|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

עובדי המוסד לא יוכלו להתאגד עוד שנה

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה פה אחד החרגה של עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מצו ההסכמים הקיבוציים משרד ראש הממשלה יקדם חקיקה שתייתר את הצורך בהארכה שנתית של ההחרגה
16/06/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: עמוס בן-גרשון, לע"מ]

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), אישרה היום (ג'), פה אחד, את צו הסכמים קיבוציים (הארכת תחולתו של פטור לגבי עובדים מסוימים), התש"ף-2020. הצו מאריך את אי-התחולה של חוק הסכמים קיבוציים על עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשנה נוספת, עד 16.06.21, ובכך אוסר עליהם להתאגד במשך תקופה זו. ה"מוסד", כיום, הינו הגוף הביטחוני היחיד אשר איסור התאגדות עובדיו אינו מוסדר באופן קבוע, והוועדה פנתה בעבר לשר העבודה בבקשה להסדיר את הנושא בחוק קבוע, אך הצעת חוק ממשלתית בנושא טרם קודמה, וכן לא קודמה הצעת חוק פרטית בנושא.

איברהים כילאני, ממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, סקר בפני חברי הוועדה את ההסדרים הקיימים בגופי ביטחון אחרים, וציין כי קיבל הבוקר מההסתדרות את הסכמתה להארכת הצו בשנה נוספת.

נציג הייעוץ המשפטי ממשרד ראש הממשלה ציין בדיון כי המשרד מנסה לקדם חקיקה קבועה, על-מנת שלא יהיה צורך בצו כל שנה, אולם עו"ד איה דביר, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים העירה כי "למיטב ידיעתי חקיקה מקודמת ע"י המשרדים האחראיים ומשרד רה"מ יכול לקדם זאת אם הם מעוניינים. הרגישות עולה מההסדרים בגופים המקבילים, שקיימים בחוק מסגרת כללי המסדיר את פעילות הגוף, ובגוף המסוים הזה אין חוק מסגרת עבורו, ולכן זה קצת מורכב לקדם חקיקה רק עבור נושא זה. אם משרד רה"מ יציע תזכיר חוק נוכל לסייע בקידום".

בסיום הדיון הצביעו חברי הוועדה ואישרו, כאמור, את הצו פה אחד.

תאריך:  16/06/2020   |   עודכן:  16/06/2020
איציק וולף
+ח"כים: להעלות את הדיסריגרד לזכאי הבטחת הכנסה
00:47 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציג האוצר מתנגד: "תומכים במאבק בעוני באמצעות עבודה ולא קצבאות"  ▪  יו"ר ועדת הרווחה: "תגיד לי בכמה אנשים מדובר, כמה אנשים יצאו לעבוד? כמה עלו מעל קו העוני? פה בוועדה דנים בנפשות ולא באחוזים"
(ברביבאי. ליצור מענה דומה [צילום: דובר צה"ל])
+משרד האנרגיה עצר פעילות מערכות באסדת לוויתן
00:29 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העצירה - עד לתחקיר מקיף  ▪  מנכ"ל המשרד: חלק מהתקלות הן בשל אמות מידה גבוהות מאוד של בטיחות  ▪  יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: כדי ליצור אמון בציבור, נדרשת שקיפות. הוועדה דורשת לקבל נתונים מדויקים על מהות התקלות
([צילום: המשרד להגנת הסביבה])
+חוק "השוטר מעודה" אושר סופית בכנסת
00:09 17/06/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ובקריאה שלישית את חוק הוצאה לפועל במסלול מזונות. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שאליה הוצמדה הצעת חוק פרטית של חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי (ש"ס). החוק שהתקבל יאפשר להורים שנפסק עבור ילדיהם פסק דין למזונות לגשת להוצאה לפועל ולגבות את המזונות שנפסקו במסלול מקוצר.

הדבר יתאפשר בלי צורך לשכור עורך דין, בלי שכר טירחה מנופח, ובלי ביורוקרטיה מסורבלת. פעולות העיקול והגבייה תבוצענה ישירות על-ידי רשות האכיפה והגבייה. מתהליך זה אף החייבים יוצאים נשכרים מכיון שטרם המסלול הייחודי הזה, שכר טירחת עורך הדין היה מתוסף לגובה החוב לחייב. היתרון המשמעותי במסלול זה הוא גבייה יעילה של תשלומי מזונות שנפסקו ובכך יוכלו הילדים הזכאים להם לרווחה ולחינוך טובים יותר.
[צילום: ערוץ כנסת]
+בשעה שש בבוקר ייכנס לתוקף חוק הקורונה
23:17 16/06/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חרום. עשרה ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים. החוק ייכנס לתוקף בשעה שש בבוקר.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר במליאה: "כשבאנו להתקין את התקנות היו קולות בוועדה שאמרו שכבר אין קורונה. רופא אני לא, והכתפיים שלנו צרות מדי כדי שנגיד שאנחנו לא מחדשים שום דבר. מצד שני לא יכול להיות שזכויות ברורות נרמסות תחת מצב חרום. הצומת שבין פיקוח נפש לבין זכויות האזרח הוא בעייתי ולכן אנחנו צריכים להביא חקיקה מתוקנת שתמצא את האיזון בין הדברים".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "היינו רק חברי אופוזיציה שהצביעו בוועדה בעד החוק. זה חוסר אכפתיות של חברי הכנסת מהקואליציה, ושל השרים. זה מעיד על הדרך שבה הם רואים אותנו ואת המוסד הזה. אנחנו לא הצבענו בעד החוק של הממשלה אלא בעד חוק שיצרנו בוועדה. לא שינינו את החוק אלא יצרנו חוק חדש".
+ברוך גזהי מש"ס לא יכהן בכנסת
21:23 16/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אחרי שדיבר בגנות נשים וערבים, ונחשפו התבטאויות שלו מהעבר, הודיע הרב בן העדה האתיופית שאמור היה להתמנות לחבר כנסת בעקבות החוק הנורווגי כי הוא מוותר על מקומו  ▪  במקומו ייכנס יעקב אברהם זכריהו
(גזהי. נאלץ לפרוש [צילום: יוטיוב])
+"52 שוטרים יוקצו לטובת אבטחת השיירה של גנץ"
20:44 16/06/20  |  עידן יוסף
חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) אומר כי הובא לידיעתו שהוחלט להקצות 52 שוטרים לטובת אבטחת השיירה של ראש-הממשלה החליפי בני גנץ. בשאילתה לשר לבטחון הפנים, אמיר אוחנה, שאמורה לקבל מענה בתוך שבועיים מבקש לוי לאמת את הנתונים, והוסיף שאלות לגבי העלות ועל מי תושת, זהות מבקש תוספת האבטחה ומהיכן ייגרעו השוטרים.
+אגרת שמירה: בתוקף לשנה וחצי בלבד
18:01 16/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים של הכנסת אישרה הארכה של שנה וחצי להוראת השעה המסמיכה רשויות מקומיות להטיל על התושבים אגרת שמירה וקראה למשרדי הממשלה לכנס ועדה משותפת שתפעל למציאת פתרון קבע לסוגיית אגרות השמירה ותדווח לוועדה בכתב אחת לשלושה חודשים
([צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+הוארך תוקף ההסדרים בנושא חומרי הנפץ החלים על מפעלים ביטחוניים
15:50 16/06/20  |  מירב ארד
ועדת החוץ והביטחון, אישרה (יום ג'), לקריאות שניה ושלישית את הצעת חוק חומרי נפץ (תיקון מס' 4 - הוראת שעה) (תיקון), התש"ף-2020. הצעת החוק מאריכה את תוקפה של הוראת השעה המסדירה את ההוראות לגבי מפעלים ביטחוניים שהופרטו בשישה חודשים נוספים, עד ליום 31 בדצמבר 2020. תקופה זו נועדה לאפשר להשלים את הליכי החקיקה הרחבים יותר, בהם יידונו אופי הפיקוח על חומרי נפץ והיחסים בין הרגולטורים השונים. זאת, מבלי להותיר חלל ריק בכל הנוגע לפיקוח על חומרי נפץ במפעלים ביטחוניים שהופרטו נוכח פקיעת הוראת השעה ב-16 ביוני.
+אושר מענק עידוד לקליטת עובדים
07:57 16/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שנועדה לעודד החזרת מובטלים לשוק העבודה  ▪  המענק יינתן רק אם העובד שעבורו מבוקש המענק, ישתכר לפחות 3,300 שקלים בכל חודש, כדי לכלול גם עובדים במשרה חלקית לתוך מעגל התעסוקה  ▪  העלות הכוללת: 5.5 מיליארד שקל
(ח"כ גפני. הציג את הצעת החוק [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עובדי המוסד לא יוכלו להתאגד עוד שנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף 2020. 73 חברי כנסת הצביעו בעד החוק בקריאה השלישית ולא היו מתנגדים.
16/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות התבקשה (יום ב', 15.6.20) לאשר בקשה של שירות המזון במשרד הבריאות לדחייה נוספת של חצי שנה ביישום רפורמת הקורנפלקס (צו הגנה על בריאות הציבור (מזון)), שנועדה בין היתר להקל על ייבוא מזון יבש לישראל ובכך להביא גם לירידות מחירים לצרכן. הצו אושר לראשונה בוועדה בנובמבר 2015, אך יישומו נדחה מאחר שמשרד הבריאות טרם אישר את התקנות ליישומו.
16/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המחלקה לחקירות שוטרים מעסיקה שלושה ראשי צוותים שהם קצינים במשטרה, על-אף היותה גוף שחוקר את המשטרה, כך נחשף (יום ב', 15.6.20) בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה על התמודדות משטרת ישראל עם נוכחות צוותי תקשורת בהפגנות, בעקבות מקרה של אלימות קשה כלפי צלם במוצאי שבת (6.6.20) בכיכר רבין. הדברים התגלו במהלך מענה לשאלתו של ח"כ משה ארבל (ש"ס), שאמר: "מח"ש אמורה להעסיק חוקרים ללא משוא פנים ולא לקחת כוח אדם ולהחזירו למשטרה, אותה הם אמורים לחקור".
15/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 15.6.20) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 49). בניגוד להצבעות קודמות שהתקיימו היום, על הצעות אי-אמון שהוגשו נגד הממשלה, שבהן השתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצבעות על ההסתייגויות ועל סעיפי הצעת החוק הנורבגי לא נכח נתניהו במליאת הכנסת.
15/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ב', 15.6.20) בתקנות מס ערך מוסף, המאריכות פטור ממע"מ על דלק הניתן "לארגון בינלאומי לסיוע, שהוכר בידי המנהלים הכלליים של משרד האוצר ומשרד הביטחון", ובלבד שסוגי הדלקים וכמויותיהם אושרו לפני רכישתם בידי המנהלים הנ"ל. על-מנת להמשיך את ההסדר הפטור, התבקשה הוועדה לקבוע כי התקנות יוארכו עד לסוף שנת 2021.
15/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בימים אלה, כנהוג בתקשורת בטרם בחירות, משאלי דעת הקהל עוסקים, כמובן, בשאלה: איזו מפלגה תזכה לרוב בפרלמנט בווסטמינסטר (הרובע בלונדון המארח את בנייני הפרלמנט).
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
סיפור הרחפנים הוא סיפור חדש, גם השאלה במה היו מצויידים אותם הרחפנים, האם היו מצויידים בנפצים או בדומיהם, מטרידה מאד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il