|
מיליארדי שקלים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
|
|
|
|
|
קבוצת שיכון ובינוי משכה את עתירתה נגד זכייתה של קבוצת שפיר הנדסה ו-CAF הספרדית במכרז הרכבת הקלה בירושלים. שו"ב עשתה זאת (14.5.20) לנוכח הערותיה של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, דנה כהן-לקח, בנוגע לשיהוי שנפל בהגשת העתירה.
מדובר במכרז בהיקף של מיליארדי שקלים, הן להפעלת הקו הנוכחי (האדום) אותו מפעילה כיום סיטיפס, הן להארכתו עד נווה יעקב ובית החולים הדסה עין כרם, והן לסלילת הקו הירוק לשכונות מלחה וגילה. הוא כולל הקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ, הקמת 50 תחנות, תכנון וייצור של 100 קרונות, הקמת מתחם מרכזי ובו חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים. הזכיין יפעיל את הרשת במשך 15 שנים עם אופציה לעשר שנים נוספות ויתחזק את הרשת במשך 25 שנה.
טענתה המרכזית של שיכון ובינוי - אשר התמודדה באמצעות חברת ג'יי לינקס - הייתה שההצעה של שפיר ו-CAF (קבוצת TransJerusalem) לא עמדה בתנאי הסף בנוגע לניסיון הקודם של המתמודדות. עוד נטען, כי החברה המפעילה - קייב-פס-טרנס האוקראינית - מואשמת בעבירות שוחד במדינה זו.
באוקטובר שעבר דחתה כהן-לקח את הבקשה לצו ביניים נגד מימוש זכייתן של שפיר ו-CAF, וזאת בשל שורה של נימוקים. הראשון והעיקרי היה, שהמתמודדים במכרז הסכימו שלא לנקוט הליכים משפטיים שיעכבו את העבודות; כהן-לקח לא קיבלה את טענתה של שו"ב, לפיה העלימה ממנה
בתום לב התניה זו. היא גם ציינה אז, כי הטענות נראות חסרות בסיס מספק.