|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
תוספת של כ-100 מתים נוספים עד סוף יולי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90] נומה. מוותר על ניהול המשבר [צילום: מתוך יוטיוב]

הצוות המייעץ למועצה לביטחון הלאומי:

משרד הבריאות מונע הקמת גוף מתכלל

המל"ל: "בכל יום בו דוחים את הקמת הגוף, המצב מקצין ונהיה קשה יותר" אלוף רוני נומה: ביקשו שאנהל את המשבר בלי לתת לי סמכויות חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים: בתחילת השבוע הבא תידרש החלטה על החמרת צעדי המנע - כולל סגר מלא
13/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

הצוות המייעץ למועצה לביטחון הלאומי יוצא נגד משרד הבריאות. הפרופסור אלי וקסמן, ראש צוות המומחים, תקף הערב בחריפות את המשרד, שלטענתו מסכל הקמת גוף מתכלל לניהול משבר הקורונה. במכתב ששיגר (יום א', 13.7.20) לראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף וקסמן כי "בכל יום בו דוחים את הקמת הגוף, המצב מקצין ונהיה קשה יותר".

במקביל, הודיע אלוף במילואים רוני נומה למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, כי הוא מסיר את מועמדותו לניהול משבר הקורונה בישראל, מכיוון שלטענתו לא הייתה כל כוונה להעניק לו סמכויות מספקות.

צוות של חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים המליץ לממשלה לחכות עד לסוף השבוע כדי לראות האם העלאת המודעות, חובת חבישת מסכות וסגירת אולמות האירועים הועילו להגבלת ההדבקה. "מסתמנת התייצבות מסוימת בקצב התפשטות המגפה, אך עדיין לא במידה מספקת. בקצב ההכפלה הנוכחי, בתחילת השבוע של ה-19 ליולי תידרש החלטה על החמרת צעדי המנע, כדי לבלום התדרדרות שעלולה להוביל לכשל ביכולת העמידה של מערכת הבריאות - מהסגרים אזוריים נרחבים ועד כדי הסגר מלא", כותבים החוקרים. "יש לוודא איסור מוחלט של התקהלויות בכל מקום סגור. יש להמתין עד סוף שבוע זה ולאפשר בחינה של השפעת צעדי המנע שבוצעו החל ב-2 ביולי".

החוקרים החתומים על המסמך הם פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן נירפז (בית חולים הדסה), פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, ד"ר מיכאל אסף ופרופ' נדב כץ - ממכון רקח לפיסיקה ומביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית בירושלים.

התחזית שלהם ממשיכה להיות קודרת: "קצב העלייה במאושפזים נתמכים נשימתית עולה בדומה לקצב העלייה במספר הנדבקים החדשים. מאז תחילת אפריל, מדד זה חוזה באופן אמין גם את התמותה הצפויה ואת העומס בבתי החולים (התחזית היא לתוספת של כ-100 נפטרים נוספים עד סוף חודש יולי)", קבעו החוקרים במסמך שלהם. עוד לטענת החוקרים, המדד החשוב עבורם הוא כמות החולים במצב בינוני-קשה, ובנוגע לכך הם אומרים שנותר עוד כשבוע של בדיקות: "ההשפעה במדד החולים הנתמכים נשימתית (בינוני+קשה) מעוכבת בכ-13-10 ימים ביחס לשינוי מגמות במגיפה (הנובעים למשל מביצוע צעדי מנע)".
מסתמנת התייצבות מסוימת בקצב התפשטות המגפה, אך עדיין לא במידה מספקת / מצגת
בקצב ההכפלה הנוכחי – בתחילת השבוע של ה-19 ליולי תדרש החלטה על החמרת צעדי המנע, כדי לבלום התדרדרות שעלולה להוביל לכשל ביכולת העמידה של מערכת הבריאות.

תאריך:  13/07/2020   |   עודכן:  13/07/2020
עידן יוסף
+שאשא-ביטון רומזת: זוהר תמך בפתיחת חדרי הכושר והבריכות בדיונים הסגורים
16:22 13/07/20  |  עידן יוסף
ועדת הקורונה אישררה בהצבעה חוזרת (רביזיה) את הצו והחרגת חדרי הכושר והבריכות. ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון זה כי "ההחלטה הזאת היא נגד דעתו של ראש הממשלה, שר הבריאות והגורמים המקצועיים, והקואליציה לא תסבול את זה. אנחנו נאלץ, באמת בעצב גדול, להחליף את יפעת שאשא ביטון". זוהר הוסיף כי הממשלה תגיש בקשה חדשה בנושא, "וכל החגיגות פה מיותרות". היו"ר שאשא-ביטון אמרה לפני ההצבעה כי מפאת כבודו של זוהר, לא תגלה מה הייתה דעתו האמיתית בדיונים הסגורים בעניין חדרי הכושר והבריכות.
+611 נדבקים בקורונה מאז חצות
15:50 13/07/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: נכון לאתמול 12.7 (סיכום של 24 שעות): 1,221 מאומתים חדשים אתמול. 21,539 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. היום, 13.7 נכון לשעה זו ישנם: 20,251 חולים פעילים. 160 חולים שמצבם מוגדר קשה.
51 מונשמים. 364 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.
+ח"כ גינזבורג מסרב לכנס את הישיבה להדחת יו"ר ועדת הקורונה
14:56 13/07/20  |  עידן יוסף
יו״ר ועדת הכנסת איתן גינזבוג מסרב לכנס את הדיון על הדחת שאשא ביטון בטענה שלא ניתן לכנס את הועדה מהרגע להרגע.
+ועדת הקורונה הפכה החלטת הממשלה
14:47 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בניגוד לעמדת רה"מ: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת הבריכות וחדרי הכושר  ▪  רה"מ ושר הבריאות סיכמו על תו סגול מחמיר ולפיו ייפתחו רק הבריכות המקורות  ▪  ח"כ שאשא-ביטון דחתה את המתווה בוועדה  ▪  יו"ר הקואליציה מיקי זוהר פועל להדחתה: "את גמרת"
(שאשא ביטון. לקראת הדחה מיידית)
+זעקת הצילו
14:45 13/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אני מגיע לשאלה אשר כל ימיי קיוויתי כי לעולם לא אצטרך להציג; עדיין לשאול וטרם להציע, אבל עצם השאלה גורמת לי לחשש עצמי ולצער עמוק: האם הגיעה העת להקים פלוגות של משמר אזרחי להגנת הדמוקרטיה מפני קלגסי השלטון המפירים את החוק?
(נתניהו. מושחת [צילום: מרק ישראל סאלם])
+עוף לימונים ו-COVID-19
14:27 13/07/20  |  מרים לפיד   |   לרשימה המלאה
מגיפה עולמית היכתה קשות את איטליה בחודש הראשון  ▪  במרץ, היו בה שלושת אלפים מתים ושלושים אלף חולים, באפריל היו בה למעלה משלושה עשר אלף מתים  ▪  שלא לדבר על מה שקורה בארצות הברית
(נקנה מה שיש [צילום: פלאש 90])
+נתניהו נועד עם יו"ר ועדת הקורונה
13:41 13/07/20  |  עידן יוסף
הקרב על חדרי הכושר והבריכות הציבוריות: נתניהו נועד כעת עם יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון. ההצבעה שתוכננה ל-13:00 מתעכבת בינתיים. מוקדם יותר איים בכיר בליכוד כי אם היא לא תתיישר עם החלטות הממשלה, היא תודח מן התפקיד.
+מקלב לנתניהו: "לציבור החרדי יש זיכרון ארוך"
13:39 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עסקים שנפגעו מההסגר בערים החרדיות ייכללו במתווה הפיצויים עליו הוחלט בממשלה  ▪  אדלשטיין: מקבל את הטענות בדבר צורך בשקיפות ובשיתוף ראשי הרשויות  ▪  אוחנה: לא נאפשר אכיפה מפלה כלפי האוכלוסייה החרדית
הפגישה עם יהדות התורה [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
הפגישה עם שס [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]
+מדוע הקורונה היכתה בברזיל
12:59 13/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
לברזיל יש מערכת בריאות חזקה, אבל בשל העדר מנהיגות - מהנשיא המזלזל בולסונארו ועד לערים - היא לא הופעלה בצורה יעילה  ▪  התוצאה: 61,000 מתים
(פערים בין האיזורים [צילום: אנדרה פנר, AP])
הקורונה בברזיל, 8.7.20 / BBC
+חשיבה והתחשבות מול קשיי המציאות
12:31 13/07/20  |  מרדכי שחם   |   לרשימה המלאה
מאמצים רבים ומגוונים נעשים, מזה זמן, במקומות רבים ברחבי העולם, למציאת פתרונות מול ה"קורונה" ומחולליה, בין במניעה וחיסון ובין בריפוי של המחלה לאחר פגיעתה  ▪  עם הצורך להתכונן גם לקשיים מתגברים או חדשים, אין להתעלם מהתקווה לשינוי משמעותי לטובה, שיתגלה או יתרחש... אף בקרוב!
(הדאגה לדור הבא [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
+עונת הטרלולים והמטורללים
11:46 13/07/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מה קרה לפוליטיקאינו? פתאום קם אדם ומרגיש כי הוא טרללה ומתחיל לפזר מטרלוליו לכל עבר? מה גורם לרמטכ"לים לשעבר, לראשי ממשלה בעבר ובהווה, לשרים, לזמרים, שחקנים, שדרנים, לשחרר את חרצובות לשונם, לירוק אש חורכת
(ליברמן. מאשים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+המרכז הרפואי לגליל: מחלקה פנימית א' נסגרה למשך 11 ימים
11:06 13/07/20  |  מירב ארד
מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר מסעד ברהום, הורה על סגירת מחלקה פנימית א' למשך 11 ימים, בשל הוצאתם לבידוד של רבים מעובדי צוות המחלקה. במחלקה היה מאושפז חולה כבן 80 שאובחן כחיובי לקורונה. בעקבות תחקיר אפידימיולוגי שבוצע ע"י היחידה למניעת זיהומים, הוצאו לבידוד עשרות אנשי צוות שנחשפו לאותו חולה, ויילקחו מהם מטושים עפ"י הנהלים. המטופלים שאושפזו במחלקה פנימית א', ואשר לא נחשפו לחולה המאומת, הועברו לאישפוז במחלקות אחרות, והמחלקה נסגרה באופן זמני לצורך חיטוי וניקיון.

+שיא נדבקים יומי בפלורידה: 15,299
10:47 13/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ב-24 השעות האחרונות התגלו בפלורידה כרבע מכלל הנדבקים החדשים בקורונה שהתגלו בארצות הברית כולה  ▪  45 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה במדינה שבדרום מזרח ארצות הברית
(בר סגור בפלורידה. הנגיף מתפשט למרות ההרחקות [צילום: ברין אנדרסון/AP])
+קורונה בישראל: 19,600 חולים לעומת 19,267 מחלימים
09:27 13/07/20  |  מירב ארד
לראשונה מספר החולים הפעילים עולה על מספר המחלימים: על-פי נתונים שמפרסם (יום ב') אמ"ן - מספר החולים הפעילים עומד על 19,600 לעומת 19,267 מחלימים. במהלך היממה האחרונה נדבקו 1,135 ישראלים בנגיף. 147 חולים במצב קשה, מניין הקורבנות עומד על 360.
+צמיחה - החיסון לקורונה
09:14 13/07/20  |  יורם דורי   |   לרשימה המלאה
חידוש הצמיחה במשק הוא החיסון היחיד שיכול לעצור את מגיפת הקורונה הכלכלית המתרבה, אולי יותר מנגיף הקורונה המוכר לכולם
(שיעורי אבטלה גבוהים [צילום: שירות התעסוקה])
+ממשלת הג'ובים משקרת לנו בפרצוף
09:14 13/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תראו כמה שקרים ביחד: 7,500 שקל הוא הסכום המירבי; מן הסיוע יש להוריד מס הכנסה; הסכום שיינתן בפועל לא יספיק למחיה בסיסית  ▪  אולי החמור ביותר: בין שליש לשני שלישים מהסיוע נטו, יחזרו מיד למדינה כתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי
(זה טמטום, ואידיוט גרוע מפושע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+שב"ס מגביל: מבקר אחד לאסיר
02:06 13/07/20  |  עידן יוסף
מ"מ נציב בתי הסוהר קיים הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר וגורמי המקצוע בארגון והחליט להדק את הכניסה ליחידות שבהן התגלו מקרים מאומתים ואף לחזור ולהגביל כניסת לא חיוניים לשאר בתי הסוהר. הפעילות במתקנים תימשך בהתאם לתו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות.

בנוסף להארכת משמרות הסוהרים, יימשכו ביקורי משפחות האסירים, אך יוגבלו למבקר אחד עד לקיום הערכת מצב מחודשת בנושא בהתאם לעלייה בתחלואה ולא תותר כניסת מבקרים מאזורים שהוגדרו ע״י משרד הבריאות כ״אזורים אדומים״.
יימשכו בדיקות החום והחתמות על הצהרות בריאות בכניסה למתקנים וסוהרי היחידות, המפקדות ולוחמי יחידת נחשון ימשיכו לעבוד בקפסולות בתיאום מול גורמי החוץ.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות מונע הקמת גוף מתכלל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
אני קורא פוסטים ועוד פוסטים שמתארים את הסכנות של הפסקת פעילות החינוך הבלתי פורמלי בכלל ושל תנועות הנוער בפרט. בכולם מדברים על כך שבני הנוער יסתובבו ברחובות בצורה לא בטוחה, יצאו למסיבות, יתקהלו באופן לא אחראי ויסכנו את עצמם. הרשו לי לחלוק על כך לרגע.
איש אינו מקדם בברכה מיתון, והוא קשה במיוחד למי שממילא עניים. עלייה באבטלה פירושה עלייה בעוני: במשבר הפיננסי של 2009-2007 זינק שיעור העניים בארה"ב מ-12% ל-17%, כאשר עסקים התמוטטו ומיליוני משרות נעלמו. ואותו משבר מחוויר לעומת משבר הקורונה, כאשר האבטלה בארה"ב נמצאת בשיא שלא היה כמותו מאז השפל הגדול.
12/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
צוות של חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ממליץ לממשלת ישראל להמתין עד לסוף השבוע בטרם יוחלט על הטלת סגר מלא ומשמעותי על המשק בשל התפשטות הקורונה.
12/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אני מתבונן בדקות אלה בהתפרעות ההמונית נגד שוטרי ישראל. לבי איתם. ביבי, הם משלמים את מחיר היותך תאב כסף ורודף שלטון. כבר ציטטתי לך - אוהב כסף לא ישבע כסף. היה חכם קהלת, נכון?
12/07/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
שרת התחבורה מירי רגב הנחתה (יום א', 12.7.20) להאריך החל ממחר את פעילות האוטובוסים גם לאחר השעה 22:00, עד סוף השירות. זאת לאחר הערכת מצב עם בכירי משרדה וחברות התחבורה הציבורית.
12/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il