|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
ישיבת הסיעה

בנט: נחליט כשנדע האם זו ריבונות או פלשתין

01/06/2020  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 23

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הסיעה: הנשיא טראמפ הוכיח עצמו כחבר ענק של מדינת ישראל, בשלל פעולות כולל העברת השגרירות לירושלים ובהכרה ברמת הגולן ובירושלים. על כך תודתנו הגדולה. החלת ריבונות ישראלית על שטחי ארץ ישראל היא מעשה היסטורי, אך הקמת מדינת טרור פלשתינית בלב ארצנו היא אסון קיומי".

"איננו מכירים עדיין את פרטי התוכנית והמפה — האם זה ריבונות או פלשתין. אנחנו פועלים להשפיע ולהביא להחלת ריבונות טובה, כזו שנוכל לתמוך בה בכל כוחנו. ברגע שהמפה והתוכנית יתגבשו סופית, נקבל החלטה".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני, שהוזמן כאורח הסיעה אמר: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן חשובה מאוד לא רק להתיישבות אלא לכל מדינת ישראל. אני, כראש מועצה שיש לו הרבה מה להפסיד, אומר 'לא תודה' לתוכנית טראמפ ולמדינה פלשתינית, וכן לריבונות. יש לנו אחריות ציבורית לא רק ברמה שלנו, אלא על כל מדינת ישראל. לכן באנו לכאן, להציג את הסיכונים ולומר: לא ניתן להקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל".

תאריך:  01/06/2020   |   עודכן:  01/06/2020
עידן יוסף
+האוזר נבחר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון
00:44 02/06/20  |  עידן יוסף
מליאת ועדת החוץ והביטחון אישרה פה אחת את המלצת הוועדה המסדרת לבחור בח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) ליו"ר ועדת החוץ והביטחון וליו"ר ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיע לברך: "ברכות גדולות, לאיש הנכון במקום הנכון. ועדת החוץ והביטחון היא מקום מדהים, עם הרבה מאוד יכולת חשובה להיחשף לדברים הכי עמוקים בביטחון ישראל וביחסי החוץ שלה בזמן אמת, ולתת זווית ראייה אחרת. חשיבה זו מחוץ לקופסה, מחוץ למערכות המבוקרות, היא חיונית ובעלת תרומה גדולה לביטחון ישראל ולמעמדה בעולם. להבדיל מכל ועדות הכנסת האחרות, שעוסקות בבקרה על עבודת הממשלה בנושאים גלויים, הוועדה הזו היא העין הפקוחה היחידה שרואה את הדברים שאינם גלויים, ובעניין הזה אתה שליח של אזרחי ישראל".

"הוועדה תעסוק מטבע הדברים גם בסוגיית מהלך החלת הריבונות, שאני מקווה שאכן יקרה, ובהיבט הזה אני חושב שלא במקרה, מתוך אמון אישי רחב מאוד של כל מרכיבי הממשלה והקואליציה הנוכחית, כולם נתנו בך אמון אישי להוביל את המהלך החשוב הזה מכיוון הכנסת. אין לי ספק שתעשה את זה בצורה הכי טובה ועניינית שיכולה להיות. מאחל לך המון הצלחה, ושתביא את הידע והניסיון הרחבים שלך לתוך המערכת".

האוזר: "ביקשתי להיות יו"ר ועדת חו"ב, זו אינה ברירת מחדל ואני גאה על כך. התפקיד שהוטל עליי הוא תפקיד מקצועי שנועד לשנות מציאות לטובה. בראייה היסטורית, אנו נמצאים היום בסופו של הרבעון השלישי של המאה הראשונה לעצמאות ישראל. אנו עדיין 'דור מייסדים' ומצויים בעיצומה של בניית תשתית למפעל "חידוש הריבונות של העם היהודי בארץ ישראל".

אלו הם זמנים של משבר אמון עמוק בין המערכות והממסדים לבין עצמם; ובין הציבור למערכת הפוליטית - תפקידנו, בוועדת החוץ וביטחון, הוא לשקם ככל האפשר אמון זה. כיושב-ראש ועדת החוץ והביטחון בכוונתי לתת ביטוי לביטחון הלאומי במובנו הרחב; לצד הגנרלים צריך גם אזרחים שמגיעים מדיסציפלינות שונות ובעלי זווית ראייה שונה".

בוועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן יהיו חברים אבי דיכטר (הליכוד), גדעון סער (הליכוד), אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ומשה יעלון (תל"ם).
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה
23:50 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר במליאת הכנסת ברוב של 64 תומכים מול 38 מתנגדים  ▪  ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי גנץ נעדרו מההצבעה  ▪  שקד: שאלתי את אחד השרים האם באמת יהיה משרד לענייני משרדים קטנים אז הוא אמר לי 'לפנות לשר לענייני שמות מוזרים'
(לוח ההצבעה)
+החוק הנורווגי מבטיח הוצאות קשר לבוחר גם לסגני שרים שהתפטרו
23:27 01/06/20  |  עידן יוסף
לפי החוק הנורווגי שנידון בכנסת, בדרך לאישור בקריאה ראשונה, המדינה תשלם תקציב הוצאות קשר עם הבוחר - גם לסגני שרים שיתפטרו מהכנסת. המשמעות: עשרות אלפי שקלים בשנה לכל סגן שר (חדשות 12).
+הכנסת אישרה הקמת משרדי ממשלה חדשים
20:03 01/06/20  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 1.6.20) את הודעת הממשלה בדבר החלטה על הקמתם של המשרדים הבאים:
  • משרד ראש הממשלה החלופי, שעליו יהיה ממונה ראש הממשלה החלופי.
  • משרד משאבי המים.
  • משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה.
  • המשרד לחיזוק וקידום קהילתי.
  • משרד ההתיישבות.
כמו כן אישרה המליאה את הודעת הממשלה בדבר החלטתה על מינויי השרים על פי הפירוט הבא:
  • השר זאב אלקין מונה לתפקיד שר משאבי המים ובנוסף גם לתפקיד שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה.
  • השרה אורלי לוי אבקסיס מונתה לשרה לחיזוק וקידום קהילתי.

56 חברי כנסת תמכו בהודעה, ו-27 התנגדו לה.
+חיים כץ שב ונבחר לראשות ועדת העבודה
19:04 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כץ לאחר הבחירה בו: "כשחזרתי לכנסת היה ברור לי שאם אני רוצה לעשות משהו משמעותי ולתרום לאוכלוסיות המוחלשות, אני חייב לחזור לשולחן הוועדה. פניתי ליו"ר הכנסת ואמרתי לו שזה הדבר היחיד שאני רוצה"
(כץ. קידום חברתי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+הצמיחה השלילית תגיע לכ-5%
18:12 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה הרחבת תוכנית הסיוע הכלכלי להתמודדות עם משבר הקורונה ב־14 מיליארד שקל  ▪  לדרישת חברי הוועדה אמות המידה לחלוקת חצי מיליארד שקל למעסיקים שלא פיטרו עובדיהם, שיאושרו במסגרת החוק לעידוד החזרת עובדים לעבודה, ידרשו את אישור ועדת הכספים
(גפני. חוק ייעודי [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+ברק: חוק הסמכויות יביא למרי אזרחי
17:37 01/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה לשעבר טוען כי חוק שיסמיך שוטרים להיכנס ללא צו לבתי אזרחים יעורר מרי אזרחי  ▪  "מי שינסה להכניס שוטרים ללא צו אל בתי אזרחים יגמור עם מרי אזרחי. מי שינסה למנוע הפגנות בצווי חירום יגמור עם מרי אזרחי"
([צילום: רועי אלימה/פלאש 90])
+22 אלף פנו לאיחוד משפחות; כמחציתם אושרו
16:25 01/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה המשותפת ממליצה להאריך את תוקף חוק האזרחות והכניסה לישראל בשנה נוספת  ▪  מרכז עדאלה: "לא יכול להיות שחוק דרקוני, גורף וגזעני כזה יישאר בספר החוקים כחוק זמני במשך 17 שנים ברציפות"
([צילום אילוסטרציה: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+לפיד: הממשלה לוקחת כסף מילדים עניים
14:51 01/06/20  |  עידן יוסף
‏יו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד בישיבת הסיעה על הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה: "3.6 מיליון שקל זה לקחת אוכל מילדים עניים. קיצצו 4.3 מיליון מתקציב משרד הבריאות כדי לממן את לשכת גנץ. קיצצו 3.2 מיליון מתקציב התעסוקה בשביל המשרד לקהילות לא קיימות של לוי-אבקסיס".
+תוספת של 50 מיליון ש"ח לעמותות שנפגעו מהקורונה
14:32 01/06/20  |  עידן יוסף
לאור פנייתו של חבר ועדת הכספים, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, ובתמיכתו של יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני הודיע יוגב גרדוס סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר במהלך דיון בוועדה כי משרד האוצר יקצה סכום של 50 מיליון ש״ח לטובת סיוע לעמותות שנפגעו ממשבר הקורונה ולא נכנסו לאמות המידה לתמיכה עד כה.

בנוסף סיכמו גפני וסמוטריץ׳ לקיים בקרוב דיון בוועדה על אמות המידה לסיוע לעמותות וכן על התיקונים הנדרשים בתוכניות התמיכה במועסקים במשק כך שיחולו גם על אגודות שיתופיות במסגרת חוק עידוד תעסוקה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנט: נחליט כשנדע האם זו ריבונות או פלשתין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת החלה בדיון (יום א', 31.5.20) בדיונים על החוק הנורווגי. החוק אמור לאפשר התפטרות של שרים מן הכנסת וכניסה של חברי כנסת חדשים מרשימותיהם במקומם.
31/05/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה הבוקר (יום ד', 27.5.20) את הרכב כל ועדות הכנסת.ב סך הכל הוקמו 17 ועדות, מתוכן 12 ועדות קבועות ו-5 ועדות מיוחדות. בראש 14 מהוועדות יכהנו חברי כנסת מהקואליציה,ועדה אחת תהיה בראשות ח"כ מהאופזיציה. בהמשך הוועדה עתידה להמליץ על שלוש ועדות נוספות שיהיו בראשות חברי כנסת מהאופוזיציה.
27/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 27.5.20) בקריאה טרומית את החוק הנורבגי. החוק היה אמור לעלות להצבעה כבר בשבוע שעבר, אך נדחה בשל מתיחויות בין הליכוד וכחול לבן. החוק הנורבגי יכניס לכנסת 12 חברי כנסת חדשים במקום שרים שיתפטרו מתפקידם - חמישה מכחול לבן, שניים מהליכוד ושלושה מש"ס ומיהדות התורה.
27/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן אישרה (יום ג', 26.5.20), ברוב קולות את בקשת הממשלה כי תוקף הסמכת שב"כ לסייע במאמץ לצמצום התפשטות הקורונה יוארך עד 16.6.20, או עד השלמת חקיקה בנושא, לפי המוקדם מביניהם. הוועדה גם קבעה כי אם עד 8.6.20 לא תונח על שולחן הכנסת הצעת החוק המסדירה את הנושא, יפקע התוקף של ההחלטה בעניין הסמכת שב"כ.
26/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"במסגרת הקרן בערבות מדינה לעסקים גדולים - הוגשו 51 בקשות בהיקף של 2.4 מיליארד ש"ח, אושרו עד כה 266 מיליון שקלים במסגרת 4 בקשות. לגבי הקרן לעסקים קטנים ובינוניים - הוגשו 61,100 בקשות, מתוכן נידונו 43,300, ואושרו 29,900 בסכום של 11.5 מיליארד ש"ח. אנחנו משיגים את היעד מהקרן הזו" - כך דיווח עמית מרזאי, ממונה ערבויות מדינה בחשכ"ל בדיון מעקב לעניין יישום וביצוע הלוואות וקרנות המדינה בוועדה הכספים הזמנית.
26/05/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
המשימה הראשונה - להחזיר משרות  /  איתמר לוין
ש"ס אולי תתנגד לחוק יסוד לימוד תורה  /  עידן יוסף
ימינה: אין ברית עם ישראל ביתנו  /  איציק וולף
ימינה מציגה: להחניף לנאשם  /  איתמר לוין
להשיב את הציונות הדתית למקום הראוי לה  /  מוטי יוגב
המהתל הלאומי   /  אליהו קאופמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
[צילום: סרחיי פופקו/AP]
יאיר נבות  |  
האוקראינים טוענים שכל 31 הטילים ששיגרה רוסיה לעבר הבירה יורטו, אך ישנם 13 פצועים כתוצאה משברי יירוטים שנחתו על איזורי מגורים במערב קייב    בין הפצועים גם ילד. נגרמו נזקים גדולים לבנ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il