|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
גליק. התובעת ניסתה להדיחו לעדות שקר ביטון. הגיש שתי תלונות בגין הטרדת עד

חשיפת News 1 / תלונה ליועמ"ש ולנציב

התובעת עפרה קרמני ניסתה להדיח את <br>חיים גליק לעדות שקר בתיק יאיר ביטון

התובעת עו"ד קרמני יחד עם יד ימינה עו"ד יונתן טל קיימו פגישת "רענון" עם חיים גליק (שכיהן כסגן נציב שב"ס והיה דירקטור חיצוני בחברת ב.יאיר) ולחצו עליו לשנות את גרסתו כך שתפליל את איש העסקים יאיר ביטון במשפטו המתנהל בתל אביב היועמ"ש שמעניק גיבוי אוטומטי לפרקליטות נדרש לפתוח בחקירה פלילית בחשד להטרדת עד בניסיון לשיבוש הליכי המשפט הנציב דוד רוזן נדרש לערוך בדיקה ולהמליץ על פתיחת חקירה פלילית
10/08/2020  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
השופטת חיימוביץ'. חקרה את העד

השופט סובל. המשפט בת"א יקרין לאולמו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מנדלבליט. נדרש לחקור [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]

רוזן. נדרש לבדוק [צילום: ועידת המשפט השישית]

שתי תלונות הוגשו באחרונה נגד בכירים בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). האחת הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט; והשנייה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ.) דוד רוזן. בשתי התלונות טוען איש העסקים יאיר ביטון, המואשם בפרשת אברג'יל בעבירות פליליות (ת"פ 13268-09-15), כי התובעים בתיק זה, עורכי הדין עפרה קרמני ויונתן טל, ניסו להדיח עד בכיר לעדות שקר ולשבש הליכי חקירה ומשפט.

העד שבו מדובר - שגם אישר ל-News1 בקולו דבר נסיונם של קרמני וטל להדיחו לעדות שקר - הוא חיים גליק, מנכ"ל חברת נת"ע, שכיהן בעבר בתפקיד סגן נציב שירות בתי הסוהר. אין ולא יכול להיות ספק: מדובר בעד מהימן, עתיר זכויות, שאפילו הפרקליטות ניסתה לחלץ ממנו כמה מילים בגנותו של ביטון ולהשתמש בהן להפללתו.

חיים גליק אמר ל-News1, כי הנסיונות לגייסו למסור עדות שאינה תואמת את האמת, החלו כבר כשנחקר במשטרה. גליק נחקר ביום 16.07.14 על-ידי רפ"ק שי בראל. לטענתו, הוא זומן לחקירה כעד בלבד, אך התעמרו בו והתייחסו אליו כאיל הוא חשוד - על-אף שלא הועלו טענות נגדו. לדבריו, אפילו לשירותים אפשרו לו לצאת רק עם ליווי. גליק מסר ל-News1, כי בעדותו מסר את האמת כפי שזו ידועה לו, אולם שוב ושוב, במהלך החקירה, הוא נוכח שהחוקר רשם מפיו, כביכול, גרסה שונה מזו שהוא מסר בעדותו, כזו שתפליל את ביטון. לטענתו, הפרקליטות המשיכה בקו זה ב"שיחת רענון", אליה זומן בנסיון להטות את עדותו.

ביטון מואשם בעבירות חמורות; הראיות קלושות ביותר

כתב האישום נגד ביטון מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופטת טלי חיימוביץ'. ביטון מואשם, יחד עם שורה של נאשמים, בעבירות מרמה, הלבנת הון ועוד. על-פי כתב האישום, פעל ביטון, שהוא בעל השליטה בחברת ב. יאיר חברה קבלנית לעבודות בניין (1988) בע"מ (שהינה חברה ציבורית מכוח רישומה למסחר בבורסה), וסייע לעבריין יצחק אברג'יל להלבין כספים באמצעות החברה. כתב האישום ייחס לביטון מעורבות ורצון ואינטרס כספי בלתי חוקי בהעברת כספים לידי אברג'יל באמצעות קבלנים שהועסקו על-ידי החברה ובדיווחים כוזבים לחברה.

ביטון הוצג על-ידי התביעה כמי שפעל מתוך מוטיבציה אישית ועסקית לסייע לאברג'יל בהלבנת הון, וכאילו לשם-כך הטעה את חברי הדירקטורים בחברה. הפרקליטות לא הצליחה להביא, ולו עד אחד מקרב הדירקטורים, שיתמוך בטיעון זה.

ככל שהתקדם משפטו של ביטון, התקשתה הפרקליטות להוכיח את טיעוניה. או-אז, וכפי שחשפנו ב-News1, החלה הפרקליטות בניסיונות חוזרים ונשנים לגייס עדים כדי שישקרו ויפלילו את ביטון ואת בא-כוחו דאז, רונאל פישר, שהעיד במשפטו של ביטון בתל אביב. "לא נבוא לשקר במשפט", אמרו לפחות שני קציני משטרה בכירים על ניסיונה של התובעת, עו"ד עפרה קרמני, לגייסם למסור עדות שאינה תואמת את העובדות.

מניפולציות מצד הפרקליטות בין בתי המשפט

ייאמר כאן: הפרקליטות בכללותה פועלת נגד ביטון בשני מוקדים: כתב אישום בתל אביב בפרשת אברג'יל, המתברר בפני השופטת חיימוביץ'; וכתב אישום בירושלים בפרשת רונאל פישר, יאיר ביטון ואחרים, המתנהל בפני השופט משה סובל. סוד גלוי הוא: קריסת התיק בתל אביב בעניינו של ביטון עשויה/עלולה להוביל לזיכוי ביטון גם בבית המשפט המחוזי בירושלים, ולזיכוי פישר באותו אישום הנוגע לביטון. שני המשפטים שלובים זה בזה (בזאת נעסוק ונרחיב בקרוב, בחשיפה נוספת), ומכאן המוטיבציה החריגה מצד התביעה בתל אביב לעשות מניפולציות, לשבש את הליכי המשפט ולהפליל את ביטון - גם במחיר גיוס עדי שקר.

התובעת עו"ד קרמני ויד ימינה, עו"ד יונתן טל, התקשו, כאמור, להוכיח את האישומים נגד ביטון. עיון בפרוטוקולים מלמד, כי ביטון הוא קורבן בפרשת אברג'יל. הוא היה טעון הגנה, ולא כתב אישום. דא-עקא, קרמני וטל מתעקשים גם עתה להציגו כעבריין. לשם-כך ניסו לגייס גם דירקטורים מתוך החברה הציבורית, כדי שיעידו נגדו ויצביעו על מעשים בלתי חוקיים שדרש מהם לעשות, כביכול. אחד מהם הוא חיים גליק, ששימש בתקופה הרלוונטית לכתב האישום כדירקטור בחברה, וקודם לכן כאמור בתפקיד סגן נציב שירות בתי הסוהר.

בעיצומו של המשפט התברר, כי עורכי הדין קרמני וטל ניסו להדיח את גליק, שהיה כלול ברשימת עדי התביעה, לעדות שקר. גליק, ששימש בחברה כדירקטור חיצוני (ולא היה מחויב אישית לביטון) הוזמן לשיחת רענון בה ניסו להדיחו לשנות את עדותו במשטרה. לאחר שהדבר לא עלה בידיהם, החליטו שלא לזמנו לעדות מטעם התביעה. קרמני וטל לא ערכו מזכר אודות עצם קיום הרענון ולא הודיעו דבר להגנה. בניגוד לכללים, כמובן, ולהנחיות פרקליט המדינה, המחייבות עריכת תרשומות כדין. העניין כולו נודע להגנה רק לאחר שהתביעה הודיעה כי היא מוותרת על זימונו לעדות ובפגישה שקיימו עם גליק באי-כוחו של ביטון, עוה"ד איתן פלג ואסף גולן, כדי להכינו לעדות מטעם ההגנה.

יודגש: גירסתו של גליק, כפי שתועדה בחקירת המשטרה, לפיה לא ידוע לו על מעשים אסורים שביצע ביטון, וגם לא על דיווחים כוזבים מצידו של ביטון, הייתה עקב אכילס מבחינת התביעה. על-כן פעלו קרמני וטל להביא לשינוי גירסתו, "לחדד", "לרענן" את זכרונו. לאחר שלא עלה בידם, וגליק סירב למסור עדות בלתי נכונה, ויתרה התביעה על עדותו - דבר שהקפיץ את באי-כוחו של ביטון לפעולה.

הפרקליטות חזרה בה מזימון גליק כעד תביעה

גליק זומן בסופו של דבר לעדות על-ידי ההגנה, לא לפני מאבק משפטי שהתנהל בפני השופטת חיימוביץ'. התובעת קרמני נדרשה למסור לידי ההגנה תרשומת משיחת "הרענון" שקיימו היא ועו"ד טל עם העד חיים גליק. כמו-כן נדרשה למסור לבית המשפט: מדוע חזרה בה מזימונו של גליק כעד תביעה. מהר מאוד התברר, כי אין תרשומת וגם לא שום פיסת נייר. ולא בכדי.

מדבריו של העד בבית המשפט עולה, כי באותה שיחת רענון ניסו קרמני וטל להשפיע עליו לשנות את עדותו. אך הוא לא סיפק את הסחורה. עיון בפרוטוקול מיום 29.12.19 מלמד, כי "שיחת הרענון" הייתה במטרה להדיחו לעדות שקר. אנו מציגים להלן כמה קטעים מעדותו של חיים גליק, במיוחד מתשובותיו לשאלות השופטת טל חיימוביץ'. מהם עולה:

  • התובעת קרמני לא ביקשה מגליק מפורשות למסור דבר שקר, אלא היא פעלה בצורה מתוחכמת יותר, וביקשה "שאני ארענן את זכרוני...";

  • לשאלת השופטת האם התובעת הנחתה אותו "לא להגיד לבית המשפט שהדיווח לא תקין. אבל להסביר, אולי לא נזכרת במשהו", השיב גליק שהתובעת הנחתה אותו: "לא להגיד לבית המשפט שהדיווח לא תקין. אבל להסביר, אולי לא נזכרת במשהו, אולי תיזכר בדברים נוספים שייתנו לך יכולת להסביר את זה אחרת, שכן היה, היה בינינו ויכוח מאוד קשה. אני רוצה שגברתי תבין, אני הגעתי לשם כאדם שאומר אמת וצריך להעיד על האמת שלו. יצאתי משם בחוסר הסכמה מוחלט...".

  • להערת השופטת חיימוביץ': "כן, זה אמרת כבר. זה מה שאמרת, אז אני רציתי לדעת שבמסגרת חוסר ההסכמה, אני פשוט רציתי לדעת עובדות", השיב גליק: "כן, כי אני הרגשתי לא טוב שם. הרגשתי מוביל, שמובילים אותי למשהו שלא אני אמרתי אותו".

  • בהמשך הסביר העד: "הגעתי לשם ועברתי תהליך מאוד מוזר, שבתהליך הזה הבנתי שאני לא מספק את הסחורה. הבנתי שאני צריך לספק סחורה אחרת. עכשיו, אל תתפסו אותי בשורה כזאת או בשורה אחרת, אני אומר באופן חד-משמעי, ששיחה בינינו הייתה לא נעימה, שבה חזרתי כמעט על אותה תחושה שהיה לי במהלך החקירה. חבר'ה, לא תוציאו ממני משהו שאיננו אמת או לא תוציאו ממני שום דבר ממה שאני העדתי עליו. כי מה שהעדתי עליו, זו האמת שאני ראיתי אותה".

הפרקליטות מגיבה ומשמיצה

הפרקליטות הוזמנה ליתן תגובה. ומסרה כדלהלן (ציטוט):

"מדובר בטענות כוזבות ואנו דוחים אותן מכל וכל. חיים גליק העיד כעד הגנה במשפטו של יאיר ביטון, המואשם בקשירת קשר למרמה עם יצחק אברג'יל. במסגרת עדותו בבית המשפט, תאר את פגישת הריענון שנערכה לו בפרקליטות ומסר עדות מבולבלת ומלאת סתירות. בית המשפט העיר לעד לא אחת כי הוא אינו משיב בצורה ברורה לשאלות שנשאל. במסגרת עדות זו, אף ניסה להטיל דופי בעבודת מבקר המדינה וטען כי הדוח החמור שנכתב בעניינו הוא תולדה של 'תפירת תיק'. חומר הראיות מגלה כי ישנו קשר אישי בין חיים גליק לבין יאיר ביטון, אשר חורג לתפקידו כדח"צ בחברת ב. יאיר".

דרושה חקירה משטרתית


הדברים דלעיל, כמו גם ניסונה של הפרקליטות בתגובתה ל-News1 להכפיש את גליק, לאחר שלא סיפק את הסחורה שלה ייחלה, מעידים עוד יותר על מהלכיה הפליליים לכאורה של הפרקליטות שאינה יודעת עכבות: הטרדת עד ושיבוש הליכי חקירה ומשפט במטרה להרשיע את ביטון, בכל מחיר, בכתב האישום שהוגש נגדו; ולאחר מכן להכפיש את העד שבו ניסתה להשתמש, בחוסר הצלחה, ולהשחיר את שמו. אין ולא יכול להיות ספק: התובעים בתיק, עורכי הדין קרמני וטל, לחצו על גליק לשנות את גרסתו, לרעת ביטון. נושא זה טעון חקירה פלילית, שכן ניסיונות השיבוש, במקרה זה, עולים אפילו על אלה שהתגלו בפרשת הפגישה הלילית - בגינה הורשע בזמנו עו"ד רם כספי בהטרדת עד. חומרת מעשיה של עו"ד קרמני נובעת במיוחד נוכח תפקידה: כתובעת מטעם המדינה, וכמי שמחויבת לשרת את האינטרס הציבור ולסייע לבית המשפט להגיע לעשות צדק.

השאלה הגדולה היא: האם היועמ"ש מנדלבליט יבצע את חובתו ויורה על חקירת משטרה נגד עורכי הדין עפרה קרמני ויונתן טל. התשובה הפשוטה: לא ולא. מנדלבליט ימשיך להעניק גיבוי מושחת ומופקר גם לתובעים אלה, באמתלא שיש להגן על המערכת.

הסיכוי היחיד לפריצה ולעשיית צדק נובע מהבדיקה שנדרש לבצע הנציב דוד רוזן, שסמכויותיו מוגבלות. בכוחו של רוזן לדרוש מהיועמ"ש להורות על חקירה משטרתית. אנחנו נעקוב כדי לבחון: האם יבצעו שני אישים אלה את חובתם.

חלק 1 - תמליל עדותו של חיים גליק במשפטו של יאיר ביטון בתל אביב
חלק 2 - תמליל עדותו של חיים גליק במשפטו של יאיר ביטון בתל אביב
תאריך:  10/08/2020   |   עודכן:  10/08/2020
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   הלבנת הון   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   חיים גליק / Haim Glik   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מבקר המדינה / The State Comptrollr   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רם כספי /  Caspy Ram"   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התובעת עפרה קרמני ניסתה להדיח את חיים גליק לעדות שקר בתיק יאיר ביטון
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נדב
10/08/20 12:46
2
פלג א
10/08/20 14:59
3
ADV.
10/08/20 15:46
4
מטריקס
10/08/20 16:08
5
נחמיה תנא
11/08/20 18:27
6
אקטואלי
11/08/20 23:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
היה מקום לחקור את ניצב ירון בארי בחשד לעבירות שוחד והפרת אמונים. כך אומר (יום ה', 6.8.20) דובי שרצר, שהיה ראש צוות החקירה בפרשת רונאל פישר. בארי היה ראש אגף התנועה וראש אגף משאבי אנוש, וכיום הוא מנכ"ל הגוף המאחד את קרן לב"י והאגודה למען החייל.
06/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה הציגה די ראיות לכאורה לאשמתו של הקבלן יאיר ביטון בפרשת רונאל פישר. כך טוענת התובעת (יום ד', 5.8.20) התובעת בתיק, עו"ד שירה קניטל, בתשובה לבקשתו של ביטון לזכותו עוד לפני פרשת ההגנה ("אין להשיב לאשמה").
05/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) המייצגת את המדינה בכתב האישום נגד איש העסקים יאיר ביטון (בפרשת אברג'יל), המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הכחישה שניסתה לגייס עדי הזמה בניסיון להפריך את עדותו של רונאל פישר, וזאת למרות שאכן נעשה מאמץ לגייס קציני משטרה בכירים למטרה זו. כך עולה ממידע שהגיע לידי News1.
05/08/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
מהימנותו של ערן מלכה כעד מדינה בפרשת רונאל פישר, עלולה להיפגע לנוכח העובדה שטענות משמעותיות שלו נסתרו בידי ראש צוות החקירה בפרשה, דובי שרצר. כך רומז (יום ב', 3.8.20) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל.
03/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
הקבלן יאיר ביטון מבקש (28.7.20) לזכותו בפרשת רונאל פישר, עוד לפני שמיעת פרשת ההגנה. ביטון מעלה את טענת "אין להשיב לאשמה" ("no case to answer"), בנימוק שהתביעה לא הוכיחה אפילו לכאורה את העבירות המיוחסות לו - שיבוש מהלכי משפט וקבלת נכסים שהושגו בפשע.
30/07/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת רונאל פישר  /  מי ומי  
אין תיעוד לחקירות ע"י בפרשת פישר  /  איתמר לוין
פישר התפרץ על בכיר מח"ש  /  איתמר לוין
איננו מסתירים הסכם עם מלכה  /  איתמר לוין
שקרנים חינם  /  איתמר לוין
משפט פישר: הגרסה הכבושה של התביעה  /  איתמר לוין
האם חסן חסין  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il