חברת חוצה ישראל המובילה את מיזם הרכבת הקלה חיפה-נצרת מתקדמת לעבר שלב הביצוע. החברה פרסמה בשבוע שעבר (15.7.20), שני מכרזי מסגרת לביצוע עבודות קבלניות בתוואי העירוני והבין-עירוני במסגרת שלב "אינפרה 1" של הרכבת הקלה חיפה-נצרת.
מיזם הרכבת הקלה חיפה-נצרת הוא מיזם-על תשתיתי מורכב וייחודי בישראל, המנוהל על-ידי חברת חוצה ישראל כזרוע הביצוע של משרד התחבורה. המיזם כולל תכנון והקמת רכבת קלה אזורית אשר תשרת את תושבי הצפון ותחבר את גושי ההתיישבות חיפה, גוש הקריות וגוש נוף הגליל - נצרת, ומשלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים.
המכרזים המפורסמים מתמקדים בשלב הביצוע הראשוני של המיזם - שלב אינפרה 1, וכוללים עבודות בינוי ותשתית אשריבוצעו במקטע העירוני והבין-עירוני כמפורט:
- מקטע עירוני (מקטע D) - המשתרע מהר יונה ועד לתחנת תאופיק זיאד, באורך כ-6 ק"מ.
- מקטע בין-עירוני (מקטעים A,B,C) המשתרעים בין מרכזית לב המפרץ להר יונה, באורך של כ-35 ק"מ.
בשני המכרזים הללו ייבחרו עד 10 קבלנים - 4 קבלנים במכרז העירוני ו-6 קבלנים במכרז הבין-עירוני אשר יבצעו עבודות בינוי ותשתית בשני המקטעים. הקבלנים ייבחרו לפרק זמן של 36 חודשים ותקופת ביצוע העבודות שתיקבע בכל הזמנת עבודה, תהיה בהתאם ללוח הזמנים ולאבני הדרך שיוגדרו בכל הזמנת עבודה. בשני המכרזים מדובר במכרזי מסגרת כאמור אשר יחולקו על-פי הזמנות עבודה. היקף כל הזמנה יכול להגיע עד 80 מיליון שקל.
החברות הקבלניות הזוכות במכרז זה יעבדו בניהולה של חברת דנה הנדסה אשר נבחרה זה מכבר לנהל את המיזם בכללותו יחד עם חברת IDOM הספרדית.
החברות הזוכות יתבקשו בין היתר לבצע עבודות הכנת רצועת הקו ובכלל זה עבודות תפיסת השטח, פינוי תשתיות מתוואי רצועת הרכבת והעתקתן, חפירות והנחת תשתיות בתת-הקרקע, עבודות מילוי, חפירה וחציבה, כבישים ומחלפים, חניונים, בניית הרחוב מחוץ לתוואי המסילה והצמתים, הסדרי תנועה זמניים וסופיים, עבודות שיקוע ומבנים תת-קרקעיים, סוללות, גשרים, קירות תמך, קירות אקוסטיים, מעבירי מים, תעלות ומובלי ניקוז, מבני מיישרים, מבנה תחתון של מסילת הרכבת וכו'. את המכרזים ניתן להגיש עד ליום ה' ה-20.8.20.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי מיזמי תשתית בעת הזו, עת של משבר כלכלי עולמי, הם הפתרון להנעת גלגלי המשק. אמשיך לקדם עוד ועוד מיזמים תשתיתיים גדולים זאת במסגרת מיזם הניו דיל הישראלי שיספקו אלפי מקומות עבודה במעגל ישיר ועקיף לרבים שנפלטו ממעגל העבודה״.