|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מאות חרדים בשל"ת שהוצאו לחל"ת אינם זכאים לדמי אבטלה

נציג האוצר: "מגבשים פתרון אך לוקחים בחשבון שהם מקבלים דמי כלכלה גבוהים; גם בת הזוג יכולה לפרנס" יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "הביאו פתרון עד מחר או שנכפה פתרון בחקיקה"
01/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
נתניהו ופינסקי. אפשר לתת מענק נקודתי [צילום ארכיון: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה (יום ב', 29.6.20) באי-זכאותם של חרדים המשרתים בשירות לאומי שהוצאו לחל"ת לדמי אבטלה. על-פי נתונים שמסרה ח"כ קטי שטרית, מיוזמי הדיון, בשירות האזרחי משרתים כיום כ-1,300 חרדים (מתוך 18,000 משרתים סה"כ). כ-400 מהמשרתים עובדים באישור לצד השירות, כאשר 200 מתוכם הוצאו לאחרונה לחל"ת בשל משבר הקורונה והם אינם זכאים לדמי אבטלה, זאת בהתאם לחוק הביטוח הלאומי.

בפתח הדיון אמרה ח"כ שטרית: "חשוב לנו מאוד שחרדים ישרתו בשירות הלאומי. הרי תמיד באים אליהם בטענות שהם לא תורמים לחברה ורק מקבלים, אך המשמעות של המצב הקיים היא שנמנעת מהם הפרנסה וחלקם אף שוקלים לעזוב את השירות. ומה המסר שאנחנו מעבירים לדור הבא? אל תלכו לשירות לאומי. מדובר בסכום אפסי של פחות ממיליון שקל. הם לא יעמדו ויפגינו, אנחנו צריכים לשמש להם פה ואוזן, לקחת אחריות ולסייע להם".

ח"כ יעקב אשר, גם הוא מיוזמי הדיון, אמר: "אנחנו צריכים לדאוג שמי שנמצא בתוך הסדר של שירות אזרחי לא יפגע, בטח בימים אלה של הקורונה, שהמדינה נותנת דברים שבמצב רגיל מעולם לא נתנה, כמו מענקים לעצמאים. אין שום סיבה שהאנשים האלה יפלו בין הכסאות. יש למצוא פתרון רטרואקטיבי מתחילת המשבר וגם לדאוג שתקופת האכשרה של מי שסיים את השירות והתחיל לעבוד תקוצר במחצית לשלושה חודשים, בהתאם לקיצור הכללי שנקבע. ח"כ שטרית ואני הגשנו בקשה לתיקון חקיקה אבל כרגע יש צורך בפתרון נקודתי ומידי".

ח"כ משה אבוטבול: "יש כאן אמירה מסוימת. אנחנו מנסים לעודד אנשים ממגזרים שונים לשרת ולא ייתכן שביום פקודה אנחנו לא נהיה לצדם של אלה שבחרו לשרת. הגיע הזמן לתקן את העוול הזה, לתת קריצה של חיבה וחיוך לאלה שעשו צעד קדימה ולאפשר להם להתפרנס". ח"כ אליהו ברוכי: "מדובר באנשים שעובדים על-פי חוק, שילמו ביטוח לאומי וחלקם לא צריך להיגרע אל מול יתר העובדים במשק".

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות האזרחי: "המשרתים החרדים שונים מאוד מהיתר. רובם המוחלט נשוי עם ילדים ולכן תנאי השירות הם כאלה שהמשרת יכול לעבוד ולהתפרנס. המשפחות נקלעו עכשיו למצב בעייתי מאוד. פנינו לאנשי האוצר בנושא. זה אירוע תקציבי קטן והחשש היה מהשלכות רוחב, אבל אפשר לתת מענק נקודתי. אני מבין שכרגע זה נתקע בגלל סוגיות משפטיות".

אביעד שוורץ אגף תקציבים, משרד האוצר: "הנושא הזה הועלה בפנינו ואנחנו מסכימים שיש פה מצב ייחודי. יש לנו כיוון עקרוני לגבש מנגנון נקודתי שיתמוך באותם אנשים. אין לנו כרגע נתונים על מספר האנשים שנמצאים במצב הזה ועדיין לא הגדרנו סכומים, אנחנו מעוניינים לתת מענה סביר לכל משפחה ולוקחים בחשבון שהם מקבלים גם מהשירות דמי כלכלה גבוהים. לבקשת יו"ר הוועדה חיים כץ, פירט ראובן פינסקר כי דמי הכלכלה למשרתים נעים בין 1,200 במסלול החברתי עד 3,900 במסלול הביטחוני. יו"ר הוועדה השיב: "זה גבוה? זה פחות מהבטחת הכנסה". בתשובה אמר שוורץ כי "יש גם בת זוג שיכולה לעבוד ולפרנס. אחוזי התעסוקה כקרב נשים חרדיות הם גבוהים".

מנכ"ל בצלמו, שי גליק: "מדובר בסכומים קטנים מאוד, בעיה נקודתית של כמה מאות משפחות שזה הלחם והחלב שלהן, אנחנו לא מדברים על מותרות. אי-אפשר לדבר כל הזמן על שילוב חרדים וברגע כזה לזרוק אותם ולבקש שיסתדרו לבד. זה יעביר מסר שלילי מאוד. לבני השירות הלאומי אין את הכוח להפגין כמו שעושים היום אחרים ואנחנו צריכים להיות הפה שלהם".

יו"ר הוועדה כץ: "מדובר במאות בודדות של אנשים שעובדים במשרה חלקית לאחר שעות השירות ולכן ככל הנראה מדובר בסכום בטל בשישים, אבל אתם (נציגי האוצר) הגעתם לדיון לא מוכנים, בלי נתונים ובלי פתרונות. אני נותן לכם עד מחר להביא לנו פתרון ואנחנו נעביר אותו כהוראת שעה או כשינוי תקנות. אם לא- נכפה את זה בחקיקה ונכניס את העניין כסעיף לחוק דמי אבטלה".

תאריך:  01/07/2020   |   עודכן:  01/07/2020
עידן יוסף
+לפיד לכ"ץ: נתמוך בתקציב חד-שנתי
13:31 01/07/20  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה יאיר לפיד אומר כי נפגש עם שר האוצר ישראל כ"ץ, ואמר לו כי למול הקורונה, האופוזיציה תשתף עימו פעולה בכל צעד שיסייע לעצמאים ולמובטלים. בניגוד לרצונו של בני גנץ, לקדם תקציב דו-שנתי, אמר לפיד: "הסכמנו שאין אפשרות ריאלית במציאות הנוכחית להעביר תקציב דו-שנתי".
+חבר הכנסת יוסף ג'בארין נבחר ליו"ר הוועדה לזכויות הילד
11:46 01/07/20  |  מירב ארד
חבר הכנסת יוסף ג'בארין נבחר ליו"ר הוועדה לזכויות הילד. ח"כ ג'בארין: ""אני שמח לעמוד בראשות הוועדה לזכויות הילד, ומתחייב להיאבק למען הילדים והילדות של כולנו - ערבים ויהודים. הוועדה בראשותי תהיה הכתובת של ילדים ונוער שנפגעו אנושות ממשבר הקורונה, ושנפגעים דרך קבע ממערכת לא שוויונית שרק מרחיבה פערים. כמי שעוסק במשך שנים בנושאים של זכויות אדם, משפט וחינוך - הוועדה לזכויות הילד תהיה המשך לעשייה ולמאבק למען שוויון ותיקון חברתי, ונגד הדרה וקיפוח".

(ח"כ יוסף ג'בארין [צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן])
+ירידה חדה במספר הקטינים יוצאי אתיופיה המעורבים בפלילים
02:56 01/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הכפלה במספר עובדי ההוראה - התוכנית הממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה בחברה מתחילה לשאת פירות, אך יו"ר ועדת העלייה והקליטה מדגיש: חובה לקדם בני הקהילה למשרות איכותיות בשירות הציבורי
(מחאת האתיופים [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90])
+הוועדה תבחן את ההסדר החוקי של קרן העושר
02:50 01/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האנרגיה שטייניץ: "הכנסות המדינה ממאגרי הגז לאורך השנים תגענה למאות מיליארדי שקלים"  ▪  "החלום שלנו הוא שעד 2030 לא יהיו אנרגיות מזהמות בכלל. אנחנו מקווים להגיע ל-30% ייצור חשמל מהשמש"
(שטייניץ ודיכטר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+"הוועדה הולעטה בים של נתונים"
00:33 01/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"לא קיבלנו תשובות לגבי התקדמות הרפורמה בבנקאות"  ▪  האוצר: המפץ התחרותי הולך להתרחש בשנה הבאה  ▪  בנק ישראל: רואים ירידה במדדי הריכוזיות  ▪  עו"ד שטרום: לא לכך ציפינו - המפנה צפוי ביוני 2021 אז אמורים לראות פריצה תחרותית וירידה בריביות
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+ועדת הפנים: לא לבירורי יהדות רק ליוצאי חבר העמים
23:34 30/06/20  |  עידן יוסף
ועדת הפנים ביררה טענות בדבר בדיקות בררניות שמקיימת רשות האוכלוסין וההגירה לבחינת יהדותם של ילדים ליוצאי מדינות חבר העמים. עו"ד רינה נשר מרשות האוכלוסין הבהירה שהבדיקות אינן ביוזמת הרשות, וכי רוב הילדים שרשומים "בבירור" הם ילדי אזרחים ישראלים שחיים בחו"ל. לדבריה, לנציגויות אין מערך רישום אזרחים ולכן הרובריקה פתוחה, ומקרב ילדי חבר העמים יש כ-60 ילדים בבירור.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ', סיכמה: "הוועדה דורשת ממשרד הפנים להעביר פילוח מדויק של המקרים שבהם האם רשומה כיהודייה והילדים לא. הוועדה קוראת לרשות ההגירה והאוכלוסין לוודא, כי אין מגמה מכוונת נגד עולים מברה"מ ואין בדיקות יזומות ללא חשד כנגד ציבור זה. הראיות המשמשות לסירוב הרישום צריכות להיות חזקות וללא כל ספק קטן".
+צווי סגירה מנהליים למקומות שיפעלו
בניגוד להוראות חקיקת הקורונה
23:10 30/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה אישרה בתום דיון ארוך את הצעת החוק וקבעה כי בצו הסגירה ניתן יהיה להפסיק רק חלק מהעיסוק או הפעילות, או לסגור את המקום כולו  ▪  במסגרת שיקול הדעת ניתן יהיה לקחת בחשבון גם את מידת הפגיעה בבעלי העסק ובציבור הרחב  ▪  הקלה על היכולת להשיג ולערער על צו הסגירה וקבעה כי הפעלת הסמכויות תיעשה על-פי אמות מידה שוויוניות ובהנחיה אחידה שתנוהל ע"י המשטרה ומשרד הבריאות
(ההצבעה בוועדת החוקה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאות חרדים בשל"ת שהוצאו לחל"ת אינם זכאים לדמי אבטלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 30.6.20) מעקב אחר הרפורמה בתחום הבנקאות והאשראי, שנועדה לצמצם את הריכוזיות ולהגביר את התחרות בענף הבנקאות. זאת בהמשך למעקב שהחלה הוועדה לקיים עוד בכנסת ה-20, אחר יישום החוק שנועד להגביר את התחרות בין הבנקים ולהוריד את מחיר השירות לצרכן. בתוך כך אישרה הוועדה את בקשת האוצר לתקן את תקנות התוכנית הכלכלית, העוסקות בנושא מעבר של לקוחות מבנק אחד לאחר - ולדחות בחצי שנה את הכניסה לתוקף של ההוראה המחייבת לבצע ניוד חשבון מקוון.
01/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ג', 30.6.20) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש - צווי סגירה מנהליים. הצעת החוק נועדה לקבוע כלי להוצאת צווי סגירה מנהליים לעסקים ומקומות נוספים שבעל המקום פותח או מפעיל אותם בניגוד להוראות החקיקה השונות למניעת התפשטות מגיפת הקורונה.
30/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, עסקה היום במעקב אחר הרפורמה בתחום הבנקאות והאשראי, שנועדה לצמצם את הריכוזיות ולהגביר את התחרות בענף הבנקאות. זאת בהמשך למעקב שהחלה הוועדה לקיים עוד בכנסת ה-20, אחר יישום החוק שנועד להגביר את התחרות בין הבנקים ולהוריד את מחיר השירות לצרכן.
30/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (יום ב', 29.6.20) את ארבע הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.
29/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ההכריזה (יום ב', 29.6.20) בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת על כוונתה להעביר בזמן הקרוב החלטת ממשלה לסגירת מתחם בז"ן בחיפה." זה תהליך שצריך להתחיל מיידית, יהיה הדרגתי, ויסתיים לא יאוחר מ-2030. הבנתי מהר מאוד שאם אני לא אוביל את הנושא ואדחף אותו - זה לא יקרה. ואם זה לא יקרה - תתרחש קטסטרופה סביבתית וכלכלית". כך אמרה השרה גמליאל בדיון בנושא "מפרץ חיפה - תמונת מצב והתוכניות העתידיות לפינוי המפעלים המזהמים" בוועדה בכנסת.
29/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il