|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

סערת ההתבטאויות הבעייתיות

ברוך גזהי מש"ס לא יכהן בכנסת

אחרי שדיבר בגנות נשים וערבים, ונחשפו התבטאויות שלו מהעבר, הודיע הרב בן העדה האתיופית שאמור היה להתמנות לחבר כנסת בעקבות החוק הנורווגי כי הוא מוותר על מקומו במקומו ייכנס יעקב אברהם זכריהו
16/06/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
גזהי. נאלץ לפרוש [צילום: יוטיוב]

הרב ברוך גזהי, המוצב ברשימת ש"ס לכנסת, והיה מיועד להיכנס במקום שר מש"ס שיתפטר במסגרת החוק הנורווגי, הודיע (יום ג', 16.6.20) ליושב-ראש שס, השר אריה דרעי כי, הוא מוותר על חברותו בכנסת ומתפטר מהרשימה.

ככל הנראה ויתור על מקומו ברשימה נעשה בתיאום עם דרעי, שהבין כי שס תהיה מושא למתקפות בעקבות שלל אמירות שנויות במחלוקת המיוחסות לגזהי. בדרשה שנשא, אמר כי נשים שחשפו חלק גוף עליון יתגלגלו לעולם בצורת פרה משום שעטיניה חשופים.

עוד טען כאילו סרטן השד נגרם בשל אי-שמירה על צניעות - "אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן השד היא כי העיניים של כולם שם - ואז נהיה לה עין הרע. זו אחת הסיבות שנשים מעוברות, לא עלינו ולא עליכם, מפילות את הילדים שלהן. למה? היא נכנסה להריון - ומעלה תמונה של הבטן שלה. תגידי, את נורמלית?".

גזהיי (39), נשוי ואב לחמישה, נולד באתיופיה ועלה ארצה בגיל שנתיים. משפחתו התגוררה במרכז הקליטה בבאר שבע והוא למד בביה"ס היסודי "יוסף קארו" ובישיבת אמי"ת בבאר שבע. ב-1990 התגייס לצה"ל ושירת כלוחם ומ"כ ביחידת דובדבן והשתתף במבצע חומת מגן. לאחר שחרורו, עבד כמאבטח במשרד הביטחון, החל ללמוד משפטים בקרייה האקדמית אונו. בתקופת לימודיו הוא החל לקיים אורח חיים דתי, ובמהרה אימצה כל משפחתו אורח חיים דתי. ב-2004 החל ללמוד בישיבה וב-2008 הקים את המרכז הרוחני "עוד יוסף חי" בבאר שבע.

דרעי תחילה ניסה לגבות אותו, ואמר: "הרב אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם, מתוך שיעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים. הבהרתי לו שדברים אלה אינם מקובלים ואינם מייצגים את תנועת ש"ס, והרב גזהיי הבין זאת".

אולם בהמשך התברר שאין מדובר במעידה חד-פעמית. ב'חדשות 12' פורסם הערב קטע וידאו מתוך שיעור של גזהי, בו הוא לועג לכיסוי הראש של הנשים הערביות: "אלה שאתה רואה אותם עם הזה, ככה של הערבים, זה מרוב פיצוצים שהיא קיבלה בפנים. תבין, ערבייה לא יכולה להתאפר, עם מה תתאפר? עם טמבור? מה? אז הן שמות כיסוי".

בהמשך עבר גזהי ללעוג גם לגברים הערבים: "אין ערבי יפה, פעם ראית ערבי יפה? אין דבר כזה. הוא ישים בושם - מה שהוא לא ישים - ריח של מדורה".

בתגובה לדברים אמר ח"כ אחמד טיבי: "אריה דרעי, אני מכיר אותך הרבה שנים ואני בטוח שאתה כמוני נתקף בחילה וגועל למשמע הדברים. אל תהיה חתום על הפיכת הגזען החשוך הזה לחבר כנסת. זוהמה".

במקומו של גזהי צפוי להיכנס יעקב אברהם זכריהו.

תאריך:  16/06/2020   |   עודכן:  16/06/2020
עידן יוסף
+2.4 מיליארד ש"ח להקמת מסלול הלוואות לעסקים בסיכון
11:13 17/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנוסף אישרה הוועדה העמדת ערבות נוספת בסכום של 600 מיליון שקלים, להעמדת הלוואות בסכום של 4 מיליארד שקלים נוספים, במסלול הרגיל של הקרן
ועדת הכספים [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
+יו"ר ועדת ביקורת המדינה על הפנסיות בצה"ל: "פשע שלטוני"
09:49 17/06/20  |  עידן יוסף
ח"כ עפר שלח, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמר בפתח הדיון שעוסק בהסדרי הפנסיה בצה"ל: "הסיפור הזה הרבה יותר גרוע מאיוולת. ב-2025 נהיה ללא פתרון וזה עלול להוביל למשבר בצבא הקבע ובצה"ל בכלל. זה פשע שלטוני שעברו ארבע שנים וזה לא תוקן. הכל יודעים שהמספרים לא מתכנסים לפתרון של ממש, ועדיין ממשיכים עם אותו מבנה. אנחנו בנקודה ייחודית לפתור את זה - אנחנו בתקציב שונה ואפשר להזיז הצידה מוסכמות כדי לפתור את הדברים. זאת ההזדמנות לשנות כיוון אם אנחנו לא רוצים להגיע למצב קטסטרופלי, שבאמצע העשור הזה נגיע למשבר גם בהקשר של תקציב המדינה וגרוע המזה, בצבא הקבע במדינת ישראל"
+התנגדות בכחול לבן לריבונות בבקעה
09:25 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התלבטות לגבי גוש אריאל  ▪  התנגדות במועצת יש"ע לתוכנית הריבונות בפעימות של נתניהו, לפיה בשלב הראשון תהיה החלת הריבונות ב־10% מההתיישבות שבלב השטח ההיסטורי ובשלב השני 20% הנותרים - ובהם הבקעה  ▪  "אל תיכנע לשמאל ולערבים"
(גנץ. כחול לבן הרשמית מכחישה [צילום: מארק ישראל סאלם])
+ח"כים: להעלות את הדיסריגרד לזכאי הבטחת הכנסה
00:47 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציג האוצר מתנגד: "תומכים במאבק בעוני באמצעות עבודה ולא קצבאות"  ▪  יו"ר ועדת הרווחה: "תגיד לי בכמה אנשים מדובר, כמה אנשים יצאו לעבוד? כמה עלו מעל קו העוני? פה בוועדה דנים בנפשות ולא באחוזים"
(ברביבאי. ליצור מענה דומה [צילום: דובר צה"ל])
+משרד האנרגיה עצר פעילות מערכות באסדת לוויתן
00:29 17/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העצירה - עד לתחקיר מקיף  ▪  מנכ"ל המשרד: חלק מהתקלות הן בשל אמות מידה גבוהות מאוד של בטיחות  ▪  יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה: כדי ליצור אמון בציבור, נדרשת שקיפות. הוועדה דורשת לקבל נתונים מדויקים על מהות התקלות
([צילום: המשרד להגנת הסביבה])
+חוק "השוטר מעודה" אושר סופית בכנסת
00:09 17/06/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ובקריאה שלישית את חוק הוצאה לפועל במסלול מזונות. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שאליה הוצמדה הצעת חוק פרטית של חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי (ש"ס). החוק שהתקבל יאפשר להורים שנפסק עבור ילדיהם פסק דין למזונות לגשת להוצאה לפועל ולגבות את המזונות שנפסקו במסלול מקוצר.

הדבר יתאפשר בלי צורך לשכור עורך דין, בלי שכר טירחה מנופח, ובלי ביורוקרטיה מסורבלת. פעולות העיקול והגבייה תבוצענה ישירות על-ידי רשות האכיפה והגבייה. מתהליך זה אף החייבים יוצאים נשכרים מכיון שטרם המסלול הייחודי הזה, שכר טירחת עורך הדין היה מתוסף לגובה החוב לחייב. היתרון המשמעותי במסלול זה הוא גבייה יעילה של תשלומי מזונות שנפסקו ובכך יוכלו הילדים הזכאים להם לרווחה ולחינוך טובים יותר.
[צילום: ערוץ כנסת]
+בשעה שש בבוקר ייכנס לתוקף חוק הקורונה
23:17 16/06/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של תקנות שעת חרום. עשרה ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים. החוק ייכנס לתוקף בשעה שש בבוקר.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר במליאה: "כשבאנו להתקין את התקנות היו קולות בוועדה שאמרו שכבר אין קורונה. רופא אני לא, והכתפיים שלנו צרות מדי כדי שנגיד שאנחנו לא מחדשים שום דבר. מצד שני לא יכול להיות שזכויות ברורות נרמסות תחת מצב חרום. הצומת שבין פיקוח נפש לבין זכויות האזרח הוא בעייתי ולכן אנחנו צריכים להביא חקיקה מתוקנת שתמצא את האיזון בין הדברים".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "היינו רק חברי אופוזיציה שהצביעו בוועדה בעד החוק. זה חוסר אכפתיות של חברי הכנסת מהקואליציה, ושל השרים. זה מעיד על הדרך שבה הם רואים אותנו ואת המוסד הזה. אנחנו לא הצבענו בעד החוק של הממשלה אלא בעד חוק שיצרנו בוועדה. לא שינינו את החוק אלא יצרנו חוק חדש".
+"52 שוטרים יוקצו לטובת אבטחת השיירה של גנץ"
20:44 16/06/20  |  עידן יוסף
חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) אומר כי הובא לידיעתו שהוחלט להקצות 52 שוטרים לטובת אבטחת השיירה של ראש-הממשלה החליפי בני גנץ. בשאילתה לשר לבטחון הפנים, אמיר אוחנה, שאמורה לקבל מענה בתוך שבועיים מבקש לוי לאמת את הנתונים, והוסיף שאלות לגבי העלות ועל מי תושת, זהות מבקש תוספת האבטחה ומהיכן ייגרעו השוטרים.
+אגרת שמירה: בתוקף לשנה וחצי בלבד
18:01 16/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים של הכנסת אישרה הארכה של שנה וחצי להוראת השעה המסמיכה רשויות מקומיות להטיל על התושבים אגרת שמירה וקראה למשרדי הממשלה לכנס ועדה משותפת שתפעל למציאת פתרון קבע לסוגיית אגרות השמירה ותדווח לוועדה בכתב אחת לשלושה חודשים
([צילום: גילי יערי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברוך גזהי מש"ס לא יכהן בכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הפנים דחתה את בקשת הממשלה להאריך את סמכות רשויות מקומיות לגבות אגרת שמירה לשנתיים וחצי ואישרה את הארכת הוראת השעה בשנה וחצי בלבד.
16/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), אישרה היום (ג'), פה אחד, את צו הסכמים קיבוציים (הארכת תחולתו של פטור לגבי עובדים מסוימים), התש"ף-2020. הצו מאריך את אי-התחולה של חוק הסכמים קיבוציים על עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשנה נוספת, עד 16.06.21, ובכך אוסר עליהם להתאגד במשך תקופה זו. ה"מוסד", כיום, הינו הגוף הביטחוני היחיד אשר איסור התאגדות עובדיו אינו מוסדר באופן קבוע, והוועדה פנתה בעבר לשר העבודה בבקשה להסדיר את הנושא בחוק קבוע, אך הצעת חוק ממשלתית בנושא טרם קודמה, וכן לא קודמה הצעת חוק פרטית בנושא.
16/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מענק לעידוד תעסוקה (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף 2020. 73 חברי כנסת הצביעו בעד החוק בקריאה השלישית ולא היו מתנגדים.
16/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות התבקשה (יום ב', 15.6.20) לאשר בקשה של שירות המזון במשרד הבריאות לדחייה נוספת של חצי שנה ביישום רפורמת הקורנפלקס (צו הגנה על בריאות הציבור (מזון)), שנועדה בין היתר להקל על ייבוא מזון יבש לישראל ובכך להביא גם לירידות מחירים לצרכן. הצו אושר לראשונה בוועדה בנובמבר 2015, אך יישומו נדחה מאחר שמשרד הבריאות טרם אישר את התקנות ליישומו.
16/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המחלקה לחקירות שוטרים מעסיקה שלושה ראשי צוותים שהם קצינים במשטרה, על-אף היותה גוף שחוקר את המשטרה, כך נחשף (יום ב', 15.6.20) בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה על התמודדות משטרת ישראל עם נוכחות צוותי תקשורת בהפגנות, בעקבות מקרה של אלימות קשה כלפי צלם במוצאי שבת (6.6.20) בכיכר רבין. הדברים התגלו במהלך מענה לשאלתו של ח"כ משה ארבל (ש"ס), שאמר: "מח"ש אמורה להעסיק חוקרים ללא משוא פנים ולא לקחת כוח אדם ולהחזירו למשטרה, אותה הם אמורים לחקור".
15/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
עפר דרורי
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il