|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

שוטר העיר לח"כ: "תתקדם לי מהעיניים" <br>

חברי כנסת שקיימו ביקורי פתע בבתי משפט גילו כי עצירים לא-מסוכנים מובאים כבולים לדיון בניגוד לחוק שני שוטרים אליהם פנו אמרו כי כלל אינם מכירים את החוק, ואחר היה בוטה יותר
14/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

חוצפה מצד שוטרים כלפי נבחרי ציבור. חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי (שס) קיימו (יום א', 12.7.20) ביקורי פתע בבתי משפט השלום בראשון לציון ובירושלים, על-מנת לוודא כי זכויות העצירים נשמרות.

בשני בתי משפט ניכר כי גורמי שב"ס הפנימו את מצוות המחוקק האוסרת כבילת עצירים באולמות ובמסדרונות בתי משפט, אך שוטרי משטרת ישראל הפרו ברגל גסה את החוק והותירו את העצירים כבולים ללא נימוק קביל.

שניים מהשוטרים בבית המשפט השלום בירושלים, תימור הינו ואדם אבו חלא, מסרו כשפנו אליהם הח"כים כי הם כלל לא מודעים לאיסור שקיים בדין על כבילת עצירים ללא סיבה מספקת. כאשר פנו לשוטר השלישי, אביתר לוי, הוא הגיב: "תתקדם לי מהעיניים".

חברי הכנסת צילמנו במקום סרטון המראה את התעלמותם של השוטרים מהוראות הדין, גם לאחר שציינו אותן בפניהם. לאור הפגיעה בפרטיותם של העצירים במקום, המוצגים בסרטון, הם נמנעו מפרסומו של הסרטון.

במכתב ששלח ח"כ ארבל לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולמ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, נכתב: "תופעה זו של התעלמות רשויות שלטון מהוראות הדין היא תופעה נפסדת ברגיל, והיא רשלנות פושעת כשמדובר בגוף שאמון על אכיפת החוק ורשלנותו מביאה לפגיעה קשה, מדי יום, בזכויות אדם בסיסיות של מאות. ברור לי כי הכשל לא מתחיל בשוטרים המוצבים בבתי המשפט. הבעיה היא רחבה יותר ודורשת 'החלפת דיסקט' מערכתית, בשל סיבה זו חשבתי שנכון יהיה שהמשטרה תכבד את הכנסת ותשלח נציג מטעמה, כמבוקש, לדיון שנערך בנושא.

"אבקש כי הוראות הדין בנושא זה, המטילות מגבלות חשובות על כבילתם באזיקים של עצירים לא מסוכנים באולמות משפט, יוטמעו כהלכה גם ע"י משטרת ישראל בהקדם. מצידי, בכוונתי לערוך ביקורים נוספים באולמות בתי משפט כחלק מתפקידי וכחבר בוועדת הפנים האחראית על נושא זה ובקרתו", דברי ארבל.

חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), התשנ"ו-1996, קובע ברירת מחדל פשוטה לפיה עצור לא יהיה כבול באזיקים במקום ציבורי, לרבות אולם בית משפט ובדרכו אליו, אלא לפי הוראות החוק ובהתקיים חריג כגון חשש להימלטות או גרימת נזק לגוף או לרכוש. אך לאחרונה הדגיש בית המשפט העליון את חשיבות הוראות אלו שיש בהן כדי למנוע פגיעה קשה בכבודם והשפלתם של עצירים רבים מדי יום (בג"ץ 7942/19 רבינוביץ נ' שירות בתי הסוהר).

ב-22 ביוני, קיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה דיון בנושא זה ממש בעקבות פנייה של ח"כ אזולאי. במסקנות הוועדה היא ציינה כי היא רואה בחומרה את העובדה שנציג משטרת ישראל שהוזמן לדיון לא הגיע והטיל את האחריות לנושא על השב"ס. משטרת ישראל אחראית למעצרים רבים ומביאה עצורים רבים בפני שופטים, והחוק חל גם ובעיקר עליה.

תאריך:  14/07/2020   |   עודכן:  14/07/2020
עידן יוסף
+אושר פיצול הבית היהודי מימינה
16:36 14/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לענייני ירושלים, ח"כ רפי פרץ, התפצל לסיעת יחיד בשם 'הבית היהודי מיסודה של המפד"ל'  ▪  לא הוכרז כפורש מסיעתו - על המשמעויות החוקיות הנגזרות מכך - לאחר שמפלגת ימינה לא ביקשה זאת
(השר פרץ. ימינה לא ביקשה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת])
+ועדת הכנסת אישרה את הפיצול של השר פרץ מסיעת ימינה
13:30 14/07/20  |  מירב ארד
ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה את בקשת חה"כ רפי פרץ להתפלגות מפלגתו, מפלגת הבית היהודי מסיעת ימינה. הבקשה אושרה ברוב של 10 תומכים מול התנגדותם של 2 ח"כים ונמנע אחד. חברי הכנסת מתן כהנא (ימינה) ואלעזר שטרן (כחול לבן) תקפו בחריפות את המהלך והתנגדו לבקשה.
+ח"כ שאשא-ביטון תמשיך לכהן כיו"ר וועדת הקורונה
13:08 14/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ח"כ זוהר הודיע כי נגד יו"ר ועדת הקורונה "ינקטו צעדים משמעתיים"  ▪  הבהיר: "בשלב בזה לא יועברו לוועדת הקורונה הצעות חוק לדיון עד להודעה חדשה"
(ח"כ שאשא-ביטון בדיון בוועדה [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת])
+עולים חדשים יופנו לערים מעורבות
03:06 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מציעה ועדת העלייה והקליטה, ביוזמת ח"כ אופיר כץ  ▪  יו"ר הוועדה: לשקול מתן מענק מותנה במגורים של חמש שנים בעיר. חשוב להדגיש את ההכשרה התעסוקתית והדיור  ▪  ראש עיריית נוף הגליל: לתת מראש מענק מותנה
(עולים חדשים מצפון אמריקה [צילום: פלאש 90])
+התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים פועלת ללא תקציב
02:23 14/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תקציב של 10 מיליון שקל בשנה לא תוקצב עד לרגע זה  ▪  מנכ"ל בטרם: המשרדים השותפים לתוכנית עושים עשייה ברוכה ומוחלטת, אך עדיין ישנו פער עד שניתן יהיה לכנות זאת תוכנית לאומית
(ח"כ יוסף ג'בארין)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי כרמל / Uri Carmel   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוטי כהן   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוני אלשיך / Roni Alsheh   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   רשלנות   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שוטר העיר לח"כ: "תתקדם לי מהעיניים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן נאמן
14/07/20 11:21
2
מתעניין
14/07/20 14:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
אם גל העלייה הצפוי לישראל, ישנה את פניהן של חלק מהערים המעורבות?! בוועדת העלייה והקליטה, קראו (יום ב', 13.7.20) לממן לעולים שכירות דירה לשנתיים בערים אלו - תמריץ למעסיקים באזור לקליטת עובדים-עולים, וליזום הלוואה לעולים, שתהפוך למענק במלאת חמש שנים למגוריהם בעיר. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, הדגיש כי "אכן יש תוכנית, אך חובה לעבות אותה ולכוון אותה לערים אלו. יש לתקצב את התוכנית ולהדגיש תעסוקה ודיור. יש לשקול מתן מענק מותנה במגורים לכל הפחות 5 שנים בעיר".
14/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד דנה (יום ב', 13.7.20) בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים. יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף ג'בארין, פתח את הדיון ואמר "הוועדה הזו מרגישה שליחות בהגנה על שלומם ובטיחותם של הילדים בישראל. כל שלוש דקות בממוצע מגיע ילד לחדר מיון בישראל, וכמעט שלוש כיתות, 116 ילדים, נהרגות מדי שנה באסונות קטלניים, שאת רובם ניתן היה למנוע. ההיקפים הללו מראים את חשיבות הנושא, ולכן הקדשנו את הישיבה הזו לשמוע מה נעשה בשנה האחרונה בתוכנית הלאומית לבטיחות ילדים - תוכנית חומש שהתחילה ב-2017 ושותפים לה מספר משרדי ממשלה. לא נמצאים איתנו נציגי משרד הרווחה, בשל מאבק העובדים הסוציאליים, ומכאן נשוב ונשלח תמיכתנו במאבקם הצודק - ונתחיל עם משרד הבריאות, שהתוכנית היא בחסותו".
14/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, שבה על עמדתה שלפיה סגירת חדרי הכושר ובריכות השחיה כמקשה אחת היא טעות. את, לאחר שהצביעה נגד המלצת משרד הבריאות לסגירת בריכות שחייה ולאחר שיו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, החל הליך להדחתה כיו"ר הוועדה.
13/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 13.7.20) במאבק בתאונות הדרכים ודיווח על פעילות הרשות לבטיחות בדרכים. יו"ר הישיבה, ח"כ בועז טופורובסקי, פתח את הדיון ואמר כי מאז תחילת השנה נהרגו בכבישים 144 בני אדם, ומאז קום המדינה קיפחו את חייהם בדרכים 34,244 בני אדם מהם 5,150 ילדים ובני נוער. "יותר מכל מלחמות ישראל יחד", אמר. "אין סיבה שלא נתייחס לזה כאל מלחמה".
13/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בחודשים מאי-יוני 2020 נרשמה עלייה משמעותית במספר הבקשות לתושבים חוזרים בחודשים מאי ויוני השנה לעומת השנה אשתקד. בשנת 2019 בחודש מאי הוגשו 450 בקשות לעומת 681 בשנת 2020 - כך עולה מנתונים שסיפק משרד העלייה והקליטה לדיון בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת.
13/07/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il