|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
ניצן. שיקר, שיבש [צילום: פלאש 90] רוזן. קיבל לידיו ממצאים מפלילים

בעקבות חשיפת News1 / דרמה בפרקליטות

אורי כרמל, משה סעדה ודובי שרצר <br> מסרו עדות המפלילה את ניצן ודנינו

בלעדי כפי שחשפנו ב-News1: הבדיקה מבוצעת ע"י הנציב דוד רוזן היא מתמקדת בשלושה עיקרים: א) שי ניצן מנע חקירת דנינו באזהרה בפרשת תלונתה של צ' נגד רוני ריטמן; והורה לאחר מכן לדובי שרצר להדליף לדנינו, בטרם נחקר כעד, כי קיימת קלטת המתעדת שיחתו עם צ'; ב) שי ניצן קיבל מסעדה ומכרמל מידע מחשיד נגד דנינו שעלה במחקרי תקשורת, ובנוכחותם התקשר לדנינו והדליף לו מידע זה; ג) ראש מח"ש קרן בן-מנחם הסתירה מידע מהנציב רוזן בעיצומה של הבדיקה בפרשה
07/08/2020  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
דנינו. קיבל הדלפות מניצן [צילום: טלוצ'ו, פלאש 90]

שרצר. מסר עדות מפלילה [צילום: איתמר לוין]

כרמל. ערך תרשומות [צילום: תמר מצפי]

מנדלבליט. נמנע מחקירה [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]

הנציב רוזן פותח מחדש תיק דנינו-ניצן עקב מידע על הטעייתו ושיבוש בדיקתו
יואב יצחק
פתיחת התיק מחדש נעשית בעקבות מידע מוכמן שהועבר אל הנציב בימים אלה * המידע הנפיץ מוחזק בידי גורמי חקירה בכירים, והוא כולל מידע לפיו: שי ניצן הנחה למסור מראש ליוחנן דנינו לפני חקירתו את דבר קיומה של קלטת המתעדת שיחתו עם הקצינה צ' * בכך סיכל ניצן תפיסת דנינו בשקרים * על-פי המידע, הבדיקה שערך הנציב ב-2019 בתלונה שהגיש עו"ד יעקב בורובסקי שובשה בעקבות מידע מטעה ואף כוזב שהוצג בפניו מצד כמה גורמים, ובהם ראש מח"ש עו"ד קרן בר מנחם, ופרקליט המדינה שי ניצן
לרשימה המלאה

החשד: ניצן טירפד חקירת מח"ש על יחסי שוחד בין דנינו לפקודתו
יואב יצחק
על-פי החשד, קיימו דנינו בעת היותו מפכ"ל ואותה קצינה פקודתו קשר רומנטי והוא סידר לה הטבות במשטרה * המידע הובא בפני המחלקה לחקירות שוטרים והחל להתברר בעקבות תלונה שהוגשה נגד קצין אחר במשטרה שניהל יחסים אישיים עם אותה קצינה * אלא שבאוקטובר 2015 פעל ניצן לחילוצו של חברו האישי דנינו והנחית על מח"ש הוראה: להעביר את הטיפול ממח"ש לבדיקה בהליך משמעתי במשטרה, וגם זאת רק בעניין הקצין והקצינה
לרשימה המלאה

מח"ש וניצן סיכלו חקירת חשדות נגד דנינו - למרות המידע המפליל
יואב יצחק
חשיפה בלעדית ב-News1 * המידע המפליל: דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו * ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו * התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה * החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
לרשימה המלאה

פרסום בלעדי - דרמה בפרקליטות, בעקבות החשיפה ב-News1, לפיה: "הנציב רוזן פותח מחדש תיק דנינו-ניצן" (28.07.20): שלושה גורמים לפחות מסרו בימים אלה בפני רוזן עדויות המפלילות את פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, ואת מפכ"ל המשטרה לשעבר, יוחנן דנינו. ואלו הם: ראש מח"ש לשעבר, אורי כרמל; סגנו, משה סעדה; וראש צות החקירה באותה עת, דובי שרצר. ל-News1 נודע, כי נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ') דוד רוזן, מקדיש לפרשה זו את מיטב זמנו ומרצו, בניסיון להגיע לחקר האמת בתוך זמן קצר. חומרת הפרשה עולה נוכח הדמויות המככבות - שלושה מהבכירים ביותר מקרב גורמי האכיפה מוסרים עדות חריפה ומפלילה נגד אישיות בכירה כמו פרקליט מדינה.

כפי שחשפנו ב-News1, פתיחת התיק מחדש על-ידי הנציב רוזן נעשית בעקבות מידע מוכמן שהועבר באחרונה אל הנציב, לפיו חקירה שהתנהלה במח"ש בתלונתה של הקצינה צ' נגד ניצב רוני ריטמן, בחשד להטרדה מינית - במסגרתה זומן יוחנן דנינו למסור עדות - שובשה בסיועו הפעיל של שי ניצן, שהיה ועודו חברו האישי והקרוב של דנינו. מידע זה הוסתר מהנציב, כשערך ב-2019 בדיקה בתלונה שהגיש עו"ד יעקב בורובסקי. גם הבדיקה שובשה, וזאת בעקבות מידע מטעה ואף כוזב שהוצג בפניו מצד כמה גורמים - ובהם מצד פרקליט המדינה שי ניצן וראש המחלקה לחקירות שוטרים, עו"ד קרן בר מנחם.

הדלפות ושיבושים


בדיקת הנציב מתמקדת עתה במידע קריטי שהובא לידיעתו, המעלה חשד מבוסס לשיבוש מהלכי חקירה זדוני מצד שי ניצן וגורמים נוספים, כאמור. הנה כמה מעיקריו:

1) פרשת הקלטת - שי ניצן הורה לראש צוות החקירה, רב-פקד דובי שרצר, להדליף לדנינו, עוד לפני עדותו במח"ש, כי קיימת בידי מח"ש קלטת המתעדת שיחה שקיימה צ' עם דנינו. צ' קיימה קשרים אישיים עם דנינו. למטרותיה היא בחרה להקליט את שיחתה עמו. בעיצומה של פגישה ביניהם - ולאחר שמסר לה דבר החלטתו למנות את ריטמן לראש להב 433 - צ' כעסה והטיחה בו כי ריטמן הטריד אותה מינית. צ' דרשה מדנינו שלא לקדמו. לימים, דנינו הכחיש זאת בשיחות שהתקיימו. על-כן הוא נדרש לחקירה במח"ש במסגרת החקירה נגד ריטמן. החוקרים דרשו לדעת: מדוע לא דיווח למח"ש על טענותיה של צ', כפי שנהג לעשות בעניינם של ניצבים אחרים, כשעלו נגדם טענות/חשדות לעבירות מין. והנה, בעיצומה של החקירה, ולאחר שלא היה מנוס מזימונו של דנינו בשאלה מה נמסר לו, מבעוד מועד, הורה ניצן לשרצר: להדליף לדנינו דבר קיומה של הקלטת, כדי שלא ייתפס בשקר ולא יופלל. כמו-כן הורה ניצן לחקור את דנינו כעד בלבד, ולא כחשוד, וזאת למרות שחוקרי מח"ש דרשו לחוקרו באזהרה בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט ובגין עבירה של הפרת אמונים;

2) הדלפה על חקירה סמויה - ב-2015 התקיים דיון בלשכתו של שי ניצן בדבר חקירה סמויה שקיימה מח"ש נגד כמה גורמים. בפגישה השתתפו ראש מח"ש אורי כרמל, וסגנו משה סעדה. שמו של דנינו עלה במחקרי תקשורת. לכן נדרשה חקירתו, כחשוד. אלא שניצן שוב התגייס למען דנינו. באותו מעמד ובנוכחות סעדה וכרמל הוא התקשר לדנינו, בטלפון, והדליף לו ששמו עלה בחקירה הסמויה שמתקיימת. כרמל וסעדה נדהמו ממעשיו אך נמנעו מפיצוץ הפרשה. עכשיו הם מסרו עדות בדיוק בנושא זה ואף הציגו תרשומות שערכו זמן קצר לאחר מכן;

3) הסתרת מידע וחומרי חקירה מהנציב - הנציב ערך בדיקה בפרשה לאור תלונות בורובסקי, כאמור, ודרש ממח"ש את כל חומרי החקירה. למרות זאת, מידע רב הוסתר ממנו, כולל תרשומות, קלטות וכו'. ממידע שהובא ל-News1 עולה, כי ראש מח"ש שהחליפה את אורי כרמל, עו"ד קרן בן-מנחם, קיבלה מידע רב בנושא השיבושים, אך היא נמנעה ממסירתו לרוזן - למרות שידעה היטב כי הוא עורך בדיקה בפרשה.

מנדלבליט נמנע מחקירה

יודגש: היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קיבל מידע רב בנושא, כולל בדבר שיבוש מהלכי החקירה והמשפט מצד ניצן ודנינו. למרות זאת, מנדלבליט - שהיה ועודו סחיט מצד שי ניצן בפרשת הקלטות (מפרשת הרפז) - נמנע ממתן הוראה למשטרה: לחקור את ניצן ודנינו בחשד שביצעו עבירות פליליות. בשלב זה קיים ספק: האם יוכל רוזן, שסמכויותיו כנציב מוגבלות, לבצע בדיקה מקיפה כפי הנדרש, למרות שזו אמורה להתבצע בכלים אחרים על-ידי גורמי חקירה - כולל חקירת ניצן ודנינו באזהרה, ולא במסגרת בדיקה, שסוכלה עוד קודם לכן על-ידי ניצן ודנינו, ובשתיקתו של מנדלבליט.

לחצים על דוד רוזן


פרשה זו, שפרק נוסף ממנה חשפנו לראשונה ביום 28.07.20, הולכת ומסתעפת. המידע החמור נגד שי ניצן מתועד בחלקו בקלטות וכן בתרשומות שנערכו מצד כרמל, סעדה ודובי שרצר. דא-עקא, קיים ספק גדול: האם יוכל הנציב רוזן לעמוד בלחצים המופעלים כלפיו, כולל מצד היועץ המשפטי לממשלה, שנמנע, עוד בסיבוב הקודם, ממתן הנחיה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד שי ניצן ונגד דנינו בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט.

  • אנחנו ב-News1 נמשיך לעקוב ולדווח על פרשה נפיצה זו.

תאריך:  07/08/2020   |   עודכן:  07/08/2020
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אורי כרמל, משה סעדה ודובי שרצר מסרו עדות המפלילה את ניצן ודנינו
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
7/08/20 11:45
 
נתניהו מגה חשוד..
8/08/20 09:02
2
אבי כהן
7/08/20 11:56
 
כנופיית הפרקליטות
8/08/20 07:57
3
הדסיי
7/08/20 12:38
4
פרקליטות מושחתת
7/08/20 12:43
5
ב.ל
7/08/20 13:02
6
חש
7/08/20 13:09
7
קורןנאוה טבריה
7/08/20 13:17
 
החושף
8/08/20 10:45
8
נחמיה תנא
7/08/20 13:24
9
עוד סתם אחד
7/08/20 15:25
10
א. וינשטיין
7/08/20 15:51
11
מטריקס
7/08/20 16:06
12
אקטואלי
7/08/20 18:11
13
אקטואלי
7/08/20 21:59
14
קיבוצניק
8/08/20 08:16
15
בנגל
8/08/20 09:21
16
סבר פלוצ
8/08/20 16:07
17
אקטואלי
8/08/20 16:31
18
אלי ליולקו
9/08/20 03:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, לטישה ג'יימס, מבקשת מבית המשפט העליון במנהטן לפרק את אגודת הרובאים הלאומית (NRA). זוהי אחת השדולות הפוליטיות החזקות ביותר בארה"ב והאחראית המרכזית לכשלון כל הנסיונות להגביל את השימוש בנשק בארה"ב, למרות אין-ספור מקרי הרצח והטבח בנשק חם. ג'יימס טוענת (יום ה', 6.8.20), כי האגודה מנוהלת בצורה מושחתת וחותרת תחת מעמדה כמלכ"ר.
06/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) המייצגת את המדינה בכתב האישום נגד איש העסקים יאיר ביטון (בפרשת אברג'יל), המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הכחישה שניסתה לגייס עדי הזמה בניסיון להפריך את עדותו של רונאל פישר, וזאת למרות שאכן נעשה מאמץ לגייס קציני משטרה בכירים למטרה זו. כך עולה ממידע שהגיע לידי News1.
05/08/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
בית המשפט העליון זיכה (יום ד', 29.7.20) את משה טטרו, לשעבר חבר ועד בנק דיסקונט, מאשמת מרמה והפרת אמונים בתאגיד. הזיכוי ניתן בידי השופטים דוד מינץ וניל הנדל, מול דעתו החולקת של השופט ג'ורג' קרא.
29/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש ממשלת מלזיה לשעבר, נג'יב רזאק, נדון (יום ג', 28.7.20) ל-12 שנות מאסר ולקנס של 49 מיליון דולר, בשל חלקו בפרשת השחיתות בקרן העושר הממשלתית 1MBD ראשי תיבות של (Malaysia Development Berhad). ריצוי העונש נדחה עד להכרעה בערעורו של רזאק, אשר הורשע בשבעה אישומים של שחיתות. במקביל תלויים ועומדים נגדו אישומים נוספים, ואם יורשע בהם - עלול רזאק בן ה-67 להישלח ל-20 שנות מאסר נוספות.
29/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, מאיר תורג'מן, ואיש העסקים משה הבא, לשעבר יו"ר בזק בינלאומי, זומנו לשימוע בחשד לעבירות שוחד. כך הודיעה (יום ג', 21.7.20) פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). זימונים לשימוע נשלחו גם לדוד בוזגלו, דוד קליינר, לורנט לוי ויצחק תורג'מן, בנו של מאיר תורג'מן.
21/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
למנוע מראש חסינות לחיים כץ  /  איתמר לוין
שימוע למפקח מזון על שוחד  /  איתמר לוין
קצין שב"ס מואשם בקבלת שוחד  /  איתמר לוין
מסיכה רפואית תמורת 40 דולר  /  איתמר לוין
אשכנזי הטעה משקיעים בחברת שמן  /  אלי ציפורי
נשתה לחיים  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il