|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

המרכז הרפורמי דורש למנוע מעמותות <br>העשרה ביהדות כניסה לחינוך הממלכתי

מאות בנות שירות לאומי פועלות במסגרת החינוך הבלתי פורמלי לפעילות חווייתית בנושאי היהדות ארגונים רפורמיים ופלורליסטיים טוענים לאפליה ולכך שהעמותות מהן הן באות הן דתיות ושמרניות ברובן יו"ר ועדת החינוך: דרוש פיקוח על התכנים באופן שיתאים להמלצות מטה שנהר
01/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
מתנדבת בשירות לאומי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שפע. להתייחס גם למטרות הארגונים

ועדת החינוך קיימה השבוע (יום ד', 29.7.20) דיון בעקבות טענתם של ארגונים רפורמיים ופלורליסטיים להפליה כלפיהם במבחני התמיכות לתכני יהדות בבתי הספר הממלכתיים. תקצוב לימודי יהדות מתקיים היום בשני אפיקים - לחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. על תכני החינוך הפורמלי מפקח "אגף מורשת" במשרד החינוך, ואילו על תכני הבלתי פורמלי אחראי "האגף לתרבות יהודית" שבעבר היה באחריות משרד החינוך ולאחרונה הועבר לאחריות המשרד להשכלה גבוהה.

יובל אוליבסטון, מנהל אגף מורשת במשרד החינוך, אמר כי אופן ההוראה בתוכנית הרשמית מתקיים באופן פלורליסטי המאפשר לתלמיד להכיר את מורשתו ולבחור את זהותו, בהתאם לדוח שנהר. בשנת 1995 אימץ משרד החינוך את דוח הוועדה לבדיקת לימודי היהדות בחינוך הממלכתי בראשות עליזה שנהר, וקבע כי לימודי יהדות בחינוך הממלכתי צריכים להילמד מתוך ראייה פלורליסטית, ביקורתית ורב ממדית, תוך הצגת ריבוי הפנים של הקיום היהודי במהלך הדורות ובהווה, בישראל ובתפוצות. עוד נקבע כי יש להדגיש את ההיבטים האוניברסליים וההומניים במורשת ישראל תוך הנחלת ערכים של סובלנות, פתיחות, כבוד ושוויון וכי הפעילות צריכה להיות מועברת על-ידי מנחים שקיבלו הכשרה פלורליסטית.

עו"ד אורלי לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, דורשת להוציא ממערכת החינוך הלא-פורמלית את מאות בנות השירות הלאומי הדתיות שמעבירות לתלמידים פעילויות העשרה בנושאי יהדות. "בני זכה ללמוד יהדות עם בת שירות לאומי, ואני חושבת שלא צריכה להיות כניסה לארגונים ללא גישה פלורליסטית. עתרנו לבג"ץ, והשופטת דפנה ארז ברק שאלה בדיון, איך יכולים ארגונים שאינם פלורליסטים במהותם לחנך לפלורליזם.

המרכז הרפורמי אומר כי האפיק העיקרי לתקצוב פעילות ארגונים העוסקים בזהות יהודית בחינוך הממלכתי הם המבחנים לתמיכה של האגף לתרבות יהודית במוסדות ציבור שהם מרכזים להעמקת החינוך היהודי, באמצעות מה שקרוי "תקנת המרכזים", שבאמצעותה מגיע רוב התקצוב לארגונים דתיים שמרניים, באמצעות מתנדבות שירות לאומי, שלא קיבלו הכשרה פלורליסטית.

רוב הכסף - לעמותות דתיות

אליעזר שחור מהאגף לתרבות יהודית בממלכתי ובממלכתי-דתי הבהיר כי אין מדובר במורים אלא בעמותות שכולן אושרו לפי עקרונות מטה שנהר, ומעבירות פעילות חווייתית, בהתאם לרצונם של בתי הספר ומנהליהם. לדבריו, באגף לא עוסקים ברמת הדתיות של העמותה, אלא בשאלה האם היא עומדת בתבחינים שקבע מטה שנהר.

לטענת המרכז הרפורמי, ביוני 2019 החמיר שר החינוך דאז, נפתלי בנט, את נוסח המבחנים, ובכך הפלה אותם, וכיום התמיכה מחולקת כך ש-17.1 מיליון שקל מגיעים לעמותות דתיות שמרניות ו-2.4 מיליון שקל לארגונים פלורליסטיים.

ישראל בן פזי, מנכ"ל ארגון זהות, המייצג את רוב הארגונים הנתמכים לפי תקנת המרכזים, אמר: "מדובר בכוח עזר שלא בא במקום המורים. יש אלפי בנות שירות, מורות חיילות ושין-שינים, שמעבירים פעילויות חווייתיות באמצעות תיאטרון ודרמה. זה יתרון של ארגון חיצוני שאין למערכת החינוך הפורמלית. שנית, אני לא מבין את החלוקה לפלורליסט וללא פלורליסט. איך אפשר לסווג? יש סילבוס של פעילות...". יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע קטע אותו: "אבל מטרות הארגון לא תואמות את מה שהגדיר משרד החינוך!" - בן פזי: "הפעילות במערכת הממלכתית מתבצעת כך שהמורה והמנהל מכירים את השטח ובודקים שהפעילות בהלימה לנושא השנתי ולקהל היעד. אני עסוק יומם ולילה בהכשרת המדריכים שלנו. אנחנו לא עוסקים בממלכתי דתי".


בעיה עם עמי-ארצות


חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד) אמרה כי צריך אומץ כדי ללמד יהדות מבלי לחשוש שיטענו כלפיך להדתה. לדבריה, איש לא שואל על קרן קרב וכו' רק על היהדות. "הייתי ראש המטה של שר החינוך גדעון סער. פעם הגעתי לכיתה, שאלתי את התלמידים מי ביקר בניו-יורק ובפריז ורבים הרימו את היד, וכשאלתי מי ביקר במערת המכפלה איש לא הרים. אני מניחה שרובם אפילו לא יודעים היכן חברון במפה. יגאל אלון אמר: 'אדם ללא עבר, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל'. למדתי בבתי ספר ממלכתיים. את ילדיי שלחתי לממלכתי דתי ולתורני. מצאתי שם הקשבה, נועם וערכים. הייתי מורה, ואני יכולה להגיד שכשמחנכים למדינת כלל אזרחיה מאבדים את זהותנו היהודית. מתחבטים על קיומנו כעם יהודי ומתנצלים. איבדנו הביחד. אצלנו אחרי ארוחת שבת מתווכחים על פרשת השבוע. אין פעם אחת שאותה פרשה היא אותו הדבר כמו בשנה שעברה, ותמיד היא מסתדרת עם האקטואליה".

חבר הכנסת עוזי דיין (ליכוד) אמר: "אני בעד פלורליזם ולא בעד רב-תרבותיות. יהדות קשורה לזהות הלאומית שלנו. ראשי הציונות חטאו בעניין הזה. למדנו תנ"ך ברצינות תהומית והוא עבורנו הקושאן על הארץ. מהתנ"ך עשו קפיצה נחשונית לפלמ"ח או ליתר דיוק לשואה, ומחקו את כל הציוויליזציה היהודית שקרתה ביניהם. 'רצינו לגדל דור של אפיקורסים, וגידלנו דור של עמי ארצות', אמר יעקב חזן אבל הצעירים אז לא נעלבו כי הם לא ידעו מה זה עם-ארצים או אפיקורסים. אין לי בעיה עם אפיקורסים, אבל עם בורים ועמי ארצות יש לי בעיה.

"החינוך צריך להיות יותר יהודי ויותר דמוקרטי. את 'תנורו של עכנאי' - נא ללמד בכל כיתה בישראל. זה קטע חובה שמלמד המון עקרונות כמו 'לא בשמיים היא', 'אחרי רבים להטות'. התלמיד צריך להבין גם אם הוא יתווכח, אחרת זה לא יילך. הוגי הדמוקרטיה לוק והובס למדו עברית כדי להכות את הכנסייה במדרשים, ואז מבינים שהיהדות קדמה לדמוקרטיה ולא מייתרת אותה. מי שלמד את תנורו של עכנאי מבין שתרבות כזאת לא יכולה להיות לא-דמוקרטית".

חבר הכנסת יוסף טייב (שס) אמר כי צריך להחזיר את הבסיס ללימודי היהדות שנלמד בעבר בחינוך ממלכתי. "אתם מדברים על תנורו של עכנאי אם לפסוק לפי רוב או לפי השמיים. אנחנו לא שם - ילדים לא יודעים מה זה 'שמע ישראל', ומה זה 'חורבן הבית' ו'אליהו הנביא'. למדו יהדות בפורמלי ואז לא נצטרך שגורם חיצוני ילמד".

לחנך לפי זהות האזרח הרצוי במדינה


חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) אמר כי רק מורים צריכים ללמד יהדות, והוסיף כי יש דרכים רבות ללמד יהדות - ללמד את הפן המוסרי-ערכי. "המדינה צריכה לחנך לפי זהות האזרחים שהיא רוצה. לצערי יש ארבעה זרמים - ממלכתי, ממלכתי-דתי, חרדי וערבי - וזו שערורייה, הפקרת אזרחים צעירים. בממלכתי צריך חינוך לערכים ליברליים ודמוקרטיים ברוח היהדות. העמותות הללו לאו-דווקא מבטאות ומקדמות את אותם ערכים", דבריו.

חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה): "יש אי-שוויון בלתי נסבל שפרח בתקופת בנט. מאות מיליונים הועברו לעמותות לא רק לאורתודוקסי, לא רק לחרד"ליות אלא לעמותות הבית היהודי. שירות לאומי מפלגתי. יש רק אבא ואימא בקבלות שבת. הם רוצים ללמד את היהודים איך להיות יותר טובים. הם יגידו לנו מה יותר יהודי. צריך להנגיש לתלמידים טקסטים יהודיים בתיכון, כדי שכשיגדלו יוכלו לנהל מו"מ מול המונופול האורתודוקסי".

חברת הכנסת אורלי פרומן (תל"ם): "גורמים חיצוניים מחנכים את המהות והבסיס והליבה של כל מחנך ומורה. אני חונכתי על הדת שלי וזה לא היה זר לי. איש לא חשב שזו הדתה ובחרתי להיות חילונית. למערכת החינוך צריך להיכנס מי שמשרד החינוך אישר, ללמד את המורים והם אלה שילמדו את התלמידים". חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו (יש עתיד): "למה דווקא לבתי הספר הממלכתיים [יש תגבור לימודי יהדות]", ותהה האם זה "מתוך נקודת מוצא של עגלה ריקה, שיהדותנו נחותה וריקה מערך חשוב. האם במערכת החינוך הדתית יש תכנים פלורליסטיים?". חברת הכנסת תהלה פרידמן (כחול לבן): "האם משרד החינוך מפקח על התכנים הלא-פורמליים? האם לימודי היהדות שמגשרים נותנים מקום למרחב של הזהות היהודית? ציער אותי שלא מוכנים לקבל אותם לאשכולות של ארגוני המדרשות ואחרים. כתר תורה מונח בפני כולם. מוציאים אותם [את הפלורליסטים] כי הם עוסקים ביהדות שלא באופן שאנחנו [הדתיים] מבינים אותה".

להעביר חינוך יהדות למחנכים בלבד


יותם ברום, מארגון "פנים" הפלורליסטי טען לאפליה: "משרד החינוך אמר ששמונה מתוך 50 הארגונים הפלורליסטיים עומדים בתבחיני שנהר. 90% מהתקצוב הולך לארגונים דתיים. באגף מורשת 80% מהתכנים פלורליסטים, אבל 90% בתרבות יהודית בוחרים בדתיים. התקצוב לא פרופורציונלי כי מעדיפים שהיהדות תהיה אורתודוקסית זה 'תפור'". ח"כ שטרית אמרה שאם זה נכון עליו להגיש תלונה: "לך למשטרה". טל גינוסר, מנהל בי"ס יסודי מבאר יעקב, סיפר: "הקמנו בית מדרש חברתי. מצמצמים לי כמנהל את הגמישות לבחור. צריך לסמוך עלינו המנהלים שנכשיר את מורינו".

מיכל כהן, ששימשה כמנכ"ל משרד החינוך תחת כמה שרים, הביעה עמדה תקיפה: "אסור שמשרד אחר ייכנס לתחום לימודי היהדות. אגף מורשת ותרבות יהודית הוקם כדי לאפשר יהדות ששייכת לא רק לחובשי הכיפה. השליטה לא יכולה להישאר בחמ"ד או נשלטת ע" חובשי הכיפה. חילונים נרתעו וזה נתפס כהדתה ומצד שני לא רוצים אמירה שיהדות יכולים ללמד רק חובשי כיפה. מחנכים צריכים ללמד יהדות גם אם הם עסוקים, ולא מישהו אחר".

יו"ר הוועדה רם שפע סיכם: "אני רוצה לדבר על יהדות, להפסיק לפחד מיהדות. חילוניות יכולה להכיר במסורת. כל חברי שהלכו למכינות חילוניות, למרות שחברי מימינה חוששים מביקורת המקרא, יצאו הרבה יותר קרובים למסורת. את הדיון בשאלה האם צריך לאפשר לארגונים דתיים להיכנס למערכת אשאיר לוועדה אחרת. אבל משרד החינוך לא מיישם את ההנחיות של עצמו - שהגופים שנכנסים למערכת יהיו מפוקחים על ידו. מטרות הארגונים חייבות להתיישר עם המלצות מטה שנהר ולא רק הפעילות שלהם".

תאריך:  01/08/2020   |   עודכן:  01/08/2020
עידן יוסף
+"מי שרוצה בחירות - נפל על הראש"
09:28 02/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ צבי האוזר התייחס להערכות שלפיהן נתניהו מעוניין בפירוק הממשלה וטען שהממשלה הקיימת טובה בהרבה מהאלטרנטיבות  ▪  "אנחנו צפויים בעוד כשלושה חודשים להתמודד עם נגיף הקורונה, גם נגיף שפעת, גם נגיף של קריסה של משקי בית, ושל המשק הכלכלי, ומישהו שחושב שאפשר להוסיף על זה נגיף בחירות או נגיף ממשלה צרה לא מבין מה הוא מדבר"
(האוזר. "נתנגד למה שיזעזע את הממשלה" [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+מיקי זוהר: אמליץ לתמוך בפסקת ההתגברות
23:09 01/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק של איילת שקד בעניין פסקת ההתגברות לא תעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה, אך יו"ר הקואליציה ינסה לשכנע את ראש הממשלה נתניהו לתמוך בה כשתעלה השבוע להצבעה במליאה  ▪  "אסור ללכת נגד הבוחרים שלנו"
(נתניהו וזוהר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זר לי / Zer Li   חוק הלאום   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר  גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוסף טייב   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עוזי דיין / Uzi  Dayan   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עליזה שנהר   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רם שפע / Ram Shefa   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המרכז הרפורמי דורש למנוע מעמותות העשרה ביהדות כניסה לחינוך הממלכתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אקטואלי
2/08/20 08:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הודיע (מוצ"ש, 1.8.20) שימליץ לראש הממשלה נתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיזמה חברת הכנסת איילת שקד (ימינה), ותעלה להצבעה ביום רביעי במליאה. הסיבה שנתן למהלך, המערער את יציבות הקואליציה: "אסור ללכת נגד הבוחרים שלנו".
01/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
אם יתקיימו בחירות בפעם הרביעית בתוך כשנתיים וחצי צפויה מפלגת כחול לבן להתרסק ל-12 מנדטים ומפלגת העבודה-גשר צפויה להימחק. כך עולה מסקר שפרסמו ישראל היום ומכון מאגר מוחות. האפשרות של בחירות עלולה להפוך לריאלית בסוף החודש, אם לא יאושר בכנסת תקציב המדינה.
31/07/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ח"כ נפתלי בנט פקד אתמול את לשכתה של ח"כ יפעת שאשא ביטון בכנסת לקראת הדחתה ביום שני. במערכת הפוליטית מעריכים שבנט מנסה לצרף את שאשא ביטון לשורות ימינה בניסיון לפנות לקהלים נוספים ולחזק את תדמית המפלגה כמי שבחזית המאבק בטיפול בקורונה (חדשות 12).
30/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
כרבע ממצביעי מפלגות הימין (24.9%) סבורים שיו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, יכול לעמוד בראש מחנה ימין-מרכז. בנט, שהגיע למקום השני אחרי ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו (43.2%), מוביל על כל אנשי הליכוד ששמם הוזכר לרשת את נתניהו ביום שאחרי. כל עולה מסקר שנערך עבור "מהדורה מוקדמת" בערוץ 12 שערך מכון דיירקט פולס.
30/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 28.7.20) ישיבה שעסקה ברכש גומלין במכרזים ממשלתיים, ככלי לסיוע למשק הישראלי שהביקושים בו נפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה. היו"ר יעקב מרגי פתח ואמר כי בתקופת משבר הקורונה עולה על אחת כמה וכמה הצורך ברכש גומלין, כאשר הביקוש בכל הענפים בירידה.
29/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il