|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הצו שעשוי להציל חיים

בקרוב: מוקד חרום לתקלות גז

ועדת הכלכלה אישרה: ספקי הגז יפעילו מוקד חירום ויגיעו ללא דיחוי לקריאות על דליפות גז המוקד יפעל 24/7, ייתן מענה אנושי תוך שתי דקות לקריאות בנושא אירועי גז וחברות הגז יחויבו להגיע לכל אירוע ללא דיחוי חברות הגז ביקשו הקלות, אך מרגי לא התפשר ורק הסכים לתת להן 8 חודשי היערכות
11/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
נזק מפיצוץ בלון גז [צילום ארכיון: פלאש 90]

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 10.8.20) את צו הגז, העוסק בטיפול של ספקיות הגז הביתי באירועי גפ"מ, בהן דליפות גז ביתי, שהגיש משרד האנרגיה. הצו נועד להסדיר את אמות המידה שחייבו את הספקיות בטיפול באירועי גפ"מ, בהם בין היתר החובה להפעיל מוקד טלפוני 24 שעות ביממה, שייתן מענה אנושי בתוך שתי דקות לקריאה באשר לאירוע גז.

עוד נקבע בצו כי חברות הגז יעסיקו טכנאים שיהיו ערוכים להגיע ללא דיחוי לכל מכלית גז שבשימוש החברה, או למתקן שהחברה מספקת לו גז - שהתקבלה קריאה לגביו. היו"ר יעקב מרגי אמר בפתח הישיבה כי הוועדה כבר קיימה דיון כללי בצו, לפני כחודש, והבהיר כי אין לו כוונה להתפשר בכל הנוגע לשמירה על חיי אדם.

מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה, חן בר יוסף, הזכיר כי הצו נדרש כדי לתת מענה מידי, מהיר וסביר לאירועי דליפות גז. באשר לטענת נציגי חברות הגז, כי הצו מטיל עליהן אחריות פלילית, השיב בר יוסף כי המשרד מקדם את חוק הגז, שיעביר חלק מהפרות הצו לטיפול בכלים מנהליים. היו"ר מרגי ציין כי הוועדה תחל לדון בהצעת החוק כבר בשבוע הבא.

באשר למוקד החירום ביקש משרד האנרגיה לקבוע כי המוקד יפעל 24 שעות 7 ימים בשבוע בכל ימות השנה, ויספק מענה בתוך דקה. עוד חויבו חברות הגז לפרסם את מספר הטלפון של המוקד במקום בולט בחשבון הגז ועל המיכל, בסמוך לברז הגז הראשי ובאתר האינטרנט של החברה במקום בולט. מרגי אמר כי לאחר בדיקה שערך בדיון הקודם, עלה כי החברות עונות בתוך כדקה וחצי, וביקש לקבוע את זמן המענה על שתי דקות והוועדה קיבלה את הצעתו.

מנכ"ל אמישראגז, עידן בן ארי, אמר כי אין תקדים בעולם לקביעת תבחין למענה של כל השיחות בתוך שתי דקות, וביקש לאפשר לחברות הגז לענות ל-90% מהשיחות בתוך שתי דקות. סמנכ"ל התפעול של פז גז, הצטרף לדברים ואמר כי ההוראה לא לוקחת בחשבון עומסים חריגים. מנכ"ל מרכז הגז, אבי פרל, שב וחזר על הטענה כי במקרים כאלה צריך לפנות לשירותי הכבאות. היועץ המשפטי של חברת סופר גז, יותם אדמי, אמר כי הצו נחקק ללא בדיקה ואין שום גוף בעולם שיכול להתחייב על מענה של 100% מהפניות בתוך שתי דקות.

מנגד, שרון דובקין הזכירה כיצד נפגעה בהתפוצצות גז לאחר ששכבה 9 שעות וחצי בדירה מוצפת דליפת גז, שאיש לא הגיע לטפל בה. היו"ר מרגי דחה את הטענות, ואמר כי הוא גאה להוביל את הגזירה הזו, כלשונו. עוד אושר כי על חברות הגז יהיה להגיע ללא דיחוי לדיווח על אירוע גז, ולבצע טיפול ראשוני במקום. עוד אושר, בהתאם לדרישתו, כי לאחר שיסתיים הטיפול באירוע יחדשו החברות את זרימת הגז בהקדם האפשרי, על-מנת שלא להשאיר את הצרכנים ללא גז למשך זמן רב מדי. כמו-כן חויבו החברות להעביר דיווח על האירועים למשרד האנרגיה, ולשמור תיעוד של הקריאות לתקופה של 7 שנים.

בר יוסף ביקש כי הצו יכנס לתוקף 6 חודשים לאחר פרסומו, בעוד שנציגי חברות הגז ביקשו זמן היערכות של שנה לפחות וטענו כי עליהן לבצע פעולות רבות לקראת כניסת הצו לתוקף. היו"ר מרגי ביקש לקבוע כי הצו יכנס לתוקף 8 חודשים לאחר פרסומו, והוועדה אישרה את הצעתו.

תאריך:  11/08/2020   |   עודכן:  11/08/2020
עידן יוסף
+"משרד החוץ מונע עליית יותר מ-40 אלף איש"
14:08 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ביוזמת יו"ר ועדת העלייה והקליטה - משרד הקליטה יפעיל אולפן ללימוד עברית עוד בחו"ל, דרך יישומון "זום"  ▪  במשרדי "נפש בנפש" נרשם גידול של 152% בנרשמים לעלייה מארה"ב וקנדה  ▪  במשרדי הסוכנות נרשם לפני כחודשיים גידול של 592% של כלל העולים
(עולים מצפון אמריקה. רישום גבוה [צילום: פלאש 90])
+הצעת חוק: בג"ץ יחויב לדון בעתירות הריסת בתי מחבלים בהרכב מורחב
13:20 11/08/20  |  מירב ארד
בהנחיית השר אריה דרעי, הגישו כעת חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי ביחד עם ח״כ צבי האוזר, יו״ר ועדת חוץ וביטחון, הצעת חוק המחייבת את בג"ץ, לדון בעתירות על הריסת בתי מחבלים בהרכב מורחב של תשעה שופטים. זאת, בעקבות פסיקת בג״ץ אתמול שמנעה הריסת בית המחבל שרצח את סמ״ר עמית בן יגאל ז״ל.
+אושרה ההצעה לזרוז חקיקת דחיית העברת התקציב
11:44 11/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ההצעה תובא לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית ביום רביעי  ▪  ח"כ האוזר: "האופוזיציה רוצה להעניש את הקואליציה אבל לא צריך על הדרך להעניש את הציבור"
(ח"כ האוזר. "יש רוב מוחלט בכנסת ובציבור נגד יציאה לבחירות" [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+פתיחת התעופה: למשרד הבריאות עדיין אין בשורה
01:32 11/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המתווה אמור להיות מוגש לקבינט הקורונה ביום רביעי הקרוב, אך יכלול התייחסות לאזרחים ישראלים בלבד  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: שבוע אחרי, עדיין אין מתווה, אין נתונים על מכרז הבדיקות, אין רשימת מדינות
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+הבנקים מבקשים להגביל את "חוק השיקים"
23:37 10/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
איגוד הבנקים טוען שיש חסרונות בהחזרת המחאות אוטומטית ושדווקא כשיש שיקול דעת לבנקאי האם לסרב או לקבל את ההמחאה יהיה יתרון ללקוח  ▪  ועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית: בנקים יחויבו להודיע לבעלי חשבון טרם סירוב שיק מחשבונם
([צילום: פלאש 90])
+שר האוצר הציע לכחול לבן פשרה בעניין התקציב
21:45 10/08/20  |  עידן יוסף
שר האוצר ישראל כ"ץ הציע הערב לכחול לבן פשרה חדשה למשבר התקציב - תקציב חד-שנתי יאושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת. במקביל, החוק של האוזר לדחיית אישורו יאושר בשלוש קריאות. ההחלטה אם לקדם תקציב חד שנתי או דו שנתי תתקבל בהמשך, בהתאם לסיכום (וואלה).
+בקריאה ראשונה: 1.75 מיליארד ש"ח למימון היערכות מערכת החינוך
21:23 10/08/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה שתי הצעות חוק שנועדו להגדיל את ההוצאה הממשלתית פעם נוספת בכ-1.75 מיליארד שקל לטובת מימון היערכות מערכת החינוך לפעילות בשנת הלימודים התשפ"א בהתאם להגבלות החלות לשם התמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.

הצעת החוק הראשונה היא הצעת חוק־יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10 והוראת שעה לשנת 2020) (תיקון מס' 4) שאושרה לאחר הצבעה שמית ברוב של 68 תומכים וללא מתנגדים. הצעת החוק השנייה היא הצעת חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית (תיקון מס' 20) (הגדלת סכום ההוצאה הממשלתית בשנות התקציב 2020 ו-2021 לשם התמודדות עם משבר הקורונה), התש"ף-2020, שאושרה ברוב של 58 תומכים ללא מתנגדים.
+דיונים בעניינים של עצורים ואסירים יוכלו להתקיים ללא נוכחותם
21:21 10/08/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים בתקופת התפשטות נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020. הצעת החוק קובעת כהוראת שעה לשנה, הסדר המסמיך את שר המשפטים יחד עם השר לביטחון פנים להכריז על "הגבלה מלאה" של דיונים - כך שהעצורים והאסירים בבית מעצר מסוים, או בכל בתי המעצר, לא יצאו כלל לדיונים בבתי המשפט, לתקופה שתיקבע בהכרזה, והדיונים יתקיימו בווידאו קונפרנס (VC) דוגמת "זום". כמו-כן יוסמכו להכריז על "הגבלה חלקית" שבה נשיאי בית המשפט יחד עם שב"ס יקבעו אילו עצורים יובאו לדיונים בבית המשפט בהתאם לכללי משרד הבריאות ובמגמה להביא את מירב העצורים שניתן. בקריאה שלישית תמכו 41 והתנגדו 26.
+סופית: קיום דיונים בהיוועדות חזותית בענייני תכנון ובנייה
21:19 10/08/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הארכת תקופות וקיום דיונים בהיוועדות חזותית בענייני תכנון ובנייה (נגיף הקורונה החדש - הוראת שעה), התש"ף-2020. לשר הפנים תינתן סמכות להכריז בצו על תקופת חרום לעניין חוק התכנון והבנייה, באישור ועדת הפנים ולתקופה שלא תעלה על שלושה חודשים בכל פעם או על תקופת מצב הכרזת החרום עליו הכריזה הממשלה. בתקופת החרום יחולו הוראות מיוחדות אשר יאפשרו את קיומם של ישיבות ודיונים במוסדות התכנון, באמצעות היוועדות חזותית. עם זאת, לעניין ישיבות שעניינן שמיעת התנגדויות ועררים, אשר בהן הנזק הפוטנציאלי מקיום הישיבה בדרך של היוועדות חזותית הוא גדול יותר, יקבל יושב ראש מוסד התכנון את ההחלטה על קיום הישיבה בדרך של היוועדות חזותית רק לאחר ששקל שיקולים המפורטים בהצעת החוק. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 36 מול 7 מתנגדים.
+הצבעה בעד הדחת נתניהו תוביל לבחירות
21:10 10/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מחלוקת בכחול לבן בשאלה האם לתמוך בהצעת החוק של יש עתיד  ▪  גבי אשכנזי: הכל תלוי בכיבוד ההסכמים  ▪  ימינה תצביע נגד חוק ההדחה  ▪  רבים מחברי הליכוד מתנגדים ליציאה לבחירות: "רק נתניהו ירוויח מכך"
זוהר. הכל תלוי בתקציב [צילום: מן הטלוויזיה]
אשכנזי. לא מאיים בבחירות [צילום: דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: מוקד חרום לתקלות גז
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
11/08/20 15:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ברקע הצעת החוק שתחייב את הבנק ליידע בעל חשבון בטרם המחאה שנמסרה לפירעון מתוך חשבונו נדונה לסירוב ושעליו לדאוג להפקיד כספים בחשבון עד שעתיים וחצי לפני תום יום העסקים (עד השעה 16:00), בנקים מבקשים מוועדת החוקה, חוק ומשפט להקדים את המועד שעד אליו יהיה ניתן להפקיד כספים לחשבון שיאפשרו את פירעון השיק. באופן רגיל, במרבית הבנקים יהיה פקיד שבשעה 16:00 יוכל לשקול אם לסרב את השיק או לא. כמו-כן, הוצע כי למפקח על הבנקים תהיה אפשרות להאריך את משך הזמן שעד אליו ניתן יהיה להפקיד כספים בחשבון כדי למנוע את סירוב השיק.
10/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מאיים (יום ב', 10.8.20) כי "אם כחול לבן יתמכו בהצעת החוק של יש עתיד - יש לנו בחירות". זוהר מתכוון להצעת החוק שתוגש ביום רביעי ונועדה למנוע ממועמד שהוגש נגדו כתב אישום להתמנות לתפקיד ראש הממשלה. בראיון לכאן חדשות, אמר זוהר: "תקציב דו-שנתי הוא לא אחראי, ונועד למטרה אחת - שבני גנץ יבטיח את כהונתו כראש ממשלה".
10/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון שמעה (יום ב', 10.8.20) סקירה מפי שר הביטחון ח"כ בנימין גנץ. מאז שנת 2018 לא התארח בוועדה שר הביטחון.
10/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביוזמת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, התכנסה (יום ב', 10.8.20) הוועדה לדיון שעסק ביבוא תבואה למדינת ישראל. מרגי פתח את הדיון ואמר כי בתחילה סבר שלא מדובר בבעיה דחופה, אולם התברר כי הנושא בוער ומשפיע על התעשיה הישראלית ולכן מצא לנכון לטפל בו בהקדם.
10/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ב', 10.8.20) בנושא 'השלכות משבר הקורונה על מדיניות האשראי של הבנקים'. הדיון עסק בהקטנת מסגרות כרטיסי האשראי ללקוחות שני הבנקים הגדולים, במסגרת רפורמת שטרום. במהלך הדיון עלה כי חלק מהצמצום כבר בוצע ע"י הבנקים, וכי חלקו הנוסף יסתיים עד לתחילת 2021. הצעד נעשה על-מנת להגדיל את התחרות, כאשר את האשראי יוכלו להעמיד חברות כרטיסי אשראי.
10/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il