ועד הטייסים בחברת אל-על יוצא נגד ההסכם שנחתם בין הנהלת החברה לבין ההסתדרות, בטענה שהוא לא היה צד להסכם. ההסכם נחתם במסגרת צעדי ההבראה שאל-על נדרשת לנקוט במסגרת מסלול החילוץ שהציע לו משרד האוצר, לאחר שנחתמו הסכמים עם שלושת הוועדים האחרים של עובדי החברה.
בפנייה לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב טוען הוועד (23.7.20), המייצג 650 טייסים, כי
החברה לא ניהלה עימו מו"מ בשקיפות ו
בתום לב, אלא הציגה לטייסים דרישה חד-צדדית של קיצוץ שנתי של 110 מיליון דולר בעלות העסקתם למשך חמש שנים - קיצוץ של 30% בעלות ההעסקה. לדברי הוועד, לא הוצגו לו נתונים בכתב, הוצגו בעל-פה נתונים סותרים ולא נערכו ישיבות מו"מ. ככל הידוע לוועד, גם להסתדרות לא הוצג דבר (בפגישות אליהן לא זומנו נציגיו), ואם נמסר - המידע לא הועבר לוועד.
למעשה, נטען בבקשה, ההסתדרות קיבלה באופן גורף את דרישת החברה לקיצוץ בעלות העסקת הטייסים, וזאת ללא שיתוף יועץ כלכלי, ללא שיתוף גורם מקצועי המצוי בסדרי העבודה של טייסי החברה ועם גזירות ללא הגבלת זמן. ההסכם כולל פיטורי 71 טייסים, והוא מאפשר להנהלה להמשיך בחל"ת של הטייסים עד סוף 2021 - צעד שמשמעותו, לטענת הוועד, פיטורים של עשרות ואולי מאות מבין הטייסים.
לדברי הוועד, טייסי החברה ערים לצורך לסייע בהבראתה והיו המגזר הראשון שהודיע על הסכמתו לקיצוץ שכר. עם זאת, עומד הוועד על זכותו להתדיין הן על הסכום והן על אופן חלוקתו, ואולם שום דיון ענייני לא נערך עד כה. הוועד אומר כי אינו מסכים שההחלטות בעניין חבריו יתקבלו בידי ההסתדרות, שאינה מכירה את פרטי העסקתם ולכן הסכימה בצורה גורפת לכל דרישות ההנהלה. לטענתו, תנאי ההסכם מפלים לרעה את הטייסים מול שלושת המגזרים האחרים (דיילי אוויר, מינהלי ותחזוקה) בנוגע לסוגיות הפיצויים המוגדלים והפנסיה המוקדמת, והם גם היחידים שהפגיעה בהם היא מתמדת ולא רק עד תום המשבר בחברה. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד
אפרת דויטש וענבל פלמור-דורי, וטרם הוגשו תגובות אל-על וההסתדרות.