|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
תחנה סולארית בשטח מדברי בנגב [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]
ההמלצה הכלכלית של משרד האנרגיה

ההשקעה שתחלץ המשק ממשבר הקורונה

בהשקעה משקית של כ-25 מיליארד שקל - 12% מתוכם כהשקעה תקציבית והשאר מהמגזר הפרטי - יכולה מדינת ישראל לנצל את משבר הקורונה על-מנת להאיץ את ההשקעה במיזמים אשר אובחנו בעבר כבעלי פוטנציאל תרומה משמעותי לצמיחה
29/07/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
הפגיעה בכלכלת ישראל תהיה משמעותית
עידן יוסף
בניגוד למשבר ב-2008 שמנו יצאה המדינה כמעט ללא פגע, משבר הקורונה יביא למשבר כלכלי קשה * בטרם משקיעה המדינה עשרות מיליארדי שקלים בסיוע להחייאת הפעילות הכלכלית במשק, על הממשלה להסיר חסמי אסדרה וביורוקרטיה שמעכבים ומונעים מונעים פעילות כלכלית המוערכת בעשרות מיליארדי שקלים
לרשימה המלאה

עידן יוסף
השימוש בפחם יופחת בכ-20% נוספים

משבר הקורונה הוא אחד המשברים הגדולים ביותר שחווה העולם בדורות האחרונים. המשבר הרפואי שהחל בסין, עבר לאירופה והמשיך לארה"ב ולדרום אמריקה, היכה בכל מערכת החיים וגרם לטלטלה חסרת תקדים בכלכלות ברחבי העולם. המשבר הבריאותי העוצמתי הביא באופן חסר תקדים לצעדי מדיניות של צמצום בפעילות הכלכלית בכל העולם כחלק מהניסיון להתמודד עם המגיפה.

במצב שנוצר, ממשלות ברחבי העולם מתמקדות בהשגת שליטה על המחלה יחד עם ניסיון להניע מחדש את הכלכלות שנפגעו באופן משמעותי. כחלק מהשפעת המגפה, משק האנרגיה העולמי חווה שינויים ומשברים משמעותיות בחודשים האחרונים. למרות שקשה לחזות במדויק את ההשפעה המלאה על משק האנרגיה, בטווח הקצר נצפתה ירידה בביקוש למוצרי אנרגיה (פחם, נפט ותזקיקו, גז טבעי וחשמל) וירידה חדה במחירי מקורות האנרגיה כמו הנפט, הגז והפחם. הביקוש לאנרגיה עולמית ירד ב-3.8% ברבעון הראשון של 2020, כאשר מרבית ההשפעה הורגשה בחודש מרס כשהחל סגר נרחב במדינות אירופה, צפון אמריקה ובמקומות אחרים בעולם. עם זאת, לא נצפו במהלך החודשים מרס-אפריל אירועים חריגים באופן קיצוני במשקי האנרגיה בעולם ובישראל. הסיבות לכך, ככל הנראה, טמונות במבנים של משקי האנרגיה וגם בפעולות שנקטו הממשלות השונות, ביניהן ישראל, על-מנת לאפשר את רציפות אספקת האנרגיה.

משרד האנרגיה ממליץ, בסקירה שהוא מפרסם, לנצל את משבר הקורונה על-מנת להאיץ את ההשקעה במיזמים אשר אובחנו בעבר כבעלי פוטנציאל תרומה משמעותי לצמיחה. מיזמים מסוג זה כבר הוצגו על-ידי המשרד ב"תוכנית להאצת פרויקטי תשתית במשק האנרגיה" בהשקעה משקית של כ-25 מיליארד שקל - 12% מתוכם יידרשו כהשקעה תקציבית ושאר המימון יגיע מהמגזר הפרטי.

במשרד מאמינים כי השקעה מזערית של המדינה במיזמי התשתית המפורטים בתוכנית, במקביל להסרת חסמים בתחומים אלה, יביאו לתועלת ישירה גדולה למשק ויאיצו את הפעילות בעת הזאת. נוסף על תוכנית ההאצה, ישנם צעדי מדיניות נוספים אשר מתוארים בתוכנית "מאה הימים". לדעת משרד האנרגיה, הדבר יתרום משמעותית לצמיחת המשק וליכולת ההתאוששות שלו מהמשבר ולא פחות מהמשברים הבאים שעשויים להגיע.

  • בתחום האנרגיה המתחדשת - נכללים בין היתר חיזוק מערכת ההולכה, הקמת קרן הלוואות למימון בניית מתקנים פוטו-וולטאים על מבנים ציבוריים, והגברת ההשקעה במו"פ ותמיכה במיזמי חלוץ לקידום טכנולוגיות אגירת אנרגיה באמצעות גורמים מסחריים וצרכנים פרטיים. כמו-כן, פועל המשרד להסרת חסמים בתחום המקרקעין לקידום פרויקטים לאומיים של אנרגיה מתחדשת (סולארי, אגירה ורוח). הסרת חסמים זו תקדם הקמת מתקני אנרגיה שישרתו את ישראל ותושביה שנים רבות ויאפשרו הקמת תשתיות אנרגיה נוספות בטווח הקצר ובטווח הארוך כאחד. הסרת החסמים תוביל לגיוון הנדרש באנרגיות מתחדשות על-מנת להבטיח יתירות וביטחון אנרגטי, וכל זאת תוך יצירת אנרגיה נקייה ומקיימת.

  • בתחום האנרגיה המקיימת - כלולים מיזמים כגון ניסוי ההרצה של "קהילות מחוברות", שיממש את הפוטנציאל של מבנים יעילים באנרגיה, סיוע לרשויות מקומיות בהכנת תוכניות פעולה עירוניות להיערכות לשינויי אקלים ולשילוב אנרגיה מקיימת, הקמת קרן מענקים לתכנון והקמת מבנים מאופסי אנרגיה, קידום תקנות לדירוג אנרגטי ליחידות דיור והנפקת אג"ח ממשלתי ירוק לגיוס תקציבים יעודיים ממשקיעים במיזמים ירוקים.

  • בתחום הגז הטבעי - כלולים מיזמים שמטרתם להאיץ את פריסת הרשת ולהרחיבה. בין היתר הנחת תשתיות גז טבעי באזורי תעשיה על-מנת לקדם הסבת מפעלים לשימוש בגז טבעי במקום בדלקים מזהמים, תוכנית מענקים בהיקף של כ-300 מיליון שקל לייצוב רשת חלוקת הגז הטבעי והרחבת פריסת הרשת, חיבור העיר אילת לרשת ההולכה ולרשת החלוקה ועוד.

בנוסף למיזמים אלה, משרד האנרגיה מבקש לפעול בכמה ממדים עיקריים בתחום האנרגיה תוך
התכתבות עם כיווני פעולה מותאמים ליציאה מהמשבר:

  • השקעה במיזמים לקידום אנרגיה מופחתת פליטות - בשנת 2018 פורסמו יעדי משק האנרגיה לשנת 2030 בהם הוכרז כי מדינת ישראל תפסיק את השימוש בפחם. כמו-כן, לאחרונה הכריז שר האנרגיה יבול שטייניץ על קביעת יעד חדש וגבוה יותר, של 30% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד 2030, לעומת 17% שנקבעו בשנת 2016. כדי לקדם ממד זה, על המשרד להתמקד בשלושה נושאים: קידום מיזמים בתחום ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות; האצת פריסת רשת תחנות הטעינה לכלי רכב חשמליים, כדי לעודד מעבר לרכב חשמלי שבעתיד הנראה לעין ישתווה במחיר ואף יהפוך לזול יותר מרכב המונע על-ידי מנוע בעירה פנימי; ויצירת מתחמים מאופסי אנרגיה, שבהם כל אמצעי הייצור נובעים ממקורות מתחדשים והם מספקים את כלל האנרגיה הנדרשת למתחם.

המשרד פועל כבר כיום בתחומים אלה, לדוגמה: קידום מכרזים להקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים, שיתוף פעולה עם מפעל הפיס להקמת קרן הלוואות לרשויות המקומיות להתקנת פאנלים סולאריים בערים, וכן קידום התוכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית. בנוסף לפעולות אלו ואחרות של המשרד, ישנה חשיבות רבה לקידום מיזמים נוספים בתחום אשר צפויים לעזור בשיקום הכלכלי הנדרש, כגון המשך פריסת רשת החלוקה של הגז הטבעי ברחבי המדינה, קידום מיזמים של אנרגיות מתחדשות של סולארי ורוח, השקעה בקידום אנרגיה חלופית ונקייה לתחבורה.

  • העצמת השלטון המקומי והאזורי - משבר הקורונה מדגיש את הצורך לחזק את היכולת והסמכויות של השלטון המקומי ולעודד את חופש הפעולה שלו, במתן יכולת קבלת החלטות עצמאית תוך הגמשת הדרישות והצרכים. זאת, באמצעות ביצוע קפיצת מדרגה בתשתיות הפיזיות ובמתן השירותים המוענקים לאזרחים. הדבר יקדם צמצום פערים בין המרכז לפריפריה, ויסייע לעידודן במעבר לניהול אנרגיה נקייה ולייצורה, להפחתת זיהום האוויר, להפחתת נסועה וכן יעודד צמיחה כלכלית. המשרד רואה חשיבות רבה בתוכנית הפעולה למרחב העירוני שתמריץ חדשנות עירונית ואזורית ותוביל להתמודדות טובה יותר עם משבר האקלים ומשברים נוספים. יצירת מתקני חוסן אנרגטיים יבטיחו אספקת חשמל סדירה בשעות חרום.

  • ביזור רשת האנרגיה - כחלק מיצירת עצמאות עירונית אנרגטית, ביזור רשת האנרגיה יאפשר למערכות האנרגטית להיות עמידות יותר. בשל כך, המשרד רואה חשיבות רבה בהמשך קידום הרפורמה במשק החשמל שנקבעה בשנת 2018, וזאת על-מנת לקדם רשת חשמל אמינה, חזקה ותחרותית. כדי לעבור במהירות רבה יותר לאנרגיות מתחדשות, יש צורך ביכולת אגירה ולכן המשרד ממשיך לעודד השקעות פרטיות וממשלתיות במיזמי אגירת אנרגיה ובמחקרים נוספים בתחום.

  • טרנספורמציה דיגיטלית - משבר הקורונה מדגיש את החשיבות שבמעבר לשירותים מקוונים דרך מערכות מידע חכמות אשר יאפשרו קיצור זמני המתנה ושיפור איכות השירות הניתן לציבור. משרד האנרגיה נמצא בעיצומו של תהליך בניית אסטרטגיית מחשוב משרדית, כחלק מהמהלכים של הממשלה להטמעה של תהליכי אסדרה חכמה, שתאפשר ליעל תהליכים וליצור שירות ציבורי יעיל וחכם. שיפור המערכות הקיימות ויצירת מערכות חדשות, יעילות וחכמות יחסכו עלויות ביורוקרטיות לצד הערך המוסף הטמון במידע שמתקבל דרך מערכות מידע איכותיות ומשפר את אופן קבלת ההחלטות במשרד.

  • נתונים (DATA) - במקביל לתהליך זה, לאחר התקופה האחרונה ברור לכל כי ההישענות על מידע ונתוני זמן אמת חשובים ביותר לתהליכי קבלת ההחלטות וקביעת מדיניות מהירה ויעילה. המשרד נמצא בתהליך פיתוח מערכת BI שתכלול את כל נתוני המשק על-מנת לאפשר מבט רחב, מקיף ועדכני לדרג המקצועי והמדיני. המערכת בתחילתה מיועדת לשימוש פנימי בהמשך חלקים ממנה יהיו פתוחים לציבור.

  • שיפור הרציפות האנרגטית במצב חרום - אומנם המשבר הנוכחי לא פגע באספקת האנרגיה, כפי שתרחישי קיצון אחרים (מלחמה, רעידת אדמה וכו') עלולים לפגוע, אך עצימותו מזכירה כי חוסן מערכתי תלוי בהיערכות מתאימה מבעוד מועד למצבי משבר שונים ומגוונים. המשבר הנוכחי הוא הזדמנות לחשוב על סוגיית הביטחון האנרגטי שוב ולבצע את ההתאמות בתחום. משום כך, מומלץ להמשיך לפעול בתחום האסדרה על-מנת לעמוד בלוחות הזמנים לחיבור מאגרי כריש-תנין לישראל, לקדם תוכניות אגירה של גז טבעי ודלקים חיוניים אחרים, ולפעול לחיבור העיר אילת לגז טבעי. כמו-כן, מומלץ לפעול לבניית נמל דלק חדש בחיפה במטרה לייצר תשתית יעילה, בטוחה ונקייה לקליטת דלקים ותזקיקים, המהווה צורך חיוני וקיומי לטווח הקצר ולטווח הארוך. פעולות אלה צפויות לשפר את ההיערכות של מדינת ישראל לתרחישים בהם עלולה להיפגע אספקת אנרגיה ודלקים.

  • קידום שיתופי פעולה אזורים - המשבר הנוכחי הדגיש את היותו של העולם המודרני עולם כפר, שבו מתקיימים קשרים רבים עם מדינות רבות בעולם, ומצד שני את הצורך בשמירה על עצמאות המדינה ועמידותה בפני אתגרים. מצב זה מאפשר להביט לאחור ולהבין את החשיבות שביצירת שיתופי הפעולה במסגרת ה-EASTMED, הפורום האזורי וכן הכבל החשמלי, וגם להביט לעתיד ולהבין את החשיבות שבחיבור רשת החשמל בישראל לרשת האירופית ובצורך בשיתופי פעולה נוספים ורבים ככל הניתן.

לצד ייזום מיזמים, המדינה צריכה להאיץ מיזמים על-ידי פעילות מהירה ויעילה, ובשיתוף פעולה עם
הגורמים שיכולים לקדם הסרת חסמים בתחומה ובכך לאפשר את מימושם. לפעולות הסרת החסמים התועלת הגבוהה ביותר, שכן היא תורמת להאצת המשק ללא עלות נוספת, וכן יוצרת מציאות עסקית המאפשרת הקמת מיזמים דומים בצורה יעילה ומהירה גם בעתיד. בטרם משקיעה המדינה עשרות מיליארדי שקלים בסיוע להחייאת הפעילות הכלכלית במשק, על הממשלה לעשות כל מאמץ להסיר חסמי אסדרה וביורוקרטיה אשר מעכבים ולעיתים אף מונעים פעילות כלכלית זו. לשם כך, יש לפעול להסרת חסמים שיאפשרו פיתוח מהיר ויעיל של רשת ההולכה והחלוקה בחשמל ובכך לפתח משק אנרגיה אמין, יעיל ובר קיימא שישרת את ישראל ותושביה שנים רבות.
אנרגיה בתקופת קורונה: השפעות, התמודדות והזדמנויות / סיכום ביניים
מטרת המסמך היא ללמוד את השפעות המשבר על משק האנרגיה בישראל ובעולם, לבחון את התמודדות המשק עם הגל הראשון של משבר הקורונה וליישם את המסקנות הנובעות מההתמודדות עד כה. מסקנות אלו עשויות לסייע בהתמודדות עם הגל השני של הנגיף בפרט ולדון ביכולת להכין עצמנו למשברים עתידיים בכלל. בנוסף, נדון במסמך זה בהשפעות האפשריות של המשבר ושל היציאה ממנו על המשק הישראלי, זאת, בראי ההזדמנויות הצומחות מהשפעות אלה במשק האנרגיה. החלק הראשון מציג את השפעות משבר הקורונה על משק האנרגיה העולמי, על משק האנרגיה בארה"ב ובאירופה ועל משק האנרגיה בישראל. החלק השני, מתאר את דרכי ההתמודדות עם המשבר בסקטור האנרגיה בעולם בדגש על ארה"ב והאיחוד האירופי וישראל. החלק השלישי, פורט את ההזדמנויות שסוכנות האנרגיה הבינלאומית רואה ביציאה מהמשבר, את ההתמודדויות של מדינות שונות, ואת ההזדמנויות למשק הישראלי שמשרד האנרגיה מזהה ביציאה מהמשבר הנוכחי. (19 עמ')

תאריך:  29/07/2020   |   עודכן:  29/07/2020
עידן יוסף
+פרידמן זה איש חופשי, אבל לא זחוח
23:36 29/07/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בהנחה שהמפגינים והשומרים שומרים על עטיית מסכות, אזי שניים מהכללים ודאי נשברים בהפגנות והם המרחק, והכמות ) נקודה נוספת היא הפרת תנאי הרישיון על-ידי המפגינים, המביאה למגע פיזי בין שוטרים למפגינים ובקרב המפגינים עצמם אשר ללא ספק מגדילה את סיכויי ההדבקה
(מקור הפצה למגיפה? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+מתווה החזרה ללימודים לקוי, לא התייחסו לבעיות
19:54 29/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מזכ"ל הסתדרות המורים הודיעה למנכ"ל משרד החינוך כי ארגונה לא יסכים לשתף פעולה עם מתווה החזרה ללימודים כפי שפורסם היום על-ידי המשרד  ▪  אי-פיצול כיתות א' וב' לא יאפשר שמירה על הרחקה של 2 מטר, לא ניתן מענה לעובדי הוראה בסיכון  ▪  "אם המתווה לא יתוקן - ננקוט צעדים ארגוניים
יפה בן דוד. הפגישה היתה לשווא
שר החינוך גלנט. "עלה תאנה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+תוכנית המענקים אושרה סופית
17:27 29/07/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
התוכנית שאושרה כוללת מלבד המענקים שעליהם דובר בתחילה גם מענקים בסך 300 שקלים בגין כל ילד במשפחה ברוכת ילדים מהילד החמישי והלאה  ▪  ראש הממשלה: הכסף יגיע לחשבונות הבנק של אזרחי ישראל - בתחילת השבוע הבא
(משפחה עם שישה ילדים תקבל 4,100 שקל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
[צילום: לשכת ראש הממשלה]
+השר רפי פרץ נכנס לבידוד בעקבות חשיפה לחולה מאומת
17:05 29/07/20  |  עידן יוסף
‏השר ‎רפי פרץ נכנס לבידוד לאחר שהתברר כי מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, אבי כהן, נמצא היום חיובי לקורונה.
+ליברמן לגמזו: לא לאפשר לחרדים לצאת מהארץ ולהיכנס אליה
16:42 29/07/20  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה במכתב לממונה המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו ושאל כיצד בכוונתו לפעול לנוכח הפרסום, לפיו הממשלה התירה לכ- 16,000 אברכים מארה"ב, שאינם אזרחי מדינת ישראל, להגיע לארץ לקראת החגים ללא בדיקה מוקדמת לאיתור נגיף הקורונה; ולנוכח הפרסום לפיו רכבת אווירית תטיס לאומן כ-30,000 ישראלים לקראת ראש השנה.

"בזמן שלא מאפשרים לזוגות להינשא באירוע בו יש מעל 20 משתתפים אין שום היגיון לאפשר כניסתם לארץ 16,000 אברכים או להתיר ל-30,000 בני אדם להשתתף באירוע המוני, שלכל בר דעת ברור, שמדובר באירוע ללא פיקוח וללא שמירה על הכללים", דבריו.
+"מערכת החינוך לא תהיה ערוכה במלואה ללמידה מרחוק"
14:07 29/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
משרד החינוך ישקיע 1.2 מיליארד שקלים ברכש ציוד קצה והנחת תשתיות טכנולוגיות. בחודש שנותר עד פתיחת שנת הלימודים, משרד החינוך יידרש להכשיר את הצוותים החינוכיים ללמידה מרחוק  ▪  גני ילדים ובכיתות א'-ב', יעבדו במתכונת מלאה חמישה ימים בשבוע, ללא כל פיצול
([צילום: אוליביה גלנט. שהת הלימודים תיפתי ב-1.9 [אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+גם למשבר הזה יכול נוכל, נחמו נחמו, עמי
13:55 29/07/20  |  ראובן ריבלין   |   לרשימה המלאה
נאום הנחמה של נשיא המדינה [ז' באב תש"ף, 28.07.2020]
(ראובן (רובי) ריבלין)
+התפטרה אחראית מוקד הקורונה במשרד הבריאות
11:07 29/07/20  |  עידן יוסף
האחראית על ״מוקד הקורונה״ במשרד הבריאות התפטרה מתפקידה. אחת המנהלות במוקד הסבירה: ״יש המון בלגן כרגע במערכת - כל המדינה וכל העולם בתוהו ובוהו״ (חדשות 12).
+פרדוקס האנרכיזם הישראלי
10:48 29/07/20  |  צ'לו רוזנברג   |   לרשימה המלאה
אם בפורעי חוק עסקינן, הרי שהחשודים צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח עד לבירור עניינם בבית המשפט, מוסד קבע בכל חברה המכבדת את עצמה, ודאי חברה דמוקרטית  ▪  במדינת ישראל עומד בראש ממשלת ישראל, הרשות המבצעת הכוללת בתוכה את גורמי אכיפת החוק והתביעה הכללית, אדם שנאשם בפלילים חמורים ונתבע לדין על-ידי הרשות המוסמכת לפי החוק
(נתניהו. מי האנרכיסט? [צילום: מן הטלוויזיה])
+"בקרוב נאשר מתווה לפתיחת השמיים"
10:47 29/07/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ישראל תאפשר כניסה ללא צורך בבידוד - ממדינות שמוגדרות "ירוקות"  ▪  שר התיירות: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר"  ▪  השרה רגב: "בשורה חשובה לענף התעופה"
נתב"ג יחזור לפעילות [צילום: פלאש 90]
פרופ' גרוטו. מתווה חדש [צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת]
+האם בלפור בוערת
10:25 29/07/20  |  עו"ד אברהם פכטר   |   לרשימה המלאה
הפגנות בבלפור איבדו את הצבע האוטנטי של מפגיני חל"ת, עצמאיים, אומנים ומובטלים  ▪  ההפגנות בבלפור הפכו להפנינג של אנרכיסטים, ילידי פרחים (עם חומרים כנראה), לפי ההתנהגות הפרחחית והאלימה והצעקות ללא תועלת שבאות בעקבותיהן כולל הפגנת ציציות מיותרת
(ליצמן. עוד נתגעגע אליו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+צדק היסטורי בחסות הקורונה
09:20 29/07/20  |  מרדכי איש שלום   |   לרשימה המלאה
שכר מינימום הוגן לחיילים הקרביים שלנו יקטין גם את שעורי הנשירה הבעייתיים מאוד בצה"ל והוא אף עשוי להוות תמריץ חיובי לגיוסם של סקטורים דלי גיוס כגון חרדים, בדואיים, ערבים נוצרים
(חיילים קרביים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+זו לא השרשרת, זו החוליה הראשונה
09:09 29/07/20  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
אחרי שהיכינו את המגיפה שוק על ירך בפטיש חמישה קילו באמצעות סגר, והמחלה נבלמה והצטמצמה, החלטנו לשחרר
(גמזו. אג'נדות אישיות בצד )
+מה מפריע לי כאזרחית
09:00 29/07/20  |  ד"ר רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
רעיון פופוליסטי שבאמצעותי יקבלו מיליוני אזרחים שאינם זקוקים למענק מתנת שוחד מממשלת ישראל  ▪  הכניעה לדרישת החרדים שכל ילד יקבל מענק ולא רק 3 הראשונים זהו שוחד בחירות לחרדים
(נתניהו - נבצרות [צילום: פלאש 90])
+2,062 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה; שיעור החיוביים - כ-8%
08:15 29/07/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 2,062 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה; שיעור הנבדקים החיוביים - כ-8%. מספר המאומתים בישראל מתחילת המגפה עלה ל-66,555, 2,062 מהם אובחנו אתמול. מספר החולים הפעילים עומד כעת על 33,377, 96 מונשמים ו-486 נפטרו מתחילת ההתפרצות. 25 אלף בדיקות נעשו אתמול.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההשקעה שתחלץ המשק ממשבר הקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ריאליסטו
29/07/20 12:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
הפגנות בבלפור איבדו את הצבע האוטנטי של מפגיני חל"ת, עצמאיים, אומנים ומובטלים ההפגנות בבלפור הפכו להפנינג של אנרכיסטים, ילידי פרחים (עם חומרים כנראה), לפי ההתנהגות הפרחחית והאלימה והצעקות ללא תועלת שבאות בעקבותיהן כולל הפגנת ציציות מיותרת
בשבועות האחרונים החליטה הממשלה "לפזר כסף מהמסוק" לאזרחיה - וטוב שכך לצרכי הגברת הביקושים המקומיים והצריכה הפרטית, בכדי להניע מחדש את גלגלי המשק.מדובר במדיניות נכונה לעת הזו, הננקטת ע"י מדינות רבות בעולם לצרכי תמיכה מאסיבית בכלכלתן.במקביל להיבט הכלכלי של מדיניות פיסקלית מרחיבה, יש מקום לשקול חלופות נוספות, שביכולתן להוסיף הישגים חברתיים חשובים למימד הכלכלי גרידא.
ברכות מקרב לב לפרופסור רוני גמזו, איחולי הצלחה מכל הלב, הצלחתו הצלחתנו, כשלונו כשלוננו. עם כל הכבוד לראש הממשלה, אני לא מציע לגמזו להסתפק בקטיעת שרשרות קיימות, עדיף להשקיע דין זמן במניעת שרשראות חדשות, בייחוד כאלה שהן מובנות מאליהן.
מצורפת בזה רשימת הנושאים שהטיפול בהם מפריע לי כאזרחית:
ועדת המשנה למדיניות ואסטרטגיה קיימה (יום ב', 27.7.20) את דיונה הראשון, אשר הוקדש לנושא היערכות צה"ל ומשרד הביטחון לסיוע במאבק בנגיף הקורונה - בדגש על סיוע רפואי והערכות לקראת חורף 2020. הדיון היה דיון חסוי ולהלן עיקרי הדברים:
29/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il