חברת המשלוחים שאול אליהו תובעת מרשת שופרסל 165 מיליון שקל, בטענה שחיסלה אותה לאחר שפעלה מאחורי גבה והתקשרה עם קבלני המשנה שלה. לטענת החברה, שהוקמה ונוהלה בידי האיש שאת שמו היא נושאת, שופרסל הפסיקה את ההתקשרות איתה לאחר 44 שנים ולמעשה נטלה לידיה את מערך המשלוחים שבנתה עבורה.
בתביעה, שהוגשה (12.5.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי בשנים 2018-2016 היה מחזורה של שאול אליהו 87-62 מיליון שקל בשנה והרווח השנתי הסתכם ב-10 מיליון שקל. החברה ביצעה 63% מן המשלוחים של שופרסל, תוך שימוש בעשרה קבלני משנה, ולדבריה הייתה הגדולה ביותר בישראל בתחומה (הפעילה 130 כלי רכב) ובפער ניכר ממתחרותיה. לאורך השנים ניסתה שופרסל ללא הצלחה להקים שירות משלוחים פנימי והתחייבה בפני שאול אליהו שההתקשרות עימה תימשך ללא מגבלת זמן, אם כי מדי פעם לחצה עליה להוריד את המחירים ולהעניק לה שירותים ללא תשלום - טוענת החברה.
לדברי שאול אליהו, בהסכם בינה לבין שופרסל נקבע, כי הרשת לא תחתור תחתיה ולא תנסה לגרום לעובדיה או לקבלני המשנה שלה לעבוד במישרין עם שופרסל. אלא שבפועל, היא טוענת, עשתה שופרסל את אשר התחייבה להימנע ממנו. באוקטובר 2018 ביקרו נציגים בכירים של שופרסל במטה של שאול אליהו בראשון לציון וקיבלו מידע רב על פעילותה. זמן קצר לאחר מכן הציעה שופרסל לשאול אליהו להקים חברת משלוחים משותפת (51% לרשת ו-49% לחברה), ואשר תקבל את כל פעילות המשלוחים - כולל זו שבוצעה בידי חברות משלוחים אחרות וכולל של חברות נוספות בקבוצת שופרסל.
שאול אליהו אומרת כי הסכימה להצעה ובחודשים הבאים ניהלה מו"מ מתקדם עם שופרסל על הקמת החברה. אולם במקביל החלו להגיע לאוזניה שמועות על גיוס קבלני המשנה שלה בידי שופרסל, וכאשר ביקשה הסברים - נענתה בפברואר 2019 בהודעה שאכן כך נעשה וההתקשרות עימה תופסק חודשיים לאחר מכן. במקביל, גרמה שופרסל לבכירים בשאול אליהו לעבור לקבלני המשנה, ובראשם הסמנכ"ל דרור חכמון. אחד מקבלני המשנה אף הציע למנכ"ל, יהודה שמשי, לעבור לשורותיו תמורת 100,000 שקל בחודש כדי לסייע בהענקת השירות לשופרסל.
שופרסל טענה, כי פעלה על בסיס ייעוץ משפטי, וכי ההסכם בינה לבין שאול אליהו אינו אוסר עליה לפנות לקבלני המשנה - שכן לשאול אליהו אסור היה להפעילם מלכתחילה על-פי ההסכם ביניהן. לדברי שאול אליהו, אין יסוד לנימוק זה כפי שלשיטתה ניתן ללמוד מלשונו של ההסכם. שאול אליהו טוענת, כי שווי פעילותה היה 117 מיליון שקל וזהו הפיצוי שהיא תובעת.
עוד טוענת שאול אליהו, כי בשנת 2015 שינתה שופרסל בצורה חד-צדדית את האריזות שהוטענו על רכביה - ארגזי פלסטיק במקום ארגזי קרטון וקרח יבש. שינוי זה אפשר לשופרסל לחסוך מיליוני שקלים, אך הגדיל את העלויות מבחינתה של שאול אליהו. היה צורך בהחלפת 150 כלי רכב של קבלני המשנה משום שמדובר באריזות גדולות יותר, והיה צורך להגדיל את מספר המשלוחים בשל השינוי בקיבולת בכל משלוח. לדבריה, הנזק שנגרם לה בשל השינוי הסתכם ב-44 מיליון שקל. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד חיים פיצ'ון, רותם צוק, בועז בן-צור ו
ענבל בורוש, וטרם הוגש כתב הגנה.