|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

הסקירה השנתית של משרד התפוצות:

מעל 14 מיליון יהודים בעולם; 45% - בישראל

שר האוצר ישראל כ"ץ הבטיח ליור ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן 20 מיליון שקל לסיוע לקהילות יהודיות קטנות בגולה
20/07/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
80% מהיהודים בתפוצות לא מרגישים קשר ליהדות [צילום: מרקוס שרייבר, AP]

בעולם חיים כיום 14,410,700 מיליון יהודים, כך עלה (יום ב', 20.7.20) בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בסקירה השנתית על פעולות משרדה של שרת התפוצות עומר ינקלביץ. מתוכם - 45% חיים בישראל, 6,740,000 מיליון, 6,088,000 בצפון אמריקה, 1,072,400 באירופה, 324,000 בדרום אמריקה, 300,000 באסיה, 120 אלף באוסטרליה וניו-זילנד ו-74 אלף באפריקה.

יו"ר הוועדה, דוד ביטן, סיפר כי מצוקת הקהילות הקטנות, שאינן יכולות לקיים את עצמן, היא הבוערת. ביטן מקדם הקמת קרן להחזקת קהילות אלו. שר האוצר ישראל כ"ץ כבר הבטיח לביטן לנושא 20 מיליון שקלים, ויו"ר הוועדה פנה לסוכנות היהודית להקציב מצידה סכום דומה.

ביטן הזהיר כי הקהילות היהודיות באירופה, מתמודדות בשנים האחרונות עם מקרי אנטישמיות קשים של תקיפה פיזית, ומיליוני אירופים ממשיכים להחזיק במגוון רחב של סטריאוטיפים אנטישמיים. לפי דוח האנטישמיות של מרכז קנטור, בשנת 2019 אירעו 456 תקריות אלימות חמורות לעומת 387 בשנת 2018.

"משרד התפוצות התאים את תוכניותיו, הסיט תקציבים ובנה תוכניות חדשות על-מנת לסייע ולתמוך בהמשך קיום הקהילות היהודיות בתקופה קשה זו. זוהי נקודת מבחן היסטורית ליחסי מדינת ישראל ויהדות התפוצות, שיכולה להעלות אותנו על מסלול חדש, אמרה השרה עומר ינקלביץ.

מנכ"ל המשרד דביר כהנא, הזהיר כי 8 מיליון יהודים חיים בתפוצות, אך 80% מהם לא מרגישים קשר ליהדות וליהודים. "אנחנו שוחים נגד הזרם, ורוב היהודים חיים בחו"ל ברווחה".
מצגת משרד התפוצות - 19.7
תפוצת היהודים בעולם ובישראל

תאריך:  20/07/2020   |   עודכן:  20/07/2020
מירב ארד
+הפיקוח על צער בעלי חיים יעבור לוועדת הפנים
23:54 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במשך שנים חסה הנושא באחריות ועדת החינוך והכנסת אישרה בקריאה ראשונה את העברת הנושא לוועדת הפנים והגנת הסביבה  ▪  רם בן ברק לחיימוביץ': את נגועה בניגוד עניינים  ▪  חיימוביץ': יש לי אג'נדה, אבל קולי - קול אחד
(ח"כ מיקי חיימוביץ' [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+אושר סופית חוק ההסמכה: שב"כ יאכן חולים
23:54 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
החוק החדש מסמיך את השב"כ כך שיוכל לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות עד 20.01.21  ▪  משרד הבריאות מחויב להשיק את יישומון 'המגן 2.0' בתוך שבועיים מפרסום החוק
()
+תוספת של 400 רופאים ו-1,300 אחים ואחיות
18:38 20/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות הודיע כי הגיע לסיכום עם שר האוצר על תוספת של מאות רופאים ושל כ-1,300 אחים ואחיות  ▪  700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות יוקצו למחלקות הקורונה  ▪  סוכם על תוספת תקציבית של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה
שביתת האחיות, היום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
השר אדלשטיין במליאת הכנסת [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
+שר האוצר הציג את מתווה הפיצוי לעסקים
17:33 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר ישראל כ"ץ, הציג את הפיצוי המתוכנן במסגרת תשלום החזר הוצאות קבועות לעסקים, כחלק מהכנת חוק התוכנית הכלכלית בוועדת הכספים, לקריאה שנייה ושלישית, לאחר שחברי הוועדה קראו לסייע למגזר זה  ▪  "נוסיף לחוק גם פיצוי לעסקים עם מחזורים של 100 עד 200 מיליון שקל ו-200 עד 400 מיליון ש"ח"
([צילום: דוברות הכנסת])
+ח"כ כסיף קרא להפר את הסגר אם יוכרז
17:03 20/07/20  |  עידן יוסף
ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) קרא שלא לצייט לסגר מלא אם תכריז עליו הממשלה, מאחר שאינו לגיטימי. כמו כן כינה את ח"כ אסנת מארק שנבחרה לוועדה לבחירת שופטים "שפחה נרצעת של הרודן". יו"ר הכנסת יריב לוין גינה את הדברים, ואמר כי מדובר בהתנהגות מתלהמת וכמעט אלימה.
+נתניהו לזוהר וכ"ץ: אל תתראיינו בתקשורת
16:50 20/07/20  |  עידן יוסף
בניסיון להרגיע את הרוחות בליכוד, הרה יו"ר הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו, לשר האוצר ישראל כ"ץ וליו"ר הקואליציה מיקי זוהר שלא להתראיין בתקשורת בנושא המחלוקת ביניהם (חדשות 12).
+בנט ללפיד: תשכח משיתוף פעולה איתנו
16:05 20/07/20  |  עידן יוסף
‏יו"ר ימינה ח"כ ‎בנט דוחה את חיבוק הדב מיו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד ואומר: "יאיר, אי אפשר גם בנט וגם משותפת. לא יהיה. אנחנו במצב חירום לאומי. מציע לחברים ביש עתיד להתמקד בסיוע לנצח את הקורונה ולא בעידוד אנרכיה". הוא הגיב לדברי לפיד בפתח ישיבת הסיעה, שבה אמר: "ברגע שנתניהו יתפטר, כולם יצטרפו. יאחדו כוחות. אנחנו, בנט, ליברמן. נביא לשולחן נסיון, תוכניות עבודה מסודרות, יכולות ניהול משברים. כל מה שאין עכשיו".
+גם הורים מתחת לגיל 28 יקבלו דמי אבטלה
15:18 20/07/20  |  עידן יוסף
שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי בעקבות פנייתו - גם עובדים מתחת גיל 28, שיש להם ילד אחד לפחות, יזכו לתנאי דמי האבטלה בהשוואה כמו למי שמעל גיל 28.
+זוהר: "גמליאל בת ברית של הליכודניקים החדשים"
13:49 20/07/20  |  עידן יוסף
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר בתגובה לדברי השרה גילה גמליאל: ‏״לא אקבל הטפות מוסר מבני ברית של הליכודניקים החדשים. חבל מאוד שגילה גמליאל מערבבת את שיקולי הפריימריז שלה בוויכוחים מהותיים שקשורים לעתידם הכלכלי שלי אזרחי ישראל״.
+גמליאל נגד זוהר: "כל הקלקולים בגללו. זה לא סגנון הליכוד"
13:46 20/07/20  |  עידן יוסף
השרה גילה גמליאל נגד מיקי זוהר ברדיו 90: "הפסקתי להתייחס לדברים שהוא מוציא מהפה. מאז שהוא יו"ר הקואליציה, כל הקלקולים בגללו. או שייקח עצמו בידיים ויקיים שיח עם הליכוד ונציגי הקואליציה ופחות כותרות - או שצריך להחזיר את דוד ביטן שינהל הקואליציה.

"הכל בגלל מיקי זוהר. יש מצב שהגיע הזמן לעשות סדר בבלגן. אמירות מן הסוג הזה בוועדה, ובמקום שיעזור הוא מדרדר השיח הפוליטי. אני אומרת למיקי ההערות שלי. אומר גם לראש הממשלה. צריך לשמור על הקואליציה ועל הליכוד. הוא מפטר את כולם כל הזמן. זה לא סגנון הליכוד".
+זוהר נגד כ"ץ: "שר אוצר שמנותק מהעם"
12:54 20/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר האשים כי עמדת מיקי זוהר נובעת מכך שבן-דודו הוא בעל אולם, והוסיף: "האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו״ר קואליציה"  ▪  זוהר בדיון בוועדת הקורונה: "נאפשר פתיחת מסעדות בשטח פתוח, בריכות וחופים"
זוהר. "מפח נש גדול"
כ"ץ. "אל תדבר ותצא"
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעל 14 מיליון יהודים בעולם; 45% - בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
נוכח עימות חריף (יום ב', 20.7.20) בין שר האוצר ישראל כ"ץ לח"כ מיקי זוהר, ברקע העימות המתמשך ביניהם ודבריו של נתניהו נגד שאול מרידור, יצאה ועדת הכספים להפסקה בדיון.
20/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה תומכת (יום א', 20.7.20) בהצעת חוק המבקשת להבהיר שהפנייה לפי החוק באמצעי קשר דיגיטליים היא נוסף לפנייה באמצעי קשר אחרים, כגון במכתב או בפקס.
20/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט סיימה (יום א', 19.7.20) את ישיבתה השביעית שנמשכה שעות ארוכות, על "חוק הקורונה הגדול", במטרה לסיים את הכנתו לקריאות שנייה ושלישית כפוף לקבלת מענה מהממשלה לשאלות רבות שעלו בדיוני הוועדה.
20/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון אישרה (יום א', 19.7.20), ברוב קולות, את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון), התש"ף-2020, אשר תהיה בתוקף עד ליום 20.01.21.
19/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
אלי אבידר תקף את המשנה ליועמ"ש רז נזרי: "דיקטטורה נוצרת כשפקידים בכירים מוותרים; לא הרמת "אמברקס"; המשנה נזרי: "עם כל הכבוד ל"ציונים" שאתה מעניק לנו, אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין; צעקות מכל כיוון לא ירתיעו אותנו"; היו"ר ח"כ אשר: "זה ניסיון הפחדה של פקידים"
19/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על הממשלה - באמצעות המשרדים המופקדים על כך, לפעול להפסקת הסחבת הבלתי נסבלת בכל הנוגע לשיפור ההכרחי של השידור בשפה הערבית הן לעולם הערבי, הן לתושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון והן לדוב...
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il