|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
ועדת הקורונה. החלטות לטובת הענף [צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת] חדרי הכושר. יפתחו בתחילת השבוע [צילום: המכללה]

ועדת הקורונה החליטה:

האטרקציות התיירותיות ייפתחו בסופ"ש

חדרי הכושר ייפתח ביום ראשון אם הממשלה לא תציג מתווה יו"ר הוועדה ח"כ שאשא-ביטון: "אני לא מוכנה לפתוח ושאחרי שעתיים יסגרו בצו חדש" פרופ' לוין: לא רואים היגיון בהחרגת פעילויות מסוימות בסופי שבוע אבל כן מותר באמצע השבוע"
23/07/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות

ועדת הקורונה בכנסת אישרה (יום ה', 23.7.20) את פתיחתם בימי שישי ושבת הקרובים של המוזאונים, והאטרקציות תיירותיות וגני החיות לפי הנחיות התו הסגול. חדרי הכושר, ייפתחו רק ביום ראשון בשעה 06:00 בבוקר, כדי לתת לממשלה לקבוע מתווה להפעלתם.

יו"ר הוועדה פנתה לממשלה, להחריג את מרכזי הקניות ולקיים אבחנה בין מרכזים פתוחים לחללים סגורים, תוך התייחסות גם בחברה הערבית, בימי שישי ושבת הקרובים, לאור חג הקורבן בשבוע הבא.

ח״כ יפעת שאשא ביטון, יו״ר ועדת הקורונה בפנייה לציבור לאחר ההצבעה: ״אנחנו במגיפה ומצב חירום. יש אחריות מאוד כבדה על הכתפיים של כולנו ולכן אני פונה אליכם באמת מדם ליבי, תשמרו על ההנחיות, תעטו מסיכות וקחו אחריות אישית. אתם המפתח להצלחה שלנו בהתמודדות עם הנגיף ורק איתכם ננצח אותו״.

ח״כ יואל רזבוזוב: ״החלטנו בוועדת הקורונה שביום ראשון נפתח את כל תעשיית הכושר, כולל גם אטרקציות תיירותיות. אנחנו לא נהיה חותמת גומי. אזרחי ישראל חייבים לדעת שיש עדיין אנשים בכנסת שדואגים להם. אנחנו נבחן את ההחלטות בצורה עניינית ושקופה, שמתבססת על נתונים, ולא במחשכים כמו גנבים ב-2 בלילה. נמשיך לבחון בצורה עניינית גם פתיחת ענפים נוספים״.

בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה: "אני לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים ולגלות אחריות גם כשלא נוח. חשוב לי להשאיר פתח למתווה של הממשלה לפתיחת חדרי הכושר כך שיישארו פתוחים לאורך תקופה ולא ייפתחו וייסגרו". עוד הוסיפה שאשא-ביטון: "אני רוצה שכל החלטה שתקבל כאן הוועדה תהיה באופן אמיתי ההחלטה הטובה ביותר כי הענף חייב יציבות. חדרי הכושר לא יכולים להיפתח ולהיסגר".

שאשא ביטון התייחסה בוועדה להסגרת ההמגבלה על האטרקציות התיירותיות הבהירה כי "קיימת תמימות דעים שצריך להסיר את המגבלה על האטרקציות התיירותיות בסופי שבוע". יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, אמר בדיון: "אנחנו לא רואים היגיון בהחרגת סופי השבוע או בקביעה שאסור פעילויות מסוימות בסופי שבוע אבל כן מותר באמצע השבוע". פרופ' לוין הוסיף כי "במקומות סגורים בלי מסיכות יש שם סיכון ולכן צריכים לעודד פעילות באוויר הפתוח".

לדברי קרן שתווי, מנכ"לית רשת חדרי הכושר, הולמס פלייס, "שנים יחלפו עד שהענף ישוקם. אנו מתחננים, תפתחו אותנו ולו לשעתיים – כדי שנגיע למו"מ עם משרד הבריאות כשאנו פתוחים", לפי ד"ר אופיר מילר, יו"ר התאחדות האטרקציות התיירותיות, כבר לפני חודשיים גובש יחד הפרופ' איתמר גרוטו, תו סגול להפעלת האטרקציות. "סגירתנו בסופי שבוע, שהפעילות בהם היא כ-40%-30 מכלל הפעילות בענף, היא מכת-מוות. האתרים איבדו כ-40% מההכנסות, בגלל שאין קבוצות מאורגנות. וודאות ההפעלה היא הכרחית בשבילנו, כלפי העובדים וכלפי הבנקים".

פרופ' איתן פרידמן, מנהל היחידה לאונקוגנטיקה בתל השומר, טען כי מחקר בנורבגיה הכחיש הידבקות בחדרי כושר, ובהולנד ובבריטניה הם נפתחים, ומאידך פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי הציבור, הזהיר כי "כולנו במצב חרום אמיתי. מה שהיה נכון לפני חודש – כבר לא נכון היום. כל יום יש כ-10,000 נדבקים חדשים בישראל, שאנו כלל לא יודעים עליהם – אך הם מדבקים. פעילות באוויר הפתוח אפשרית, אך מקומות סגורים, בהם הפעילות היא ללא מסיכות – מסוכנים. באחריות: יש הדבקות בחדרי הכושר".

אהוד רצאבי, יו"ר איל"ן - איגוד ישראלי לילדים נפגעים, סיפר כי מכוני-הכושר שבהפעלתם הם שיקומיים, ונועדו לשמור ולפתח את יכולתם העצמאים של ילדים נכים.

ד"ר אמיליה אניס, ראש האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, הצביעה מנגד על מעל אלפיים חולים חדשים ביממה האחרונה, וכי נתונים ברורים מצביעים על הידבקות בחדרי הכושר. "ההתנשפות, הזיעה, המשטחים המשותפים – כל אלו מועדים להידבקות במקומות אלו. נתוני ההדבקה בחדרי הכושר הם רק אלו שנדבקו בוודאות במקומות אלו. יש עוד רבים אחרים שאיננו יודעים היכן הם נדבקו". לדבריה, התחלואה התפשטה בכל רחבי הארץ. ולכן לא ניתן להטיל הגבלות רק על אזורים 'אדומים'. היא פירטה את נתוני הסקר שנערך בשבועיים האחרונים, ע"י ארבעת קופות החולים בקרב 75 אלף איש, כדי לאמוד את היקף התפשטות המחלה. היא סירבה למסור את נתוני הסקר – כיוון שהוא טרם הושלם ונבדק, "ולכן זה יהיה לא מקצועי, ולא נכון ולא מדויק". לדבריה, בשעות מתאימות, מוקדם בבוקר או לפנות ערב, ניתן גם בקיץ לעשות פעילות ספורטיבית בחוץ.

הוועדה ביטלה בשבוע שעבר חלק מן ההחלטות שקיבלה הממשלה לאור נתוני שהוצגו לה בדיונים. כך הוחלט בוועדה לפתוח את בריכות השחיה וחופי הים בסופי השבוע, לאור נתוני הדבקה נמוכים שהציג משרד הבריאות. בתחילת השבוע ביטלה הוועדה את ההחלטה על סגירת המסעדות שעות ספורות לאחר שהחלטה נכנסה לתוקף.

יו"ר הוועדה, ח"כ שאשא-ביטון ספגה ביקרות חריפה על החלטות הוועדה, ואף לאיומים הדחתה מתפקידה כיו"ר הוועדה. ביום ההצבעה על פתיחת חופי הים והבריכות איים יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לשאשא ביטון להדיחה מהתפקיד ואמר: "את גמרת, אנחנו נחליף אותך". זוהר חסר בו מדירתו להדיח את יו"ר הוועדה, אך הודיעה לא יובאו החלטות חדשות לאישור הוועדה.

תאריך:  23/07/2020   |   עודכן:  23/07/2020
מירב ארד
+55 עצורים בפיזור המפגינים בכיכר פריז
00:01 24/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה כרזה למפגינים נגד נתניהו להתפזר אך חלקם בחרו להישאר  ▪  הפגנת הימין בעד נתניהו הסתיימה  ▪  עימות בין השר אוחנה למ"מ המפכ"ל מוטי כהן ומפקד מחוז ירושלים: "בהפגנות של חרדים נוהגים אחרת"
(ההפגנה בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+הקואליציה הנוכחית איבדה את אמון העם
23:15 23/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הליכוד בראשות נתניהו מאבד תמיכה, ובנט מימינה ממשיך לצבור כוח  ▪  ארבע מפלגות החברות בקואליציה הנוכחית אינן עוברות את אחוז החסימה, והממשלה בהרכבה הנוכחי, עם 57-55 מושבים, אינה מצליחה לקבל רוב
(תומכי נתניהו. הולכים ומתמעטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+כחול לבן: "ראש הממשלה צריך להפסיק לדרדר לבחירות"
21:45 23/07/20  |  עידן יוסף
ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "ראש הממשלה צריך להפסיק לדרדר לבחירות ולעשות שני דברים: לטפל במשבר הקורונה באמצעות תקציב ארוך טווח ולעמוד בהסכם שחתם עליו לפני חודשיים". עוד נמסר כי "אזרחי ישראל כבר הבינו: עם תרגילים פוליטיים אי אפשר ללכת לכספומט".


+נתניהו: לא חותר לבחירות, כחול לבן הם שמסרבים להעביר תקציב
21:40 23/07/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו: "אני לא חותר לבחירות. זה אבסורד. צריך להעביר תקציב - אפשר בדקה. הוא מוכן. לא אני אומר שצריך לחבר אותו לשיקולים פוליטיים. הסיבה היחידה שנלך לבחירות זה אם לא יהיה תקציב. יש לנו עד 24 באוגוסט. כחול לבן לא רוצים תקציב. הם קושרים את זה לפוליטיקה".
+דרך ארץ מציעה להאריך את המועד האחרון לאישור התקציב
21:15 23/07/20  |  עידן יוסף
מפלגת דרך ארץ של צבי האוזר ויועז הנדל תגיש הצעת חוק שתדחה את המועד האחרון לאישור התקציב ולפיזור הכנסת מה-24.8 לחודש נובמבר במטרה למנוע בחירות (חדשות 12).

+"חדלו משיח בחירות, המדינה אינה בובת סחבות"
10:16 23/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה מותח ביקורת חריפה על שרי הממשלה שמאיימים בהליכה לבחירות  ▪  "מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף"  ▪  יו"ר הקואליציה: הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות
נשיא המדינה. עוקב בדאגה רבה [צילום: אוליביה פחיטוסי/פלאש 90]
יו"ר הקואליציה. החיבור לא יוכל להימשך [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אהוד רצאבי   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חגי לוין / Hagai Levin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האטרקציות התיירותיות ייפתחו בסופ"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיני
23/07/20 14:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שם על השולחן את האיום בהליכה לבחירות אם מפלגת כחול לבן לא תיעתר לדרישת הליכוד להעברת תקציב חד-שנתי לשנת 2020.
23/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אחרי העלייה לארץ, אך עוד לפני הלימודים באולפן והשגת עבודה, על העולים למצוא קורת-גג, ולצאת ממרכזי הקליטה. מתברר שהמשימה קשה בהרבה מהנראה. לפי יו"ר ועדת העלייה והקליטה, דוד ביטן, דיור ותעסוקה הם המפתח לקליטה מוצלחת בארץ. עם צפי לגלי עלייה בעקבות הקורונה, על ישראל להיערך בתחום הדיור ובעיקר דיור ציבורי. הוא קרא למדינה לפרסם מידית מכרזים לבניית 30 מקבצי-דיור לקבלנים פרטיים, תוך התחייבות לשכור זאת מהם לעשור הקרוב. כמו-כן הציע ביטן לשקול את הגדלת הסיוע בשכר הדירה לעולים - בשנתיים הקרובות.
23/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
תעסוקה היא המפתח לקליטה מוצלחת, וישראל צריכה לשאוף שמרבית העולים יוכלו לעבוד ולהשתכר במקצועות שבהם עבדו בארץ מוצאם ובהם השקיעו. אך האם אומנם כל משרדי הממשלה נרתמים למאמץ הזה? בוועדת העלייה והקליטה ממשיכים לפרק את המוקשים הביורוקרטיים שנערמים על דרכם של העולים. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, הדגיש כי ישראל, הזקוקה לרופאים ומהנדסים, צריכה להקל ולא להקשות על העולים החדשים בהכרה בתארים שלמדו בחו"ל. "השקענו כסף רב באקדמאים רבים שעזבו את ישראל לטובת תעסוקה והמשך לימודים בחו"ל - לפיכך חובה עלינו לברך את האקדמאים ואת ההנדסאים שהשקיעו מזמנם ומכספם ללימודים בחו"ל, ובוודאי לא להקשות עליהם בהליכי המרת הרישיונות לתעסוקה והכרה בתארים שרכשו במשך שנים במדינת המוצא שלהם", אמר.
22/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ד', 22.7.20) נוהל לעניין מנגנון אישור הקלות במס לעמותות. במסגרת הנוהל נקבעו הפרוצדורות השונות במסגרת אישור סעיף 46, להקלות במס לעמותות, ונקבע, כי לבקשת חבר ועדת הכספים, תקיים הוועדה דיון נפרד לעניין עמותה ספציפית, וכי בהמשך לכך, אם יושג רוב של שני שלישים מחברי הוועדה, שמתוכם שליש חברי אופוזיציה, יוכלו חברי הוועדה לדחות בקשת עמותה להקלות, בנימוק ש"מטרותיה של עמותה מסוימת או פעילותה שנויות במחלוקת ציבורית עמוקה באופן כזה שמביא לכך שלדעתם אין זה ראוי לאשר תקצוב עקיף דרך סעיף 46".
22/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוק הסמכויות, המכונה גם חוק הקורונה הגדול, אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. 48 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק המסמיכה את הממשלה להכריז על מצב חירום בגין הקורונה, ו-35 התנגדו לו. לא היו נמנעים. הסתייגויות האופוזיציה נדחו כולן בהצבעות המוקדמות.
22/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il