|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את טיוטת חוק הקורונה <br>

בין השינויים שנוספו: מנגנון פיקוח של הכנסת על כל פעולות הממשלה הנוגעות לחוק, הבטחת פעילות הכנסת ובתי המשפט בשעת חירום, שמירה על זכות ההפגנה
09/06/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: המשרד לשוויון חברתי]

עדת השרים לענייני חקיקה אישרה כעת את טיוטת חוק סמכויות מיוחדות (חוק הקורונה), הכוללת שורה של התאמות שהוביל שר המשפטים בתיאום עם ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי ושר הבריאות.

בין השינויים שנוספו: מנגנון פיקוח של הכנסת על כל פעולות הממשלה הנוגעות לחוק, הבטחת פעילות הכנסת ובתי המשפט בשעת חירום, שמירה על זכות ההפגנה וכן הטלת חובה על הממשלה לבחון את ההשלכות הכלכליות של כל צעד אשר יינקט במהלך תקופת החירום.

עוד אישרו חברי הוועדה את טיוטת חוק הסמכת שירות שירות הביטחון הכללי (חוק איכוני השב״כ), אולם בהמשך להמלצת קבינט הקורונה הוחלט כי החוק לא יונח בשלב זה על שולחנה של הכנסת.

ועדת השרים אישרה ב-45 ימים את תוקפן של תקנות שעת החירום הנוגעות לכללי הבידוד ואכיפתם, על-מנת לאפשר לכנסת להשלים את הליך החקיקה של חוק הקורונה. ועדת החוקה תהיה רשאית להאריך את תוקף התקנות האמורות ב-45 ימים נוספים.

תאריך:  09/06/2020   |   עודכן:  09/06/2020
מירב ארד
+10,000 מתים בשנה בישראל כתוצאה מהשמנה
00:36 10/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשונה מהיעד שהציב משרד האנרגיה ניתן להגיע עד שנת 2030 ליעד של 50% חשמל מאנרגיות מתחדשות בישראל  ▪  יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: "העולם חווה טראומה גלובלית של משבר בריאותי, חברתי וכלכלי, אבל המשבר הגדול בדרך"
(טוגנים וכתיתה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+ביטן: להכפיל את מענק הקורונה לחיילים בודדים
23:58 09/06/20  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ח"כ דוד ביטן, דורש טיפול דחוף בצרכי החיילים הבודדים, רובם עולים-חדשים. לדבריו, מעל 500 חיילים בודדים לא קיבלנו את המענק הייחודי לקורונה, ויש לדאוג להעברת הסכום עוד השבוע, ואף להגדיל את התקציב וההטבות במיוחד בתקופה זו. "המשבר ארך כחודשיים, וסיוע בשכר דירה של 4,000 שקל בלבד חייב להיות מוכפל, בהתאמה", אמר והתחייב לדרוש תשובות ממשרד האוצר בשבוע הבא.

לדברי מיכאל ביטון, שר במשרד הביטחון, סידר משרד הביטחון מגורים בקורונה לחיילים בודדים בבידוד, ולפני כשלושה חודשים הוחלט במשרד על הקמת מרכז לחייל הבודד. "נלווה אותם גם לאחר השחרור - בלימודים והכשרה מקצועית, ומעניקים סיוע בשכר דירה גם לאחר השחרור".

איציק אוחנה, סמנכ"ל פרט במשרד הקליטה, קרא להקמת "מדור עולים" במיט"ב (לשכת הגיוס), ככלי הכרחי לשיפור את השיבוץ הייעודי ומיצוי היכולות של החייל העולה, ובנוסף - לחייב חיילים בודדים משוחררים בהשתתפות בסדנות ההכנה לשחרור - כדי שיידעו ויממשו את כל זכויותיהם.

יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) קראה לשר "לעשות סדר בנהלי הקרן לחיילים משוחררים". חברה לסיעה, אלכס קושניר, קרא להקים מדור בצה"ל שיטפל בכלל העולים. אופיר סופר (ימינה) קרא לשלב עובדים סוציאליים בליווי אוכלוסייה זו, עד להשמת בתעסוקה ושילוב בקהילה.
+השכל: אעבוד עם רם שפע לאסדרת קנביס
23:40 09/06/20  |  עידן יוסף
ח"כ שרן השכל: "אחרי חמש שנים של עבודה סוף-סוף זה קורם עור וגידים. ציבור ענק תומך באי-הפללה של קנביס וזה הזמן לתקן את החוק בהתאם. מערכות הבחירות האחרונות הבליטו את הנושא עוד יותר, יש הסכמה גורפת בקרב מפלגת הליכוד וכחול-לבן. זה שינוי עצום מהמצב בו היינו לפני חמש שנים. ח"כ רם שפע ואני נעבוד יחדיו בשביל לקדם אי-הפללה אמיתית בישראל ואסדרה של תחום הקנביס".
+תמריץ למעסיקים שיחזירו עובדים מחל"ת
21:03 09/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לדרישת יו"ר הוועדה גפני וחבריה, הוכנסו שורת תיקונים למיטוב החקיקה: עסקים יוכלו לבחור את מועד החלת המענק לשם העצמתו  ▪  גופי חינוך וגופי השכלה גבוה, הזוכים למימון מהמדינה של עד 40%, יהיו זכאים לקבלת המענק  ▪  חברי אגודה שיתופית המתקיימים לגביהם יחסי עובד מעביד יהיו מוכרים  ▪  בעל עסק יהיה זכאי למענק גם בגין בני משפחה המועסקים אצלו  ▪  תשלום המענק יבוצע בתוך 21 יום מאישור הזכאות
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+כחול לבן והליכוד: נקדם חקיקת לגליזציה
17:33 09/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מפלגות השלטון הודיעו על קידום חקיקה לאי-הפללת צרכני סמים קלים ולהסדרת הרפורמה בקנביס הרפואי  ▪  חברי הכנסת שרן השכל (הליכוד) ורם שפע (כחול לבן) יקדמו את החקיקה במשותף ויביאו אותה לוועדת השרים לחקיקה לאחר עבודת מטה
(לקראת לגליזציה [צילום: פלאש 90])
+ח"כ פורר: "טיבי הוא החבר הכי בכיר בקואליציה של נתניהו"
13:47 09/06/20  |  מירב ארד
ח"כ עודד פורר יו"ר סיעת ישראל ביתנו: "בחוק הראשון שהעביר גפני בועדת הכספים הוענקו אחר כבוד 200 מיליון ש"ח תוספת בהתאם לסיכום בין גפני לטיבי וכעת יריב לוין מעכב את הקמת הוועדה לקידום מעמד האישה כדי לתת לאחמד טיבי סגן יו"ר כנסת נוסף. הסיפור הוא פשוט - בליכוד העדיפו שלושה סגני יו"ר כנסת מהמשותפת (לחלק גדול מהקדנציה) ואפילו לא אחד מישראל ביתנו. יו"ר הכנסת רצה לצ'פר את טיבי, מסיבותיו (הסרת הסתייגויות, סיוע בצמצום פיליבסטר, קיזוזים ועוד) הודיע שהוא מעניק לו את הסגן הרביעי וכמובן שדרישתו היא שישראל ביתנו תשלם את המחיר".

+ועדת החוקה אישרה את הצעת החוק הנורווגי לקריאה שנייה ושלישית
13:44 09/06/20  |  מירב ארד
עדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ג', 9.6.20) את "החוק הנורבגי" לקריאות שנייה ושלישית. חברי הוועדה דחו לפני זמן קצר את כל ההסתייגויות והרביזיות עליהן. 8 ח"כים תמכו ו-5 התנגדו. על מועד הרביזיה תבוא הודעה. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "אפשר להתווכח על הדרך אבל במהותו החוק טוב. הכנסת תקבל כוח נוסף חדש ותוסס ותהיה חזקה כפי שהיא צריכה להיות. יש לנו דברים חשובים בקנה כמו חוק סמכויות הקורונה, שנצטרך לעבוד עליהם בשום שכל. אנחנו לא הולכים להעביר חוקים דרמטיים בהינף יד. הדיונים בוועדה יהיו ממצים, עמוקים ולא פופוליסטים, ייקח כמה זמן שייקח ונסדיר את החקיקה. נמצא את האיזונים. לא תהיה דחייה של תקנות שהן פיקוח נפש אבל לא נהיה מחלקה שמביאים לה ניירות מי בעד ומי נגד"

+יו"ר מרצ: גנץ לא טרח להיפגש עם בוחריו ונפגש עם מועצת יש"ע
10:00 09/06/20  |  איציק וולף
יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, טוען כי יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, עם מועצת יש"ע לא טרח להיפגש עם הארגונים המתנגדים לסיפוח ומייצגים את רוב הציבור, ובוודאי שלא את ציבור בוחריו, אך ייפגש היום עם מועצת יש"ע.

"‏גנץ ייפגש היום עם כל מועצת יש״ע, בהרכב מלא: האנשים שהשקיעו את המאמץ הכי גדול כדי שלא ייבחר. אין ספק שבעקבות הזחילה לביבי והרפיסות בעניין הסיפוח, הם יצביעו לו בהמוניהם בפעם הבאה", אמר.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את טיוטת חוק הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אומר (יום ב', 8.6.20) כי האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, הוא לא הקורונה. "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה. חוק הקורונה הוא חוק מסוכן. מעולם לא היה דבר כזה", אמר לפיד. לדבריו, בתקופות הכי הגרועות של מדינת ישראל - מלחמת יום הכיפורים, המשברים הכלכליים הכי גדולים, "שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית".
08/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) אינה מוצאת דופי בכך שבראשות הוועדה למעמד האישה, שכל חבריה נשים, יעמוד גבר - חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו). "שנים אנחנו אומרות שגברים חייבים להצטרף למאבק הפמיניסטי, למאבק לשוויון. המאבק הפמיניסטי, אנחנו חוזרות ואומרות בצדק, הוא לא עניין של נשים בלבד. הוא עניין של החברה כולה. לגברים גם יש אחריות למצב וגם יש להם מה להרוויח מהשינוי. והנה מגיע חבר כנסת גבר לעמוד בראש הוועדה לקידום מעמד האישה, אז האם אנחנו פוסלות אותו לתפקיד רק בגלל היותו גבר?", הקשתה (יום ב', 8.6.20) ברשומה בפייסבוק.
08/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדיון שנערך (יום ב', 8.6.20), נבחר ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) לכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט. זאת לאחר שמליאת הכנסת אישרה את הרכב הוועדה. חברי הוועדה אימצו את המלצת הוועדה המסדרת ובחרו בדיכטר.
08/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן אישרה (יום ב', 8.6.20) לממשלה, פה אחד, הארכת מועד של 48 שעות להניח על שולחן הכנסת את חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) התש"ף-2020.
08/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עימות קולני נוקב פרץ (יום ב', 8.6.20) בוועדת הכספים בין שר האוצר למספר חברי הוועדה, נוכח הודעת השר כי יתנגד לשינויים מהותיים בחוק לעידוד עובדים למעגל התעסוקה.
08/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il