|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

חיילים בודדים עורקים כדי לחפש עבודה

ועדת העלייה והקליטה חותרת לפתרון לחיילים חסרי עורף משפחתי הנקלעים לחובות - ולא מצליחים להשיב חלק מהבנקים מעקלים את דמי המחיה מצה"ל - למרות החוק האוסר זאת בשנת 2019 פנו 619 חיילים לסיוע משפטי, כ-66% פנו בענייני חובות
08/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
אילוסטרציה

ועדת המשנה של ועדת העלייה והקליטה דנה (יום ג', 7.7.20) במצוקתם של חיילים בודדים, הצוברים חובות כספיים - ואינם מסוגלים להחזירם. יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אלכס קושניר, "ברור שצריך לשלם חובות, אך אסור להרוס לחיילים חסרי עורף משפחתי את מסלול חייהם, ולהשאירם ללא יכולת שיקום. אם לא תהיה התחשבות מצד המוסדות - נתקדם לחקיקה, כי החיילים הבודדים הם נכס למדינה". על-פי נתוני הסיוע המשפטי לחיילים בודדים שהוקם במשרד המשפטים, בארבע השנים האחרונות, מאז הוקם סיוע זה נפתחו 1,897 תיקי חיילים בודדים. כרבע מתוכם היו בכלא. בשנת 2019 פנו 619 חיילים לסיוע משפטי, כ-66% פנו בענייני חובות. לדברי קושניר, יש לשלם את הקרן, אך אסור שחיילים אלו ישלמו ריבית והצמדה על תקופת שרותם בצבא. קושניר יפנה למשרד הביטחון על-מנת שזה ישתף מידע בנושא עם הביטוח הלאומי.

עו"ד גיא קונפורטי, מנכ"ל עמותת נדן - סיוע המשפטי לחיילים בחובה, כמעט כל החיילים מספרים כי דמי המחיה מצה"ל - מעוקלים. זאת, למרות שהחוק אוסר עיקול דמי קיום לחיילי חובה. לדבריו, על החייל להצהיר בבנק כי הוא בשרות חובה, ואז אסור על הבנק לעקל - אך עובר זמן עד שהחייל המשרת בבסיס קדמי, מצליח להגיע פיזית לבנק או ליצור עמו קשר. הוא הוסיף כי לעיתים גם פריסת חובות של כמה מאות שקל לחודש, היא קשה ביותר לחייל המשתכר סכום נמוך כדמי קיום מהצבא. עוד אמר בעבר הועלתה יוזמה להקפיא ולפרוס את תשלומים לחיילים, אך עקב הבחירות היוזמה לא יצאה לפועל. קונפורטי שיבח את שיתוף הפעולה הטוב בנושא עם הביטוח הלאומי.

עו"ד דקלה צרפתי-דלג'ו, רכזת בסיוע המשפטי, אמרה כי "חייל עם חובות, לא פנוי נפשית לשירות הצבאי והוא מחפש לצאת לעבוד כדי להחזיר את חובותיו, מתחיל לערוק, מגיע לכלא 4 - ובזמן השהיה בכלא איננו מקבל משכורת, עורק שוב ואז נפלט מהצבא - ולא זכאי לאף הטבה".

עודדה פרץ, סגנית המפקח על הבנקים הכחישה הכרות עם מקרים כאלו, והבטיחה לבדוק - "ולתקן את המצב מהשורש".

אל"ם גלית גולן, מפקדת המרכז לחיילים בודדים, הדגישה כי כלל נתוני חשבונות הבנק של החיילים הבודדים מגיעים מצה״ל ובכך למעשה, הבנקים יודעים אלו חשבונות הם של חיילים בודדים. לטענתה, הבעיה היא באכיפת החוק האוסר עיקול כספי חייל בשירות חובה. במרכז שהיא אמונה עליו, קיימים נתונים על כלל חשבונות הבנק של החיילים - אך אפשר שלאותו חייל מספר חשבונות וכך למעשה נוצרות חובות באחד מהם - שלא ידוע לצה"ל.

בוועדה עלתה גם הבעיה שחיילים בודדים אינם יכולים למשוך את הכסף מתוכנית ״חיסכון לכל ילד״, עקב הצורך בחתימת שני ההורים לשחרור הכספים מתוכנית זו. לדברי דולי דדון, מנהלת פניות הציבור במשרד התקשורת, אין כיום הוראת מאסדר נפרדת לחיילים הבודדים, לגבי חובות טלפונים-ניידים, ואילו עמית פלישון, נציג חברת החשמל, אמר כי לא נותק אף חייל בודד אלא התקינו מונה תשלום העוזר להם לנהל את צריכת החשמל באופן יעיל. יהודה סיסו, מנכ״ל תאגידי המים והביוב, הוסיף אף-הוא כי "לא מנתקים אף אדם ובמקרה של חובות אנו נפגשים איתם על-מנת לבדוק מה ניתן לעשות כדי לעזור לאותם חיילים".

תאריך:  08/07/2020   |   עודכן:  08/07/2020
עידן יוסף
+להקים מנהלת משטרה ייעודית לחרדים
15:42 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך הדיון הסוער מחה אביה של הילדה שתועדה בוכה בעת ששוטרים מגישים לה דוח: "ילדה בת 13 צריכה לדעת שהשוטרים שומרים עלינו ולא לפחד מהם"  ▪  חלק מהח"כים תקפו את נציגי המשטרה וטענו לאכיפה בררנית כלפי המגזר החרדי; אחרים טענו למתקפה פוליטית על המשטרה  ▪  סגן ראש אגף מבצעים במשטרה אמר כי אינו מכיר פעילות של שוטרים סמויים לאכיפת עטית המסכות וכי זו אינה מדיניות המשטרה
(ח"כ יעקב אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+12% משוכרי הדירות לא שילמו על אפריל
02:24 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנתונים הוצגו מתוך מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בדיון במצוקת שוכרי הדירות  ▪  ח"כ להב הרצנו: "במדינות אחרות זיהו שמצוקת הדיור של הדור הצעיר היא לא חרטא"  ▪  ח"כ עסאקלה: "המדינה לא מתייחסת כלל לשוכרים"  ▪  ארגון המתווכים: "נפתח קו חם חינם שייתן מענה לשאלות שוכרים"
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+בממשלה מוכנים לשקול: מצב חרום באישור מליאת הכנסת
01:48 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחלוקת בשאלת הגורם המכריז בעינה: משרד הבריאות בעד מתן הכוח לממשלה, ועדת החוקה בעד הכוח לכנסת כי גם הוועדה יכולה להתכנס  ▪  האם יש להגביל את מספר המשתתפים בהפגנה או שדי בשמירת הריחוק
(גדעון סער ואיתן גינזבורג [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+7 חודשי ארכה כדי להיפטר מנדל"ן ישן
23:32 07/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה את הצעת החוק להארכת תקופות ודחיית מועדים לענייני מס נוכח נגיף הקורונה. לדרישת הוועדה: רוכשי דירות בתקופת הקורונה יזכו בהארכה בת 7 חודשים למכירת נכסיהם הקודמים, לעניין מיסוי מקרקעין  ▪ הוארכו התקופות בהן יוכלו בעלי העסקים להגיש בקשות זכאות לשלושת הפעימות הראשונות במסגרת מענקי הסיוע לעסקים
(אילוסטריה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיילים בודדים עורקים כדי לחפש עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 7.7.20) במשבר שוכרי הדירות בישראל, שנפגעו כלכלית בתקופת סגר הקורונה. במהלך הדיון התברר, כי 12% מהשוכרים לא שילמו את שכר הדירה בחודש אפריל וכי לממשלה אין תוכנית מסודרת לטיפול בנושא ולסיוע לשוכרים שנקלעו לקשיים. היו"ר יעקב מרגי התייחס לכך ואמר כי הוא חש שאין מספיק דיוני עומק תכליתיים במשרדי הממשלה, ולכן בכוונת הוועדה לזמן לדיונים את השרים הנוגעים בדבר, כדי לדרוש מענה לבעיות שלא מתמצה רק בחל"ת ודחייה בתשלומי ארנונה. "התוכנית הכלכלית לא יכולה להסתכם רק בחל"ת והנחה בארנונה", אמר.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט המשיכה (יום ג', 7.7.20) בדיון מרתוני להכין לקריאות שנייה ושלישית את חוק סמכויות הקורונה, המכונה "חוק המסגרת". היום המשיכה הוועדה לדון בפרק ההכרזה על מצב חרום בשל נגיף הקורונה והחלה לדון בפרק שעניינו סמכות הממשלה להתקנת תקנות ובסעיפים שלפיהם תוסמך הממשלה לקבוע מגבלות על התנהלות הפרט במרחב הפרטי והציבורי.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 7.7.20) את הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים בענייני הליכי מס (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020, לקריאה שנייה ושלישית. האישור התקבל כפוף לרביזיה, על-מנת שהוועדה ורשות המיסים יוכלו לנסח מספר סעיפים סופית, וכן על-מנת לאפשר לרשות להביא מספר תקנות עליהן סיכמו הצדדים, כהשלמה לחוק.
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הגל השני בשיאו, וועדת הקורונה בכנסת שמעה (יום ג', 7.7.20) עדויות על קשיי הסברה לאזרחים, וקשיי תקציב לרשויות המקומיות. לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הרשויות המקומיות, וראשי הרשויות בראשן, הן העומדות מול הציבור והם החזית במלחמה על בריאות הציבור. "לצד ההגבלות וההנחיות, יש לבדוק שמוענק הסיוע הנדרש לרשויות לעמוד בהנחיות ולא להתמוטט. רבים הנמצאים בבידוד בביתם - לא מקבלים כל מידע או עידכון. אזרחים רבים המחפשים מידע באתרי משרד הבריאות, בקופות החולים, במד"א ולא מצליחים - האחד מגלגל לשני".
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, וראש המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, הפרופסור יוג'ין קנדל, הופיעו (יום ג', 7.7.20) בפני הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט.
07/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il