|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
המגפה מתפשטת בין יישובים [צילום: פלאש 90] נתניהו. "חמור ביותר"

נתניהו בקבינט הקורונה:

"לאפשר חקירה יסודית בנוגע להדלפת ההקלטות"

רה"מ אמר את הדברים בעקבות הדלפת ההקלטות מדיונים בקבינט הקורונה צפוי להביע את תמיכתו בהחזרת איכוני השב"כ, בעוד שבכחול לבן יתנגדו למהלך דוח מרכז המידע מגלה: ההדבקה בישובי נחל עירון - על-ידי חולים מאזורים אחרים בארץ
22/06/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
   עידן יוסף
הגדלת קנסות וחזרה לקפסולות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להדלפת ההקלטות מדיונים בקבינט הקורונה. "״אני מבקש קודם כל לפתוח באירוע החמור של הקלטה של ישיבת ממשלה. שהושמעה בכלי התקשורת אני לא זוכר בכל שנותיי כראש ממשלה שנעשה דבר כזה לא מתוך ישיבת ממשלה ולא מתוך קבינט במקרה הזה קבינט קורונה דיון עם ראש השב״כ זה דבר חמור ביותר. זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום אני מבקש מכל הגורמים לרבות, מהיועץ המשפטי לממשלה לאפשר חקירה יסודית אסור לנו שהדבר הזה ישתרש אסור לנו שהדבר הזה ישנה".

רה"מ התייחס לעלייה בתחלואה ואמר: "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה אנחנו רואים את זה לא רק כאן אלא רואים את זה לצערי גם ברחבי העולם מדינות שונות כבר נדרשות
לכך גם אנחנו בישראל. היום יוצגו כאן תרחישי הייחוס אבל גם המלצות של צוות מנכ״לים שכינסתי אתמול במיוחד מהמשרדים של רוב השרים שמיוצגים כאן כדי להביא בפנינו המלצות לדרכי פעולה. דרכי הפעולה האפשריות שנדון בהן הגברה דרמטית של האכיפה זה כולל גם את הגדלת הקנסות מינהלת אכיפה ריכוזית תחת משרד הבט״פ ורתימת כל הכוחות וכוחות נוספים למשימת הפיקוח והאכיפה.

הדבר השני זה שימוש בכלים הדיגיטליים אנחנו יודעים שהנושא הזה הוא בעייתי, אבל מנגד אנחנו יודעים גם שהוא תרם לנו רבות לריסון המגפה ונראה כיצד אנחנו יכולים להתגבר על הבעיות על-מנת להשיג הורדה של התחלואה. הדבר השלישי זה סגרים אזוריים שזה כלי שאנחנו כבר נדרשים לו על-מנת להימנע מסגרים רחבים כלליים. והדבר הרביעי הוא דברים שקשורים בהגבלת ההתקהלויות צעד מאוד חריף, אני מציע שנשקול אותו נראה אם אנחנו נזדקק לו ומתי נזדקק לו ויש לו כמובן השלכה על פעולות מסוימות שאישרנו אותן נראה אם נזדקק להם אלו הכותרות
העיקריות אבל יש גם בוודאי נושאים אחרים״, סיכם נתניהו.

הדיון עוסק בין היתר בדרישה להחזרת איכוני השב"כ למניעת התפשטות המגפה, הגברת האכיפה וצמצום הקלות נוספות. רה"מ נתניהו צפוי להביע את תמיכתו בהחזרת איכוני השב"כ, בעוד שבכחול לבן יתנגדו למהלך.

שרת התחבורה מירי רגב שהגיעה לתחנת ההגנה בתל אביב התייחסה גם לדיון בקבינט ואמרה: "היום נדון בקבינט הקורונה על הגברת האכיפה והחמרת הענישה. נחזיר את איכוני השב"כ ופתרון נקודתי למוקדי התפרצות".

בדיון שנערך אתמול במטה לביטחון לאומי, בהשתתפות ראש הממשלה, הוחלט על שורת צעדים למניעת ההתפשטות בהם - הגדלה של הקנסות על הפרת ההנחיות, והפקדה יתרה על עטיית מסכות והתקהלות אסורה במרחב הציבורי.

מספר החולים הפעילים בישראל ממשיך במגמת העלייה ואמש עמד על 4,818 בני אדם, מתוכם 43 במצב קשה. בדוח שפרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עולה תמונת תחלואה בעייתית ביישובי ואדי ערה והנגב. מהדוח עולה כי "התחלואה הנוכחית ביישובי וערי נחל עירון החלה, ככל הנראה, כתוצאה מהדבקה על-ידי חולים מאזורים אחרים בארץ (בעיקר מיפו, ערערה בנגב ורהט). בשלב השני, התפשטה התחלואה כתוצאה ממעבר של חולים בין היישובים שבנחל עירון ובמקביל התפשטה המחלה בתוך כל יישוב". בין ההמלצות שנכתבו בדוח - הרחבת היקף הבדיקות ביישובי האזור, לצד הסברה ייעודית שתעודד בעלי תסמינים להיבדק.
דוח מצב התחלואה ביישובי נחל עירון (וואדי ערה) / סקירה
דוח מצב תחלואה בייישובי הנגב - תמונת מצב / סקירה

תאריך:  22/06/2020   |   עודכן:  22/06/2020
מירב ארד
+אושרה הארכת מגבלות מספר העובדים לצמצום הקורונה
19:18 22/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הארכה של 45 ימים לתוקף תקנות שעת חירום הקובעות הגבלה של מספר העובדים שרשאים לשהות בבית עסק שאינו עומד בתנאי התו הסגול
([צילום: איתמר לוין])
+הקנס על מסכה יעלה ב-150%
16:55 22/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קבינט הקורונה מחמיר את ההגבלות והמשטרה הודיעה שתגביר את האכיפה ביממה החולפת חולקו 1,555 דוחות לאנשים שלא עטו מסכה  ▪  המשטרה קיבלה רשות לסגור כל עסק שיפר את ההנחיות
(רחוב יפו בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+טכנולוגיית המעקב אחר קורונה תידון בוועדת חוץ וביטחון
15:20 22/06/20  |  עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון תדון מחר על פיתוח אמצעים טכנולוגים למעקב אחר תחלואה בנגיף הקורונה. הוועדה תשמע סקירה על פעילות המשרד לענייני מודיעין במהלך החודש האחרון, מאז קבלת המנדט לתכלול פתרון חלופי ל'כלי' של שב"כ. לאחר מכן תבקש הוועדה לשמוע עדכון על תהליך בחינת חלופות "אזרחיות" ליכולות שב"כ, לרבות "מגן 2", מאז הדיון שקיימה ועדת המשנה למודיעין ביום 26.05.20.

הוועדה מבקשת בעדכון זה פירוט סטאטוס הפיתוח של כל חלופה, התקציב וכוח האדם שהושקע בפיתוחה, זמינותה, יתרונותיה וחסרונותיה ביחס ל'כלי' של שב"כ. חלקו האחרון של הדיון יוקדש להתייחסות מומחים מארגוני החברה האזרחית ולהתייחסויות חברי הוועדה.


+ההמלצה בקבינט: להערך לתרחיש 125 אלף חולים
14:27 22/06/20  |  עידן יוסף
תרחיש הייחוס של משרד הביטחון שאושר על ידי שר הביטחון, בני גנץ, והוצג על ידי ממלא מקום ראש רח"ל, אל"מ (מיל') נוחי מנדל בקבינט הקורונה, כולל היערכות לתרחיש חמור-סביר:
  • עד 2,500 מונשמים
  • 7,500 מאושפזים
  • 125,000 חולים
  • מאות רבות של מתים
התרחיש מתבסס על מודלים שלקחו בחשבון תרחישי קיצון מהעולם. אין מדובר בתחזית אלא בתרחיש המבצעי שאליו ממליצים במשרד הביטחון למדינה להיערך מבחינת הכלים שברשותה.
+חברי הכנסת לא הצליחו לרכך תקנות הקורונה
14:24 22/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המקומות שפעילותם נאסרה הם: דיסקוטק, פארק מים, בית מרחץ, בית קולנוע, תיאטרון ומוסד תרבות אחר, פארק שעשועים, לונה פארק, גני שעשועים ומתקני שעשועים, וכן מקום לעריכת מופעים וירידים
ועדת הקורונה. כל הקלה או החמרה תצטרך לקבל את אישור הוועדה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
הסתייגויות הח"כים נדחו [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
+אפוקליפסה עכשיו
13:38 22/06/20  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
אפילו מבט חטוף במניפסט האימים שהונח בפתחנו ובנחשול המידע שנשפך לעברנו מכיוון מיניסטריון הבריאות, מטיל ספק גדול במהימנותו וביושר הכוונות של כותביו יהיו אשר יהיו  ▪  במילים אחרות מתגנבת תחושה שמישהו עובד עלינו  ▪  שיותר משמשרד הבריאות שקוף אנחנו שקופים בעיניו
(מפחידים אך הציבור [צילום: דוברות המשטרה])
+התפרצות באיכילוב: מחלקה פנימית נוספת נסגרה באופן זמני
09:09 22/06/20  |  מירב ארד
התפשטות הקורונה בבית החולים איכילוב: מחלקה פנימית נוספת בבית החולים נסגרה באופן זמני. 17 עובדים חלו, 56 נמצאים בבידוד. המנכ"ל גמזו: "הגבלנו מחדש את כמות המבקרים".
+כך צריכה ארה"ב להתכונן למגיפה הבאה
08:05 22/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
למרות התחזיות למגיפה קטלנית והתרגילים שנערכו לקראתה, ארה"ב ספגה 2 מיליון חולים ו-110,000 מתים בקורונה  ▪  ההצעות לקראת העתיד: להשתמש בצורה נכונה בגופים הקיימים, להקים מרכז חיזוי ממשלתי-אקדמי, לא להטיל על הצבא משימות אזרחיות, לשפר את היחסים עם סין, להפעיל את קהילת המודיעין ולהאיץ את פיתוח ערכות הבדיקה, התרופה והחיסון
בדיקות בעיר דאלאס [צילום: טוני גויטרז, AP]
בדיקות בעיר וושינגטון [צילום: קרולין קסטר, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לאפשר חקירה יסודית בנוגע להדלפת ההקלטות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ב-8 באוקטובר 2001, רק 27 יום אחרי מתקפות 9/11, הקים הנשיא ג'ורג' בוש הבן את המשרד לביטחון פנים, אשר החל לפעול שנה לאחר מכן. התקציבים למאבק בטרור הוגדלו והקונגרס העניק לרשויות האכיפה סמכויות חקירה נרחבות. היום, בעיצומה של מגיפת הקורונה, שוב שואלים בוושינגטון האם יש צורך בשינוי דרמטי במדיניות הביטחון הלאומי של ארה"ב, והפעם כדי להתמודד עם מגיפות – מדווח וושינגטון פוסט, בעקבות שיחות עם 29 פקידים בהווה ובעבר, פרשנים וחברי קונגרס.
22/06/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, קיבל את התנצלות המשנה למנכ"ל, איתמר גרוטו, בפרשת ההיתר שניתן למיליארדר טדי שגיא שלא לשהות בבידוד לאחר שהגיע לישראל מקפריסין.
21/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיה יוארכו ב-45 יום המגבלות על מספר העובדים הרשאים לשהות במקום עבודה, לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה.
21/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בהמשך להודעה על החזרת תנועת הרכבות מ-22.6.20 ולשינויים בקווי הנסיעה שפורטו בה, מודיעה רכבת ישראל על שינויים נוספים בתנועת הרכבות, בשל עבודות לחישמול הקו לאשקלון והקמת המרכז התפעולי החשמלי בעיר וחישמול מסילות טבעת השרון.
21/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
תחילת שנת הכספים של המדינות בארה"ב – ב-1 ביולי ברובן – היא לרוב אירוע מסעיר בערך כמו הגשת דוח שנתי למס הכנסה. לא הפעם. הכנסות המדינות ממיסיהן קרסו בחודש אפריל בשל הקורונה, וירדו בממוצע ב-50%. במקביל זינקו ההוצאות על בריאות, דמי אבטלה ואכיפה. על-פי חלק מן ההערכות, בשנת הכספים הקרובה יגיעו הגרעונות של המדינה ל-25% מהכנסותיהן. אבל מאחר שהחוק הפדרלי מחייב אותן לתקציב מאוזן, הן ייאלצו לבצע קיצוץ עמוק בשירותים – דווקא בתקופה של מגיפה ומיתון.
21/06/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
נתניהו: אם לא נקפיד - הסגר יחזור  /  איציק וולף
"דוח 'הגל השני' - לא רציני"  /  עידן יוסף
הממשלה אישרה: מופעי תרבות החל מהערב  /  איציק וולף
פרשה טראגית  /  אביתר בן-צדף
מסיכה של אכיפה  /  איתמר לוין
מגיפה בעידן בו האמת היא משנית  /  רועי שולמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il