|   15:07:40
דלג
  גד גזית  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

"יהודה כבר יסדר"

בתקשורת מדובר בעו"ד וינשטיין כבאיש מנוסה, מבין עניין וחכם, אז מדוע לכל הרוחות הוא צריך את זה?! מה הוא כבר יצליח לסדר?
29/11/2009  |   גד גזית   |   מאמרים   |   פיצול סמכויות היועץ   |   תגובות
יהודה וינשטיין [צילום: פלאש 90]

כזכור, אמנות השלטון "יודעת" לתקן את העבר! לתפקיד הזה נדרש היום משפטן מוערך עוצמתי, המכיר והמוקיר את הפוליטיקאים ואולי אף מחויב להם פה ושם, אבל לחלוטין אינו תלוי בהם. אישיות הפוכה מזו של מני מזוז!

הרהורים בנושא פיצול סמכויות היועמ"ש
יוסף אליעז
ישראל היא מעצמת פשע * הפרקליטות מגלה אוזלת יד * רשויות המס אינן נלחמות בהיבט המיסי של הפשע * היועמ"ש - מוכשר, אבל עמוס מידי * בסך-הכל יש לו שתי משרות למלא - של תובע כללי ושל יועץ לממשלה * היש מי שיעמוד בכפילות תפקידים זו?
לרשימה המלאה

מינוי בעייתי של יועץ משפטי
אלכס נחומסון
במדינה מתוקנת רקורד משפטי פרטי בתחום הפלילי אינו אמור להוות בעיה במינוי יועץ משפטי * בישראל, רקורד כזה הוא בעיה
לרשימה המלאה

יועץ שיהיה לרועץ
ראובן לייב
משרת היועמ"ש לממשלה אינה תפורה למידותיו של עו"ד וינשטיין. הוא פליליסט בכל רמ"ח אבריו ואינו שוחה במשפט הציבורי והמנהלי
לרשימה המלאה

אמנות השלטון במיטבה

אמנות השלטון (הפוליטיקה) הדמוקרטי מתקשה לנבא את העתיד, אבל "יודעת לתקן" את העבר. והיא עושה זאת במגוון אופנים, כשהמטרה הנצחית היא בעיקר לשמר. לשמר תלות, השפעה, כוח, עוצמה, תקווה, יראה, בחירה, משאבים, ובמילה אחת: שליטה או משילות (מילה מעודנת חדשה, שנבחרה הפעם על-ידי איזה יחצ"ן מתוחכם).

ההתרגשות שאופפת את המערכת הפוליטית ואת אמצעי התקשורת סביב מינוי היועץ המשפטי הבא, מעידה על הרגישות לשימור הכוח בידי הפוליטיקאים.

בדמוקרטיה המקובלת, חוסר הזמן הוא אילוץ עליון לפוליטיקאי שדרכו אצה לו, כדי להטביע חותם בזיכרון הבוחר, בטרם יאלץ לעמוד שוב לבחירה. מולו מתייצב באופן טבעי הממסד הקבוע - השירות הציבורי - מנגנון של חוקים, תקנות ונוהלים שצומח באיטיות (כן, הביורוקרטיה הידועה) ושאוחז בכל הזמן שבעולם. לשירות הציבורי נוח להשתעבד למנגנון שיצר. זה מאפשר לו לשמר ולטפח את עוצמתו, להעניק זכויות וביטחון לעובדיו, ולדחות החלטות "נועזות".

הקונפליקט הבלתי-נמנע בין השלטון הזמני הנבחר, לשלטון המנגנון השריר והמקובע, "מייצר" את מרבית החשיפות התקשורתיות ואת מרבית האלתורים היצירתיים המבריקים, שצצים במחוזותינו חדשות לבקרים.

ההפרטה היא תוצר ישיר למצב. הגו אותה הפוליטיקאים שלא עומד להם הכוח להתמודד, לייעל ולזעזע את "הביורוקרטיה", כדי להניע את גלגלי המשק. הם "נאלצים" להפקיד כסף ציבורי בידיהם של גורמים פרטיים שהם "יעילים" הרבה יותר, בפרט כאשר חלק לא קטן מהכסף הזה מגיע לכיסיהם הפרטיים.

כך משמרים הפוליטיקאים בידיהם השפעה וכוח ניכרים, ולא מן הנמנע שאף מעבירים לעצמם, בדרכים סמי-כשרות, חלק מהכספים האלה באמצעות "מסלקת ההפרטה". כך יש ביכולתם גם לאיים על המנגנון הציבורי, ולהראות לו ולעובדיו שניתן להסתדר די טוב בלעדיהם...

זוהי אמנות השלטון במיטבה!...

"תן לשולטים את אשר לשולטים" והחלף אותם. מעט מאוד, מעט מדי, פוליטיקאים בעלי יושרה וחזון שורדים מספיק זמן ומגיעים לעמדות שליטה והשפעה! "ובהעדר חזון יפרע שלטון!". זוהי מציאות נתונה שלא ניתנת לשינוי בדרכי נועם. והמשכיל בעת כזאת יבין, יידום וישרוד, ואם הוא נועז, יצליח גם ליהנות.

יש שיכנו זאת שחיתות ויש שיכנו זאת אמנות השלטון. איך טען בשעתו מיודענו אהוד אולמרט: "אני עובד בשבילכם" ואני עובד קשה! ואצלנו הרי מקובל שלכל מקום עבודה יש את ה"צ'ופרים" שלו!... אז לראשי ממשלה בוודאי מגיעה עדיפות של מקום העבודה! "תנו לשולטים את אשר לשולטים".

את בחירתו של עו"ד יהודה וינשטיין יש לראות כעוד בחירה מוצלחת על הרקע הזה.

יועץ לרגע

מני מזוז הוא יציר קלאסי של המנגנון הציבורי פרקליטות המדינה. הוא גדל וצמח בתוכו, הוא פקיד ממשל אפור קלאסי. הוא לא מכיר ולא יודע מערכת אחרת. לכן מני מזוז לא נחשב "יצירתי" מספיק. הוא מייצג את הפקידות ה"יבשה", המגושמת, המנהלית, האיטית, החוששת לקבל "החלטות נמהרות" וליטול סיכונים. כל ההתנהלות שלו ושל הפרקליטות התאפיינה בכך. הוא נבחר בשעתו בגלל זה. הפוליטיקאים, ובראשם שרון, חשו אז, שמינוי של פקיד אפור יעניק להם "שקט תעשייתי" נכסף. בהתחלה זה גם נראה כך (פרשת סגירת תיק האי היווני), אבל בהמשך התברר שבמקום בו נדרשת יכולת הכרעה והחלטה, נחשף הפקיד האפור "במלוא הדרו". חוסר האומץ לקבל החלטות ולהכריע, הפך כמצופה ל"דינאמיקה" של דחיות, המאפיינת כל כך את השירות הציבורי. כמה שתכריע פחות - תעשה פחות טעויות, תואשם פחות ותינזק פחות. מה בוער? הסבלנות היא שם המשחק, אל תיפול למלכודות הפוליטיקאים!

אילו נבחר היום משפטן מוערך מהאקדמיה, היינו מקבלים שוב "תיאורטיקן" מבריק בנוסח ברק הזכור לטוב. זה היה ודאי מייצר עוד בועה מנותקת שמרחפת, שהייתה סוגרת אופציות שונות בפני הפוליטיקאים הנבחרים חסרי הסבלנות, קצרי הזמן. האקדמיה כשלעצמה הרי אינה שונה באופייה מהמנגנון הציבורי, יש בה את אותן נורמות יעילות וקידום, ואולי אף גרועות יותר.

כל מה ש"פסול" בפקידות השלטונית ובאקדמיה, צפוי שלא יימצא במגזר המשפטי הפרטי. כזכור, אמנות השלטון "יודעת" לתקן את העבר! לתפקיד הזה נדרש היום משפטן מוערך עוצמתי, המכיר והמוקיר את הפוליטיקאים ואולי אף מחויב להם פה ושם, אבל לחלוטין אינו תלוי בהם. אישיות הפוכה מזו של מני מזוז! בטוח יותר, מהיר ויעיל, בעל כושר שיפוט ואומץ להחליט לכאן או לכאן. וחשוב מכל: אינו חושש לקחת אחריות על עצמו ולהקרין זאת על המערכת כולה.

עו"ד יהודה וינשטיין נראה "תפור" לתפקיד בהגדרתו זו. לכאורה, נהגתה כאן עוד הברקה יצירתית. הצרה הגדולה היא, שהוא מגיע לפרקליטות מ"עולם אחר", מקצב עבודה אחר, מנורמות יעילות אחרות, מהספקים אחרים, ממנגנון אישורים שונה לחלוטין, מהיררכיה כמעט הפוכה! והוא הרי מגיע כמעט לבדו? אם תרצו: עב"ם זוהר בחלל המנגנון האפל. הלא כך הוא ייראה בעיניהם?!

אם הפוליטיקאים אינם מסוגלים להתמודד מול המנגנון הציבורי ומבקשים הצלה וברכה בהפרטה, מדוע הם חושבים שנטע זר כזה יצליח במקום שהם נכשלים? הרי מוערך ככל שיהיה, יהודה וינשטיין זה, יהפוך במהרה, לנר דועך באופל המנגנון. ולא איש כמותו יסתפק ב"אור גנוז" לאורך זמן. ואם הוא הוזמן לעשות שם סדר, איזה כלים נותנים בידיו? הרי גם שר המשפטים שמעליו נטול כוח פוליטי של ממש, כמה כבר שווה תמיכתו?

הרי חולי ההדלפות וה"כזבומציה" רק יגברו! התקשורת "תחגוג" בכל צעד ושעל שלו. ורעיון הפיצול הנכסף - "תרופת הפלא" לתחלואי המשילות ולסבל הפוליטיקאים - גם אם יקודם, ייגרס ויישחק עד דק, וסופו שרק ינפח ויסרבל עוד את המנגנון עד להברקה הבאה. ותזכירו לי, מתי הייתה השביתה האחרונה בפרקליטות המדינה?!...

בתקשורת מדובר ביהודה כבאיש מנוסה, מבין עניין וחכם, אז מדוע לכל הרוחות הוא צריך את זה?! מה הוא כבר יצליח לסדר? מה מסתירים מאיתנו כאן? הוא וגם הפוליטיקאים? האם הוא רק בא לייצר את המהומה ו"לפרוש בשיא"?

תאריך:  29/11/2009   |   עודכן:  29/11/2009
גד גזית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"יהודה כבר יסדר"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עבש פוחד מאור שמש
29/11/09 12:40
 
הומברה
29/11/09 15:52
 
אתה מכנופית ביניש
29/11/09 20:17
2
ירון זכאי
30/11/09 13:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על תושבותיהן של שני הפנסים הקדמיים קשרתי לפני חודשים אחדים סרט צהוב. חילקו לי אותו שתי נערות ענוגות, יפות ועצובות, באחד הצמתים המרומזרים בעמק. מתנדבות ב"צבא המתנדבים לשחרורו של גלעד שליט". לא יודע מדוע דווקא צהוב, אבל נתנו, אז לקחתי. נתנו, אז קשרתי. כשהגעתי הביתה, חשתי כמי שעונד את הסרט הזה כמו שעונדים את סמלי הנייר הקטנים ביום הזיכרון על דש החולצה. היו כבר דמדומים. ורוח קלה נשבה לה. קצוות הסרטים נעו ונדו עימה.
29/11/2009  |  אברהם שרון  |   מאמרים
חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, לא הייתי מגיב אילמלא האמנתי בתוך תוכי שאת מאוד כנה ויפה מבפנים לא פחות מבחוץ, אבל הרשי לי לומר לך שבזמן שרבים (לא כולם) מחברי הכנסת בעבר ובהווה מעורבים בכל שחיתות אפשרית, הרי יש לרבים מהם הכנסות שאינן מדווחות!
29/11/2009  |  איתי יהל  |   מאמרים
האם יש שקט צועק יותר מהשקט התקשורתי והציבורי שאפף השבוע את פטירתה של נעמי פרנקל, מהגדולות והמקוריות בסופרים הישראלים בזמננו? התשובה חיובית. יש שקט כזה: השקט התקשורתי והציבורי שאפף את חייה של פרנקל ואת יצירתה בעשרים ושבע השנים האחרונות, מאז עברה מתל אביב לקריית-ארבע. בשיח ציבורי שבו מגוריו של שופט מוכשר בגוש-עציון נחשבים עילה לגיטימית לפסול אותו מלשמש היועץ המשפטי לממשלה, קל וחומר שמעברה של סופרת מצליחה ומוערכת, בעלת שפה אקספרסיבית ייחודית וחוש היסטורי נדיר, לקריית-ארבע, הוא סיבה לגיטימית למחיקתה המוחלטת מתודעת הציבור.
28/11/2009  |  צור ארליך  |   מאמרים
"עִזבו את סולברג, הוא צריך להיות היועץ המשפטי לממשלה", אמר יעקב נאמן. היה זה לפני כשלושה חודשים, בתבערה הקודמת שאחזה במערכת המשפט סביב המינויים החדשים לבית המשפט העליון. גם אז העלו נציגי הממשלה את שמו של סולברג. גם אז הטילה נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש את כל כובד משקלה נגדו. "הוא צעיר, לא בשל עדיין", טענה. זכרו את המשפט הזה.
28/11/2009  |  אריאל כהנא  |   מאמרים
בחלוקה המסורתית בין אידיאליסטים ומטריאליסטים הימין והשמאל בארץ מחליפים מקומות. השמאל, על-פי המסורת האידיאליסטית, טוען שהמילה היא שקודמת. הימין טען לאורך כל הדרך שמה שקובע הוא המציאות. החומר.
28/11/2009  |  סופיה רון-מוריה  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
עדנה בקנשטיין לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב ושופטת בבית המשפט המחוזי מספרת על חיזוריו של אריק בעלה והגעגועים אליו, ושוללת מעבר לדיור מוגן    כתבת דיוקן החושפת דמות שופטת ...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
זה יהיה הקרב האחרון: מיומנו של מפגין ברחוב קפלן    לאוסף הסיסמאות הנובל יש כבר סיסמה נוספת, חדשה: "בחירות עכשיו"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il