|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

נתונים לחסדי שמיים: אף מבנה בצפון לא מוגן

פיקוד העורף: "בקצת כסף שיש לנו אנחנו ממגנים חמישה יישובים מתחילה ועד סוף, ולא את היישוב שלומי שיחסל לנו את כל הכסף וגם זה לא יספיק לו" ראש מועצת שלומי: "אם תפרוץ מלחמה נהיה נתונים רק לחסדי שמים; ל-5,000 איש בעיר מהאוכלוסייה במצוקה אין כל מיגון; אחרי החגים נצא למחאות"
26/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
רמ''ח מיגון בפיקוד העורף [צילום: דוברות הכנסת]
מנהל אגף ביקורת, איל זוננפלד ועפר שלח

ל-2.6 מיליון ישראלים אין מקלט תקני קרוב לבית
איתמר לוין
התוכנית הרב-שנתית למיגון העורף ולהכנה לרעידות אדמה משנת 2018 לא גובשה ולא תוקצבה * ליקויים בהגנה על חלק מעשרות המתקנים החיוניים
לרשימה המלאה

בבוקר שאחרי המתיחות בצפון, בו נקראו אזרחים ביישובי הגבול להיכנס לאזורים מוגנים, התכנסה (יום ד', 26.8.20) הוועדה לענייני ביקורת המדינה לדיון בדוח המבקר שפורסם בנושא בראשית חודש זה -דוח 70ג על ההיערכות להגנת העורף מפני איום טילים ורקטות.
בדוח זה נכתב כי "ליקויים מהותיים במיוחד נמצאו ביישובי גבול הצפון", וכי "50,000 תושבים בישראל המתגוררים עד 9 ק”מ מגבול הצפון - ללא מיגון תקני בסמוך למקום מגוריהם".

בפתח הדיון הציג איל זוננפלד מנהל אגף משרד מבקר המדינה את הדברים שעלו בבדיקת במבקר שהביאה לדוח: "בשנים האחרונות נורו מאות טילים ורקטות מדי יום לעבר ישראל. לפי איום הייחוס כמות זו תגדל, ועשרות אלפי טילים ורקטות ישוגרו לישראל בימי הלחימה. משרד מבקר המדינה בחן את תיקון עיקר הליקויים שעלו בביקורת הקודמת ומצא כי חל שיפור ביכולת הגילוי וההתרעה ובמוכנות משרדי הממשלה לפינוי אוכלוסייה, אולם התוכניות לפינוי אוכלוסייה טרם הושלמו וחלקן אינן בנות ביצוע. עוד עלה כי טרם הוסדרו סמכויות הגופים המטפלים בעורף, נותרו פערי מיגון משמעותיים, וטרם יושמה החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לגבש תוכנית רב-שנתית לטיפול בעורף".

מהליקויים שנמנו בדוח:
  • לכ-2.6 מיליון (28%) תושבים בישראל אין מיגון תקני בסמוך למקום מגוריהם.
  • ביולי 2018 קבע הקבינט המדיני-ביטחוני כי תגובש תוכנית רב-שנתית לשנים 2030-2019 למיגון העורף ולשיפור המוכנות לרעידות אדמה. תוכנית זו טרם גובשה ולא הוקצה לה מקור תקציבי.
  • ביוני 2014 קיבלה הממשלה החלטה להסדיר את הסמכויות בין משרד הביטחון למשרד לביטחון הפנים בכל הנוגע לטיפול בעורף. הסדרה זו טרם הושלמה.
  • מקלטים ציבוריים הנמצאים ביישובים הסמוכים לקו הגבול, לא מתקיים בהם התנאים הפיזיים הנדרשים לשהייה ממושכת.
  • על-פי קביעת רשות החירום הלאומית, תוכנית “מלונית” לפינוי אוכלוסייה מקווי עימות מבוססת על עקרונות יסוד שגויים ויהיה קושי ביישומה.
  • תוכניות הפינוי של הערים קריית שמונה ושדרות טרם הושלמו.



יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "נבנתה תוכנית חומש שהתכלית שלה הייתה להשקיע 500 מיליון ש"ח בשנה ברשויות אבל זה לא יצא לפועל. סגרנו כ-100 מיליון ש"ח עם האוצר - כמה מזה באמת מומש? עשרות אחדות של מיליונים, אם לא אפס. צרך לדחוף את כל המערכות ולצאת לדרך בתוכנית רב-שנתית לנושא של מיגון הצפון. ממשלת ישראל נכשלה כישלון חרוץ כי מצב בו יש החלטה ולא מממשים אותה הוא הגרוע ביותר. שמו את הצפון בצד".

סגן ראש המועצה המקומית מטה אשר, יורם ישראלי: "החלה פעולה מסודרת של מיפוי לקראת ביצוע וכל הנושא הזה הופסק בשל הקורונה. אנחנו בפערי מיגון של עשרות אחוזים בהרבה מיישובי סמוכי גבול. אלו יהיו חייבים להיות מפונים כשאין מיגון - בגלל היכולת לשהות ממושכת תחת הפגזה או חשש מחדירה קרקעית. אבל אם היינו נדרשים לפנות אתמול מבוגרים מהיישובים, עוד אין תוכנית איך לעשות את זה".

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן: "אם תפרוץ מלחמה, תושבי שלומי יהיו נתונים לחסדי שמים בלבד. אין לנו כל מיגון. תוכנית פינוי לשלומי איננה קיימת ואין להסתמך עליה. יש רק ניירות. מיגון הצפון הוא בעל חשיבות גבוהה ביותר - אנחנו מוותרים על פינוי ובתי מלון. הבית זה החוסן והקיום שלנו. כולנו שווים בהגדרה אחת עם כל היישובים הסמוכים ואני מצפה מאלוף פקע"ר להתייחס למכתבים שלנו והבקשות. ההתעלמות מהדרישות פוגעת בנו.

"5,000 איש בעיר שהם מהאוכלוסייה הקשה, לא ידעו מה לעשות בזמן מלחמה. אנחנו אחרי פתיחת שנת הלימודים והחגים, נצא למאבק על זה - נסגור כבישים ונפיץ את זה על סדר היום. קורא לראש הממשלה - תמגנו בהקדם את הצפון. גם רק ככה תניעו את גלגלי הכלכלה".

רמ"ח מיגון בפיקוד העורף, אל"ם דוד אבעדא, הסכים בדיון שהמיגון הנוכחי אינו נותן מענה לתושבי הצפון: "אכן יש פערי מיגון בישראל ויש מאות רבות ואלפים של מוסדות לא ממוגנים ומדובר במיליארדי שקלים. בשנת 2018 מפקד פקע"ר הציג תוכנית רב שנתית לטיפול בעורף עם מיקוד לצפון בהיקף של 5 מיליארד ש"ח והתכוונו לטפל במיגון ציבורי ופרטי הכולל התרעה . התוכנית עדיין לא התקדמה משמעותית. יש 54 מיליון ש"ח שניתן למרכיב ביטחון בכל הנושא של תחום חדירה פיזית בגדרות עמדות תצפית וכו'. בעניין המיגון הפרטי, עדיין לא טופל במובן של הסדרה והשתתפות. נקווה שהנושא יוסדר בין הביטחון והאוצר. משרד הביטחון ערוך לצאת לביצוע בכל רגע. כבר היום מרכיבים במגן צפון הועברו לחיזוק היישובים בקו הגבול וזה קורה. אין לי תשובה חכמה בעניין החלוקה. לא רוצה לעשות משפט שלמה פה. אבל בקצת כסף שיש לנו אנחנו ממגנים חמישה יישובים מתחילה ועד סוף ולא את היישוב שלומי שיחסל לנו את כל הכסף וגם זה לא יספיק לו".

סגן ראש רח"ל, איתן יצחק, דיווח לוועדה כי "תוכנית לפינוי יישובים בצפון הייתה צריכה להגיע להחלטת ממשלה עד חודש פברואר. כרגע זה התעכב בגלל הקורונה. הפתרון הוא מלון אורחים וזה מתואם עם פיקוד העורף".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "אירועי הלילה בגבול לבנון ממחישים את סכנת ההתלקחות בגבול המסוכן ביותר של ישראל. למעלה מ-100 אלף ראשי נפץ מכוונים לצפון ישראל, ההרתעה ההדדית בינינו לבין החיזבאללה עלולה לקרוס בכל רגע נתון, והמענה ההגנתי שמספקת ממשלת ישראל למיליוני אנשים הוא אפסי. בדיון שקיימה היום ועדת ביקורת המדינה בראשותי עלו העובדות המדהימות הבאות: תוכנית 'מגן לצפון' היומרנית, 5 מיליארד שקלים למיגון הצפון עליהם הכריזה הממשלה לפני יותר משנתיים, עוד לא הביאה למיגון מבנה אחד. ויכוחים בין האוצר למשרד הביטחון, ריבים על סמכויות בין גופים ביטחוניים ואוזלת יד מוחלטת של הממשלה הביאו לכך, שלעשרות אחוזים מתושבי הצפון אין שום הגנה בפני איום ממשי. כדבריו הנוקבים של ראש מועצת שלומי בדיון, על הישוב שלו - המצוי על הגבול ממש - יגנו בעת מלחמה כנראה רק רחמי שמיים.

"אסור להניח לנושא הקריטי הזה. יש למסד מידית את הגנת העורף הן במינוי שר עם סמכויות של ממש בתוך משרד הביטחון, והן בחקיקת חוק עורף בכנסת שיחייב את הממשלה לעשות מעשה. יש ליישב את כל המחלוקות הביורוקרטיות, לשחרר את התקציבים, וליצור תרחיש איום מצרפי שהוא בסיס לביצוע, דבר שגם הוא לא נעשה מאז 2016.

"כמו בעניין רעידות האדמה שבו דנה הוועדה בראשית השבוע, גם כאן מצטייר לנגד עיני מחדל לאומי, שנתניהו מטפל בו בהצהרות ריקות ובפתרונות על הנייר. בשעתו היה זה בג"ץ שהכריח את הממשלה למגן כראוי את יישובי הדרום. אפעל ככל יכולתי כדי שהפעם, מי שצריך באמת לעשות יקדים פסיקה בלתי נמנעת של השופטים".
ההיערכות להגנת העורף מפני איום טילים ורקטות (מיגון פיזי, התרעה ופינוי אוכלוסייה) - ביקורת מעקב / דוח
בחודשים פברואר עד יוני 2019 ערך משרד מבקר המדינה ביקורת מעקב אחר תיקון עיקר הליקויים שעלו בביקורת הקודמת. הביקורת נעשתה בצה“ל: בפיקוד העורף, באגף המבצעים שבמטה הכללי, בפיקוד הדרום, בפיקוד הצפון ובחיל האוויר והחלל, וכן במשרד הביטחון לרבות ברשות החירום הלאומית. בדיקות השלמה נעשו עד אוקטובר 2019 במטה לביטחון לאומי; במשרד הפנים; במשרד הבריאות; במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים; במשרד לביטחון הפנים; וברשויות מקומיות ברחבי הארץ. ועדת המשנה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת החליטה שלא להניח על שולחן הכנסת ולא לפרסם חלק מן הנתונים שהובאו בדוח זה, לשם שמירה על ביטחון המדינה, בהתאם לסעיף 17 לחוק מבקר המדינה, התשי“ח-1958[ נוסח משולב[. חסיון נתונים אלה אינו מונע את הבנת מהות הביקורת. (54 עמ')

תאריך:  26/08/2020   |   עודכן:  26/08/2020
עידן יוסף
+הרשות למלחמה הסמים תהפוך לרשות לביטחון קהילתי
22:25 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הכנסת מבקשת לקדם ולקבוע את הרשות כגורם מתכלל וכמרכז ידע מקצועי מגובה במחקרים  ▪  חגי רזניק: בתחילת שנת 2021 תחל לפעול תוכנית עיר ללא התמכרויות
(הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול)
+אושרה הגדלת ההוצאה ב-1.75 מיליארד שקל
19:35 26/08/20  |     |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת תיקון חוק יסוד: משק המדינה באופן שיאפשר הוצאה נוספת של המדינה בסך 1.75 מיליארד שקל לצורך מימון היערות מערכת החינוך לשנת הלימודים התשפ"א  ▪  הוגדלה מגבלת ההוצאה גם לשנים 2021 ו-2022 לטובת מימון הטבת פחת מואץ בתעשיה, בגובה של כ-2 מיליארד שקל
([צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
+יוקפאו חלק מהגבלות הנהיגה לחייבים בהוצל"פ
16:18 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אישור הצאת החוק התאפשר לאחר שיוזמי הצעות החוק הפרטיות הסירו את התנגדותם להחרגת חידוש הרישיון מההקלות  ▪  שר המשפטים יוכל באישור ועדת החוקה להאריך את תוקף הצעת החוק עד ה-30.6.21 ובלבד שמצב חרום הקורונה יהיה בתוקף בעת ההארכה
(ההצבעה בוועדת החוקה [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
+הוארכה תקופת העבירות המנהליות בעניין הפרת בידוד ואי עטיית מסיכה
16:06 26/08/20  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם (מס' 34), התש"ף-2020, המתייחסת לעבירות מנהליות בתקופת הקורונה, אשר תוקפן אמור היה לפוג בסוף החודש. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 30 חברי כנסת מול 14 שהתנגדו.

הצעת החוק קובעת עבירות מנהליות לחייבים בשהייה בבידוד, בגין הפרת חובת בידוד, דיווח על בידוד למשרד הבריאות ואיסור נסיעה בתחבורה ציבורית. וכן עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה לכלל הציבור.

על-פי הצעת החוק, עבירה על הפרת חובת בידוד, או הפרת איסור נסיעה בתחבורה ציבורית לחייב בבידוד, דינה קנס בסך 5,000 שקל. עבירה בגין אי-דיווח על בידוד למשרד הבריאות, דינה קנס בסך 3,000 שקל. עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה (לכלל הציבור), דינה קנס בסך 500 שקל.

הצעת החוק מסמיכה את הגורמים המוסמכים לפקח ולאכוף את העבירות. ההצעה מסמיכה את המשטרה, מפקחים מוסמכים מטעם משרדי הממשלה. ולגבי עטיית מסיכה, גם פקחים עירוניים.

כמו"כ, ההצעה מסדירה את אופן ההסתייעות של חוקרים אפידמיולוגיים בגורמים מסייעים. המסייעים יעברו הכשרה מתאימה על-מנת להתגבר על החוסר בכוח אדם מיומן בביצוע החקירות. הוועדה הקפידה לשמור על האבחנה בין החוקר המוסמך, למסיע.

בשל פקיעת תוקף החוק ביום 31 באוגוסט 2020, הוחלט לפצל את הצעת החוק, ולאשר חלק מההצעה שהדיון בו בוועדה הסתיים בקריאה שנייה ושלישית. ועדת העבודה והרווחה תמשיך לדון בחלק הנותר של הצעת החוק.
+הליכוד לכחול לבן: די לתקוף אותנו
16:04 26/08/20  |  עידן יוסף
הליכוד מסר כי "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענם. המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה נתניהו והליכוד לא עוזרות לכך. אנו קוראים להם להפסיק לקיים 'ממשלה בתוך הממשלה' ולהתאחד בעבודה משותפת למען אזרחי ישראל.

הבוקר דווח בכאן חדשות כי יו"ר כחול לבן השר בני גנץ הנחה את חברי מפלגתו שלא לתקוף את נתניהו והליכוד, כדי שלא לתת בידיו תירוץ.
+דיון ועדת הכספים ננעל לאחר חילוקי דעות
15:19 26/08/20  |  עידן יוסף
ועדת הכספים חזרה והתכנסה לצורך חקיקת החוקים המעגנים תוספת תקצוב של 1.75 מיליארד שקל לפתיחת שנה"ל, במסגרת ההתאמות הנדרשות נוכח משבר הקורונה.

נוכח אי-הסכמה בין חברי הכנסת עודד פורר ואלכס קושניר לנציגי הממשלה לעניין תקצוב אותו דרשו חברי הכנסת, עבור חדרים אקוטיים לנפגעות תקיפה מינית ב-5 חדרי בתי חולים, ובקשת 'נושא חדש' מצד ח"כ פורר על-רקע כך, החליט מ"מ מקום יו"ר הוועדה, יצחק פינדרוס, לפזר את הדיון.
+ההצבעה על התיקון לחוק השבות תידחה למועד אחר
12:51 26/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמוטריץ': "אתם רוצים מפעל לייבוא מנדטים, לא אכפת לכם מהזהות היהודית של המדינה"  ▪  יו"ר הקואליציה זוהר: "אנחנו לא מתכוונים ליפול לכל הפופוליזם הזה וכל המשחקים האלו"  ▪  לפיד לסמוטריץ': "אתה גם גזען, אתה גם בור ועם הארץ ואתה לא מבין שום דבר בהוויה היהודית"  ▪  ליברמן החרה-החזיק: " מה אתה קשור ליהדות? המסר היחיד שלך זה שנאה ופילוג העם היהודי"
[צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
+גופשטיין: אי אפשר לקרוא למפלגה הזו לא יהדות ולא תורה
12:10 26/08/20  |  עידן יוסף
יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, בתגובה להחלטת יהדות התורה להיעדר מההצבעה על תיקון חוק השבות: "יצא המרצע מן השק. אם הח"כים מיהדות התורה אכן ייעדרו מההצבעה על תיקון חוק השבות, אי אפשר לקרוא למפלגה הזו לא יהדות ולא תורה. מסתבר שעבור גפני וליצמן הכיסא בקואליציה יותר חשוב מהזהות היהודית של המדינה. בושה וחרפה שאלו הנציגים של הציבור החרדי בכנסת".
+למרות ההבטחות: סחבת באישור תקנות הפיקוח על מעונות היום
09:46 26/08/20  |  מירב ארד
יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ ג'בארין, נעל (יום ד') את ישיבת הוועדה לאחר שלמרות הבטחת השר שמולי שלשום, לא הובא לוועדה נוסח תקנות הפיקוח על מעונות היום לפעוטות. יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יוסף ג'בארין: "הוועדה רואה בחומרה את הסחבת באישור התקנות של חוק הפיקוח. זה ביזוי של החוק שקבע מפורשות שאת התקנות צריך היה לאשר כבר לפני שנה, אבל יותר חמור מכך זה זלזול במאות אלפי ילדים והורים - שבוע לפתיחת שנת הלימודים."
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים ביבס / Haim Bibs   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוסף חיים שפירא   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכה לינדנשטראוס   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   מתניהו אנגלמן   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתונים לחסדי שמיים: אף מבנה בצפון לא מוגן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
הצעת חוק השבות (תיקון - זכויות בני משפחה) לביטול סעיף הנכד, המאפשר עלייה לארץ של נכדים לא יהודיים, של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תובא להצבעה במועד אחר, לאחר ששר הפנים אריה דרעי הסכים להעלות נושא זה לדיון בוועדת השרים לחקיקה, למרות שהממשלה לא התחייבה מתי.
26/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המדע והטכנולוגיה התכנסה (יום ג', 26.8.20) לדיון מהיר לבקשת חברי הכנסת משה ארבל (שס) ואריאל קלנר (ליכוד), בנושא עידוד הגידול בהעסקת חרדים בענף ההייטק.
26/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 25.8.20), ביוזמת היו"ר ח"כ יעקב מרגי, לדיון מיוחד שעסק בפקקים בכביש שש, לנוכח מצב התנועה בכביש לאחרונה ועל-רקע העובדה כי הנהגים שעומדים בפקקים בכביש נאלצים לשלם מחיר מלא עבור השימוש בכביש. היו"ר מרגי פתח את הדיון ואמר כי לאחרונה בכביש יש עומסים שלא היינו מורגלים אליהם קודם לכן, וצריך למצוא את הדרך לטפל בכך ולהקל על המשתמשים בכביש.
26/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט מיזגה (יום ג', 25.8.20) את הצעת חוק ההוצאה לפועל (הקפאת הגבלת רישיונות נהיגה) (הוראת שעה - נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020, שיזמה הממשלה לקריאות שנייה ושלישית עם שורת הצעות חוק פרטיות שיזמו הח"כים: שלמה קרעי, יעקב אשר, יעקב טסלר, ג'אבר עסאקלה, איימן עודה, עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף, יוסף ג'בארין, שרן השכל, חמד עמאר, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, אלכס קושניר, אוסאמה סעדי, אחמד טיבי וסונדוס סאלח.
25/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מאשים את הקואליציה בחבלה בכלכלה הישראלית.
25/08/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי  
הצעת חוק: חיפוש בסלולרי - רק בצו  /  איציק וולף
פשרת האוזר אושרה, 120 ימים לתקציב  /  איציק וולף
אין מניעה להתחיל אכיפת צריכת זנות  /  עידן יוסף
ממשלה של פושעים, כנסת של משת"פים  /  איתמר לוין
חוסר סדר, תוהו ובוהו, הפקרות  /  איתמר לוין
היגיון? לא בבית ספרנו  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il