הפורום הבין-משרדי, שמונה כדי לגבש המלצה לחלופה מוסכמת בנוגע להכפלת מסילת החוף בתחום חיפה, ושאותו ריכז משרד התחבורה, סיים את עבודתו בתום יותר משנה עם המלצה על חלופה של שתי מסילות פרבריות ושתיים מהירות, במנהרות, בין גשר חירם לחוף הכרמל.
הפורום שהוקם ע"י הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) לגיבוש המלצה מוסכמת לפיתוח רשת מסילות רכבת בתחום העיר, סיים את מלאכתו והגיש את המלצתו למינהל התכנון במשרד הפנים.
הפורום שכלל נציגות של משרד התחבורה, מינהל התכנון, משרד האוצר, רכבת ישראל ועיריית חיפה, אימץ את עמדת העירייה בה תמכו גם לשכת התכנון של מחוז חיפה, רכבת ישראל, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, המועצה הלאומית לכלכלה ארגוני הסביבה ורשות מקרקעי ישראל.
על-פי המלצת הפורום, כל מסילות הרכבת בתחומי העיר חיפה יעברו במנהרה מתחת להר. המסילות תכלולנה שתי מסילות מהירות ושתי מסילות פרבריות. מסילת הרכבת הקיימת תוסב לרכבת קלה שתשרת את כל מרחב העיר התחתית ושכונות החוף מבלי ליצור חיץ בין העיר לים.
בעירייה אומרים כי המלצת הפורום נותנת מענה הן להיבט הסביבתי והן לשירות התחבורתי לכל תושבי המטרופולין וצפון הארץ. אם תתקבל ההמלצה יוסר החיץ בין העיר לים, יעילות התחבורה הציבורית תשופר באופן דרמטי, תושבי המטרופולין יוכלו להגיע במהירות לכל רחבי הארץ ובתוך כך תואץ גם התחדשות שכונות החוף והעיר התחתית.
ראש העירייה, עינת קליש רותם, אמרה: "מדובר באירוע משמעותי וחשוב לחיפה, אם כי זה עדיין לא סוף פסוק. את הפעילות הציבורית שלי התחלתי במאבק לפתור את בעיית מסילות הרכבת בעיר ואנחנו נמצאים כעת בשלב אופטימי ומעודד בתהליך".