|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

"לא לאפשר המתת כלב נושך ללא פתרון"

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: הצעת החוק שתאפשר הסגר בית לכלבים שנשכו - תובא להצבעה כבר בקרוב ח"כ השכל: נעשה עוול לכלבים ולבעליהם שהיה צריך לתקן כבר לפני שנים ח"כ חיימוביץ': פקודת הכלבת משנת 1934 היא אנכרוניסטית, לא מתאימה לימנו וגורמת לצער בעלי חיים
04/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]


ועדת הכלכלה החלה (יום ג', 4.8.20 להכין לקריאה ראשונה שתי הצעות לתיקון פקודת הכלבת, של ח"כ שרן השכל וח"כ מיקי חיימוביץ', העוסקות בבידוד בעלי חיים. היו"ר יעקב מרגי אמר בפתח הישיבה כי בכוונתו לקיים דיון כללי בהצעה בשלב זה, והוסיף כי משרד החקלאות מתכוון להביא הצעת חוק ממשלתית בעניין בשבועות הקרובים. לאחר שבמהלך הדיון נשמעה תמיכה גורפת בהצעה לאפשר הסגר בית הודיע היו"ר מרגי כי בכוונתו להצביע על אישור הצעות החוק לקריאה ראשונה כבר בשבוע הבא.

ח"כ שרן השכל הציגה את הצעתה ואמרה כי פקודת הכלבת שבתוף כיום היא מימי המנדט הבריטי, והייתה צריכה להיות מתוקנת כבר לפני עשרות שנים. "יש פה עוול שנעשה לאזרחים ולבעלי החיים. נעשה עוול לכלבים שמתים בכלביות או עוברים טראומה קשה", אמרה. חיימוביץ אף ציינה כי הפקודה המנדטורית היא משנת 1934 והיא אנכרוניסטית, לא מתאימה לימנו וגורמת לצער בעלי חיים. לדבריה, ההצעות לוקחות בחשבון את בריאות הציבור ואין בהן סכנה, אלא היגיון וחמלה.

כיום מחויב בעליו של בעל חיים שנשך להעבירו להסגר במכלאה עירונית למשך 10 ימים, על-מנת לשלול אפשרות שהוא חולה בכלבת. לפי התיקון המוצע, בעל חיים שחוסן כראוי במהלך השנה שקדמה לאירוע לא יילקח לבידוד אם בעליו הציג בפני וטרינר עירוני בדיקה, שהתקיימה 10 ימים לאחר הנשיכה, שתוצאתה שלילית לכלבת. עוד מוצע לקבוע כי כלב שנכלא בבידוד ולא נאסף לאחר תום התקופה יימסר לאימוץ, ורק אם הדבר לא אפשרי מותר יהיה להמיתו. כמו-כן מוצע להגביל את האפשרות על המתת בעלי חיים, רק לבעלי חיים שצפויים להעביר כלבת ולא במצבים אחרים.

הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות, ד"ר דגנית בן דב, אמרה כי המשרד מסכים לחלקים גדולים בהצעות וסבור שיש דברים נוספים שצריך לתקן בפקודת הכלבת. היא הוסיפה, כי "99% מהעבודה על הצעת החוק הממשלתית כבר נעשתה, וצריך לקדם את המכלול. את תצפית הבית צריך לקבוע בתקנות, ואי אפשר להסתפק רק בכך שהכלב מחוסן כי אף חיסון הוא לא מכסה במאה אחוז וכי מכלבת מתים. התנאים לתצפית בית צריכים להיות יותר רחבים".

יועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי חיים, טל גלבוע, אמרה כי משרד ראש הממשלה תומך בשתי הצעות החוק. היא הזכירה כי הצעת החוק של ח"כ השכל הגיעה לאחר שח"כ השכל ננשכה על-ידי כלבת ראש הממשלה, קאיה, ואמרה כי מקרי הכלבת כמעט ולא נראים בכלבים מחוסנים.



יו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות, ד"ר אבי צרפתי, אמר כי הכלבת קטלנית והורגת ב-100% מהמקרים לאחר הידבקות. הוא הזכיר כי מדי פעם יש התפרצויות של כלבת בישראל, כמו ב-2017-2018, ולכן אמר כי נכון יהיה לקדם בצורה מבוקרת ומסודרת את האפשרות לתצפית בית.

היועצת המשפטית של מרכז השלטון המקומי, נועה בן אריה, אמרה כי הסגר בית זו חלופה ראויה להסגר ברשויות ומהלך מבורך. עם זאת, בן אריה התנגדה להצעה שלא לאפשר לרשויות לבצע המתה של כלבים שלאחר ההסגר לא נמצא להם פתרון, לא ניתן להחזיר אותם לבעליהם או למסור אותם לאימוץ. לדבריה, כ-85% מהכלבים שמגיעים להסגר בשל הכלבת הם כלבים משוטטים, בעוד רק 15% הם כלבים שיש להם בעלים.

בדיון נשמעה תמיכה בהצעה החוק מצד רבים. יו"ר איגוד הרופאים הווטרינריים לחיות הבית, ד"ר חיליק מרום, אמר כי התמריץ להצעות החוק הממשלתיות הן ההצעות הפרטיות, והוסיף כי מבחינה רפואית הצעות החוק אינן מסכנות. וטרינר העיר של תל אביב, צבי גלין, אמר כי הוא תומך בתיקונים הצורה מוחלטת ומבקש לקבל אותם לאלתר, שכן כל יום שעובר גורם סלב לכלבים ולמשפחות. עו"ד שגיב לוי, המתמחה בדיני בעלי חיים, הוסיף כי "כיום יש בזאר טורקי. הווטרינרים הראשיים טוענים שאין להם שיקול דעת וכל כלב שעשה טעות נכנס להסגר". מנכ"ל ארגון צער בעלי חיים, יובל נבון, אמר כי כלב שננטש עובר טראומה בשבועיים הראשונים, שלעיתים היא בלתי הפיכה ולעיתים הדבר מנוצל במסגרת סכסוכי שכנים.

לאור הדברים שנשמעו הציע היו"ר מרגי לקדם את הצעת החוק לקראת אישורה לקריאה ראשונה, וביקש את הסכמת משרד החקלאות לקדמה עוד לפני שתושלם העבודה על ההצעה הממשלתית. בעקבות הסכמת המשרד אישרה הוועדה למזג את הצעת החוק של ח"כ השכל עם הצעת החוק של ח"כ חיימוביץ'. לאחר מכן הודיע היו"ר מרגי כי בכוונתו להעלות את ההצעות לאישור לקריאה ראשונה כבר בתקופה הקרובה, בהתאם לנוסח שיהיה מוסכם גם על משרד החקלאות.

תאריך:  04/08/2020   |   עודכן:  04/08/2020
עידן יוסף
+אמסלם נגד יעלון: "אתה מלא טינה, רעל וארס"
13:09 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת דחתה בטרומית הצעת חוק להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות  ▪  יעלון: אם אין כלום כי לא היה כלום, אז למה הליכוד כל כך מתאמץ למנוע את אותה בדיקה מתבקשת?  ▪  לפיד: גנץ ואשכנזי הסבירו שאנחנו מוכרחים ועדת חקירה ממלכתית לחקר הצוללות  ▪  כחול לבן נעדרה מההצבעה
(ח"כ משה יעלון [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+תוקם ועדת המשנה לעניין תאונות עבודה בבנייה
11:04 05/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בראש ועדת המשנה יעמוד ח"כ אוסאמה סעדי  ▪  הוועדה תעסוק בקידום חקיקה ורפורמות להגברת הבטיחות באתרי העבודה וכן להעלאת המודעות, הפיקוח והאכיפה בתחום, במטרה למנוע תאונות ופגיעה בעובדים ובעוברי אורח
(ההצבעה בוועדה [צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן])
+רפורמת הקנביס הרפואי: להפחית בעד 50% את המחיר
11:03 05/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בין השינויים שהוצגו: מעבר מרישיון למרשם, דרישה לסל תקציב ייעודי ממשרד האוצר, שיווק ישיר שלא באמצעות בתי המרקחת, הוצאת ה-CBD מפקודת הסמים המסוכנים ועוד  ▪  אדלשטיין: "טניה, הייתה בחודשיה האחרונים והכאבים היו קשים הרופא הציע לה שימוש. אני עד שזה עזר לה"
עיקרי הרפורמה החדשה הוצגו בוועדה [צילום: עומר אונגר]
+מיקי זוהר הדיח את ח"כ קרעי מוועדת הבחירות המרכזית
10:18 05/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נערך משאל טלפוני לאשר את מינויו של זוהר עצמו לתפקיד  ▪  קרעי היה מיוזמי המהלך להדחת ח"כ זוהר מתפקידו כיו"ר הקואליציה  ▪  רה"מ נתניהו מנע את המהלך ונתן גיבוי לזוהר
(ח"כ קרעי. עימות פומבי עם יו"ר הקואליציה [צילום: מן הטלוויזיה])
+יו"ר ועדת חו"ב: "לביה"ד בהאג אין סמכות לדון בנוגע למעמד הפלשתינים"
10:04 05/08/20  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר, בפתח דיון של ועדת המשנה ליחסי החוץ, של ועדת החוץ והבטחון, הנוגע להיערכות ישראל להחלטת ביה"ד הבינלאומי בהאג: "לביה"ד הבינלאומי אין סמכות לדון בנושא זה שלפנינו הנוגע למעמד הפלסטינים בביה"ד הפלילי הבינלאומי. זו עמדה ישראלית מנומקת וברורה. אם תתקבל החלטה שיש סמכות לדון במעמדם, היא תפגע היסטורית במעמדו של בית הדין ובייעודו. ותעיד בצורה חמורה על השלכות חמורות לעתיד, על פוליטיזציה של הדיון המשפטי הבינלאומי. עצם הפנייה המניפולטיבית של הפלשתינים לקבלת המעמד, היא הפרה בוטה של ההסכמים בינינו לבין הפלשתינים. זאת הפרה נמשכת מינואר 2014 ואסור להשלים איתה. לדברים האלה ישנם מחירים".
+"לא שוכנענו שקווי חרום נחסמו"
01:04 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשות התחרות הודיעה שהיא בודקת את ההסכמים של ועדת הרבנים מול חברות הסלולר - ויו"ר ועדת הכלכלה דרש להעביר לוועדה תוצאות בתוך חודש  ▪  משרד התקשורת: לא מצאנו מספרים שנחסמו - אם מישהו חושב שנגרם לו נזק הוא יכול לפנות לוועדת הרבנים או למשרד
([צילום: איתמר לוין])
ח''כ תמר זנדברג [צילום: דוברות הכנסת]
+חרדים-לשעבר המתגייסים לא זכאים להשלמת השכלה
00:10 05/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פעילים בתחום: מדובר בכ-1,000 חיילים מדי שנה  ▪  חיילים חרדים המתגייסים למסלולים ייעודיים לחרדים זכאים לתוכנית נמרצת להשלמת השכלה  ▪  ח"כ אלכס קושניר: צה"ל מפסיד חיילים איכותיים בעלי כושר מנהיגות  ▪  צה"ל: המצב ישתנה בחודשים הקרובים
(תא"ל אמיר ודמני [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בקרוב: משמרת שנייה בביהמ"ש עבור אסירים
23:13 04/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
[צילום: דוברות הכנסת]
עדת החוקה סיימה לדון בחוק ההיוועדות החזותית לעצורים ואסירים בזמן קורונה  ▪  יו"ר הוועדה: "לא נעזוב את הנושא של הכשרת ובניית אולמות נוספים ליד בתי-הסוהר"
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+הליכוד ייעדר מההצבעה על פסקת ההתגברות
22:12 04/08/20  |  עידן יוסף
הליכוד לא ישתתף מחר בהצבעה על פסקת ההתגברות (חדשות 12).

+נתניהו מציע 400 מ"ש לישיבות כדי לרכך התנגדות החרדים לבחירות
21:40 04/08/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בניין נתניהו מנסה להעביר 400 מיליון ש״ח לישיבות, כדי לרכך את התנגדות החרדים להליכה לבחירות. גורמים ביהדות התורה מסבירים: ״זו עזרה ראשונה לישיבות שמשוועות לתקציב. נמשיך להתנגד לבחירות אבל זה יסייע ׳להוריד אותן בגרון׳ ולמנוע מאיתנו לעשות מהלכים קיצוניים כדי למנוע בחירות״ (חדשות 12). יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב: "התוספת של 400 מיליון ש"ח למפלגות החרדיות בעת הזו זה לא תקציב לישיבות, אלא כניעה לדרעי ולליצמן ושוחד בחירות".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא לאפשר המתת כלב נושך ללא פתרון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת החוקה חוק ומשפט סיימה (ים ג', 4.8.20) לדון בהצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020, לקריאות שנייה ושלישית. זאת לאחר שמיזגה לתוכה את הצעת חוק ההיוועדות החזותית לוועדות השחרורים.
04/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה ומשרד הבריאות עובדים במקביל - וככל הנראה ללא תיאום - על פיתוח יישומון וכלים טכניים שיסייעו במניעת שכחת ילדים בתוך מכוניות. כך התגלה (יום ג', 4.8.20) בדיון שהתקיים בוועדה לזכויות הילד.
04/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בעוד שחברות גוגל, פייסבוק וטוויטר שלחו נציגים לדיון הטעון (יום ב', 3.8.20) בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, הרי שחברת טיק טוק סירבה והתחמקה מכך. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, הדגיש כי אין מנוס מעבודה פרטנית, מדוקדקת ואפילו טרחנית של מאבק ממשלתי ישראלי, להסיר כל רשומה או ציוץ אנטישמיים ואנטי-ישראלים.
03/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 66), התש"ף-2020, של ח"כ מיכאל מלכיאלי, אשר קובעת כי לא ניתן יהיה לעקל כספים המיועדים לטיפול רפואי או מימון תרופות.
03/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 3.8.20) את תקנות הפיקוח על שירותים פיננסים (קופת גמל) (העברת כספים בין קופות גמל) (תיקון(, התש"ף - 2020.
03/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אנשים מתגעגעים לבית, לעצים ולפרחים, לרוח הקיבוצית לרוח העירונית, לרוח המושב, לרוח היישוב, לרוח שהוכתמה בזעם השנאה ונפלה שדודה בחבל ארץ יפה כל כך, פורח כל כך, חבל חנק המשווע לנתיבי ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שיחה עם ההפטרה לפרשת השבוע - "פרשת צו"    אין לאלוהים ענין בדפוסים פולחניים, אם הקיומיות היומיומית נדבכיה חייבים להיות מעוגנים בגילויים של אי-צדק ואורח חיים לא מוסרי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il