מסמך זה נכתב לקראת דיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, והוא עוסק ביישום הוראות החוק בנוגע לשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל (חוק חינוך מיוחד, התשמ"ח–1988, הפרק העוסק בשילוב – אשר נהוג לכנותו "חוק השילוב").
החוק קובע כי ילד עם צרכים מיוחדים אשר ועדת שילוב מוסדית החליטה על זכאותו לשילוב, זכאי לתוספת של הוראה ולימוד וכן לשירותים מיוחדים. על-פי החוק, שר החינוך, בהסכמת שר האוצר, יקבע לכל שנת לימודים את מספר הזכאים לשילוב.