|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

ועדת הפנים דורשת ממשרדי הממשלה:

לעצור קידום תוכנית הכרייה ליד ערד

משרד האנרגיה ומינהל התכנון: עד שלא יוכרע הליך התכנון, אי-אפשר להעלות טרקטור לשדה בריר היו"ר חיימוביץ': "לפעול בצורה נחרצת להפסקת הנזק הסביבתי הנורא בנגב המזרחי. חשוב הייצוא, אבל כשאתה משתמש במשאב טבע מתכלה, וחברה פרטית גורפת רווחים על חשבון פגיעה בסביבה ובבריאות, אז מותר לשאול אם זה כדאי"
08/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
שדה בריר [צילום מסך]

תסקיר חדש לתוכנית שדה בריר
עידן יוסף
השר גבאי: "מדובר בנושא כבד משקל ששרוי במחלוקות מקצועיות" * השר ליצמן: "ראייה מפוכחת ללא משוא פנים"
לרשימה המלאה

"עד שלא יוכרע הליך התכנון, אי-אפשר להעלות טרקטור לשדה בריר. צריך הנחיות של המשרד להגנת הסביבה ושל משרד הבריאות, ועד שעל סמך זה מוסדות התכנון לא יכריעו, שום תוכנית לא מאושרת ולא מקודמת", כך הבהיר (יום ד', 8.7.20) יוסי וירצבורגר, מנהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה לוועדת הפנים, שדנה בכריית הפוספטים בשדה בריר, על-רקע לחציה של כי"ל להרחיב את הכרייה למרות המחיר הכבד שישלם הציבור. את הדיון יזמו הח"כים סעיד אלחרומי, אלכס קושניר וקרן ברק.

גם עו"ד אפרת ברנד ממינהל התכנון ציינה: "עד שלא יהיו הנחיות ותסקיר השפעה על הסביבה, התוכנית לא תוכל להתקדם. במסגרת בג"ץ המדינה התחייבה שעד שיוחלט על מתווה והנחיות מה אמור לכלות תסקיר השפעה על הסביבה ואיך, התוכנית לא תקודם. ההיבט הבריאותי בראש מעייני מינהל התכנון. יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ': "אבל נקבע תאריך - 26 ליולי, לוועדת העורכים. כלומר התכנון נמשך". סיון כהן אביטן, יו"ר הוועדה לאיכות סביבה בעיריית ערד: "ופרקים מסוימים מהתסקיר כבר מוכנים. הכל הפוך בסדר". עו"ד ברנד: "סדר הדברים כפי שצריך להיות על-פי חוק. אולי ועדת עורכים מתכנסת, התסקיר בשלב מקדמי ואי אפשר להתקדם עד שהמתווה לבחינת היבטים הבריאותיים לא יושלם".

חיימוביץ' שאלתה את פרופ' איתמר גרוטו: "מה עמדתכם במשרד הבריאות לגבי עמדת משרד האנרגיה לכך שאין צורך בתסקיר בריאות לגבי אישור הכרייה בשדה בריר?" גרוטו: "אנחנו במשרד הבריאות מנסים להוביל מהלך של הכנסת תסקיר השפעה על הבריאות". חיימוביץ': יש לי הצעת חוק בנושא לחובת תסקיר בריאות לפרויקט של בנייה ותשתית".

גרוטו: "גם איכות חיים. העמדה הזו כרגע בדיון. התחלנו לעבוד, נכנס הבג"ץ וזה נתקע. אנחנו רוצים תסקיר השפעה על הבריאות, לא רק בהיבט של זיהום אוויר, אלא גם קרקע ומים. עמדתנו עדיין לא הוצגה. יש מנכ"ל ושר חדשים. יש גם שיקולי מדיניות. יש לנו דעה כאנשי מקצוע אבל בסוף המדינה צריכה להחליט".

חיימוביץ': "עלתה סוגיה של חוסר ידע באשר לעתודות הפוספטים. כמה פוספטים יש למדינה?" יוסי וירצבורגר, מנהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה: "נציגת עיריית ערד צודקת שלפני 10 שנים למדינה לא היה ידע. היום יודעים. אוכל להעביר לוועדה את הנתונים". יו"ר הוועדה, ח"כ חיימוביץ': "כמה מהחומר המופק משמש לשוק המקומי וכמה ליצוא?" וירצבורגר: "94% משמש לייצוא". ח"כ חיימוביץ': "אז כל הזיהום הזה הוא בשביל ייצוא". וירצבורגר: "המדינה גם מייצאת". חיימוביץ': "חשוב הייצוא, אבל כשאתה משתמש במשאב טבע מתכלה, וחברה פרטית גורפת רווחים על חשבון פגיעה בסביבה ובבריאות, אז מותר לשאול אם זה כדאי. כלומר כל הזיהום שאנחנו סופגים זה בשביל ייצוא לאחרים.

נציג משרד האנרגיה אמר: "מעולם איש לא אמר, מדובר על כמויות מעל 90% לייצוא". חיימוביץ': "תראה, חשוב הייצוא וחשובה התעשיה. אבל כשאתה משתמש במשאב טבע מתכלה של המדינה שלנו ואתה מייצא אותו ויש חברה פרטית שגורפת את הרווחים על חשבון פגיעה בסביבה ובבריאות אז כן שואלים את השאלה- האם זה כדאי?"

ח"כ רם בן ברק: "יש משימה לאומית ליישב את הנגב. יד אחת רוצה ליישב, והיד השנייה גורמת שלא ירצו לגור שם". ח"כ טלי פלוסקוב: "לא מבינה למה אי-אפשר לשים נקודה בסוף משפט. יש חלופות. אני רוצה להסתכל בעיני נציגי המשרד שאומר שמותר חלילה לכרות, ואז מישהו יהיה חולה. תושבי ערד ואנחנו נמשיך להילחם נגד הדבר הזה. נשב שם יום ולילה ולא ניתן לאף טרקטור לעלות".

ח"כ סונדוס סאלח: "יש צפצוף על הנחיות משרד הבריאות. השיקול הכלכלי גובר על הכל. כשמדובר באוכלוסיות מוחלשות זה קל. צריך לעצור את המשך העוול הסביבתי. נעשה כאן שימוש במשאבים שהולכים ומתכלים. יש גם פגיעה בבתי גידול. אנו רוצים לשמוע על חלופות, על כריה תת-קרקעית וריחוק מאוכלוסיות".

ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו: "זהו המאבק הסביבתי האורך ביותר. הוא מתנהל כבר 30 שנה. הקירבה של המכרה לערד הוא קילומטר וחצי. הררי אבק. מישהו חולק על הנחיות הקורונה? למה כשמשרד הבריאות הביא מומחה בלתי תלוי מחו"ל, שצפה עלייה באחוז התמותה, זה לא עוצר הכל? משרדי הבריאות והביטחון מתנגדים. יש באזור בסיס צה"ל ומדברים על הקמת העיר כסיף".

יו"ר הוועדה סיכמה: הוועדה דורשת ממשרדי הממשלה לעצור כל קידום של תוכנית הכרייה בערד וסביבתה, ולפעול בצורה נחרצת ותקיפה להפסקת הנזק הסביבתי הנורא בנגב המזרחי ולהחזיר את התמ"א למועצה הארצית. הוועדה מבקשת ממשרדי הגנת הסביבה והבריאות להעביר תוך שבועיים הנחיות משותפות לביצוע התסקיר הסביבתי והבריאותי שכולל בתוכו את ההתייחסות הבריאותית. הוועדה רשמה לעצמה את הודעת נציג משרד האנרגיה יוסי וירצבורגר בדיון ואת הודעת נציגת מנהל התכנון כי כל עוד לא יפורסם תסקיר השפעה על הסביבה כולל היבטים בריאותיים בפרויקט שדה בריר לא ניתן יהיה להתקדם עם הפרויקט. הוועדה דורשת מחברת כי"ל בהמשך לדבריה של נציגת החברה בדיון להעביר לידיה תוך שבוע נתונים על-אודות תחלואת הסרטן בקרב עובדי החברה".
תסקיר השפעה על הבריאות לגבי כרייה בשדה בריר / תסקיר
מכרז 102/2019 לקבלת שירותי ייעוץ ותכנון עבור הכנת תכנית מתאר ארצית ברמה מפורטת לאתר כרייה וחציבה שדה בריר / מכרז
מכרז 102/2019 לקבלת שירותי ייעוץ ותכנון עבור הכנת תכנית מתאר ארצית ברמה מפורטת לאתר כרייה וחציבה שדה בריר (67 עמ')

תאריך:  08/07/2020   |   עודכן:  08/07/2020
עידן יוסף
+נעצר התקציב לאולפנים פרטיים לעברית
23:49 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הודו נציגי המשרד בוועדת העלייה והקליטה  ▪  עקב כך, לא מופנים עולים ללימודי עברית - אלא רק באולפנים הממשלתיים  ▪  יו"ר הוועדה: ללא רכישת השפה - לא ישתלבו העולים בארץ, בחברה ובעבודה
(אולפן ללימוד עברית [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90])
+250 מדענים חוזרים נקלטים בישראל
23:31 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
העדרה של תוכנית לאומית בנושא מעכבת השבתם של רבים יותר, כך נחשף בוועדת העלייה והקליטה  ▪  יו"ר הוועדה: ישראל במקום ה-17 מבין 37 מדינות ה-OECD מבחינת בריחת המוחות. צריך לנצל את עידן הקורונה, ולהציע תוכניות אטרקטיביות להשבתם
([צילום: אלכסנדר פורטולה/AP])
+ההמתנה ל'טסט' התקצרה, אך מספר הבחינות הוכפל
19:50 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי נתונים שהוצגו במסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת: ב-2017 בוצעו 317 אלף בחינות וב-2019 חל זינוק ל-617 אלף  ▪  משרד התחבורה: זמן ההמתנה התקצר מ-90 יום לשבוע-שבועיים - אגרת הטסט יורדת ב-30% אם מספר הבחינות עולה מעל 420 אלף בשנה
(הרפורמה הצליחה אך טעונה שיפור [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+מכה לחברות הביטוח: ההתיישנות בדרך להתארך
18:37 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה: תקופת ההתיישנות על ביטוחי חיים, סיעוד, ומחלות ואשפוז, תוארך ל-7 שנים  ▪  במסגרת החוק הקיים, קבועה תקופת ההתיישנות על 3 שנים בלבד מיום המקרה  ▪  איגוד חברות הביטוח: "לא סתם קבעו תקופת התיישנות, חברות צריכות לשמור רזרבות. המנגנון הזה יביא לעליית הפרמיות וזה דבר מסוכן"
(ליאור רוזנפלד. בעד הארכה [צילום: שלומי דעי])
+תקציב "נתיב" קוצץ ברבע
16:57 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת העלייה והקליטה התריעה כי הארגון האחראי על בדיקת זכאותם לעלייה של יהודי חבר העמים לא יוכל לטפל בגל העלייה הצפוי  ▪  יו"ר הוועדה דוד ביטן: התוספת ההכרחית לפחות 10 מיליון שקל
(לשכת הקשר נתיב)
+בטרומית: מעסיק מעל 100 עובדים, יחויב לפרסם דוח הבדלי השכר בין גברים ונשים
16:50 08/07/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שכר שווה לעובדת ולעובד (תיקון - חובת פרסום דוח שנתי), התש"ף-2020 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה. מוצע להטיל חובה על השר לקבוע הוראות בעניין חובת פרסום דוח שנתי לגבי פערים בשכר בין עובדות ועובדים המועסקים על ידי מעסיק המעסיק למעלה ממאה עובדים.

47 תמכו ללא מתנגדים ונמנע אחד וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

+בטרומית: חברות הביטוח ישלמו תגמולי ביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח
16:48 08/07/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חוזה ביטוח (תיקון - דרך תשלום תגמולי ביטוח), התש"ף-2020 של חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה אבוטבול.

מוצע בה לקבוע כי חברות הביטוח ישלמו את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח. כמו כן, קובעת ההצעה כי במידה ולא ניתן יהיה לאתר את הלקוחות במאמץ סביר ייפנו החברות לאפוטרופוס הכללי ויידעו אותו בדבר הכספים המוחזקים על ידן.

42 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.
+בטרומית: בנק לא יגביל חשבון ובעליו בשל שיקים שסורבו בתקופת הקורונה
16:46 08/07/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוג הגבלת חשבון והגבלת לקוח בשל שיקים שסורבו בתקופה שהוכרזה מחלה מידבקת מסוכנת (תיקוני חקיקה), התש"ף-2020 של חבר הכנסת משה ארבל. הצעה זו הוצמדה להצעה האוסרת שימוש בנתוני האשראי בתקופת הקורונה, שעברה גם היא בקריאה טרומית מוקדם יותר.

חוק שיקים ללא כיסוי מאפשר למפקח על הבנקים לקבוע בעת הכרזה על מצב חירום, לגבי המדינה כולה או לגבי שטח מסוים, כי בנק לא יגביל חשבון ובעליו בשל שיקים שסורבו בתקופה שיקבע. הצעת החוק מבקשת לקבוע כי מצב חרום בשל התפרצות מחלה מידבקת יכלל במצבי החרום המאפשרים למפקח על הבנקים להפעיל את סמכותו האמורה. עוד מוצע לקבוע, כי במצב חירום כאמור סמכותו של המפקח תהיה רחבה יותר ותכלול גם סוגי לקוחות או חשבונות שיקבע, וכן שאם המפקח הפעיל סמכותו בעת התפרצות מחלה מידבקת, לא יימנו השיקים שסורבו בתקופה שנקבעה, אף לאחר תום התקופה. כמו כן ההצעה מבקשת לקבוע כי הנתונים לגבי שיקים שמתקיימים לגביהם התנאים כאמור, לא יועברו למאגר נתוני אשראי לפי חוק נתוני אשראי.

48 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.
+בטרומית: איסור שימוש בנתוני אשראי שנאספו בתקופת משבר הקורונה
16:44 08/07/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק נתוני אשראי (תיקון - איסור שימוש בנתוני אשראי שנאספו בתקופת משבר הקורונה), של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר.

מוצע בה לקבוע כי בנק ישראל לא ישמור נתוני אשראי שנאספו בתקופת משבר הקורונה ולא ימסור אותם. כמו כן, מוצע לקבוע כי בנק ישראל ימחק נתונים כאמור שנשמרו במאגר לפני כניסתו לתוקף של התיקון המוצע. לפי המוצע, נתונים כאמור שנמסרו ללשכת אשראי או ללשכת מידע על עוסקים, לא יובאו בחשבון לעניין עריכת דוח אשראי, מתן חיווי אשראי ודירוג אשראי. ההסדר המוצע יחול על נתונים שנאספו מיום 1.3.2020 עד 1.7.2020, ומוצע להסמיך את שר המשפטים, באישור ועדת הכלכלה, להאריך את התקופה האמורה אם מתקיימות נסיבות המצדיקות זאת, ובלבד שסך כל תקופות ההארכה לא יעלה על 6 חודשים.

47 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.

+להקים מנהלת משטרה ייעודית לחרדים
15:42 08/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך הדיון הסוער מחה אביה של הילדה שתועדה בוכה בעת ששוטרים מגישים לה דוח: "ילדה בת 13 צריכה לדעת שהשוטרים שומרים עלינו ולא לפחד מהם"  ▪  חלק מהח"כים תקפו את נציגי המשטרה וטענו לאכיפה בררנית כלפי המגזר החרדי; אחרים טענו למתקפה פוליטית על המשטרה  ▪  סגן ראש אגף מבצעים במשטרה אמר כי אינו מכיר פעילות של שוטרים סמויים לאכיפת עטית המסכות וכי זו אינה מדיניות המשטרה
(ח"כ יעקב אשר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לעצור קידום תוכנית הכרייה ליד ערד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
גל עלייה צפוי - אך בינתיים תקציבי ארגוני העלייה דווקא מקוצץ, והיום (ד', 8.7.20) דנה ועדת העלייה והקליטה ביכולת פעילותו של "נתיב", האחראי לבדיקת הזכאות לעלייה ממדינות חבר העמים ומזרח אירופה. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, הדגיש כי "בשנים הקרובות אנו צפויים לגל עלייה, ולכן חובה להכין את התשתית הארגונית והתקציבית לכך. יש מחסור בקונסולים בשגרירויות מדינות חבר העמים, ובכוח אדם ב'נתיב' בבדיקת הזכאות לעלייה של הפונים הצפויים. הכרחית תוספת לתקציב "נתיב" של לפחות 10 מיליון שקל לתקציב הקרוב". ביטן ביקש לקצר את משך זמן הטיפול בבקשות - האורך כיום כארבעה חודשים.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה קיימה (יום ד', 8.7.20) דיון טעון בהתנהלות המשטרה ואופי אכיפת ההנחיות להתמודדות עם נגיף הקורונה אל מול קטינים ואוכלוסיות מיוחדות. את הדיון כינס היו"ר ח"כ יעקב אשר בעקבות מקרה בו תועדה ילדה בת 13 בוכה בעת ששוטרים מגישים לה דוח על אי-עטית מסכה.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת העלייה והקליטה דנה (יום ג', 7.7.20) במצוקתם של חיילים בודדים, הצוברים חובות כספיים - ואינם מסוגלים להחזירם. יו"ר ועדת המשנה, ח"כ אלכס קושניר, "ברור שצריך לשלם חובות, אך אסור להרוס לחיילים חסרי עורף משפחתי את מסלול חייהם, ולהשאירם ללא יכולת שיקום. אם לא תהיה התחשבות מצד המוסדות - נתקדם לחקיקה, כי החיילים הבודדים הם נכס למדינה". על-פי נתוני הסיוע המשפטי לחיילים בודדים שהוקם במשרד המשפטים, בארבע השנים האחרונות, מאז הוקם סיוע זה נפתחו 1,897 תיקי חיילים בודדים. כרבע מתוכם היו בכלא. בשנת 2019 פנו 619 חיילים לסיוע משפטי, כ-66% פנו בענייני חובות. לדברי קושניר, יש לשלם את הקרן, אך אסור שחיילים אלו ישלמו ריבית והצמדה על תקופת שרותם בצבא. קושניר יפנה למשרד הביטחון על-מנת שזה ישתף מידע בנושא עם הביטוח הלאומי.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 7.7.20) במשבר שוכרי הדירות בישראל, שנפגעו כלכלית בתקופת סגר הקורונה. במהלך הדיון התברר, כי 12% מהשוכרים לא שילמו את שכר הדירה בחודש אפריל וכי לממשלה אין תוכנית מסודרת לטיפול בנושא ולסיוע לשוכרים שנקלעו לקשיים. היו"ר יעקב מרגי התייחס לכך ואמר כי הוא חש שאין מספיק דיוני עומק תכליתיים במשרדי הממשלה, ולכן בכוונת הוועדה לזמן לדיונים את השרים הנוגעים בדבר, כדי לדרוש מענה לבעיות שלא מתמצה רק בחל"ת ודחייה בתשלומי ארנונה. "התוכנית הכלכלית לא יכולה להסתכם רק בחל"ת והנחה בארנונה", אמר.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט המשיכה (יום ג', 7.7.20) בדיון מרתוני להכין לקריאות שנייה ושלישית את חוק סמכויות הקורונה, המכונה "חוק המסגרת". היום המשיכה הוועדה לדון בפרק ההכרזה על מצב חרום בשל נגיף הקורונה והחלה לדון בפרק שעניינו סמכות הממשלה להתקנת תקנות ובסעיפים שלפיהם תוסמך הממשלה לקבוע מגבלות על התנהלות הפרט במרחב הפרטי והציבורי.
08/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il