|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות

נתניהו: לא צריך בחירות, צריך תקציב

ראש הממשלה הצהיר בישיבת סיעת הליכוד שהוא אינו מעוניין בהליכה לבחירות והודיע לחברי הסיעה כי הוא דורש מהם לשמור על המשמעת הקואליציונית ראש הממשלה החליפי השיב לו: הליכוד התחייב לתקציב דו-שנתי, אם הליכוד יעמוד בהסכם - תושג יציבות שלטונית
27/07/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
נתניהו. "אי אפשר ששרים וח"כים יעשו דין לעצמם" [צילום: מן הטלוויזיה]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טען כי מדינת ישראל אינה צריכה ללכת לבחירות נוספות אלא לאישור תקציב מדינה. את הדברים אמר (יום ב', 27.7.20) בישיבת סיעת הליכוד.

אי אפשר ששרים וחברי כנסת יעשו דין לעצמם. אני אומר את זה לשותפים שלנו ואומר את זה גם כאן בבית", אמר נתניהו והוסיף כי יעניק גיבוי ליו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, בכל פעולותיו.

‏יו"ר הכנסת, יריב לוין, פתח את ישיבת סיעת הליכוד ותקף את המפגינים נגד נתניהו. "אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים. מה שרואים זה ההפך מדמוקרטיה - זו הסתה פרועה ואלימה. ביזוי של סמלי המדינה שבאף מדינה בעולם לא היו מאפשרים אותו. רואים מציאות של רשויות שלטון חוק שעומדת מנגד", טען.

יו"ר כחול לבן, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, השיב לנתניהו בישיבת הסיעה של מפלגתו ואמר כי הוא מצפה מן הליכוד לעמוד בהסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות ואשר קבע כי ייקבע תקציב דו-שנתי ולא חד-שנתי כפי שמעוניין נתניהו.

"ממשלת ישראל מחויבת בעת הזו להעמיד תוכנית רחבה לשיקום הכלכלה, לטובת אנשי הבמה והתרבות, לעצמאים, לעובדי התיירות ועוד. מגיעה יציבות לכולם. לשם כך דרוש תקציב מדינה אחראי, תקציב עם יציבות ארוכת טווח", אמר בישיבת הסיעה. לדבריו, תקציב לשנת 2021 ייתן את התשובות הנדרשות. "סיכמנו שיהיה תקציב דו-שנתי. אם הליכוד יעמוד בהסכם - תושג יציבות שלטונית ותובטח כנגזרת מכך יציבות כלכלית".


תאריך:  27/07/2020   |   עודכן:  27/07/2020
איציק וולף
+"הבנקים רוצים להגיע הביתה בשלום"
01:13 28/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: בנקים יחויבו להודיע לבעלי חשבון טרם סירוב המחאה מחשבונם  ▪  יו"ר הוועדה עמד על כך שהודעה לבעל החשבון תימסר בדרכי ההתקשרות המהירות ביותר לכל לקוח בדרכים המתאימות לו
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+"האוצר מנסה להתחמק מתקצוב קליטת גל העלייה"
00:40 28/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מאשים יו"ר ועדת העלייה והקליטה  ▪  כ-400,000 זכאי חוק השבות חיים בצרפת, מתוכם כ-200 אלף יהודים לפי ההלכה, 30% מעוניינים לעלות
(עולים חדשים מצרפת [צילום: פלאש 90])
+תכנית המענקים אושרה בקריאה ראשונה
23:42 27/07/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש - מענק חד¬־פעמי) (הוראה שעה), התש"ף-2020, ואת הצעת חוק הצעת חוק ־ יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10 והוראת שעה לשנת 2020). מדובר בשתי הצעות חוק שנועדו להוציא לפועל את חלוקת המענקים בעקבות המשבר הכלכלי שנגרם כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה.

בהצעת חוק יסוד משק המדינה, הדורשת רוב מיוחד של 61, תמכו 62 חברי כנסת ללא מתנגדים ונמנע אחד. בהצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי תמכו 80 ללא מתנגדים. ההצעות יועברו לוועדת הכספים להמשך הדיון.

הצעת החוק הראשונה מבקשת לאפשר להוציא סכום נוסף של 6.5 מיליארד ש"ח בשנת 2020, מעבר לסכום של 25 מיליארד שקל שכבר אושרו, לצורך מימון התכנית לתשלום מענקים חד-פעמיים.

הצעת החוק השנייה מבקשת לחלק לאזרחי מדינת ישראל מענקים חד-פעמיים במטרה לעודד את הצריכה ואת התעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה הישראלית. בהצעה זו מוצע כי בעד ילד ישולם מענק חד-פעמי בסכום של 500 ש"ח ועבור תושב ישראל מעל גיל 18 או נער או נערה נשואים, ישולם מענק חד-פעמי בסכום של 750 ש"ח. כמו כן, מוצע להעניק תוספת למענק של 750 ש"ח נוספים לאוכלוסיות של מקבלי קצבאות וגמלאות שונות המנויות בהצעה. כן מוצע לשלול זכאות למענק ותוספת למענק, למעט מענק בעד ילד, מיחיד שחייב במס נוסף בשיעור 3% על הכנסתו החייבת לפי סעיף 121ב לפקודת מס הכנסה בשנת 2018 וכן מיחיד שלא הגיש את דוח 2018. בקשה למענק ניתן יהיה להגיש עד שנה מיום תחילת החוק.
+יהודק הפיקוח הפרלמנטרי על הגבלת דיונים בבימ"ש בנוכחות עצורים
23:33 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי הצעת החוק שנועדה להתמודד עם דיוני עצורים ואסירים במציאות הקורונה בשנה הקרובה, שר המשפטים והשר לביטחון הפנים יוכלו להכריז על "הגבלה חלקית" או "הגבלה מלאה" של הדיונים בבית המשפט בנוכחות עצורים ואסירים וועדת החוקה תוכל לבטלה בכל עת  ▪  במקרה שלא תדון בהכרזה מלאה היא תישאר בתוקף עד 14 יום ובהכרזה חלקית עד 28 יום  ▪  לדרישת יו"ר ועדת החוקה, לא תהיה הארכה של התקופה אלא תידרש הכרזה מחדש
(דיון בבית המשפט בתקופת הקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+ביומיים הקרובים יובא לממשלה מתווה מופעי תרבות ואמנות
23:11 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך הודיע לוועדת הקורונה פרופ' איתמר גרוטו  ▪  יו"ר הוועדה, שאשא-ביטון, דרשה כי המתווה יובא כבר השבוע לאישור הוועדה, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מרגי: לבחון אזור סחר חופשי בבורסה
22:04 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הדברים נאמרו בדיון שיזם יו"ר ועדת הכלכלה ברקע המשבר בענף בצל הקורונה  ▪  נשיא בורסת היהלומים: אזור סחר חופשי יכול להגדיל את הכנסות המדינה מהענף במיליארד שקל בשנה  ▪  המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה: התחלנו טיפול מול רשות המיסים
(בורסת היהלומים [צילום: איתמר לוין])
+ח"כ מיקי זוהר: פעילי שמאל קיצוני הפחידו את ילדיי
21:23 27/07/20  |  עידן יוסף
ח"כ מיקי זוהר: "בזמן עבודתי בכנסת בעודי משרת את עם ישראל וממלא את שליחותי הציבורית - הגיעו כמה פעילי שמאל-קיצוני ואנרכיסטים להפגין מחוץ לביתי. ‏מבחינתי, הקללות וההכפשות שלהם הם עוד סימן שאני עושה את הדבר הנכון. ‏אל חשש, אותי הם לא יפחידו. ‏ההישג היחיד שלהם הוא שהצליחו להבהיל את הילדים הקטנים שלי".
+מאבטח בכנסת נמצא חיובי לקורונה
20:59 27/07/20  |  עידן יוסף
קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, פנה לכלל באי משכן הכנסת בדוא"ל, נוכח עדכון שקיבל כי מאבטח מיחידת המשמר נמצא חיובי בבדיקה לנגיף הקורונה. בפנייתו מדגיש ניצב גריף כי על פי התחקור הראשוני שבוצע, נמצא כי היום האחרון בו שהה המאבטח בכנסת היה יום חמישי האחרון.
+ח"כ מלכיאלי: להוציא את "היהודים באים" מתוכנית הלימודים
20:55 27/07/20  |  עידן יוסף
חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (שס) הודיע במליאת הכנסת כי ידרוש משר החינוך יואב גלנט להורות על הסרת ההפניה לסרטוני תוכנית הסאטירה "היהודים באים" בכאן 11. לדבריו, התוכנית בזה למאורות האומה היהודית ובזה לערכי היהדות, ולא הגיוני שבמסגרת פורטל עובדי הוראה באתר משרד החינוך תיכלל הפניה זו בחומרי הלימוד. בפורטל יש גם הפניה לסרטון של גוף מסיונרי נוצרי.
+לפיד: תומך בפסקת ההתגברות
12:52 27/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ יאיר לפיד בדיון מיוחד של המכון הישראלי לדמוקרטיה בעניין הסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת: "חוקי היסוד ישוריינו ברוב של 80 חברי כנסת; רוב מיוחד בהרכב שופטים מורחב לפסילת חוקים; הכנסת תוכל לבטל פסילה ברוב של 70 ח"כים"
(לפיד. שת"פ בין האופוזיציה לממשלה [צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה])
+בוטלה ההפחתה בגובה 30% מדמי האבטלה למובטלים או לשוהים בחל״ת בהכשרות המקצועיות
12:24 27/07/20  |  עידן יוסף
במטרה לעודד יציאתם של עובדים או מובטלים להכשרה מקצועית, או הסבה מקצועית ולסייע להם לשוב לשוק התעסוקה ולמסלול של צמיחה, החליט שר האוצר ישראל כ"ץ, בסיכום עם ח"כ אתי עטיה ולבקשת ח"כ הילה שי וזאן, לבטל את ההפחתה בגובה 30% בדמי אבטלה למובטלים או לשוהים בחל״ת המשתתפים בהכשרה מקצועית, וזאת למשך תקופת הקורונה.

בנוסף, החליט השר כ"ץ, בטווח הזמן המיידי, לבחון מתן תמריץ מיוחד למעסיקים שיכשירו עובדים הנמצאים בחל״ת לתחומי פעילות מועדפים בעלי תרומה גבוהה לפריון ולצמיחת המשק. התיקון ישולב היום במסגרת הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי לקורונה (רשת ביטחון), שנדונה היום בוועדת הכספים.

+סיכויים לחידוש שביתת העו"סים
12:19 27/07/20  |  עידן יוסף
בדיון מעקב בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בנושא משבר העבודה הסוציאלית וקריסת השירותים החברתיים, התברר שעדיין לא נחתם ההסכם מול העובדות הסוציאליות. יו"ר האיגוד ענבל חרמוני עדכנה כי ההסכם לא חתום מול האוצר והציבה אולטימטום: "הוא חייב להיות חתום עד מחר. אני מעדיפה לא להחזיר את העובדים והעובדות לרחובות לשביתה". יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר: "עד שלא נראה את ההסכם חתום לא נרפה מהעניין".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: לא צריך בחירות, צריך תקציב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
הסדרת היחסים בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הציג מתווה בנושא הכולל: הגדרה מחדש לחקיקת חוקי היסוד ועיגון החקיקה הנוגעת לזכויות אדם; במסגרת המתווה מציע לפיד שפסילת חוקים על-ידי בית המשפט תיעשה ברוב מיוחד של הרכב מורחב; ובשלב האחרון, תיקבע פסקת התגברות ככלי שיופעל לעיתים נדירות ככל האפשר. הדיון התקיים במסגרת סדרת דיונים בין בכירי הסיעות בכנסת לחוקרי המכון הישראלי לדמוקרטיה.
27/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת העלייה והקליטה, ח"כ דוד ביטן, סיכם (יום א', 26.7.20) עם משרד החוץ כי תלמידי ישיבות קטינים מחו"ל, לא יאלצו להגיע לקונסוליות הישראליות - לצורך הגעתם ללימודים לארץ. הורי תלמידים אלו יחתמו על אישור יציאת בנם בפני נוטריון ציבורי, אישור זה יועבר למוסד בו ילמדו - וזה יעביר את האישור בצורה מרוכזת לרשות האוכלוסין. בנוסף, ביקש ביטן מרשות האוכלוסין לאשר את כניסתם של הורי כ-200 נשים מחו"ל, שילדו לאחרונה בארץ.
27/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, תוקף (יום א', 26.7.20) את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואת פרקליטות המדינה' וטוען כי הן נוהגות ברפיון כלפי תופעות חמורות. בהתייחסות לאירועים האחרונים, כתב לוין: ראינו איך ההתרחשויות מנוצלות לביזוי סמלי המדינה, לאיומים קשים ברצח ולהסתה חסרת תקדים כלפי ראש הממשלה ובני משפחתו, להתפרעויות אלימות, למקרים של תקיפת המפגינים עצמם על-ידי קיצונים' ולהתקהלויות המתעלמות במכוון מהוראות משרד הבריאות, הוראות שנועדו למנוע התפרצות רחבה עוד יותר של הקורונה.
26/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
סגן שר התחבורה, אורי מקלב, מאשים את ראש הממשלה באישורה בקריאה טרומית של הצעת החוק בעניין טיפולי המרה. בראיון (יום ו', 24.7.20) לביטאון דגל התורה "יתד נאמן", אמר מקלב: "אנחנו יודעים את האמת מי אשם בזה. נתניהו עשה באמת הכל לתקוע טריז בינינו לכחול לבן. חבל מאוד מבחינתו, כי זה יכול לפעול נגדו כבומרנג".
24/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בימי בין המצרים אנו נזכרים בגורמים שהביאו לחורבן בית שני ולכל האסונות שבאו בעקבותיו דברי חז"ל מצביעים בצורה ברורה על אשמתם של המנהיגים: אטומים, מנותקים, דואגים רק ליחסי הציבור שלהם ובורחים מאחריות השוואה למציאות שלנו מעוררת חלחלה וחייבת להדליק את כל נורות האזהרה נקודת האור מצויה דווקא במקום אותו חלק מאותם מנהיגים אוהבים לתקוף: מערכת המשפט
24/07/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
יורם אטינגר
יורם אטינגר
עידכון 2024 של הסוגיה הדמוגרפית    ב-2024 הממסד הישראלי המדיני והביטחוני מעדיף "שקט תעשייתי" (מול הרשות הפלשתינית), וממשיך להדהד את נתוני הלמ"ס הפלשתינית ללא בדיקת נאותות
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il