|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שרת התחבורה על מתווה ה-50%:

הרבה נוסעים לא יוכלו לעלות לאוטובוס

הגדלת התפוסה באוטובוסים נועדה להפחית את הצפיפות בתחנות הפסקת השירות אחרי השעה 22:00 נועדה לאפשר העברת תשומות לתגבור קווים עמוסים בשעות השיא קווי ההזנה לרכבת
08/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
רגב. "מתווה מאוזן" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

עידן יוסף
משרד התחבורה מבטל את קווי הלילה והשבת

"אנחנו צופים מצב של אי-נוחות, והרבה נוסעים לא יוכלו לעלות לאוטובוס". כך מעריכה שרת התחבורה מירי רגב. במסיבת עיתונאים שכינסה (יום ד', 8.7.20) עם בכירי משרדה בירושלים, אמרה רגב כי גורמי המקצוע מעריכים שבימים הראשונים יהיו בעיות.

"יהיו עומסים בתחנות, ולבי עם הנוסעים", הוסיפה השרה. "זה לא יהיה קל. אם לא נגלה כולנו סבלנות, יהיה קשה מאוד לעבור את זה". היא הבהירה כי המתווה של 50% תפוסה מקובל על משרד הבריאות ועל המל"ל הרואים בתחבורה הציבורית כאחד ממחוללי ההדבקה העיקריים וכן על מפעילי התחבורה הציבורית ומהווה איזון ראוי שיאפשר לנוסעים שמירת מרחק זה מזה. רגב העריכה שבעוד כמה ימים המצב יתייצב וניתן יהיה להתאים את השירות.

"בפעם הקודמת היינו ב-20% קיבולת ועכשיו זה 50%". סגן השרה, אורי מקלב, אמר כי הגדלת התפוסה באוטובוסים נועדה להפחית את גודש הנוסעים בתחנות האוטובוס, וציין כי המתווה הנוכחי מגדיל ב-50% עד 150% את התפוסה (תלוי בגודל האוטובוס, ע.י.). לדבריו, תחבורה ציבורית היא מניע המשק, והמהות שלה לא נועדה למותרות או לבילויים.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הסביר שהסיבה לכך שהשירות מפסיק אחרי השעה 22:00 היא תקציבית, ונועדה להוסיף תגבור שירות בשעות השיא. זו גם הסיבה שלא יפעל שירות בשבת. השרה רגב הדגישה שהשירות נועד למקומות עבודה ולמקומות חיוניים ואמרה כי הגיעה לסיכום מול משרד האוצר לתוספת תקציב שיאפשר תגבורים. היא לא ציינה מה הסכום המדובר.

"אין ספק שנעזר בחברות ההסעים פרטיות", אמרה רגב מבלי לפרט את המתווה, ומנהל הרשות ציין כי חברות התחבורה הציבורית מורגלות בהפעלת קבלנים בעת הצורך. אולם מדבריו של מנכ"ל המשרד עופר מלכה עולה כי השימוש במסיעים הפרטיים ייעשה בעיקר לצורך הסעת חיילים שאינם נדרשים לשלם עבור נסיעתם.

עוד הודיעו בכירי משרד התחבורה על הצעדים הבאים שיינקטו:
  • יוקם חדר מצב (חפ"ק) שיפקח על פעילות התחבורה הציבורית תוך מתן מענה נקודתי. כמו-כן, יינתן מענה ייחודי לאוכלוסייה החרדית הצורכת תחבורה ציבורית במינון גבוה.
  • חלק מן הקווים יחלו את נסיעתם מאמצע המסלול.
  • נוסעים שיגיעו לאוטובוס יתבקשו ע"י פקחים לעטות מסכות. המשרד ייעזר גם בשוטרים כדי לאכוף את החובה, אך לא נאמר האם לפקחים תהיה סמכות להטיל קנסות.
  • תתאפשר החרגה אחרי השעה 22:00 לקווי הזנה לרכבת ולקווים במוצאי השבת.

גם הפעם, כמו בכל הפעמים הקודמות נמשך מחדל המידע, ואתרי משרד התחבורה והמפעילים אינם מעודכנים בשינויים, וזאת למרות שניתן לבצע את השינויים באופן ידני. כמו-כן, לא נאמר במסיבת העיתונאים דבר לגבי תשלום במזומן של אזרחים הוותיקים, מלווים לעיוורים ונוסעי האוטובוסים הממוגנים.

תאריך:  08/07/2020   |   עודכן:  08/07/2020
עידן יוסף
+בוררות - הפתרון לחוזים בקורונה
12:32 09/07/20  |  עו"ד גדעון פישר   |   לרשימה המלאה
משרד המשפטים שולח את הצדדים לחוזים שהושפעו מן המגיפה למצוא פתרונות מוסכמים  ▪  במקום להציף את בתי המשפט במאות ואלפי הליכים, מוטב לפנות להליך מהיר וסגור של בוררות
(בית המשפט בפתח תקווה בימי קורונה)
+אני בשביתה, במקרה חירום פנו למשרד האוצר
12:09 09/07/20  |  אבי נחמני   |   לרשימה המלאה
אנו עובדים בעומסים גדולים עם מספר רב של תיקים לכל עובד וחשופים לאלימות מצד מטופלים  ▪  ככה אי-אפשר להמשיך  ▪  אנחנו אחרונים בדירוג השכר של העובדים האקדמאיים במשק וזאת למרות השכלה רחבה, התמקצעות והשתלמויות בלי סוף
(הפגנת עובדות סוציאליות [צילום: פלאש 90])
+שקרונה, שקרונה
11:35 09/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
צריך לכלוא אותנו, המבוגרים מאוד; וללכת עם מסכות; ולשמור מרחק, אך לפתוח הכל, ממש הכל
(לא לסגור [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+איגוד העו"ס: לא נטפל במקרים בערים 'אדומות'
11:08 09/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
איגוד העובדות הסוציאליות הודיע כי נתק במגעים עם האוצר יגרום לפגיעה בטיפול במקרי רווחה בערים מוכות קורונה  ▪  140 ראשי רשויות פנו לשר האוצר וביקשו לפתור את משבר העובדות הסוציאליות
([צילום: פלאש 90])
+כלכלה ימנית לא תעזור כאן
10:42 09/07/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
הממשלה לא השכילה לפתוח את הארנק בצורה הראויה לגודל השעה  ▪  אם הייתה עושה זאת, לא הייתה צריכה לבצע צעדים בוטים ולהסיר מגבלות בצורה מהירה מידי
(מי ישלם [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+OECD: האבטלה תישאר גבוהה גם ב-2021
10:32 09/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
האבטלה במדינות הארגון - בו חברה ישראל - תגיע השנה ל-9.4% אם לא יהיה גל שני של הקורונה; גל שני יזניק אותה ל-12.6%  ▪  התחזית לשנה הבאה: 7.7% ללא גל שני, 8.9% עם גל שני  ▪  הארגון ממליץ להרחיב את תוכניות הסיוע וההכשרה המקצועית למובטלים
הודעת "דרושים" במרכול באילינוי [צילום: נאם יו, AP]
לשכת שירות התעסוקה בירושלים
+1,262 נשאי קורונה חדשים ביממה האחרונה
10:26 09/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 15,138 חולים  ▪  115 חולים במצב קשה ומתוכם - 41 מונשמים  ▪  מספר המתים עומד על 346 בני אדם
([צילום: מן הטלוויזיה])
+מלבורן נכנסה לסגר של שישה שבועות
10:13 09/07/20  |  איציק וולף
שלטונות מדינת ויקטוריה שבאוסטרליה הטילו סגר מחודש על העיר מלבורן. בעיר ובסביבותיה מתגוררים כ-6.6 מיליון בני אדם. הסגר נכנס לתוקפו אתמול (8.7.20) ויהיה בתוקף במשך שישה שבועות.

הסגר במלבורן הוטל לאחר שחקירות אפדימיולוגיות הצביעו על מגמת הדבקה בקהילה - בבתי הספר, במשפחות גדולות, באוניברסיטאות ובמקומות עבודה.

משך הזמן של הסגר חושב על-פי שלושה סבבים של 14 יום הנחשבים לזמן הדגירה של הנגיף בטרם התפרצותו. זאת, בשל העובדה שחלק מן החולים שאובחנו היו ללא תסמיני קורונה.

במסגרת הסגר נאסרה כניסת אדם לבית שהוא אינו מתגורר בו חוץ מאשר בנסיבות הומניטריות, נאסרו התקהלויות גם בשטח פתוח והוגבלה היציאה גם לפעילות ספורטיבית. כמו-כן, נסגרו בתי עסק כמסעדות, ברים ובתי קפה תוך שהממשל המקומי מאפשר משלוחים לבתים. כמו-כן, נסגרו מוזאונים, בריכות שחייה ומכוני כושר. הותרה יציאה לצורך רכישת מוצרי מזון ולשם נסיעה לעבודה ונקבע כי בתי הספר יפעלו באמצעות למידה מרחוק.

+שיח כואב עם פרשת השבוע
10:13 09/07/20  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
במציאות חיינו אנחנו בשלב של חוסר אונים, כי אין לנו תשובה רפואית הולמת למי שנפגע במגיפת הקורונה, שפרצה לתוך חיינו בשנה האחרונה  ▪  בהעדר התשובה הרפואית ההולמת המגיפה לא נבלמה וממשיכה להכות
(מגיפה [צילום: AP])
+ח"כ ברקת: אין לי אמון בפעילות משרד האוצר
09:21 09/07/20  |  איציק וולף
ח"כ ניר ברקת (הליכוד) הצהיר כי אין לו אמון בפעילות משרד האוצר להוצאת המשק מהמשבר וכי הוא מבין את חוסר האמון של הציבור בממשלה. לדברי ברקת, שהתאכזב מאוד כשלא מונה לשר האוצר, המדיניות של אגף התקציבים באוצר כשלה והעזרה ניתנת למי שלא צריכים במקום למי שנפגעו קשה.
+השר רפי פרץ נכנס לבידוד לאחר שיועצו נדבק בקורונה
08:54 09/07/20  |  איציק וולף
השר לענייני ירושלים ומורשת, רפי פרץ, ייכנס לבידוד לאחר שאחד מיועציו התגלה כנשא קורונה. הפעם האחרונה שבה שהה היועץ עם השר היתה ביום שלישי שעבר.

"השר מרגיש טוב, הוא יעבור בדיקת קורונה ויפעל על פי ההנחיות של משרד הבריאות. כמו כן, ייכנסו לבידוד יועצים נוספים ועובדי משרד אשר באו במגע עם אותו יועץ", נמסר מלשכתו של פרץ.
+יו"ר הקואליציה: נתק מוחלט בין הליכוד לכחול-לבן
08:33 09/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הקואליציה מצהיר על נתק מוחלט שקיים בין הליכוד לכחול לבן ומעריך שממשלת האחדות לא תחזיק מעמד זמן רב  ▪  "אם לא היינו בגל שני, יש מצב שלא הייתה כזאת ממשלה"  ▪  טען שהשר צחי הנגבי הוא אדם רגיש חברתית למרות שכינה את הטענות למצוקה כלכלית 'חרטא' והאשים את המראיינים אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בשנאת נתניהו והליכוד
זוהר. הקורונה מחזיקה את הממשלה יחד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
"נתק מוחלט". נתניהו וגנץ
+5,000 שקל קנס למפר בידוד שעלה לאוטובוס ללא מסכה
07:31 09/07/20  |  עידן יוסף
במהלך פעילות אכיפה ומניעה לאיתור אזרחים אשר אינם נשמעים להנחיות משרד הבריאות, אותר נוסע בקו אוטובוס באזור הדרום כשאינו עוטה את המסכה כראוי על פניו.

בבדיקת פרטיו נמצא כי הנוסע אמור לשהות בבידוד. השוטרים הורידו אותו מהאוטובוס ורשמו לו קנס של 5,000 שקל. הנוסע נלקח ע"י השוטרים עד לביתו כדי לוודא שהוא מקיים אחר הנחיות הבידוד.
+שתי שכונות נוספות בלוד יוכנסו להסגר
23:16 08/07/20  |  איציק וולף
שתי שכונות נוספות בעיר לוד יוכנסו החל ממחר להסגר למשך שבוע. מדובר בשכונות גני יער וס״ח. ההסגר על השכונות פרדס שניר, הרכבת ונווה שלום יימשך עד ליום שלישי הבא (14.7.2020) ויוסר בהתאם לירידה בתחלואה.

+רבה של בני ברק: מרגיש חולשה? אל תצום
21:42 08/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הרב חיים יצחק אייזיק לנדא פרסם הנחיות לצמים לקראת צום י"ז בתמוז שחל היום  ▪  אסר את הצום על חולי קורונה שהבריאו, על נשים ובחורים צעירים שמרגישים חולשה ועל כל מי שמרגיש תסמינים גם אם נמצא שלילי בבדיקה
([צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+ממשלת בריטניה תזרים 40 מיליארד ליש"ט
21:28 08/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רישי סונאק בפרלמנט, 8.7.20 / גארדיאן
30 מיליארד ליש"ט יופנו לשוק העבודה: מענק לכל מעסיק שיחזיר עובדים מחופשה ללא תשלום, ויעסיק אותם לתקופה ובשכר שנקבעו; סובסידיות להעסקת מובטלים צעירים ולשכירת מתמחים  ▪  הממשלה תממן מחצית מן הארוחות במסעדות בחודש אוגוסט  ▪  הורדה חדה של המע"מ בענפי המזון, האירוח והתיירות  ▪  הורדת מיסים זמנית בעסקות נדל"ן
סונאק בדרכו היום לפרלמנט [צילום: מאט דונהם, AP]
פאב בלונדון לאחר הסגר [צילום: פרנק אגוסטין, AP]
+בצל הקורעוני
21:06 08/07/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
העניים החדשים בעידן הקורונה וסוגיית התקינות הפוליטית  ▪  שאלו את צחי הנגבי  ▪  ולקינוח פסוקו - ה'כסף הקטן' של מירי רגב ושאר מטעמים
(הנגבי. צודק [צילום: הלל מאיר/פלאש 90])
+תוכנית הסיוע: דמי אבטלה עד יוני 2021
20:09 08/07/20  |  איציק וולף
התוכנית הכלכלית שמגבש שר האוצר, ישראל כ"ץ, כוללת הארכה של דמי האבטלה ושל המענקים עד לחודש יוני 2021.

מדובר בתוכנית שהבטיחו כ"ץ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, להציג לסיוע לשכירים ועצמאים תוך שיפור המנגנונים של העברת הכסף ליעדו. השניים הודיעו לפני יומיים כי היא תוצג בתוך 48 שעות, אך טרם הציגו אותה.

פרטי התוכנית כוללים הארכה של דמי האבטלה לשכירים עד יוני 2021 ומענק לעצמאים עד 15,000 שקל. עוד כוללת התוכנית הגדלה של ההלוואות בערבות מדינה ב-23 מיליארד שקל והקפאת משכנתאות.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרבה נוסעים לא יוכלו לעלות לאוטובוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
רבה של העיר בני ברק פרסם (יום ד', 8.7.20) הנחיות הקובעות כי אין לצום את צום י"ז בתמוז שחל מהבוקר ועד הערב, אם הצמים מרגישים חולשה. זאת, בשל התפשטות נגיף הקורונה.
08/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר האוצר הבריטי, רישי סונאק, הכריז (יום ד', 8.7.20) על חבילת צעדים בהיקף כולל של 40 מיליארד ליש"ט, כדי לסייע למשק הבריטי להיחלץ ממשבר הקורונה. 30 מיליארד ליש"ט מתוך הסכום יופנו לשוק העבודה.
08/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
העניים החדשים בעידן הקורונה וסוגיית התקינות הפוליטית שאלו את צחי הנגבי ולקינוח פסוקו - ה'כסף הקטן' של מירי רגב ושאר מטעמים
08/07/2020  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מותח ביקורת על האופן שבו ממשלת ישראל אינה מטפלת במשבר הקורונה.
08/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
משרד הביטחון יפתח בתוך 48 שעות בין שתיים לשלוש מלוניות קורונה נוספות. לפחות אחת מן המלוניות החדשות תיועד ותותאם למגזר החרדי.
08/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
אושר תו סגול מותאם למלונות בישראל   /  מירב ארד
1,320 נדבקים ביממה; גנץ נכנס לבידוד  /  מירב ארד
מאבק משפטי על אספקת ערכות לבדיקת קורונה  /  יצחק דנון
שחורים והיספנים חולים הרבה יותר  /  איתמר לוין
"סקופ": נמצא חיסון לקורונה   /  דן מרגלית
שם פס  /  אברהם בנמלך
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
בעז שפירא
בעז שפירא
שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il