|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

כאלף בקשות מדי שנה

22 אלף פנו לאיחוד משפחות; כמחציתם אושרו

הוועדה המשותפת ממליצה להאריך את תוקף חוק האזרחות והכניסה לישראל בשנה נוספת מרכז עדאלה: "לא יכול להיות שחוק דרקוני, גורף וגזעני כזה יישאר בספר החוקים כחוק זמני במשך 17 שנים ברציפות"
01/06/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון וועדת הפנים והגנת הסביבה ממליצה (יום ב', 1.6.20), ברוב קולות, למליאת הכנסת להאריך את תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) בשנה נוספת, עד 16.6.21.

החוק נחקק בשנת 2003, בימי האינתיפאדה השנייה, ונקבעו בו הוראות המגבילות את שר הפנים במתן אזרחות ורישיונות לישיבה בישראל במקרים של איחוד משפחות, וכן מגבלות על מתן היתרי שהייה בישראל במקרים של איחוד משפחות והיתרים הניתנים בסמכות המפקד הצבאי. זאת, נוכח עמדת גורמי הביטחון, לפיה בעשרות פיגועי התאבדות שהתרחשו באותם ימים, הסתמנה מעורבות גוברת והולכת של פלשתינים שהם במקור תושבי יהודה, השומרון וחבל עזה, הנושאים, בעקבות הליכי איחוד משפחות, תעודות זהות ישראליות המאפשרות להם תנועה חופשית בין שטחי הרשות לישראל.

בחוק נקבע מנגנון המאפשר את הארכת תוקפו של החוק בצו של הממשלה, באישור הכנסת, לתקופה שלא תעלה על שנה. מאז שנת 2004 ועד לשנת 2015 נדונו בקשות הממשלה להארכת תוקפו של החוק בפני מליאת הכנסת בלבד, ובסיום הדיון הצביעה המליאה על הארכת תוקפו של החוק.

במחצית שנת 2015, על-מנת לאפשר קיום דיון מעמיק יותר בבקשת הממשלה להארכת תוקפו של החוק, החליטה ועדת הכנסת, כי בטרם יבוא הצו לאישור מליאת הכנסת, תדון בו ועדה משותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הפנים והגנת הסביבה, שתגיש המלצותיה למליאת הכנסת.

הדיון הסוער היום נפתח בדבריו של יו"ר הוועדה, ח"כ צבי האוזר, שאמר: "אני רוצה להזכיר לחברים שהוראת השעה מגבילה את שיקול הדעת של שר הפנים לתת אזרחות ורשיונות ישיבה בישראל במקרים של איחוד משפחות עם תושבי יו"ש, עזה ומספר מדינות נוספות. יש לחוק חריגים וסייגים לגבי תושבי האזור מגיל 35 ומעלה, או תושבת שמלאו לה 25 ומעלה, וכן היתרים לילדים עד גיל 14 והסדרים לצעירים בני 14-18 ואף היתרים הומניטריים.

"הדיון כאן הוא בהתנגשות בין הזכות להקים משפחה אל מול הזכות לחיים שעלולים להיפגע מהטרור. אומנם הקמת משפחה היא זכות חוקתית, אך בית המשפט נתן דעתו שאין חובה לקיים זכות זו דווקא בישראל, ולמיטב ידיעתי התופעה של מימוש זכות זו שלא בישראל איננה שכיחה".

עו"ד נעמה פלאי מהלשכה המשפטית ברשות האוכלוסין הזכירה כי מעבר לחריגים ותיקונים שנעשו בחוק, היו עוד הקלות נוספות שנעשו על-פי שיקול דעת שר הפנים לאורך השנים. החוק נבחן כל שנה מחדש, הן בהקשר של הקלות אפשריות והן בהקשר הסיכון הביטחוני הנובע מאוכלוסייה זו, וכך, למשל הוחלט על תיקון תקנות אשר מאפשרות ביטוח בריאות ממלכתי גם למי שאין לו היתר ישיבה.

חברי הוועדה ביקשו מעו"ד פלאי נתונים עדכניים על היקפי הבקשות, וזו השיבה כי בעשור האחרון הממוצע השנתי היה כ-800 בקשות, ובשנתיים האחרונות יש כאלף בקשות בשנה. בניכוי סירוב על-רקע פלילי, ביטחוני, ביגמיה ואי-קיום מרכז חיים, נבחנו 22 אלף בקשות במהלך השנים, וכ-9,200 קיבלו היתר שהייה ועוד כ-3,600 מחזיקים ברישיונות לישיבה ארעית.

יו"ר הוועדה ביקש מנציג משרד ראש הממשלה להתייחס לתכלית הביטחונית של הבקשה, וזה השיב כי "משנת 2003 אנחנו מגבשים מדי שנה חוות דעת מקצועית לגבי הסיכון מאוכלוסיית איחוד המשפחות. אני מזהים בהם, גם כיום, זיקה ערכית וזהותית למדינות מהן הם באים, ומכאן שגם יש להם פוטנציאל מוגבר לסייע לארגוני הטרור, תוך ניצול הנגישות שלהם לנוע בתוך ישראל, וארגוני הטרור יודעים זאת ורואים בהם מאגר נוח לגיוס. דור ב', הילדים של איחוד המשפחות, מיוצגים אפילו יותר במסגרת המעורבות בטרור מאשר ההורים. הזיקה שלהם הופכת אותם לרגישים מאוד למתרחש בזירה הפלשתינית, והיות שאנו מזהים כי הן ביהודה ושמרון והן בעזה יש נפיצות גדולה כעת, אנו מזהים אותם כפוטנציאל מוגבר לסיוע לטרור ועל כן ממליצים להמשיך בהוראת השעה".

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה): "המציאות היא שמאז שנת 2007 החוק עצמו לא תוקן, גם אם ניתנו הקלות בהיתרים לאחר ביקורת שיפוטית. אי-אפשר להטיל הגבלות כאלה על אזרחים ישראלים, וזה המקרה עם אלה המוגדרים דור ב', ואנו מנהלים את הוויכוח הזה כל שנה בוועדה זו".

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד): "אם דור ב' ביצע מעורבות בטרור, אז ברור שהמערכת טעתה ויצרה מחבל, אזרח ישראלי כחול-לבן, כתוצאה מהיתרים שנתנה להוריו. 19 שנים חלפו מהפיגוע בדולפינריום והמחבל שהסיע את המתאבד בפיגוע זה קיבל תושבות קבע בישראל. החוק הזה נועד לבלום מעורבות בטרור, ולשמחתנו כרגע אין גל כזה, אבל היה גל כזה בזמנו והוא התפתח שוב ב-2015. החוק הזה עוסק קודם כל באיום, שביכולתנו כמחוקקים לבלום אותו, ואני אומר לכם שהוא טכניקה יעילה ביותר לסיכול פיגועים. האיום הוא דבר שיימשך עד שיהיה שינוי דרסטי ביהודה ושומרון ובעזה. אומר נציג שב"כ שהצפי של מערכת הביטחון הוא להתחממות וכולנו מבינים בגין מה. כל עוד האיומים לא רק נמשכים אלא גם מתגברים, בטח עם הודעת נשיא הרשות הפלשתינית על הפסקת התיאום, אני ממליץ לוועדה להאריך את הוראת השעה ולשקול אם יש מקום לחקיקת קבע".

עו"ד סאוסן זהר, מרכז עדאלה: "זהו אחד החוקים הגזעניים ביותר בספר החוקים הישראלי. אין כיום מדינה דמוקרטית אחרת שיש בה חוק כזה, שמגדיר קבוצה שלמה כאויב ואיום, מבלי לבצע בדיקה פרטנית לכל בקשה, כפי שהיה המצב לפני 2003. יו"ר הוועדה ציין שקרא את העתירות ואת פסקי הדין בהרכב המורחב, ואמנם נדחו העתירות, אבל זמניותו של חוק הזה והיותו הוראת שעה הייתה בלב הקביעה של דעת הרוב. לא יכול להיות שחוק דרקוני, גורף וגזעני כזה יישאר בספר החוקים כחוק זמני במשך 17 שנים ברציפות. הערות עו"ד פלאי מחזקות שאפשר וצריך לעשות בדיקות פרטניות ואין צורך באיסור גורף. הנתונים של 2020-2019 הם נתונים אפסיים מבחינה ביטחונית ומאשרים שלא צריך להאריך את החוק הזה, אלא להפסיק אותו או לפחות להביא אותו לדיון מעמיק של חקיקה קבועה בשלוש קריאות. החוק הזה צריך להיבחן לא בתור מדיניות הגירה, כאפשרות להכניס זרים למדינת ישראל, אלא במשקפיים של הפגיעה החוקתית באזרחים הערבים בישראל שמבקשים לממש את זכותם לאחד את משפחתם ולהינשא למי שהם רוצים".

עאליה זועבי ממרכז מוסאוא אמרה: "אין פה הסבר מפורט לאיך קובעים שאדם הוא סיכון ביטחוני. על סמך מה 30 אלף איש מוגבלים בתנועתם ולא יכולים להתקבל לעבודה? אפילו תהליך קבלת האזרחות של אותם ילדים הוא ארוך ויקר". עו"ד דניאל שנהר, המוקד להגנת הפרט, ביקש מחברי הוועדה להציע לכנסת לתקן את החוק ולא רק לאשר את הצו שבפניה, תוך בחינה של החרגות מסוימות, כגון קטינים או שמי שבמשך 10-5 שנים לא הייתה עמו כל בעיה, כבר לא יוגבל ע"י החוק.

ח"כ מיכאלי: "מטרת הקמת הוועדה המשותפת הייתה לבחון את הדברים לגופם, וגם מי שסבור שאין מנוס מבחינה ביטחונית, והרקע והסכסוך לא השתנו, לבחון האם אין מקום לשנות לפחות את הקריטריונים המאוד מחמירים גורפים ופוגעניים? האם אין מקום לשנות לפחות אותם? לא יכול להיות שאין מקום לדון בהם במשך 17 שנה.

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "כאשר אנו אומרים שמדובר באחד החוקים הגזעניים ביותר, הדיון היום ממחיש את האמירה הזו, ודבריו של ח"כ דיכטר מסכמים הכל. מדובר באיום קבוע, איום תמידי, ואל תדברו איתנו על הזכות לחיים לכולם. גם אנחנו בעד זה, בלי הבדל, אבל כשזה מגיע לערבים פלשתינים, אתם נאלמים דום. כשמישהו מתחתן אז הוא צריך לחשוב במונחים של האם דור ב' יבצע פיגוע? הוא עושה את זה כי זכותו להתאהב ולהתחתן. שמונה שופטים מתוך ה-11 קבעו שיש פגיעה יסודית בזכות חוקתית. שישה דחו את העתירות רק כי מדובר בצו זמני. אין מה להשוות בין שנים 2004-2003 לבין 2020. הנתונים כיום כמעט אפסיים, ומעידים כאלף עדים שאין מצב ביטחוני שמצדיק היענות לבקשה. 1,600 משפחות שהתחתנו לפני 2003 שלא מקבלות אישור קבוע, שאין אפילו אחד מהם שהסתבך בעבירה כלשהי במשך כמעט 20 שנה. צריך להתבייש שהחוק הזה עדיין בספר החוקים, ומבקשים שלא תאשרו כל בקשה מראש אלא תעברו לבדיקה פרטנית, מקרה מקרה, ולא להגדיר כך את כל הקבוצה. זו גזענות לשמה ולכך לא נסכים".

יו"ר הוועדה האוזר סיכם: "דנו כאן בהתנגשות בין שני עקרונות יסוד: אחד המעוגן במסגרת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו - הזכות להקים משפחה, ומולו עקרון יסוד של הזכות לחיים וביטחון של האזרחים החשופים לטרור. על-פי מה ששמענו, הוראת השעה מגבילה ולא חוסמת את אפשרות קיום הזכות, ועובדה שאושרו למעלה מ-50% מהבקשות שנבחנו לפי חוק זה לאורך השנים".

"עם זאת, שמענו גם כי להוראת שעה זו תכלית ביטחונית המצדיקה את המשך הארכת תוקפה. זאת בשל אפשרויות מוכחות, חוזרות ונשנות, בשנים האחרונות של הסתייעות בבני משפחה המנצלים את חופש התנועה לביצוע פיגועי טרור. רמת מעורבותם בטרור של אותם אנשים שמחליטים להגר מ'האזור' לתוך מדינת ישראל היא חריגה באופן משמעותי וכך גם רמת העוינות. התופעה הזו נדונה בשתי עתירות לבג"ץ, 11 שופטים דנו בכל פעם בעתירות הללו בדיון מעמיק וחשוב על ההתנגשות שבין זכויות האדם. הם מצאו שהשיקול הביטחוני הוא שיקול דעת מכריע וכי הזכות לביטחון ולחיים גוברת על הזכות למימוש נישואים ומשפחה. אני חוזר על דבריו של השופט מלצר מהדיון בבג"ץ כי 'מוטב להישמר מאשר להצטער' ומעלה את הצו להצבעה".

הוועדה הצביעה וברוב קולות של חמישה תומכים אל מול שני מתנגדים, המליצה למליאת הכנסת להאריך את תוקף החוק בשנה נוספת, כאמור. בקשה של ח"כ סעדי לדיון מחדש נדחתה בהמשך, ברוב קולות, של ארבעה מתנגדים לדון בה אל מול תומך אחד.
חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) התשס"ג 2003 - הארכת תוקף / הצעה להחלטה
סדר יום הממשלה ונוסח הצעות ההחלטה יהיו נכונים למועד פרסומם ועשויים להשתנות בהתאם לנסיבות ולצרכים השונים. החומר מפורסם על דעתם של השרים מגישי ההצעות (10 עמ')
הנדון: צו האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) (הארכת תוקף), התש"ף–2020 / סקירה
הוועדה המשותפת של ועדת החוץ והביטחון וועדת הפנים והגנת הסביבה מתכנסות לדיון בהארכת תוקף חוק האזרחות והכניסה לישראל. צו האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) (הארכת תוקף החוק) התש"ף-2020. בצו מבקשת הממשלה להאריך בשנה נוספת את תוקפו של חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשס"ג-2003, הקובע איסורים והגבלות על מתן אזרחות, רישיונות ישיבה והיתרי שהייה במקרים של איחוד משפחות של אזרחים או תושבים ישראלים עם תושבים מאזור יהודה ושומרון וממספר מדינות ערביות. מצ"ב סקירת הייעוץ המשפטי לוועדה בנושא ()

תאריך:  01/06/2020   |   עודכן:  01/06/2020
עידן יוסף
+ישראל לא תאפשר תנועת שיטור פלשתיני חמוש ללא תיאום
23:17 01/06/20  |  עידן יוסף
‏ישראל הודיעה לרשות הפלשתינית כי לא תאפשר לה לנייד ולשנע כוחות ביטחון חמושים פלשתינים ממקום למקום ללא תיאום ביטחוני.
+צה"ל הונחה להיערך לסיפוח הישראלי
18:55 01/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הורה לרמטכ"ל להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים שצפויה ישראל לבצע ביהודה ובשומרון  ▪  יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים האופרטיביים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה
הרמטכ"ל כוכבי. יאיץ ההיערכות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
האם הסיפוח יתרחש ביולי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איסמעיל הנייה   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון לוי / Gideon Levi   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חאלד משעל / Khaled  Mashal   חאלד משעל   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צבי יחזקאלי   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
22 אלף פנו לאיחוד משפחות; כמחציתם אושרו
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מה??
1/06/20 16:50
2
קיבוצניק
2/06/20 06:17
3
בן נאמן
2/06/20 07:21
4
בן נאמן
2/06/20 07:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
המתנחלים, שבמעמד הצגת תוכנית טראמפ בבית הלבן ב-28.1.20 קטעו כמעט כל מילה שנאמרה במטר של מחיאות כפיים, חשבו לתומם שזו השקה טקסית בלבד. הם לא הבינו את משמעות הופעתו של ראש ממשלת ישראל ליד נשיא ארה"ב כאחד מ"בעלי השמחה" ולא כאורח כבוד גרידא. הם גם לא הפנימו את תוכן נאומו של נתניהו במעמד הזה, בו נתן את הסכמתו לתוכנית כולה.
סליחה על השאלה, אבל מה ייצא לישראל מבחינה מעשית מסיפוח חלקים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן? ועוד שאלה: האם המחיר הצפוי מצדיק את התועלת, אם ישנה כזאת?
01/06/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
נתיחת גופתו של הצעיר הפלשתיני איאד אלחלאק, שנורה למוות בשבת על-ידי שוטרי מג"ב בעיר העתיקה בירושלים, הראתה כי סיבת המוות הייתה ירי שבוצע לעבר מרכז גופו. השוטרים שביצעו את הירי נחקרו באזהרה על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.
31/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
נפתלי בנט ואיילת שקד יודעים היטב כי בנימין נתניהו לא באמת מתכוון לספח ולו מילימטר אחד של אדמה. אם היו חושבים כי יש סיכוי שיעשה זאת, הם היו נכנסים לממשלה ומתפשרים על כמות ואיכות התיקים והיו עושים כל שביכולתם על-מנת להיות חתומים על הממשלה שהחילה ריבונות על יו"ש - הם הרי הטיפו על כך מבוקר ועד ערב, ואז עד הבוקר והערב שאחרי. אין סיכוי שמראש היו מוחקים את עצמם מההיסטוריה ולא דואגים שכולם יזכרו אותם בתור אלו שדחפו למהלך, שהרי ההיסטוריה חזקה מכל משרד.
31/05/2020  |    |   יומני בלוגרים
מתחם הר-הבית בירושלים נפתח הבוקר לתפילה של מוסלמים וגם לביקורי ישראלים לאחר שהיה סגור במשך 69 ימים בגלל מגיפת הקורונה. המתחם נפתח באישור משרד ההקדשים הירדני לאחר שמשטרת ירושלים הגיעה להבנות עם מועצת הווקף המוסלמי, ההבנות אינן כוללות את הגבלת מספר התפללים המוסלמים במקום אך מועצת הווקף התחייבה לשמור על ההגבלות כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. מאחורי הקלעים פעל המל"ל הישראלי מול ארמון המלוכה הירדני להשיג את ההבנות על פתיחת המתחם.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il