|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

ועדת הקורונה: לשנות מגבלות חדרי הכושר והמסעדות

הוועדה דרשה מהממשלה לשנות את צו ההגבלות דיון נוסף יתקיים לאחר שתתקבל תשובת הממשלה יו"ר וועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון: מותר להתווכח על דרכי המאבק סגן שר הבריאות יואב קיש: הטנקים ברמת הגולן שועטים - ולא נותנים להביא תגבורת
19/07/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ועדת הקורונה. לשנות המגבלות [צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]

ועדת הקורונה של הכנסת דרשה מן הממשלה לבטל את ההגבלות שהוטלו על חופי הים והבריכות והמליצה לשנות את ההגבלות שהוטלו על מסעדות.

הוועדה דנה במשך כארבע שעות בצו ההגבלות שהוציאה הממשלה. היא ביקשה מהממשלה לבטל את ההגבלות בחופי הים והבריכות, והמליצה לשנות את ההגבלות במסעדות ל-35% תפוסה במקום סגור, ובחוץ - לפי התו הסגול, בחדרי הכושר למתאמן אחד בכל 10 מטר במקום 7 מטר כיום, להשאיר פתוח את המסלול הרכוב בספארי ופתיחת אטרקציות תיירותיות באילת - כדי לפזר את האוכלוסייה על פני שטח רחב, ולמנוע את העומד בבסיס ההגבלות - ההתקהלויות. הוועדה תשוב ותדון בצו בהמשך השבוע - לאור תשובות הממשלה.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון (כולנו בליכוד) הדגישה כי "אנחנו במגפה, ונאבק בה ביחד. לכולם כוונות טובות למלחמה בנגיף, כולנו באותו הצד, ומותר לנו להתווכח על הדרכים למאבק. למגפה השלכות רבות: בריאותיות, חברתיות וכלכליות - וחובה להביא את האיזון העדין בין כולם". היא הצביעה על סתירה בנתוני משרד הבריאות, בין המופיע בפרסומי המשרד - לנכתב בדברי ההסבר לצו ההגבלות, וטענה ל"כשל לוגי" בהנחיות.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, הדגיש כי הוא מודאג מהמצב, "וגם אם נכריז על סגר מיידי - אלו שהספיקו להידבק יופיעו כחולים קשים רק בעוד שבועיים, ובמספרים גדלים והולכים. נדברנו עם נציגי המסעדנים, אך היכולת לפתוח ענפים היא פועל יוצא של תחלואה נמוכה. בתחלואה גואה - אין אפשרות לפתוח". גרוטו ציין כי בתחילת המגפה לא היו תבחינים ברורים להגדרת חולה קשה, וכל בית חולים הגדיר זאת לעצמו. אט-אט משרד הבריאות וארגון הבריאות העולמי גיבשו תבחינים להגדרות אלו. לדבריו, בחודשים אפריל-מאי הייתה תוספת תמותה של כ-200 חולים, "שברור שלמגפה יש השפעה על כך. מטרתנו לבלום את העלייה החדה במספר החולים החדשים, וישראל היא בין המדינות המובילות בעולם במספר החולים המאומתים, 7% מהנבדקים". הוא הדגיש כי אדם אחד יכול ליצור שרשרת הדבקה עצומה: "ברעננה כל הנדבקים ממסיבת סיום אחת, בדימונה - מחתונה אחת וכד'. מעת פתיחת מוסדות החינוך - חל זינוק במספר הצעירים הנדבקים, ומניעת ההתקהלות בולמת את התפשטות המחלה. ההתקהלות מדבקת במקומות סגורים, או במקומות בהם אופי הפעילות איננו מאפשר עטית מסיכה, כמסעדות וחדרי כושר. בכל העולם הוטלו מגבלות על פעילות המסעדות, ובכל המקומות בהם חלה עליה בתחלואה - שבו המסעדות ונסגרו. רמת התחלואה הנוכחית - מחייבת סגירת גם מקומות העומדים ב"תו הסגול". סגר בסופי השבוע צפוי להוריד את שרשרת ההדבקה בכ-20%".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, הוסיף כי הבעיה בים ובבריכות, איננה באזור הפתוח אלא בהתקהלויות הנוצרות, וכך גם במסעדות. הוא הבטיח לחפש מתווה שיאפשר פתיחת חופי הים. הוא הדגיש כי רוב החולים אינם יודעים היכן נדבקו, והנתונים הם שוליים אלא צריך להסתכל על המגמה. והמגמה היא עלייה בתחלואה. "אנחנו במגה-אירוע, תחושתנו שהטנקים ברמת הגולן שועטים - ולא נותנים לנו להביא תגבורת. בגל הראשון היו חולים ב-78 ישובים, היום כבר למעלה מ-200 ישובים עם חולים".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי הציבור, חשש כי "חוסר הפעילות של האזרחים - פוגעת בבריאות לא פחות מהנגיף. הנתונים הם רק קצה הקרחון, והמספר המועט של נדבקים בענף מסוים הוא רק קצה הקרחון". הוא קרא לפתוח מקומות פתוחים, והתקשה להבין את ההיגיון בסגר בסופי-שבוע.

לדברי פרופ' עידית מטות, מנהלת הטיפול הנמרץ ב"איכילוב", חלה לאחרונה האטה בקצב ההדבקה, ובשבוע האחרון נרשמת יציבות במספרי החולים ואפילו שיפור קל. היא קראה לקצב מהיר בתוצאות הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות - בתוך שעות ולא ימים.

לטענת לב דרוקר, סגן הכלכלנית הראשית באוצר, סגר סופי שבוע יביא להפסד של כ-850 מיליון שקל למשק (300 מיליון לשבת ו-550 מיליון שקל ליום שישי).

ד"ר אופיר מילר, יו"ר התאחדות האטרקציות התיירותיות, הלין על החוסר הוודאות בסגירת אתרים, וקרא לקצוב סגירה שכזאת מראש בזמן, ולהבדיל בין אתרים במקומות סגורים לפתוחים.

יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) תהתה על השינוי בהגדרת "חולה קשה" כך שהפך חולים רבים במצב בינוני לחולים קשים, מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) מחה על אי-פרסום התבחין לפי משרד הבריאות לפתיחת המשק, ועל האיסור לרחיצה בחופי ים המלח ובאילת, ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) הדגיש את מיעוט הנדבקים בבריכות ובחדרי הכושר, הילה שי-וזאן (כחול לבן) אמרה כי "הנגיף פה כדי להישאר וצריך לחיות איתו גם במסעדות ובחדרי הכושר" ואליהו ברוכי (יהדות התורה) התעקש על סיוע כלכלי לענפים הנסגרים.

ראש עירית אילת, יצחק מאיר הלוי קרא להחריג את עירו, שפרנסתה בעיקר מתיירות, ואילו ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, ביקש שלא לסגור את הספארי.

תאריך:  19/07/2020   |   עודכן:  19/07/2020
איציק וולף
+הממשלה בוחנת: סגר לילי בכל השבוע
07:33 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המהלך נועד בעיקר לתקופת הקיץ ולהמשך החופש הגדול כדי למנוע מבני הנוער להתקבץ  ▪  עדיין אין הכרעה בנושא  ▪  החלטה על סגירת מערכת החינוך - לא לפני יום שלישי  ▪  נתניהו וגנץ צפויים להכריע כיצד יחולקו המענקים, והאם יכללו בסופו של דבר את הרווקים
("למנוע מהנוער להתקהל". בליינים בפאב בשוק מחנה יהודה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ראשי ערים לא יוכלו לסגור בתי תפילה
00:02 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סגן שר הבריאות יואב קיש [צילום: דוברות הכנסת]
לדרישת חברי ועדת החוקה, העבירות, שייאכפו בדרך של עבירה מנהלית לא ייכללו במרשם הפלילי  ▪  הגשת כתב אישום תיעשה רק במצבים חמורים במיוחד כגון הפרה סדרתית וגם אז לבית המשפט יהיה שיקול דעת לקבוע קנס עד לסכום המרבי של 14,400 שקל
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+שב"כ יוכל לסייע בחקירות האפידמיולוגיות עד 20 בינואר
23:26 19/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות ישיק את המגן 2.0 בתוך שבוע מאישור החוק - כך אישרה ועדת החוץ והביטחון לקריאות שנייה ושלישית, כפוף לרביזיה
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+826 איש נדבקו בצה"ל
23:09 19/07/20  |  עידן יוסף
מניין הנדבקים המאובחנים בנגיף הקורונה בצה"ל עלה ל-826 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל. עוד נמסר כי מספר המבודדים בצבא עומד על 8,125 משרתים.
+הסתיימה ללא תוצאות פגישת נתניהו והמסעדנים
22:59 19/07/20  |  עידן יוסף
הסתיימה פגישת ראש הממשלה עם המסעדנים. לא הייתה התקדמות. דרישת המסעדנים להשאיר את המסעדות פתוחות אחרי יום שלישי במתכונת של שולחנות בחוץ בלבד - לא נענתה (חדשות 12).
+גנץ הורה להגביר פעילות בערים הכתומות
22:33 19/07/20  |  עידן יוסף
בסיום הערכת מצב בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פקע"ר אלוף אורי גורדין ונציגי משרד הביטחון שהתקיימה הערב (א'), הורה שר הביטחון בני גנץ על הגברת מאמץ בכ-25 "ערים כתומות" והקצאת המשאבים הנדרשים לכך בהקדם לרבות איוש מוגבר של היקל"רים, הגברת מאמצי ההסברה, אימוץ מודלים ייחודיים לערים והגברת הפינוי למלוניות על ידי היסעים.

עוד עודכן גנץ, כי במהלך השבוע צפויות להיפתח לפחות עוד שלוש מלוניות קורונה ובכך יגיע מספר המלוניות הפעילות ל-24.

שר הביטחון גם עודכן על מצב התחלואה בצה"ל והמאמצים לקטיעת שרשרת ההדבקה, במסגרתם ירד מספר המבודדים ב-2,000 ועל המשך מיקוד המאמץ בנושא זה על ידי פינוי למלוניות והגברת הפעולות ביחידות הפתוחות.
+אנשי צוות בבית החולים הגריאטרי פלימן נדבקו בקורונה
22:08 19/07/20  |  עידן יוסף
בבית החולים הגריאטרי ע"ש פלימן בחיפה התגלו כמה אנשי צוות חיוביים לקורונה. בבית החולים בחרו שלא לאשר או להכחיש.
+ח"כ אבידר תקף את המשנה ליועמ"ש
20:34 19/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ אלי אבידר כעת בוועדת החוקה במתקפה נגד המשנה ליועמ"ש רז נזרי: "אתה פופוליסט, נתת יד לאיסור לאנשים לצאת להפגנה מאזור מוגבל, לך לקוריאה הצפונית ותשאל אנשים מה מעדיפים, להידבק בסארס או קורונה, או לצאת להפגין". רז נזרי: "אני נמצא בכנסת קרוב לעשר שנים, מעולם לא דיברו אליי בצורה כזו"
(אביזר. השתלחות זועמת)
[צילום: דוברות הכנסת]
+1,437 נדבקים חדשים; תשעה מתו מהנגיף
20:10 19/07/20  |  עידן יוסף
נכון לאתמול 18.7 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים כעת במערכת: 1,437 מאומתים חדשים אתמול. 20,426 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. היום, 19.7 נכון לשעה זו ישנם: 50,035 מאומתים מפרוץ המגפה. 28,037 חולים פעילים.
254 חולים שמצבם מוגדר קשה. 70 מונשמים. 409 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.
+אדלשטיין חושש מסמכויות נרחבות לברבש
17:23 19/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות חושש שמתן סמכויות רבות מדי לפרופ' גבי ברבש במסגרת תפקידו כפרויקטור הקורונה יציב אותו במעמד ניהולי גבוה יותר מאשר משרד הבריאות
שר הבריאות. מאבק סמכויות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
פרופ' ברבש. דרש סמכויות נרחבות [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
+לו"ז שבועי
14:46 19/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מה שעשו המסעדנים בסוף השבוע ואני מציע גם לעתיד הקרוב הוא מהלך דמוקרטי ברוח המאמר שהזכרתי כבר מאת זאב ז'בוטינסקי - "יא, ברעכן", בתרגום: "כן, לשבור"
(בתי תמחוי [צילום: תיבול קאמו, AP])
+חוסר סבירות קיצוני בסגירת מכוני כושר
14:35 19/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבוצת הולמס פלייס הקפיאה את המינויים של לקוחותיה והוציאה את רוב עובדיה לחל"ת  ▪  עתרה לבג"ץ נגד הצו הממשלתי שמורה על סגירת חדרי כושר בטענה כי התקבל מבלי שהיו נתונים רלוונטיים בפני מקבלי ההחלטות
(רוב המועדונים נסגרו [צילום: יח"צ])
+לאן פניהם של הבנקים בארה"ב
14:17 19/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
תוצאות הבנקים הגדולים ברבעון השני היו טובות מהמצופה, והרבעון השלישי תלוי במידה רבה בשאלה האם יהיה עוד סיוע ממשלתי למשק - מנתח אקונומיסט
(וולס-פארגו. היחיד שהפסיד)
+מצעד האיוולת של ביבי
14:11 19/07/20  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
חוסר שליטה על אירועים היא אחד הפחדים הגדולים של מנהיגים מסוגו של נתניהו  ▪  יום אחד הם מגלים כי האחיזה בהגה רפויה והתנועה לא יציבה ומזגזגת בין הנתיבים  ▪  רק מסיבה זו הוא החליט לחלק כסף לכל אחד בלא כל הגיון ושיקול כלכלי בסיסיים
(נתניהו. במחיר חיי אדם [צילום: אביר סולטן/AP])
+"לא בטוח שהמגבלות הן הפתרון הנכון"
14:05 19/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהירה: "מותר להתווכח ולבחון את הדברים מהזוויות השונות"  ▪  פרופ' גרוטו: "אני מודאג מהמצב. רמת התחלואה הנוכחית – מחייבת סגירת גם מקומות העומדים ב"תו הסגול"  ▪  נתניהו פועל להדיח את ח"כ שאשא-ביטון מתפקידה לאור כוונתה לבטל את החלטת הממשלה
הדיון בוועדה בכנסת [צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]
פרופ' גרוטו. "מודאג מהמצב"[צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת הקורונה: לשנות מגבלות חדרי הכושר והמסעדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בין שר הבריאות, יולי אדלשטיין, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיימת מחלוקת ביחס לסמכויות שיינתנו לפרויקטור הקורונה המיועד, פרופ' גבי ברבש.
19/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אחרי ההפגנות המרשימות אמש אסור להרפות. להכות בברזל בעודו חם. לא להיאנח, לא לנוח.
19/07/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
חברת הולמס פלייס, המפעילה רשת מכוני כושר ברחבי הארץ, עתרה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל ונגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטענה כי הצו שאישרה הממשלה לסגירת מכוני הכושר התקבל בחוסר סמכות ובאופן שאינו סביר קיצונית.
19/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
המערכה הראשונה של השפעות הקורונה על מערכת הבנקאות האמריקנית אופיינה בפניקה. כאשר חברות היו זקוקות למזומן כדי לשרוד, הן מכרו מניות וניצלו במקסימום את קווי האשראי שלהן, והבנקים נכנסו להיסטריה של חשש מפני חובות אבודים. כל זה בא לידי ביטוי בדוחות הבנקים לרבעון הראשון: הרווחים בתחום ההשקעות הרקיעו שחקים, בעוד הבנקאות המסחרית ספגה מכה בשל ההפרשה לחובות מסופקים.
19/07/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הכרזתו של ביבי נתניהו ב-26 במאי בעצם ימי הקורונה תיכנס לפנתיאון של מדינת ישראל: "קיבלנו היום בשורה מאוד משמחת. קודם כל, אנחנו רוצים לעזור לכלכלה - לבעלי העסקים ולעצמאים שמייחלים לרגע הזה. שנית, אנחנו רוצים להקל על החיים שלכם, לאפשר לכם לצאת להתאוורר... תעשו חיים, אבל אנחנו גם עוקבים אחרי ההתפתחויות... מקווה שלא נצטרך לשנות ההנחיות". אין כמו משפטים ספורים אלה כדי להציג את המנגנון המחשבתי של ראש הממשלה. בלא שיכיר או יבין כיצד הקורונה מתנהגת, הוא התיר את הרסן והלשון בהזדמנות הראשונה שנראתה לו מתאימה לשמר את הדימוי של מי שקשוב לרחשי הלב של הציבור ומוכן להטיב עם העם, בלשונו של מנחם בגין.
19/07/2020  |  בצלאל לביא  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
"לא בטוח שהמגבלות הן הפתרון הנכון"  /  מירב ארד
פרופ' גבי ברבש - פרויקטור הקורונה  /  איציק וולף
הממשלה תאשר תקציב המענקים לציבור  /  איציק וולף
שבת שכזאת  /  דן מרגלית
מחשבות על קורונה  /  שי דנות
מחאה א-פוליטית  /  טל בן-יעקב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il