוליגרכים ולא תמצאו שם הרבה ערבים או אתיופים למשל...

זעקת הקיפוח והאפליה שעולה מהפריפריה, מהנגב, מהרוסים, מהערבים-הישראלים, מהמזרחיים, מהחרדים (רק השבוע דווח שנסגרו שלושה סניפי טיפת חלב במגזר הבדואי...); זעקת האבטלה שמקיפה את כל חלקי העם, למעט אוכלי החינם שעסוקים בסידור עבודה לבני משפחותיהם ומקורביהם ובשימור שלטונם. הם מדברים גבוהה-גבוהה על "סוציאליזם" ועל "שלטון החוק", הם שומרי הסף לבדוק שלא יהיו "קשרי הון-שלטון"... כן, החתולים שומרים היטב על החלב...

אנחנו גם לא שוכחים את קלדניות בתי המשפט שאנשי הצדק "שכחו" לדאוג לזכויותיהן. גם הסטודנטים, שכל שהם מבקשים זה תואר כדי שיוכלו להתפרנס בכבוד והם נאלצים לשלם סכום עצום בשביל לממן את משכורותיהם השמנות של בכירים באוניברסיטה, כמו גם את פקידי האוצר שהם חלק בלתי נפרד משלטון הפקידים בשיתוף פעולה מלא של אנשי התקשורת המושחתים. היום צעירים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה בגלל ביורוקרטיה וסחיטה של המדינה השבויה בידיים של פקידים אטומים החל מפקידי האוצר ושאר הפקידים המשתפים פעולה ביניהם, כי הם מעדיפים אותנו עניים וטרודים מכדי שנשים לב לשחיתות השלטונית שלהם. והכל בחסות ההשתקה של התקשורת. הם ינצלו עד תום את מעמד הביניים שימשיך לממן אותם והם ימשיכו לחלוב...

הם כאילו דואגים לזכויות של ערבים, אבל זה רק בכאילו. צאו לסיור קצר באזורי המגורים של הערבים ותראו את האפליה זועקת. תבינו שהכל מסך עשן, כסות עיניים וצביעות. צאו גם לרמת אביב או לאזורי המגורים האחרים של אותם אוליגרכים ולא תמצאו שם הרבה ערבים או אתיופים למשל... אבל הם ממש לא גזענים... הם רק מתייגים מ"סיבות ברורות" את האתיופים כפושעים פוטנציאליים כמו גם את הדתיים והחרדים או אחרים. רק הם, כמובן, מושלמים. הם נולדו כנסיכים בממלכת אוכלי החינם ואנחנו נמשיך לשלם...

טעיתם, מצטער להודיע לכם. הר הגעש רותח והלבה קרובה מתמיד להתפרץ... בתוך עמי אני יושב ואני חש היטב את התסכול של האנשים מהניהול הכושל של המדינה בידי קבוצה דיקטטורית שלא נבחרה מעולם ועושה בנו כבשלה. אני צופה התקוממות עממית עצומה של מאות אלפים שייצאו לרחובות להפגין מול קואליציית השחיתות. קום תקום מהפכה חברתית שתשנה הכל מבראשית. העם לא ישתוק לגזלני השלטון. הדמוקרטיה תצא להגן על עצמה.

רק טעות אחת יותר מדי - זה מה שהאוליגרכיה של השחיתות צריכה לעשות בשביל לגרום להתפרצות האדירה של הלבה מהר הגעש הרותח.

זכותם להפגין!
חרדי מפגין באינטל [צילום: AP]

אני אישית לא אוהב לראות את החרדים מפגינים. אני גם חושב שזה משרת יותר את הקבוצות הפוליטיות שרוכבות על הגל האנטי דתי יותר משזה מסייע במשהו לחרדים עצמם. הם אפילו בונים על ההפגנות האלו. האם אני אעלה בדעתי לרגע לשלול את זכותם של החרדים להפגין? הלא זוהי הדמוקרטיה במיטבה. להם מותר להפגין על מה שהם רוצים ולנו מותר לקיים הפגנות נגדיות על מה שחשוב לנו להפגין. אבוי לנו אם כל הפגנה של קבוצה כזאת או אחרת תסומן מראש כ"כפייה דתית", או כ"כפייה חילונית", או כל תיוג אחר שנועד כדי לנסות לשלול את הזכות הדמוקרטית הבסיסית להפגין. זוהי בדיוק הדרך המהירה לאנרכיה.

קריאות גזעניות לקבוצה המפגינה רק בגלל הרקע הדתי שלה או בגלל הלבוש השונה, מתאימות יותר לטוקבקיסטים בגרמניה לפני כמה עשרות שנים, לא למדינת ישראל של שנת 2009.

בפרט שבמקרה הזה הם מפגינים הפגנה צודקת לכאורה, שתועיל בעיקר לטובת החילונים (וזוהי גם דעתם של ח"כ שלי יחימוביץ' ואחרים) למניעת אפליה שתיווצר ולעצירת מפולת חברתית שעלולה להתפתח מכך שחברות מעסיקות עובדים בשבת ומי שלא מעוניין לא יתקבל לעבודה בתואנות שונות, וגם אם במפעל הזה זה לא יקרה, זה יקרה במפעלים שיבואו אחריו, כמו שקרה בארצות הברית בעבר. כך נוצרת אפליה ומתפתחים חיי עבדות מודרנית.

לצערי, החילונים לא יצאו להפגין על כך עד היום וחבל. מצד שני, כל הפגנה של חרדים פועלת בדרך כלל לרעתם מבחינת תדמיתם וכדומה, אבל אלו הם שיקולים שלהם ואין לנו זכות להתערב או לנסות למנוע את זכויותיהם הבסיסיות בתואנות שונות (כן, גם אם חלקם לא עשו צבא וזה עדיין על-פי חוק, יש להם זכויות דמוקרטיות כמו לכל אחד אחר. וגם אין קשר בין הדברים). עלינו להילחם עבור החופש להביע דעה באופן דמוקרטי הן בהפגנה והן בעיתונות ובטוקבקים. אם לא נאפשר זאת, זה יפגע בסופו של דבר בנו עצמנו. אסור לשבור את כללי המשחק הדמוקרטי.

מתעלמים מהחברה...

התקשורת שמה צפצוף ארוך ומתנשא על רוב הישראלים ומתעלמת כמעט לחלוטין מקיומם, מתרבותם, מצרכיהם ומהשקפת עולמם. השיטה פשוטה מאוד: הפרד ומשול

מעניין אם המשטרה תחקור את אותם כותבי טוקבקים מסיתים כמו שהיא מיהרה לעצור את החייל ה"חרדי" שכתב טוקבק בשבת נגד הקהילה הגאה. התקשורת עשתה בו שימוש רב להכפשת המגזר הדתי והחרדי (למרות שהסתבר שהוא כלל לא היה דתי בפועל). אני חוזר ושואל, כיצד ייתכן שאתר כמו ווינט יפרסם תגובות מסוג זה בלי לחשוש מחקירה פלילית בגין סיוע להסתה לרצח? האם זה לא מעלה שאלות נוספות הקשורות לקשרי הון-שלטון עם גורמים מהפרקליטות? נקודה למחשבה...

התקשורת שמה צפצוף ארוך ומתנשא על רוב הישראלים ומתעלמת כמעט לחלוטין מקיומם, מתרבותם, מצרכיהם ומהשקפת עולמם. השיטה פשוטה מאוד: הפרד ומשול. יושבי היכלי השן חברו לאוכלי החינם בתקשורת ויחד יצרו קואליציה של שחיתות שלטונית שלא מביישת שיטות ממשל דיקטטוריות בארצות אחרות. המימון, כמובן, על חשבוננו. אנחנו נמשיך לשלם מיסים ולפרנס את הפרזיטים הללו.

שיתוף הפעולה המוצלח בין גורמים במערכת המשפט ובפרקליטות, לבין רוב אנשי התקשורת בישראל יצר מציאות מדהימה, בה אלו ואלו מסוגלים לשבת בהיכלי השן ולהתעלם כמעט לחלוטין מרוב החברה הישראלית.

תאריך:  19/11/2009   |   עודכן:  19/11/2009
גלעד שיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תקשורת - הפיכה שלטונית
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מטאטא
19/11/09 12:05
2
משפטן
19/11/09 13:55
3
המבין
19/11/09 14:15
4
סער פז
19/11/09 14:36
5
giobio
19/11/09 15:11
 
איש
19/11/09 16:12
6
רצח רבין
19/11/09 17:50
7
מרק_טווין
19/11/09 18:05
8
eric
19/11/09 23:45
9
אריק1
20/11/09 00:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחת העצות הרבות שנותן שלמה המלך בספר קהלת היא: "אל תהי צדיק הרבה ואל תתחכם יותר, למה תִשוֹמֵם" (ז', ט"ז). חז"ל (ורש"י בעקבותיהם) פירשו את הפסוק על דרך הצמצום ודרשו אותו על שאול המלך, אשר מצד אחד הפגין צדיקות-יתר בחמלתו על עמלק, ומצד שני פעל ברשעות כאשר הרג את כוהני העיר נוב בהם חשד - שלא בצדק - בסיוע לדוד למרוד בו. אך הרבה יותר מתקבלים על הדעת דבריו של בעל "מצודת דוד", הרואה את הפסוק כהדרכה כללית: "אל תהי צדיק הרבה - לאסור על עצמך מה שהתירה התורה למען עשות סייג וגדר".
19/11/2009  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מזה עשור חוגגת בישראל השחיתות והיא גם מהגבוהות בעולם. מי שמטיל בכך ספק - באים נתוני מדד השחיתות העולמי לאשש זאת שחור על גבי לבן.
19/11/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
לפני ארבעים שנה, בהיותי סטודנט באוניברסיטת ויסקונסין בארה"ב, הגשתי מכתב סרבנות ללשכת הגיוס המקומית לבטא את ההתנגדות האישית והמוסרית למלחמה של ארה"ב בוייאטנם. מעשה זה נחשב בחוגים מסוימים של החברה האמריקנית כמעשה בגידה, אך בדור שינק את הלקח של משפטי נירנברג שקבעו חד-משמעית שאסור לבצע פקודה בלתי חוקית בעליל, מעשה הסרבנות לציית לפקודה בלתי-חוקית בעליל נראה הגיוני ונכון.
19/11/2009  |  דוד בדין  |   מאמרים
הדיווחים המגיעים מבתי הכלא בישראל מספרים על אווירה אופטימית בקרב האסירים הביטחוניים ותחושות כי עסקת חילופי האסירים המכונה "עסקת שליט" היא על סף סיום ותצא אל הפועל בשבוע הבא לקראת "חג הקורבן" הוא עיד אל-אצ'חא(בערבית).
19/11/2009  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
מנהיג הפרולטריון העברי, שר הביטחון אהוד ברק, הנוהג חיי צנע וצניעות כערך וכדוגמה אישית בחייו הפרטיים והציבוריים, מתאושש בדירתו הצנועה מהביקור המתוקשר, הצנוע והסגפני שקיים בבירת צרפת, ואחרי כמה ימי מנוחה הכרחיים מצהיר השר שבסך-הכל קרתה תקלה והוא יתקן (וכמובן אנחנו נשלם). זה מזכיר אהוד אחר אחרי מלחמת לבנון השניה. גם הוא יתקן הרי הוא למד, הוא בעל ניסיון. אותה שיטה רק התשלום אז היה גם במטבע אחר, קשה ונורא: חיי אדם. הפעם אצל אהוד שלנו זה רק מרשרשים. קטן עלינו ועליו. הוא לא לבד. התרגלנו.
19/11/2009  |  יוסי שחר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il