|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

"לבחון החזרת אגרה בכביש 6"

ועדת הכלכלה קוראת למשרדי התחבורה והאוצר לבחון אפשרות לחייב את זכיין כביש 6 להחזיר את האגרה לנוסעים במקטעים פקוקים היו"ר מרגי יזם דיון ברקע הפקקים בכביש חוצה ישראל נציגי האוצר טענו שלשינוי ההסכם מול הזכיין יש עלות תקציבית גבוהה - ובתגובה לכך דרש היו"ר להעביר לוועדה את אומדן העלות
26/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: ענת חרמון/פלאש 90]

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 25.8.20), ביוזמת היו"ר ח"כ יעקב מרגי, לדיון מיוחד שעסק בפקקים בכביש שש, לנוכח מצב התנועה בכביש לאחרונה ועל-רקע העובדה כי הנהגים שעומדים בפקקים בכביש נאלצים לשלם מחיר מלא עבור השימוש בכביש. היו"ר מרגי פתח את הדיון ואמר כי לאחרונה בכביש יש עומסים שלא היינו מורגלים אליהם קודם לכן, וצריך למצוא את הדרך לטפל בכך ולהקל על המשתמשים בכביש.

"צריך שתהייה תמורה לאגרה" אמר היו"ר מרגי. במהלך הדיון טענו נציגי משרד האוצר כי כל שינוי של כללי המשחק מול הזכיין תהיה לו עלות תקציבית. בסיכום הדיון, ביקש ח"כ מרגי לבחון אפשרות לשנות את ההסכם כך שהזכיין יחויב להחזיר לנוסעים אגרה במקרים של נסיעה במקטע פקוק, ודרש ממשרד האוצר להעביר לוועדה אומדן של העלות שתוטל על תקציב המדינה כתוצאה מכך.

ח"כ אימאן חטיב יאסין אמרה כי הפקקים בכביש הפכו לשגרה, וסיפרה כי נסעה מהצפון לירושלים והיו ימים שבילתה 8 שעות ביום על הכביש. לדבריה, הנהגים והנוסעים משלמים על שירות שהם לא מקבלים. ח"כ אחמד טיבי הוסיף כי בעבר הגיש הצעת חוק לאי תשלום במקטע שיש בו עומס תנועה, אך קידומו נעצר. גם הוא ציין כי לא יכול להיות שהציבור ישלם אגרה ללא תמורה, וקרא לחברי הכנסת להצטרף להצעתו. ח"כ אוסאמה סעדי קרא גם הוא להצטרף להצעת החוק.

ח"כ מיכאל מלכיאלי ביקש להתייחס לריבית הפיגורים שמותר לדרך ארץ לגבות, שעומדת על 25% וגבוהה לדבריו יותר מריבית בשוק האפור. "אין חברה יותר חוצפנית מאשר דרך ארץ. החשב הכללי באוצר חתם על חוזה עם החברה, על חשבון החלשים ביותר. בעוד ארבע שנים מסתיים החוזה ואסור לאפשר לחדש חוזה אכזרי כזה", אמר.

ח"כ יבגני סובה אמר כי חסר כביש אורך נוסף בישראל ובשל כך הבעיה. עוד הוא ציין כי עומסים רבים נגרמים בגלל סקרנים, ואמר כי בגרמניה אסור לעצור לצלם תאונות דרכים. לדבריו, "זו תפקידה של המשטרה לטפל בסקרנים".

סמנכ"ל חברת חוצה ישראל, החברה הממשלתית המפקחת על הזכיין, שמעון אברהם, אמר כי בהוראת משרד התחבורה יש כוונה לסלול נתיב רביעי ממחלף קסם עד מחלף עירון ונתיב שלישי מעירון למחלף עין תות, שאמור לפתור את בעיית העומס. מנהל אגף תקציבי פיתוח במשרד התחבורה, אבי דרוט, אמר כי אם רוצים להפחית אגרה צריך למצוא לכך מקורות אחרים. היו"ר מרגי אמר בתגובה כי הדרישה היא לקבל תמורה בעד האגרה, ולא להפחיתה.

רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, אריאל הבר, אמר כי לשינוי ההסכם יש עלות תקציבית מאוד גבוהה, וצריך למצוא לכך מקור. רכזת תחבורה ופרויקטים באגף החשב הכללי באוצר, עינת גמזו, התייחסה לריבית ואמרה כי היא נקבעה לאחר דיון ארוך בכנסת. היא הוסיפה כי לשינוי כללי המשחק יש עלות. ח"כ מלכיאלי טען בתגובה כי זה לא נכון וכי הדבר לא נקבע בכלל בחוזה. היו"ר מרגי אמר כי הוועדה לא תיתן לכך יד בחוזים עתידיים ולא תאפשר ריביות לא סבירות.

קצין אגף המבצעים באגף התנועה במשטרה, נצ"מ יוסי שרביט, התייחס לאכיפה ואמר כי ב-2019 ניתנו 22,612 דוחות בכביש, והשנה נרשמו עד כה למעלה מ-11 אלף דוחות. נצ"מ נועם בגינסקי הוסיף כי העומס בכבישים בקיץ האחרון נובע מכך שהישראלים מטיילים בארץ ולא בחו"ל. הוא התייחס לשימוש בפרגוד למניעת האטה בשל סקרנים לאחר תאונה, ואמר כי בעבר הדבר נוסה אך נהגים יצאו מהאוטו לבדוק מה קורה מאחורי הפרגוד.

מנכ"ל חברת דרך ארץ היוויז, אבי דור, אמר כי הרושם הוא שלחברה לא אכפת מהמשתמשים, אבל זה ממש לא נכון. לדבריו, כל שלוש שנים האגרה מופחתת בהתאם לתנועה ורמת השירות בכביש טובה מכבישים אחרים בארץ.

היו"ר מרגי סיכם את הדיון ואמר כי "ועדת הכלכלה קוראת למשרדי התחבורה והאוצר לבחון אפשרות להטיל על הזכיין חובה להחזיר לנוסעים אגרה במקרים בהם מקטע הנסיעה היה פקוק. הוועדה דורשת ממשרד האוצר להעביר אליה אומדן של העלות שתוטל על תקציב המדינה כתוצאה מכך". כמו-כן אמר היו"ר, כי הוועדה קוראת למשרדי התחבורה והאוצר לפעול לתיקון ההסכם עם הזכיין, במסגרת מימון הרחבת הכביש, לרבות בעניין הריביות ושיפוי הנוסעים במקרה שזמן הנסיעה היה חריג.

עוד הוסיף מרגי, כי "הוועדה קוראת לחברת דרך ארץ לפעול לפינוי מידי של רכבים שמפריעים לתנועה, וכן קוראת למשרדי האוצר והתחבורה להגיש לה דוחות על הכנסות המדינה מהרווחים העודפים של הזכיין ולקחת בחשבון, בהסכמים עתידיים, סעיף שיתמרץ את המפעיל להתמודד עם פקקים ועומסים".

תאריך:  26/08/2020   |   עודכן:  26/08/2020
עידן יוסף
+נתונים לחסדי שמיים: אף מבנה בצפון לא מוגן
13:22 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פיקוד העורף: "בקצת כסף שיש לנו אנחנו ממגנים חמישה יישובים מתחילה ועד סוף, ולא את היישוב שלומי שיחסל לנו את כל הכסף וגם זה לא יספיק לו"  ▪  ראש מועצת שלומי: "אם תפרוץ מלחמה נהיה נתונים רק לחסדי שמים; ל-5,000 איש בעיר מהאוכלוסייה במצוקה אין כל מיגון; אחרי החגים נצא למחאות"
(מנהל אגף ביקורת, איל זוננפלד ועפר שלח)
רמ''ח מיגון בפיקוד העורף [צילום: דוברות הכנסת]
+ההצבעה על התיקון לחוק השבות תידחה למועד אחר
12:51 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמוטריץ': "אתם רוצים מפעל לייבוא מנדטים, לא אכפת לכם מהזהות היהודית של המדינה"  ▪  יו"ר הקואליציה זוהר: "אנחנו לא מתכוונים ליפול לכל הפופוליזם הזה וכל המשחקים האלו"  ▪  לפיד לסמוטריץ': "אתה גם גזען, אתה גם בור ועם הארץ ואתה לא מבין שום דבר בהוויה היהודית"  ▪  ליברמן החרה-החזיק: " מה אתה קשור ליהדות? המסר היחיד שלך זה שנאה ופילוג העם היהודי"
[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+גופשטיין: אי אפשר לקרוא למפלגה הזו לא יהדות ולא תורה
12:10 26/08/20  |  עידן יוסף
יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, בתגובה להחלטת יהדות התורה להיעדר מההצבעה על תיקון חוק השבות: "יצא המרצע מן השק. אם הח"כים מיהדות התורה אכן ייעדרו מההצבעה על תיקון חוק השבות, אי אפשר לקרוא למפלגה הזו לא יהדות ולא תורה. מסתבר שעבור גפני וליצמן הכיסא בקואליציה יותר חשוב מהזהות היהודית של המדינה. בושה וחרפה שאלו הנציגים של הציבור החרדי בכנסת".
+למרות ההבטחות: סחבת באישור תקנות הפיקוח על מעונות היום
09:46 26/08/20  |  מירב ארד
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ ג'בארין, נעל (יום ד') את ישיבת הוועדה לאחר שלמרות הבטחת השר שמולי שלשום, לא הובא לוועדה נוסח תקנות הפיקוח על מעונות היום לפעוטות. יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יוסף ג'בארין: "הוועדה רואה בחומרה את הסחבת באישור התקנות של חוק הפיקוח. זה ביזוי של החוק שקבע מפורשות שאת התקנות צריך היה לאשר כבר לפני שנה, אבל יותר חמור מכך זה זלזול במאות אלפי ילדים והורים - שבוע לפתיחת שנת הלימודים."
+שכר ההייטקיסט החרדי נמוך מהממוצע בענף
00:42 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שכר מועסקים החרדיים עומד על 10,830 שקל בממוצע, לעומת 22,479 שקל ללא-חרדים  ▪  שר המדע והטכנולוגיה: "הכנסת החרדים להייטק זו לא משימה חרדית - היא משימה לאומית"
([צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
+חידוש הרישיון לא יוחרג מההקלות על הגבלות הנהיגה לחייבים בהוצל"פ
22:10 25/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יוזמי הצעות החוק הפרטיות התנגדו להחרגת חידוש הרישיון מהקפאת ההגבלות בתקופת הקורונה  ▪  מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה אפי רוזן אמר כי אם תוסר ההגבלה על חידוש הרישיונות: "13,000 יוכלו לחדש את הרישיון עכשיו ל-10 שנים"  ▪  מנהל רשות האכיפה והגבייה תומר מוסקוביץ' אמר כי הצעת החוק תגרום נזק לחייבים בשל הריבית שתצטבר וכי "מבחינת הזוכים זו בוננזה"  ▪  ח"כ יעקב אשר: הדיון יימשך בניסיון להגיע להסכמות
([צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
+אבוטבול: להכניס את קבר דן לרשימת האתרים הקדושים
21:45 25/08/20  |  עידן יוסף
ח״כ משה אבוטבול (שס) קורא להכניס את קבר דן בן יעקב אבינו לרשימת המקומות הקדושים. לקראת ההילולא שתחול בשבת קרא הח״כ במליאה להכריז על הציון כמקום קדוש ולפעול להכשיר ולשפץ את האתר ליד בית שמש. זאת בהמשך למכתבו לשר לשירותי דת ואחרים לפעול בעניין.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת החוקה חוק ומשפט מיזגה (יום ג', 25.8.20) את הצעת חוק ההוצאה לפועל (הקפאת הגבלת רישיונות נהיגה) (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020, שיזמה הממשלה לקריאות שנייה ושלישית עם שורת הצעות חוק פרטיות שיזמו הח"כים: שלמה קרעי, יעקב אשר, יעקב טסלר, ג'אבר עסאקלה, איימן עודה, עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף, יוסף ג'בארין, שרן השכל, חמד עמאר, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, אלכס קושניר, אוסאמה סעדי, אחמד טיבי וסונדוס סאלח.
25/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מאשים את הקואליציה בחבלה בכלכלה הישראלית.
25/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הצעת חוק חדשה של ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) מבקשת לאסור חיפוש במחשבים ובטלפונים ניידים על-ידי שוטרים ללא צו של בית המשפט.
25/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ממשלת הג'ובים נכשלת בצורה מוחלטת במאבק בקורונה ובטיפול בכלכלה, וזו כבר אינה "רק" רשלנות"; זוהי פשיעה חברי הכנסת, משני צידי הבית, אשמים משום שאינם מגלים אחריות וממלכתיות על כולם מנצח בנימין נתניהו, שמבחינת ניהול ענייני המדינה - הוא אכן crime minister
25/08/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר לדחיית המועד האחרון לאישור תקציב המדינה ב-120 ימים. זאת, לאחר שהליכוד ומפלגת כחול לבן מחריפות את המשבר ואת ההתבטאויות הקשות ההדדיות ולא יותר משלוש שעות לפני המועד הקבוע בחוק לפיזור הכנסת באופן אוטומטי.
24/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il