|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

דוח: 1.7 מיליון שקל קנס על חברות התקשורת

דוח פניות הציבור על חברות התקשורת לשנת 2019: כ-56% מ-6,060 הפניות נמצאו מוצדקות לצרכנים הושבו כ-688 אלף שקל כפיצוי מבין חברות הסלולר, פלאפון מובילה במקום הראשון, הוט נט ופרטנר בולטות לטובה בין ספקיות האינטרנט
27/05/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
השר הנדל מקבל את הדוח [צילום: משרד התקשורת]

שר התקשורת יועז הנדל קיבל (יום ג', 26.5.20) את דוח פניות הציבור על חברות התקשורת לשנת 2019 וכן סיכום פניות הציבור בתקופת משבר הקורונה. 2019 התאפיינה בפתיחת שוק התשתיות הנייחות לתחרות. בנוסף לשוק הסיטונאי, החלו בעלי רישיון מפ"א (מפעיל פנים ארצי) נייח לשווק שירותים נוספים וחבילות הכוללות אינטרנט, טלפוניה קווית, טלפוניה סלולרית וטלוויזיה. כמו-כן החלו מספר בעלי רישיון לפרוס סיבים אופטיים.

פילוח התלונות תוך השוואה בין החברות

שיעור התלונות כלפי חברה/בעל רישיון יחסית לגודלה בהיבט מספר לקוחות/מנויים/קווים
חברות סלולר:
חברת פלאפון מובילה עם 1.4 תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים. חברת פלאפון הציגה שיפור ניכר ביחס לשנת 2018, בה התקבלו 1.9 לכל 10,000 לקוחות/מנויים ואחריה חברת פרטנר עם 1.5 תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים וחברת סלקום עם 1.6 תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים.

בשלוש חברות הסלולר הגדולות, חל שיפור ניכר ביחס לשנת 2018. הדבר נובע בין היתר, מפגישות עיתיות בין המשרד לבין בעלי הרישיון שמטרתן להציף באופן ממוקד סוגיות לשיפור השירות המסופק לצרכן.

ספקיות הגישה לאינטרנט הגדולות: פרטנר מובילה - עם 2.7 תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים. ומיד אחריה סלקום עם 2.8. בחברה זו חל שיפור ניכר ביחס לשנת 2018 בה נרשמו 5.6 תלונות כל 10,000 לקוחות/מנויים.

מפעיל פנים ארצי-נייח (מספק שירותי טלפוניה קווית ותשתית אינטרנט עם יותר מ-500,000 מנויים): בתחום המפ"א הנייח עם מעל חצי מיליון מנויים מתמודדות חברות בזק והוט טלקום. בתחום זה הוט טלקום מובילה השנה עם 5.4 תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים, שיפור משמעותי לעומת שנת 2018, בה נרשמו לחובתה 8.6 תלונות לכל 10,000 מנויים.

מפעיל פנים ארצי-נייח (מספק שירותי טלפוניה קווית ותשתית אינטרנט עם פחות מ-500,000 מנויים): זו השנה השנייה שנכנסה לדוח קטגוריה חדשה, השוואה בין בעלי רישיון אשר החלו לשווק שירות נייח, חברות פרטנר וסלקום. פרטנר מובילה - עם 11.1 תלונות לכל 10,000 לקוחות/מנויים. הדבר נובע, ככל הנראה, מהצטרפות אינטנסיבית של מנויים לשירות זה.

היחס בין חלקה של החברה בתלונות המוצדקות לבין חלקה בשוק

בין חברות הסלולר, פלאפון מובילה במקום הראשון עם ציון "טוב מאוד" ביחס בין חלק התלונות המוצדקות לבין נתח השוק של החברה בשנת 2019. זאת ועוד, עולה מהנתונים כי בפרטנר חל שיפור ניכר בשירות שסיפקה למנוייה בשנת 2019 יחסית לשנת 2018 והשיגה ציון "טוב" חברת גולן טלקום ממשיכה לספק לצרכניה שירות "טוב" על-אף הירידה ביחס לשנת 2018.


השנה, מספר המנויים שנלקח בחשבון הוא ממוצע של מספר המנויים בסוף שנת 2018 ובסוף שנת 2019.

בהוט נט חל שיפור והיא מובילה את הטבלה במקום הראשון עם ציון "טוב" ומיד אחריה בזק בינלאומי גם כן עם ציון "טוב", גם פרטנר השיגה ציון "טוב".

השוואה בתחום מפ"א -נייח עם יותר מ-500,000 מנויים: בהשוואה בין בזק להוט טלקום עולה כי בזק מספקת למנוייה שירות "טוב" והיא מדורגת ראשונה. עם זאת, בהוט טלקום חל שיפור ניכר בשנת 2019 ביחס לשנה שעברה.

בוצעה השוואה בתחום מפ"א -נייח עם פחות מ-500,000 קווים/מנויים: בהשוואה בין פרטנר לסלקום עולה כי שתי החברות סיפקו שירות "טוב" למנוייהן. עם זאת, פרטנר מובילה ובשנת 2019 חל שיפור ניכר ביחס לשנת 2018.


תלונות מורכבות

בסך-הכל טופלו 6,002 פניות, מתוכן הסתיים הטיפול ב-5,787 פניות. הפניות הולכות ונהיות מורכבות, היות שחלקן הגדול כולל מספר שירותים ואף תלונות על מספר חברות. הירידה במספרן של פניות הציבור יחסית לשנים קודמות, נובעת להערכת המשרד ממספר סיבות:

א. חברות התקשורת חתרו לפעול בהתאם להוראות האסדרה שיפור איכות ורמת השירותים הניתנים למנוייהן.
ב. אכיפה מוגברת שביצע המשרד וטיפול בתלונות, תרמו לכך שבעלי הרישיון הקפידו יותר על קיום הוראות רישיונם.
ג. הנגשת מידע לצרכנים - ניכר כי הצרכן מודע יותר מבעבר לזכויותיו ופונה ישירות לחברות.
ד. התחרות ההולכת וגדלה וההוזלה בתעריפי כלל שירותי התקשורת המסופקים בארץ.

בין המדדים שהוכנסו בשנה שעברה ומלמדים על איכות הטיפול נמצאים נושא פיצוי כספי והחזרים שקיבלו צרכנים בעקבות טיפול של תחום פניות הציבור- סה"כ הושבו לצרכנים מכל חברות התקשורת כ-688 אלף שקל במהלך שנת 2019 ומאות מכתבי תודה שנשלחו ביוזמת הפונים אל עובדי תחום פניות הציבור של משרד התקשורת שטיפלו בפניותיהם.

נושאי התלונות שהתקבלו ב-2019 מסווגים לחמישה עיקריים: מכירות, חשבונות, איכות השירות, מדיניות ובקשות מידע. חלה עלייה בשיעור התלונות בנושאי "מכירות" לעומת ירידה בנושאי "חשבונות". הסיבות לעלייה בנושאי מכירות, הן כניסת חברות תקשורת חדשות לשוק הנייח, דבר המלווה ב"חבלי לידה".

הדוח הועבר לידי השר על-ידי מנכ"ל המשרד נתי כהן, סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל פיקוח ואכיפה, איתן כסיף ומנהלת תחום פניות הציבור דולי דדון איזנברג. השר הנדל אמר: "אתמול הוטל עיצום כספי על חברת הוט, ויהיו עיצומים נוספים בקרוב על חברות שלא ימלאו אחר מחויבותן לציבור. עם כניסתי לתפקיד, הנחיתי את הממונים על פניות הציבור לעשות ככל הניתן להנגיש ולספק שירת איכותי ומהיר לפניות. משרד התקשורת פועל לקידום מהלכים צרכניים על-מנת להביא לחיזוק האמון בין הצרכנים לחברות התקשורת וכיבוד זכויותיהם. יש חשיבות רבה בעיני לתחרות בשוק התקשורת, אך לצד זאת, יש להבטיח מתן שירות איכותי והוגן לציבור הצרכנים בישראל. אדאג לטיפול בכל פנייה ופנייה ואדרוש מחברות התקשורת לעמוד באמות מיה גבוהות בכל הקשור לפניות אלה".

עיקרי ממצאי דו"ח פניות ציבור - טלקום לשנת 2019 / דוח
הדו"ח מציג נתונים שנקלטו ועובדו במינהל במשך השנים 2018 ו- 2019 ,ע"י מנהלת תחום פניות הציבור (19 עמ')

תאריך:  27/05/2020   |   עודכן:  27/05/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דוח: 1.7 מיליון שקל קנס על חברות התקשורת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלושה תלמידים מתיכון הגימנסיה בירושלים התגלו (יום ד', 27.5.20) כחיוביים לנגיף הקורונה. בהתאם לכך החליטו עיריית ירושלים ומשרד החינוך כי החל מהשבוע הבא יחזור בית הספר למתכונת של למידה מרחוק.
27/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שופטי בית המשפט העליון יצחק עמית, עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז, מני מזוז, ענת ברון, ג'ורג' קרא ודוד מינץ סבורים, כי קיים קושי - ואף קושי ממשי - בהטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, בשל כתבי האישום נגדו. אולם הם אומרים, מדובר בקושי ברמה הציבורית, ולא בכזה המצדיק התערבות של בית המשפט העליון.
27/05/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הודיע (יום ד', 27.5.20) כי בכוונתו למנות את מנהל בית החולים ברזילי, פרופ' חזי לוי, למנכ"ל המשרד. מינויו של לוי טעון אישור ממשלת ישראל.
27/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רווחי חברת הנדל"ן י.ח דמרי צנחו ברבעון הראשון של השנה ב-49.6%. רווחי החברה עמדו על סך כולל של 24.3 מיליון שקלים לעומת רווח נקי של 48.3 מיליון שקלים ברבעון הראשון אשתקד. זאת, בעיקר בשל צניחה של 41.1% ברווח התפעולי אשר עמד בסוף הרבעון על 43.2 מיליון שקלים לעומת רווח תפעולי של 73.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד שבו נרשם רווח ממכירת פרויקט סיטי טאוור באשדוד בסך של כ-29.7 מיליון שקל.
27/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ, קטע פגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות פרסום דברים מפי שרת התחבורה, מירי רגב, שלפיהם גנץ אינו בשל לכהן כראש ממשלה.
27/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il