|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
אלקין. "מסע הסתה נגדי" [צילום: דוד כהן/פלאש 90] האוניברסיטה העברית [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

השר להשכלה גבוהה משיב אש

אלקין: חשמני דת האקדמיה מנהלים נגדי מסע צלב

האם זה הגיוני שראשי הגופים המפוקחים מנסים להתערב בדורסנות ובבריונות במינוי מי שאמור לפקח עליהם, בלי שיש להם סמכות כלשהי לעשות זאת? מה היו אומרים ראשי ור"ה אם הייתי מעז להתערב במינוי מנכ"ל ור"ה או מנכ"ל אחת האוניברסיטאות?
20/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
עידן יוסף
יו"ר ור"ה מתפטר: "טורקיה זה כאן!"; אלקין: "הבריונות של ור"ה זה טורקיה"

שבוע אחרי התפטרותו של הפרופסור רון רובין מתפקיד יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, במחאה על צעדי השר זאב אלקין, תוך האשמתו של שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה ברודנות, מגלה אלקין כי מאחורי הטענות להתערבות פוליטית שלו כביכול בעשייה האקדמית עומדת לא יותר מאשר נקמנות אישית מצד ראשי האוניברסיטאות המבקשים לעשות ככל העולה על רוחם, תוך פגיעה בסטודנטים ובשלטון החוק.

במכתב פתוח, ששיגר לחברי הסגל ולסטודנטים במוסדות ההשכלה הגבוהה, כתב אלקין: "הרגשתי כמי שנמצא במשפט האינקוויזיציה הימי ביניימי כאשר הפרופסורים המכובדים, המתלהבים מהתפקיד להיות חשמני 'דת האקדמיה', בכלל אינם טורחים ללמוד את העובדות או לברר בצורה פשוטה, בשיח פתוח מולי, שאף פעם לא סירבתי לקיימו, מהן באמת תוכניותי והשקפותי. קריאה נרגשת להצלת 'ארץ הקודש של האקדמיה' יצאה מפי ה'כמורה העליונה' ו'מסע הצלב' יצא לדרכו".

לדבריו, ועד ראשי האוניברסיטאות כלל לא טרח לברר מהן דעותיו ועמדותיו, והיה עליו לנסות לנחש על מה יצא קצפם. אלקין גילה "ארבעה חטאים" לשונו, שהביאו להאשמתו בהשלטת משטר כמו בטורקיה:

  • ניסיון לסייע לציבור הסטודנטים, באמצעות שיתוף פעולה עם התאחדות הסטודנטים להביא סיוע תקציבי נוסף לאור מצוקת משבר הקורונה עבור ציבור הסטודנטים בהיקף של 100 מיליון שקל בעזרת משרד האוצר ומפעל הפיס. "הייתי מצפה מראשי ור"ה לא לחכות למינוי שר ההשכלה הגבוהה, אלא לצאת למאבק על סיוע תקציבי לסטודנטים שלהם מהרגע הראשון של משבר הקורונה", כתב. "אך לא הסתפקתי בגיוס סיוע כלכלי והוספתי חטא על פשע וביקשתי במסגרת תפקידי כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, להקים שולחן עגול לשיח בין ראשי המוסדות והתאחדות הסטודנטים, שבמסגרתו ביקשתי מהתאחדות הסטודנטים להציג את הבעיות והמצוקות של הסטודנטים בסמסטר כל כך לא פשוט של הוראה מקוונת תוך משבר הקורונה, ורחמנא ליצלן, ביקשתי מראשי המוסדות להתחשב בבקשות הסטודנטים שיעזרו להם לצלוח בצורה סבירה את סיום הסמסטר הזה... הדגשתי בפני ראשי המוסדות שברור לי שסמכות קבלת החלטות בעניינים כאלה היא שלהם בלבד, אך לא הסתרתי מפניהם שאני סבור שמדובר בבקשות סבירות בנסיבות הסמסטר המורכב. כמו-כן, כמי שמייצג את הממשלה וגם את הגוף הרגולטורי של ההשכלה הגבוהה (המל"ג) ביקשתי מהמוסדות להציג בפנינו באיזה דרכים הם מתכוונים לעמוד בהתחייבות שנתנו למדינה, יחד עם ארגוני הסגל (בהסכם המעבר להוראה מקוונת), לסיים את הסמסטר הזה בהצלחה בכל מצב אפשרי וגם לאפשר מתן שעות נוספות של הוראה לסטודנטים מעבר למכסה הרגילה".

אלקין תהה האם יש בדרישה להציג בפני הרגולטור איך המוסדות מתכוונים לעמוד בהתחייבות שנתנו למדינה "פגיעה בחופש האקדמי".

  • השר להשכלה הגבוהה הוסיף כי מכתבי ראשי ור"ה כללו הכפשות שקריות נגדו, כאילו הוא ולא משרד הבריאות יזם את ביטול הבחינות פנים אל פנים. "ראשי ור"ה מטעמים שלא ברורים לי סירבו לקבל את הדרישה של משרד הבריאות לצמצם את הבחינות הפרונטליות בקמפוסים ל-10% בלבד והתעקשו על קיום בחינות פרונטליות בהיקף של 40-30 אחוז. הם גם דרשו ממני, בניגוד לחוק, להביא להצבעה במל"ג את עמדתם למרות שהיא לא אושרה על-ידי משרד הבריאות וכמובן שסירבתי לעשות זאת".

לטענתו, ראשי ור"ה מרחו לשווא זמן במשך שבועיים בניסיון לקחת את הסטודנטים כבני ערובה ולהפעיל דרכם לחץ פסול על משרד הבריאות ועליו. עוד הבהיר שבניגוד למה שנטען על-ידי חלק מראשי ור"ה, בשום שלב לא ביקש לקבוע בעצמו אלו בחינות יתקיימו פנים אל פנים ואלו לא. "כל בקשתנו מור"ה, בדומה לגופים ייצוגיים אחרים הייתה להביא לנו, למל"ג, מתווה שלהם שיציג אלו בחינות, מבחינה מקצועית, נכון לקיים בצורה פרונטלית" אולם בשונה מור"מ וול"מ, ור"ה סרב להציג מתווה כזה והתעקש לעמוד על דרישתו המקורית לחרוג בהרבה מהרף אותו קבע משרד הבריאות.

  • החטא השלישי, לדברי אלקין, היה כוונתו למנות לות"ת נציג מאוניברסיטת אריאל. "השר אינו חבר בות"ת ואין לי שום כוונות, בניגוד לטענות שהושמעו כלפי, להשתלט על ות"ת או להכתיב לה החלטות", הבהיר. "הצורך הזה מקבל תוספת חשיבות בגלל תופעה מוזרה ומקוממת בעיניי שאוניברסיטת אריאל עדיין מוחרמת על-ידי ור"ה, שלא מוכן להכניס אותה לחברות בארגון ועל כן אינו מייצג אותה. בתקופה בה אנחנו נאבקים בעולם מול קמפיינים של BDS כנגד מדינת ישראל והמוסדות להשכלה הגבוהה שלה, מוזר שבעתיים שוועד ראשי האוניברסיטאות בישראל מנהל קמפיין החרמה כנגד אוניברסיטה חוקית במדינת ישראל.

לא מחפש מינוי מטעם

"אינני מחפש מינוי 'איש מטעם', אינני בודק את דעותיהם הפוליטיות של הנציגים השונים שהוצעו לי על-ידי אוניברסיטת אריאל. אינני גם מחפש דרך להתערב בעבודת הות"ת ואני סומך על פרופ' זילברשץ שמנהלת את עבודת הות"ת ביד רמה ובהצלחה גדולה. לכן גישתם של אנשי ור"ה המתעקשים לפסול כל מועמד מאוניברסיטת אריאל רק מעצם השתייכותו לאוניברסיטה שהם מסרבים לייצגה ומחרימים אותה, היא גישה לא עניינית והיא בעיניי מהווה פגיעה אמיתית בכיבוד החופש האקדמי וההוגנות הבסיסית בניהול מערכת ההשכלה הגבוהה". עוד הוסיף: "אני חושב שהגיע הזמן להפסיק עם הגישה הזאת, וכפי שפרופ' רובין הודה בעצמו בימים האחרונים, אין שום דרך הגיונית להסביר את המשך ההחרמה של אוניברסיטת אריאל. בכל מקרה במהלך של מינוי איש אוניברסיטת אריאל לות"ת אין שום פגיעה בחופש האקדמי ובעצמאות המוסדות אלא מילוי חובתי ואחריותי במסגרת מינוי חברי ות"ת כפי שנקבע בכללים".

  • את "החטא הרביעי" כינה אלקין הזיה - " דרשו ממני להאריך את כהונת מ"מ מנכ"לית מל"ג, וטענו שכל צעד אחר מצידי מוכיח שבכוונתי לפגוע בחופש האקדמי. קודם כל לפי החוק מינוי מנכ"ל מל"ג הוא סמכותו הבלעדית של השר בכובעו כיו"ר מל"ג. הסמכות הבלעדית בקבלת ההחלטה היא שלי כיו"ר מל"ג. מדובר בהחלטה ניהולית ואין בינה ובין החופש האקדמי שום דבר".

הוא לא הסתפק בכך, והאשים: "בהתערבות של ראשי ור"ה בהליך מינוי מנכ"ל מל"ג קיים פגם מהותי. ור"ה מייצג את האוניברסיטאות, שהן גופים מבוקרים ומפוקחים על-ידי מל"ג באמצעות המנכ"ל המתמנה. האם זה הגיוני שראשי הגופים המפוקחים מנסים להתערב בדורסנות ובבריונות במינוי מי שאמור לפקח עליהם, בלי שיש להם סמכות כלשהי לעשות זאת? מה היו אומרים ראשי ור"ה אם הייתי מעז להתערב במינוי מנכ"ל ור"ה או מנכ"ל אחת האוניברסיטאות? לכן באירוע הזה מי שפועל בצורה לא תקינה ומייצר ערבוב ראשויות בעייתי ביותר הם דווקא ראשי ור"ה ואני ממליץ להם להפסיק להתערב במינויים מנהליים בגוף שאמור להיות המפקח עליהם".

"התקפות לא יסיטו"

את דבריו, חתם אלקין בקריאה לכתוב אליו בדוא"ל או בווטטסאפ, וסיכם: "צר לי מאוד שזאת הדרך שהם בחרו במקום להתרכז בפתרון הבעיות האמיתיות והדחופות שעומדות על סדר היום של מערכת ההשכלה הגבוהה. אינני מתכוון להמשיך את ההתקוטטות המיותרת והילדותית עם ראשי ור"ה ואני קורא להם להפסיק להילחם ב'טחנות רוח' ובאיומים מדומיינים ולפנות את זמנם ומאמציהם לעבודה משותפת. גם אם הם ייענו לקריאתי זו ויפנו לדרך של שיתוף פעולה, וגם אם ימשיכו במסע ההסתה נגדי, אמשיך לפעול ככל יכולתי למען העתיד של ההשכלה הגבוהה הישראלית שכה חשובה לי, למען ציבור הסטודנטים ולמען חיזוק המוסדות להשכלה גבוהה בצורה הוגנת. שום קמפיין והתקפות לא יסיטו אותי מהדרך הזו".

כזכור, בשבוע שעבר נשיא האוניברסיטה העברית הפרופסור אשר כהן נבחר לתפקיד יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות במקומו של רון רובין.
מכתב פתוח לחברי הסגל ולסטודªטים במוסדות ההשכלה הגבוהה / אגרת
בשבוע האחרון יצאו מספר ראשי אוניברסיטאות במכתבים נזעמים מלאים התקפות אישיות נגדי תוך שימוש מעציב בסיסמאות וסילוף עובדות עד כדי טענות שקריות של ממש. אני בדרך כלל אינני נוהג לבזבז את זמני על התנצחויות מסוג זה, אבל היות והדברים חזרו על עצמם כתגובה כמעט פאבלובית, והדברים אף לוו בקריאות "להצית את אש המרד" בקרב חברי הסגל והסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה, ראיתי לנכון לפנות אליכם במכתב פתוח כדי להעמיד את הדברים על דיוקם (5 עמ')

תאריך:  20/07/2020   |   עודכן:  20/07/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלקין: חשמני דת האקדמיה מנהלים נגדי מסע צלב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מליאת הכנסת דחתה (יום ב', 20.7.20) את כל הצעות אי-האמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה. שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין השיב בשם הממשלה ואמר כי היום סיכם עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, על תוספת משמעותית מיידית של כוח אדם למערכת הבריאות. "אנחנו מדברים על 400 רופאים, 250 בפעימה הראשונה ועוד 150 בפעימה שנייה. כמו-כן, אנחנו מדברים על תוספת של כ-1,300 תקנים לאחים ואחיות".
20/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
השמצות והפצה של תיאוריות קונספירציה - כך מכנה (יום ב', 20.7.20) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את דבריו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בנוגע להסתה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומשפחתו.
20/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
הבנק הבינלאומי תובע 550,000 שקל מיזם הנדל"ן עדי קייזמן ורעייתו, הדוגמנית אתי גינזבורג. תביעת הבנק היא בטענה ליתרות חובה בחשבונות העו"ש ובכרטיסי האשראי של השניים, והיא באה לאחר שורה של תביעות נגד קייזמן מצד רוכשי דירות בארה"ב ולאחר שבני הזוג עזבו את הארץ.
ועדת הכספים דנה (יום ב', 20.7.20) בתוכנית הכלכלית שאישרה הממשלה לפני כשבוע, כהכנה לקריאה שנייה ושלישית. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "אנחנו דנים היום בהצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי, בהמשך למסגרת התקציבית שאישרנו בשבוע שעבר".
20/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חופי הים ובריכות השחייה יוחרגו מצו הממשלה, ויישארו פתוחים גם בסופי-שבוע. בכך החליטה ועדת הקורונה לאמץ את עמדת הממשלה. הערב יתקיים דיון נוסף שיעסוק בנושא המסעדות, לגביו הממשלה שינתה את עמדתה כך שלפיה יש לאפשר את פתיחת המסעדות בשטח פתוח בלבד. חדרי הכושר בינתיים יישארו סגורים עד שתתקבל החלטה בנושא ביומיים הקרובים. הוועדה אישרה את פתיחתם של חופי הים והבריכות בזמן הסגר החדש שייכנס לתוקפו בסוף השבוע הקרוב, בעקבות הלחץ הציבורי.
20/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il