בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
נהגים לפני יציאה לנסיעה בתחנת מרכזית המפרץ
|
|
|
|
תקנת הנהגים תצריך שינוי לו"ז האוטובוסים
|
בשורה לנהגי התחבורה הציבורית: בכיר במשרד התחבורה קובע כי יש לפרש את תקנה 168 ככזו המצריכה מתן מנוחה רציפה לנהגים
|
הבהרה מצד בכיר במשרד התחבורה עשויה להבהיר עמימות ארוכת שנים, ולהביא לשינוי לוחות הזמנים של קווים בתחבורה הציבורית, באופן שיאפשר לנהגי האוטובוסים מנוחה רציפה בין נסיעות ולא מנוחה מקוטעת. במכתב תשובה ששלח אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה, ליו"ר ארגון נהגי האוטובוסים ישראל גנון וליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית ששי שדה, כתב פלור כי יש לפרש את התקנה (תקנה 168 לתקנות התעבורה, ע.י.) ואת חישוב תקופות המנוחה המגיעות לנהג באופן המגשים את תכליתה. קרי: מניעת מצב של נהיגת יתר שתגרום לעייפות, המסכנת את שלומו של הנהג ושל הציבור בכללותו. "לא בכדי קבע המחוקק שעות נהיגה שיש להקפיד עליהן על-מנת שהנהג יישאר ערני בזמן הנהיגה, שכן נהיגה לאורך זמן, ובמיוחד בכלי רכב כבדים, דורשת מאמץ וריכוז רב מהנהג", כתב פלור. "להבנתנו, קיטוע תקופות המנוחה למצבור הפסקות של דקות בודדות, איננו מגשים תכלית זו". משמעות חידוד התקנה בידי הבכיר, שאינו כפוף לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, היא שינוי מפות התנועה בתחבורה הציבורית באופן שיאפשר לנהגים מנוחה רצופה, לא רק בקווים ארוכים כגון הקווים לאילת אלא גם בקווים עירוניים שבהם המרווח בין הנסיעות צפוף. מדובר בקביעה המהווה הישג לארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית. תגובת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לשאלת News1, האם בעקבות כך יונחו הממונים האזוריים ומפעילי התחבורה הציבורית לתקן את מפות התנועה ולוחות הזמנים של קווי התחבורה הציבורית כך שיעמדו בתקנה, טרם התקבלה. בפניית ארגון הנהגים והאיגוד המקצועי לפלור, נכתב בין היתר כי "התקנה והכוחות העובדים בענף יצרו חוסר ודאות בנוגע לכוונת המחוקק, שגרמו לפרשנות שגויה של התקנה: א. סדרנים סופרים הפסקות של דקות בודדות בין קווים לצורך מדידת ההפסקה בת חצי השעה הרצופה שאמורה להיות מוקנית לנהג בכל 4 שעות. ב. ההפסקה בת השעה שמחויבת לפי התקנה לנהג שעובד מעל 6 שעות וצריכה להינתן עד טווח של 8.5 שעות לא מונהגת ובמקרים אחרים הפרשנות הינה שההפסקות הקודמות שנתנו מסתכמות להפסקה זו בת השעה. ג. כתוצאה משילוב הגורמים לעיל נהגים מוצאים עצמם נוהגים שעות רבות, פעמים לא מעטות מעל 12 שעות ללא הפסקות המנוחה הנדרשות. ד. נהגים מוצאים עצמם בעמדה נחותה מול המפעיל שדורש מהם לעבוד בניגוד לתקנה, וכדי להמשיך לעבוד, ולקבל משכורת הוגנת נאלצים בלית ברירה להסכים ולעבוד, ולסכן את עצמם, את ציבור הנוסעים ואת משתמשי הדרך האחרים.
|
תאריך:
|
02/07/2020
|
|
|
עודכן:
|
02/07/2020
|
|
עידן יוסף
|
+דרמה לילית: כ"ץ ורגב חתמו על הארכת ההרצה בישומוני התחבורה הציבורית
|
02:34 03/07/20 | עידן יוסף |
דרמה לילית בעקבות הפרסום ב-News1 על המחלוקת בין משרדי האוצר והתחבורה בנושא ישומוני התשלום בסלולר לתחבורה ציבורית, וההנחיה לכבד כל אזרח שיהיה מעוניין לשלם באמצעותם. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ושר האוצר ישראל כ״ץ חתמו לפני חצות על צווים עדכניים המסדירים את המשך תקופת ההרצה לישומוני התחבורה הציבורית, לשלושה חודשים נוספים, עד 1 באוקטובר והורו על תיקון הליקויים שעלו בבדיקה שנערכה בדגש על הבטחת פרטיות המשתמשים. השרה רגב הודיעה: ״אפעל למניעת הפגיעה בפרטיות ואפליה לרעה של תושבי הפריפריה. נבחרנו כדי לקבוע מדיניות ולקבל החלטות לטובת הציבור וכך נעשה״.
|
|
+רגב הורתה להוסיף מעגלי תעריפים לפריפריה
|
19:55 02/07/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
שרת התחבורה תוהה מדוע קיבלו הישומונים הפרטיים לתשלום עבור תחבורה ציבורית עדיפות על פני הישומון הלאומי, ודורשת לבחון את המכרז ה"מעוות" ▪ שר התחבורה אינו חותם על צו שיאפשר בחינה מחדש של הרפורמה ▪ מבקר המדינה נחשף למכרז הבעייתי שפרסמה הרשות לתחבורה ציבורית אך לא ירד לפרטים והסתפק בהערות כלליות
|
|
רגב. הוכתה בתדהמה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
מלכה. מצא אי-סדרים [צילום: דוברות עיריית חדרה]
|
|
|
|
+משרד התחבורה מתנתק מיפה נוף
|
19:19 02/07/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
המיזמים שבטיפולה של החברה עירונית יועברו לחברות תשתית אחרות של המשרד ▪ ייתכן כי התאגיד העירוני ימוזג עם נתיבי איילון ▪ השרה רגב: "אין לי כוונה לגלות סובלנות לעיכובים ולחריגות בתקציב, שגורמים נזק אדיר לציבור ומעכבים את פיתוח תשתיות התחבורה" (הדמיית הרכבת בחיפה)
|
|
+יוזמה: יותר משקל לשכר הנהגים במכרזי התחבורה הציבורית
|
16:04 02/07/20 | עידן יוסף |
האם ייעשה ניסיון להעצמת פקטור שכר הנהגים במכרזי התחבורה הציבורית החדשים? בפגישה שקיים סגן שרת התחבורה אורי מקלב עם איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, הוסכם כי נדרשת פעולה משותפת לקידום שכרם. בתנאי המכרז הקיימים אין החברות מתחרות על שכר הנהגים, ועל כן מצוי שכר הנהגים בתחתית סולם ההעדפות של החברות. מקלב אמר כי "תנאי הנהגים, השכר והבטיחות של נהגי התחבורה הציבורית חשובים מאוד לנהג, אך לא פחות לנוסעי התחבורה הציבורית עצמם. אין כל ספק כי שיפור תנאי הנהגים יביא לשיפור השירות לנוסע. שיפור השירות משפיע על איכות הנסיעה והאמון בתחבורה הציבורית, ככל שנשפר יותר את רווחת הנהגים הנוסעים כולם ירוויחו". תם פרומוביץ, ראש ענף התחבורה הציבורית בכוח לעובדים: "ניכר כי נושא התחבורה הציבורית יקר לליבו של מקלב. משימתנו המשותפת הא שיקום מעמד הנהג בישראל אל מול חוסר הולך וגדל בנהגים, העומד היום על כ-4,000 נהגים. מהלכי חקיקה ותקצוב הם המשלים ההכרחי למאמצינו". (מקלב ונציגי העובדים)
|
|
+פיצוץ בפגישה: הנהגים מסרבים לגבות תשלום
|
15:53 02/07/20 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
מיום ראשון יתאפשר תשלום במזומן לקשישים ולמלווים לעיוורים ▪ ארגון נהגי האוטובוסים טוען שהדבר מסוכן לבריאות ▪ ההסתדרות הלאומית וההסתדרות הכללית מבקשות לפטור את הקשישים מתשלום בתקופת הקורונה ▪ ראש הרשות לתחבורה ציבורית מגיב בכוחניות ומאיים על המפעילים בקנסות
|
|
תחנת אוטובוס בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
תקנת הנהגים תצריך שינוי לו"ז האוטובוסים
|
|
מועדוני בילוי בעולם התבררו כמוקדי התפרצות וכחממות הדבקה, ומתרבות המדינות בעולם המורות על סגירתם. אולם דווקא בישראל, שחווה התפרצות מחודשת של התפשטות הנגיף, נראית מגמה הפוכה שעלולה להגביר את התחלואה ובאופן משמעותי.
|
|
|
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מבזבזת כספי ציבור על קווי רפאים, קווי אוטובוס הנוסעים ריקים או עם מספר זעום של נוסעים. כך עולה מניתוח נתוני הנסיעות שערך ארגון בצלמו, לחודשים ספטמבר-דצמבר 2019.
|
|
|
שרת התחבורה מירי רגב הנחתה (יום ב', 29.6.20) את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לשוב ולאפשר תשלום במזומן בתחבורה הציבורית, לחלק מן האוכלוסיות שנמנע מהן לשלם במזומן מאז החל משבר הקורונה.
|
|
|
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, בראשות אמיר אסרף, ביקשה לפגוע בזכות לפרטיות ללא קבלת הסמכה מפורשת בחוק, וכשלה בהגנת זכות יסוד חוקתית. כך קובעת חוות דעת משפטית שחיבר הפרופסור מיכאל בירנהק, מגדולי החוקרים והמרצים בישראל בתחומי הגנת הפרטיות.
|
|
|
ציון בלתי מספיק לכמה מן החברות הפועלות בשוק התחבורה הציבורית. הציון הממוצע הוא 74. את הציון הגרוע ביותר קיבלו אגד תעבורה וג'י-בי טורס, ואחריהן קווים (69.5) ורמה [בגולן] (70.5). אגד תעבורה ורמה רשמו ירידה ניכרת ברמת הדיוק והשירות לנוסע. כך עולה מדוח הבקרה האלקטרונית לחודש מאי 2020 של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
|
|
|
|
|
|
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|