צוות מקצועי של משרד החינוך, שבדק את אירוע "קוד הלבוש" בבית הספר הס בפתח תקוה, מצא כי לא נפל דופי בהתנהגות מחנכת הכיתה, שפעלה כשורה. עם זאת מצאה הבדיקה היסודית שקיים, כי למרות שלבוש התלמידה בת השבע הפר את הנהלים המחייבים תלבושת אחידה, היה מקום לגלות גמישות נוכח גילה הצעיר של התלמידה ונוכח העובדה כי הפרת המשמעת לא הייתה חמורה, מאחר שהילדה הגיעה לבית הספר עם בגד אחיד בצבעו ועליו סמל בית הספר.
הצוות מותח בין השיטין ביקורת על הורי התלמידה, שהתעקשו להעביר אותה לבית ספר אחר בעיר, בקשה שנענתה בסופו של דבר.
הצוות קיים שיחות עם מנהלת בית הספר הס, עם מחנכת הכיתה ועם הורי התלמידה כדי ללמוד את פרטי האירוע.
1. ביום שני, בתאריך ה- 18.5.20, הגיעה תלמידת כיתה ב' לבושה בשמלה, וללא תלבושת בית ספר כפי שנקבע במסגרת התקנון הבית-ספרי. לנוכח זאת, מחנכת הכיתה קיימה שיחה עם האם, וביקשה ממנה להגיע אל בית הספר כדי שתחליף את בגדיה, אך זו טענה כי היא בדרכה אל הלימודים. המחנכת בתגובה הציעה לאם כי בית הספר ייתן לילדה חולצת בית ספר נקייה. באותה עת היא שאלה את האם, האם לתלמידה יש מכנס תחת השמלה.
2. האם ציינה, כי לילדה יש מכנסיים תחת השמלה והיא מאשרת לתת לילדה את חולצת התלבושת של בית הספר. הילדה החליפה באופן עצמאי את הבגדים לחולצת ביה"ס וחזרה לשיעור. לדברי המחנכת, הילדה לא התלוננה ולא קיבלה תגובות שליליות על הופעתה והמשיכה את יום הלימודים כרגיל.
3. התלמידה נכנסה לכיתה והתיישבה במקומה, והמחנכת לא בדקה את אורך המכנסיים שהילדה לבשה מתחת לחולצה, מפאת צנעת הפרט וכן הסתמכה על דברי האם שלילדה יש מכנסיים קצרים תחת השמלה (החולצה הייתה במידה גדולה והסתירה את המכנסיים).
בין היתר נכתב כי האם צעקה לעברה של מחנכת הכיתה וכינתה אותה בשמות גנאי. המחנכת, המוערכת מאוד בבית הספר, ניסתה להידבר עימה ולהרגיעה, אך האם סירבה.
בשיחת בירור בבית הספר עם הורי התלמידה ועורך שינם, בנוכחות ראש מינהל החינוך, מנהלת האגף, מפקחת משרד החינוך, מנהלת בית הספר והיועצת החינוכית וללא נוכחות המחנכת, סרבו ההורים לקבל מערך תמיכה שיאפשר חזרת בתם לספסל הלימודים, וציינו כי הם מעדיפים לפנות לגורם מקצועי מטעמם. זאת למרות שהפגישה התמקדה בדאגה לשלומה של התלמידה מתוך רצון להביע התנצלות בפני התלמידה והוריה.
הצוות מצא כי מחנכת הכיתה פעלה
בתום לב מתוך רצון לכבד את כללי בית הספר, דבר לא נעשה בזדון ולא היה שום רצון לפגוע בתלמידה. עוד הוסיף: "ברקע הסערה ברשתות החברתיות ובתקשורת, גם המורה נמצאת במצוקה. מדובר במורה ותיקה ומוערכת. הערכתנו היא כי המורה פעלה לא מתוך כוונה להרע, אך כפי הנראה טעתה בשיקול הדעת. להערכתנו חשוב כי יועצת או פסיכולוגית ילוו באופן אישי את המורה ויתמכו בה בתהליך המורכב עמו היא מתמודדת".
גם לאחר המפגש ולאורך היום נעשו ניסיונות ליצור קשר עם ההורים, כולל ניסיון לביקור בית במטרה לפגוש את התלמידה, לדרוש בשלומה, לחזקה ולהקשיב לדברים מנקודת מבטה, אך ההורים סירבו. מפקחת בית הספר הצליחה ליצור קשר עם האב וניסתה לדבר אל ליבו, כי יאפשר ליצור קשר עם בתו, אך האב סרב. במשרד החינוך אומרים כי על-אף האמור, אין בכוונת גורמי המקצוע להרפות אלא להמשיך ולהתמיד בניסיונות ובמאמצים לצור קשר עם התלמידה והוריה.
בשיח חינוכי רגשי בכיתה, הביעו חבריה ללימודים את דאגתם לשלום התלמידה ולשלום מורתם. כל זה לא מנע מן ההורים לעמוד על בקשתם להעביר את בתם לבית הספר הוברמן בעיר.
צוות הבדיקה קבע שמדובר באירוע מורכב, אך מצער ומיותר, שגרם לפגיעה רבה בתלמידה במשפחתה, במחנכת ובבית הספר. ללא כל קשר להחלטת ההורים, ייעשה מאמץ כדי לייצר קשר מלווה ותומך עם המשפחה. כמו-כן, ייעשה מאמץ כדי לאפשר לתלמידה להיפרד מחבריה בבית הספר הס.
משרד החינוך מציין כי האירוע מעלה צורך מערכתי לדיון ולחידוד סוגיות הקשורות בהפעלת שיקולי דעת, במידתיות וברגישות גם כשמדובר באכיפת נהלים, וכותב כי יש להמשיך לפעול ליצירת מודעות, רגישות להתנהלות נכונה כך שאירועים כאלו לא יישנו בעתיד. עם זאת, אין שום המלצה לרכך את הנהלים בנושא קוד הלבוש בבתי הספר, אך מוצעים תמיכה וליווי בנושא אכיפת תקנון בית הספר.