|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

רשות המסים: כ-400 מ"ש יועברו לזכאים למענק לשנת 2019 <br>

01/07/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

רשות המסים תעביר היום כ-400,000,000 שקלים לחשבונות הבנק של כ-100,000 שכירים ועצמאים שנמצאו עד כה זכאים למענק עבודה לשנת 2019, זאת בהמשך להודעת שר האוצר, ישראל כץ, על ההחלטה לאחד לתשלום בפעימה אחת ולהקדים את תשלומי מענק עבודה (המענקים יראו בחשבונות הבנק מחר). המענקים, שהועברו היום בפעימה אחת במקום בארבע פעימות (יולי 2020, אוקטובר 2020, דצמבר 2020 ופברואר 2021), ניתנו לכל מי שהגישו בקשה למענק עד 29.6.2020. משבוע הבא, הרשות תעביר בכל יום רביעי (יראה בחשבון הבנק ביום חמישי) את כל סכום המענק למי שיגיש בקשה עד יום ראשון באותו שבוע וימצא זכאי.

תאריך:  01/07/2020   |   עודכן:  01/07/2020
מירב ארד
+משרד הביטחון ידון בפריסת פיקוד העורף בערים ובפתיחת מלונות קורונה
23:29 01/07/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הודיע בעקבות ההחלטה על הטלת סגר במספר שכונות באשדוד ובלוד, ועל כינוס דחוף של קבינט הקורונה הרחב מחר לדון בפעולות נוספות כי יכנס מחר בבוקר דיון הערכת מצב של משרד הביטחון, שבמהלכו תקודם ההיערכות לאפשרות של פתיחת מרכזי שליטה בערים על ידי פיקוד העורף, תגבור של עוד מלוניות קורונה וצעדים נוספים שאנו עשויים להידרש להם בימים הקרובים.
+אושר סופית: הממשלה תוכל להכריז אזורים מוגבלים
22:08 01/07/20  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (אזור מוגבל), התש"ף-2020. הצ"ח נועדה להאריך ב-45 יום את התקנות לשעת חירום המסמיכות את ועדת השרים להכריז על אזורים בהם קיים צבר תחלואה כאזורים מוגבלים ולקבוע הגבלות שונות לריחוק חברתי ולהגברת האכיפה באזור זה.

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הציג את ההצעה ואמר כי התקנות מאפשרות להכריז על אזור מסוים בו מחלת הקורונה התפשטה בהיקף נרחב כמוגבל, לתקופות קצרות וקצובות אם הדבר הכרחי.

"הזמן הנוסף דרוש כדי לקדם בכנסת את חוק המסגרת, שאמור להחליף את ההסדרים בתקנות שעת חירום. ועדת החוקה הבטיחה כי השימוש באמצעי זה יעשה רק כשאין דרכים אחרות למנוע התפשטות המחלה, באופן מדתי ובשיתוף הרשויות המקומיות. ועדת השרים תצטרך לבחון דרכים חלופיות ולהשתכנע שאין דרך אחרת לעצור את התפשטות הנגיף. הוועדה חידדה חובה ליידע את האוכלוסייה בדרכים ישירות וממוקדות", אמר.
+אושרו איכוני שב"כ לחולי קורונה למשך 3 שבועות
21:45 01/07/20  |  איציק וולף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלשית את הצעת החוק הקובעת הסדר זמני למשך כשלושה שבועות, המסמיך באופן מוגבל את השב"כ לבצע איכון סלולרי. 58 ח"כים תמכו בהצעה לעומת 38 שהתנגדו לה.

הצעת החוק מהווה הסדר זמני, למשך כשלושה שבועות (עד ליום 22.07.20), לסייע למשרד הבריאות במלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה ובלימת שרשראות ההדבקה. ההסדר הזמני פוצל מהסדר כולל שידון בוועדת חוץ וביטחון במהלך שלושת השבועות הקרובים מתוך כוונה להסדיר חקיקה ראשית בנושא.

הצעת החוק מסמיכה את שב"כ לסייע במהלך תקופה זו במקרים פרטניים וייחודיים בהם לא ניתן להשלים את החקירה האפידמיולוגית בשיטות אחרות. כמו כן ניתנה הסמכה למשרד הבריאות, למשך תקופה זו, להסתייע בשב"כ בביצוע החקירות ביום בו היו יותר מ-200 חולים ביום שקדם לו, ככל שהמשרד רואה בכך צורך, לפי שיקול דעתו.

בנוסף מוצע כי ראש הממשלה רשאי בצו, לאחר שהונחה בפניו המלצת צוות השרים, לבקש את אישור ועדת החוץ והביטחון, להוסיף נסיבות חריגות נוספות, בהן יהיה השב"כ מוסמך לסייע.
+קבינט הקורונה ידון בהטלת 'אזור מוגבל' בכמה ערים
21:32 01/07/20  |  איציק וולף
קבינט הקורונה יכונס לישיבה טלפונית בשעה 21:45 לצורך הכרזה על 'אזור מוגבל' בערים שבהם נרשמה תחלואה גוברת בנגיף קורונה.

בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה היקף ההגבלות שיוטלו על הערים המדוברות. הערים המרכזיות שבהן נמצא גידול במספר החולים הן אשדוד, בני ברק, דימונה, וערים נוספות.

+האוצר וההסתדרות יקימו צוותים משותפים לגיבוש פתרונות למשק
20:57 01/07/20  |  
שר האוצר, ישראל כ"ץ, ויו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, סיכמו על הקמת צוותים משותפים לאוצר ולהסתדרות לגיבוש פתרונות כלכליים למשק הישראלי בימי הקורונה.

השניים דנו ארוכות בסוגיות הבוערות שניצבות לפתחו של המשק ובכללן 700 אלף מובטלים וענפים במצוקה שנמצאים על סף קריסה, בהם תעופה ותיירות. שר האוצר הדגיש בפני יו״ר ההסתדרות את חשיבות ההירתמות של המגזר הציבורי ויו״ר ההסתדרות התחייב כי ההסתדרות תמשיך לפעול באחריות תוך שמירה על מעמד העובד ואיתנות המשק.

השר כ"ץ הנחה את הממונה על השכר להוביל את המשך המו"מ מול יו״ר ההסתדרות.


+תע"א מאשרת: הנחיה לצמצום חטיבת התעופה
20:46 01/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
התעשיה האוירית מאשרת שבכוונתה לבצע מהלך פיטורין משמעותי בחטיבת התעופה  ▪  טוענת כי טרם הוגשה כל תוכנית לצמצום כוח האדם בחטיבה לאישור הדירקטוריון
("התאמות בחטיבת התעופה" [צילום: התעשייה האווירית, תע"א])
+סגר מלא הוטל על שכונות באשדוד ובלוד
20:32 01/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הסגר יהיה בתוקף במשך שבוע  ▪  כמות נשאי הקורונה שאובחנה בשבוע האחרון כפולה מכמות הנשאים שאובחנה בחודש מאי כולו  ▪  מאז חצות ועד 22:00 בערב התגלו 868 נשאים חדשים  ▪  שיעור הבדיקות שנמצאו חיוביות ממשיך לעלות ועומד על 4.8%
יותר מ-13,000 בדיקות [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
מנכ"ל משרד הבריאות. יחתום על צו הגבלת פעילות בביתר עילית [צילום: פלאש 90]
+בנט מקים קבינט צללים לקורונה
17:37 01/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ נפתלי בנט הודיע על הקמת קבינט קורונה אזרחי שיפעל במקביל לקבינט הממשלתי  ▪  בין המומחים שיהיו חברים בקבינט: אלוף במילואים גיורא איילנד, פרופ' עמר מואב, מייסד מחאת השולמנים ומומחים בתחומי בריאות הציבור והאפדימיולוגיה והכלכלה
(בנט. כינוס ראשון ביום א' הקרוב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ראש עיריית כרמיאל נכנס לבידוד
16:45 01/07/20  |  עידן יוסף
ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי וראש לשכתו וראש מינהל התרבות והדוברות אלי שדה, הודיעו על כניסתם לבידוד ביתי לאחר שהתברר להם הבוקר על כך שנחשפו בתחילת השבוע לחולה קורונה מאומת.
+התיקונים המסתמנים בחוק: החזר כספי - 90 יום לאחר ביטול הטיסה
12:34 01/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שינוי נוסף - חברות התעופה יוכלו להציע שובר שיהיה תקף לשנה לפחות  ▪  בדיון בוועדת הכלכלה נקבעו עקרונות ההצעה, לפיה הוראת השעה תחול עד 31 באוגוסט 2020  ▪  השינויים יחולו גם רטרואקטיבית על כל הטיסות שבוטלו מה-1 במרס 2020 ועל טיסות שבוטלו אל ומיעדים שעל החוזרים מהם חלה חובת בידוד גם לפי ה-1 במרס
(הדיון בוועדת הכלכלה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת])
+140 מיליון דולר הפסד לאל-על ברבעון
10:08 01/07/20  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חברת התעופה הפסידה 140 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 - וההשלכות הקשות עוד יותר של משבר הקורונה יבואו לידי ביטוי בדוחות הרבעון השני  ▪  שבה ופרסמה הערת עסק חי
(צי המטוסים קורקע ברובו [צילום: איציק וולף])
+הערת עסק חי לקבוצת דלק
10:05 01/07/20  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה הפסידה 2.77 מיליארד שקל ברבעון הראשון  ▪  החוב הפיננסי נטו במועד אישור הדוחות: 5.94 מיליארד שקל
(תשובה. ספקות משמעותיים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+משרד הביטחון: 8 מ"ש נוספים לחיילים משוחררים עבור סיוע בדיור
09:48 01/07/20  |  מירב ארד
האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, בשיתוף עם משרד האוצר, ממשיכים את הסיוע לחיילים בודדים משוחררים בעקבות משבר הקורונה, ויוצאים בפעימה שניה של מענק דיור בסכום של 4,000 ש"ח. כ-2,000 חיילים בודדים משוחררים, שנמצאו זכאים למענק בפעימה הראשונה, יקבלו סיוע נוסף באופן אוטומטי לחשבונם, מבלי להגיש בקשה נוספת. כך יקבלו סיוע כולל של 8,000 שקלים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשות המסים: כ-400 מ"ש יועברו לזכאים למענק לשנת 2019
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת הקורונה דנה (יום ג', 30.6.20) בהפסקת הגעת חולים פלשתינים לטיפולים בבתי חולים ישראלים, בעקבות משבר הקורונה, והיעדר תו-סגול במחסומים. זאת, לבקשתה של ח"כ סונדוס סאלח (הרשימה המשותפת). יושב-ראש הוועדה, יפעת שאשא-ביטון: "בתוך המציאות המורכבת שאנו חיים בה, יש לנו חובה מוסרית כבני אדם להציל חיים. לכן, למרות שהרשות הפלשתינית בחרה בדרך של הפסקת התיאום עם מתאם הפעולות, ישראל לא מפנה את הגב לתושבי הרשות - וממשיכה להעניק להם טיפול רפואי במקרים של הצלת חיים. גם בנושא המאבק בקורונה אנו מסייעים לרשות במניעת ההתפשטות המגיפה. ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי לסייע במקרים הומניטריים אך אי-אפשר להסיר את האחריות מהרשות הפלשתינית אשר הפסיקה את התיאום והזיקה בכך בצורה לתושבים שלה עצמם".
01/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ג', 30.6.20) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש - צווי סגירה מנהליים. הצעת החוק נועדה לקבוע כלי להוצאת צווי סגירה מנהליים לעסקים ומקומות נוספים שבעל המקום פותח או מפעיל אותם בניגוד להוראות החקיקה השונות למניעת התפשטות מגיפת הקורונה.
30/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מועדוני בילוי בעולם התבררו כמוקדי התפרצות וכחממות הדבקה, ומתרבות המדינות בעולם המורות על סגירתם. אולם דווקא בישראל, שחווה התפרצות מחודשת של התפשטות הנגיף, נראית מגמה הפוכה שעלולה להגביר את התחלואה ובאופן משמעותי.
30/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה את הצעת החוק להארכת תקנות הקורונה לבידוד במלוניות לקריאה שניה ושלישית.
30/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת פתאל החזקות הפסידה ברבעון הראשון של 2020 סכום עצום של 307.2 מיליון שקלים. זאת, לעומת הפסדים של כ-88 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בתוצאה ישירה של משבר הקורונה שהשבית לחלוטין את שוק התעופה והתיירות בעולם כולו.
30/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il