|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

3 ראשי צוותים במח"ש - קצינים במשטרה

מח"ש על תיקי אלימות משטרה כלפי עיתונאים: "אין תיוג לפי עיתונאי או מפגין" יועצת שר התקשורת: זיהוי יותר בולט של עיתונאים בשטח יוכל לעזור יו"ר ועדת הפנים, מיקי חיימוביץ': הרחקה של עיתונאים או פגיעה בהם בזמן שבו הם מנסים לבצע את תפקידם, משולה לפגיעה בדמוקרטיה
15/06/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
שוטרים בהפגנה בכיכר רין שבה הותקף הצלם [צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני/פלאש 90]

המחלקה לחקירות שוטרים מעסיקה שלושה ראשי צוותים שהם קצינים במשטרה, על-אף היותה גוף שחוקר את המשטרה, כך נחשף (יום ב', 15.6.20) בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה על התמודדות משטרת ישראל עם נוכחות צוותי תקשורת בהפגנות, בעקבות מקרה של אלימות קשה כלפי צלם במוצאי שבת (6.6.20) בכיכר רבין. הדברים התגלו במהלך מענה לשאלתו של ח"כ משה ארבל (ש"ס), שאמר: "מח"ש אמורה להעסיק חוקרים ללא משוא פנים ולא לקחת כוח אדם ולהחזירו למשטרה, אותה הם אמורים לחקור".

את הדברים אמר רונן יצחק, מנהל מחלקת פרקליטים במח"ש, שהוסיף: "גם אם מדובר באלימות כלפי אזרחים וגם כלפי עיתונאים, אנו בודקים האם השימוש בכוח היה כדין, והאם היה סביר. רוב ככל החוקרים במח"ש הם אזרחים, למעט שלושה ראשי צוותים שעדיין במשטרה, אחד מהם במח"ש כבר 20 שנה".

יושב-ראש הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ', שאלה: "למה יש ראשי צוותים של המשטרה במח"ש? אנו פותחים פה דיון חדש, שייבדק על ידינו. האם אתה יכול לתת מספרים לגבי מספר התיקים שחקרתם אלימות כלפי עיתונאים והאם היו עונשים? כלפי כמה שוטרים ננקטו עיצומים?". רונן יצחק: "התיקים לא מתויגים לפי זהות המתלוננים, אין תיוג לפי עיתונאי או מפגין".

חיימוביץ': "הסיקור התקשורתי חשוב לשמירת הדמוקרטיה בארץ. הצלמים, העיתונאים - תפקידם לשקף את המציאות ולהביא אותה לכל בית ולהבטיח חופש ביטוי. חובה עלינו לדאוג לכך שאלמנטים בסיסיים אלו לא יפגעו. לכן הרחקה של עיתונאים או פגיעה בהם בזמן שבו הם מנסים לבצע את תפקידם, משולה לפגיעה בדמוקרטיה. אי-אפשר לנתק את הדיון כאן מהימים האחרונים בהם נשמעו אמירות על כך שעל עיתונאי לשבת בכלא בעקבות דיווח שלו בפרשות בהן נאשם ראש ממשלה. וימים שבהם המשטרה פותחת בחקירה של איומים לרצח על שופטת בית המשפט העליון. כל אלו ממחישים עד כמה שבירה הדמוקרטיה שלנו. איומים אלה הם תמרור אזהרה וגם פגיעה בחופש העיתונות".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "חובה עלינו לדאוג שגם אזרחים מפגינים לא ייפגעו מאלימות משטרתית. אהבתי את אחד השלטים שראיתי בהפגנה: 'אני אזרח בתפקיד'. אם לא היו מפגינים, לעיתונאי לא היה מה לצלם. בכל רחבי העולם מתקיים עכשיו דיון רחב, עד קריאה לקצץ בתקציבי משטרה. הנושא הוא התמודדות המשטרה עם אירועי חופש ביטוי, ומעבר מאכיפה לקהילה ולחברה".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת): "כל מי שרואה את סרטון הפגיעה בתומר הצלם, צריך להזדעזע. אבל כמעט ולא היו לכך השלכות חוץ מתלונה למח"ש. לא התקיים דיון בחברה. הייתה כאן פגיעה מכוונת בצלם. המצב מטריד מאוד, ומתקשר לאלימות המשטרה. כל ההנחיות והנוהל, בפועל נכשלו. אני מקבל תלונות על ממש הטרדת עיתונאים פלשתינים במזרח ירושלים. מזמינים אותם לחקירה על סיקור". יו"ר הוועדהביקשה להפנות תלונות אלה לוועדה.

חן יעקובסון, יועצת שר התקשורת יועז הנדל, אמרה בדיון: "שר התקשורת נותן גיבוי מלא לעיתונאים, במטרה לשמור על חופש העיתונות. יש להקדיש מחשבה נוספת בעניין הטמעת הנוהל הקיים להתנהלות המשטרה מול תקשורת. זיהוי יותר בולט של עיתונאים בשטח יוכל לעזור. אנו מעוניינים להיות שותפים לשיח כזה".

יו"ר הוועדה חיימוביץ' סיכמה: "חייבים לשפר את נוהל העבודה הקיים בין המשטרה לצוותי תקשורת שבאים לסקר, ולהקים מנגנון שיוכל לטפל און ליין בתלונות. יש להגביר את צוותי דוברות המשטרה בשטח, על-מנת שיסייעו לגשר בין המשטרה לצוותי תקשורת בשטח. הוועדה דורשת ממח"ש נתונים מפולחים על אלימות כלפי אנשי תקשורת וסטטוס הטיפול בתלונות אלה".
מקרי אלימות נגד עיתונאים / מסמך

תאריך:  15/06/2020   |   עודכן:  15/06/2020
עידן יוסף
+עובדי המוסד לא יוכלו להתאגד עוד שנה
11:56 16/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה פה אחד החרגה של עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מצו ההסכמים הקיבוציים  ▪  משרד ראש הממשלה יקדם חקיקה שתייתר את הצורך בהארכה שנתית של ההחרגה
([צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ])
+אושר מענק עידוד לקליטת עובדים
07:57 16/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שנועדה לעודד החזרת מובטלים לשוק העבודה  ▪  המענק יינתן רק אם העובד שעבורו מבוקש המענק, ישתכר לפחות 3,300 שקלים בכל חודש, כדי לכלול גם עובדים במשרה חלקית לתוך מעגל התעסוקה  ▪  העלות הכוללת: 5.5 מיליארד שקל
(ח"כ גפני. הציג את הצעת החוק [צילום: פלאש 90])
+בלי 5 תקנות בחודש - אין קורנפלקס
00:11 16/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארבע שנים וחצי אחרי שאושרה: משרד הבריאות ביקש מהכנסת דחייה נוספת ביישום רפורמת הקורנפלקס  ▪  ועדת העבודה והרווחה אישרה את הבקשה, אך היו"ר הבהיר: "אם לא תביאו חמש תקנות חדשות לאישור בכל חודש - לא ניתן הארכה נוספת"
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+החוק הנורבגי אושר סופית
23:13 15/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הנורבגי שיאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מהכנסת לתקופת כהונתם בממשלה ולחברי מפלגותיהם להתמנות לכנסת  ▪  האופוזיציה תקפה: זה לא חוק נורבגי אלא חוק הג'ובים
(מצביעים בקריאה שנייה ושלישית [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת])
שידור חי ממליאת הכנסת
+נדחתה הצבעה לפטור ממע"מ דלק לארגונים בינ"ל
22:43 15/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במסגרת דיון סוער, וברקע טענות חברי הכנסת כי לפחות חלק מהארגונים הנהנים מן ההטבה פועלים נגד מדינת ישראל, החליט יו"ר ועדת הכספים, לדחות הצבעה שביקש שר האוצר לעניין 'הסדרת פעילות של ארגוני סיוע בינלאומיים' בצד הפלשתיני, כך שיחול עליהם מע"מ אפס ברכישת דלקים
(מכלית דלק בגבול רצועת עזה [צילום: חסן ג'די/פלאש 90])
ח''כ סמוטריץ' מונה בוועדה את רשימת הארגונים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי כרמל / Uri Carmel   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
3 ראשי צוותים במח"ש - קצינים במשטרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
gemny
16/06/20 09:18
2
האזרחים?
16/06/20 10:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 15.6.20) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 49). בניגוד להצבעות קודמות שהתקיימו היום, על הצעות אי-אמון שהוגשו נגד הממשלה, שבהן השתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצבעות על ההסתייגויות ועל סעיפי הצעת החוק הנורבגי לא נכח נתניהו במליאת הכנסת.
15/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ב', 15.6.20) בתקנות מס ערך מוסף, המאריכות פטור ממע"מ על דלק הניתן "לארגון בינלאומי לסיוע, שהוכר בידי המנהלים הכלליים של משרד האוצר ומשרד הביטחון", ובלבד שסוגי הדלקים וכמויותיהם אושרו לפני רכישתם בידי המנהלים הנ"ל. על-מנת להמשיך את ההסדר הפטור, התבקשה הוועדה לקבוע כי התקנות יוארכו עד לסוף שנת 2021.
15/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום שלוש שעות, הסתיימה פגישת נתניהו וגנץ. השניים נועדו (יום ב', 15.6.20) בעקבות המחלוקות הפוליטיות שנוצרו בתחום המדיני ובתחום הפוליטי, בעיקר סביב החוק הנורווגי, שאת העלאתו להצבעה הקפיא נתניהו וכעת הפשיר. נתניהו מעוניין שגנץ יתן לו עוד בטחונות למקרה שבג"ץ יתערב בהסכם. בכחול לבן דרשו מהליכוד להפסיק להחזיק את החוק הנורווגי כבן ערובה ולקדם את הדברים שכבר סוכם עליהם. כאמור, החוק יעלה להצבעה היום, והדיונים בין המפלגות יתקיימו בהמשך הערב.
15/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עם חידוש פעילות הכנסת, אישרה (יום ב', 15.6.20) ועדת הכספים את השוואת מס הקנייה החל על טבק לגלגול למס החל על מוצרי טבק דומים כגון סיגריות ויחידות טבק. השוואת המס נכנסה לתוקף ב-21.2.2019, אולם בשל מערכות הבחירות שהתקיימו, הובא הצו לאישור הוועדה רק הבוקר.
15/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה (יום ב', 15.6.20) באי-מינויה של מועצת הביטוח הלאומי, חודש לאחר הקמת הממשלה. המועצה הקיימת התכנסה לאחרונה בחודש מאי, וכעת על השר החדש איציק שמולי למנות מועצה חדשה, אולם הדבר טרם בוצע.
15/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il