|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

גמזו נסוג והקבינט הכריע

מערכת החינוך תיפתח גם בערים האדומות‌

מודל ה"רמזור" אושר פה אחד אולמות התרבות שהיו סגורים עד כה ייפתחו במתווה של עד 60% תפוסה שלא תעלה על אלף איש, אך בבתי הכנסת תיוותר מגבלת ה-20 מתפללים הוארכה ההכרזה על מצב חרום עד 6 בנובמבר
30/08/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: חן ליאופולד/פלאש 90]

קבינט הקורונה אישר פה אחד (יום א', 30.8.20) את "מודל הרמזור" שגיבש ממונה הקורונה הפרופסור רוני גמזו. המתווה, שממפה את הערים האדומות, הכתומות והירוקות ברחבי הארץ בהתאם להיקפי תחלואה, נועד לסייע בבלימת התפשטות הנגיף, תוך הטלת מגבלות על אזורים שבהם נרשמו נתוני הדבקה גבוהים.

כמו-כן, שנת הלימודים תיפתח גם בערים האדומות, וזאת בניגוד לעמדתו המקצועית שהממונה, שנאלץ לסגת מעמדתו. גמזו סבר כי לא מומלץ להשיב את התלמידים לבתי הספר ב-1 בספטמבר בערים שסווגו כאדומות. במשרד הבריאות בחנו כמה אפשרויות להטלת מגבלות בערים האדומות, לרבות אי-פתיחת שנת הלימודים או סגר במתכונת "עוצר" של יציאה עד 500 מטרים מהבית.

הקבינט גם אישר את מתווה שר התרבות והספורט חילי טרופר, במסגרתו יפתחו אולמות התרבות, כפוף למגבלות התו הסגול ובערים ירוקות. על-פי האישור החדש, פתיחת האולמות תיעשה במתווה קפדני, זאת כדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה נוספת: מכל כניסה באולם תותר הכנסתם של עד 100 איש תוך הפרדה על מרחק בטיחותי ועטיית מסיכות, עד 1,000 איש סה״כ באולם; ניתן יהיה למלא עד 60% מתפוסת הקהל באולם.

טרופר בירך על האישור: "מדובר בבשורה חשובה וצעד נוסף ומשמעותי בחזרת עולם התרבות לחיים. אחרי שההמונים נהרו למופעים במרחבים הפתוחים שכבר חזרו, אנו מקווים ומאמינים שהקהל הישראלי ישוב גם למופעים באולמות הסגורים".

מוקדם יותר החליטה הממשלה במשאל טלפוני, כי לנוכח פקיעתה הצפויה של ההכרזה על מצב חרום בשל נגיף הקורונה (ב-6 בספטמבר 2020) ולנוכח העובדה שעדיין ישנו סיכון ממשי להתפשטות רחבה של נגיף הקורונה ולפגיעה משמעותית בבריאות הציבור, המחייב המשך נקיטת פעולות מכוח הסמכויות הקבועות בחוק, הוחלט לבקש מוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת לאשר את הארכת תוקפה של ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה ב-60 יום, החל ביום ה-7 בספטמבר 2020 עד ליום ה-6 בנובמבר 2020.

מתווה הרמזור

לפי המתווה החדש כל רשות מקומית תקבל ציון בין 0 ל-10 לפי המשתנים הבאים: מספר החולים החדשים בשבוע ל-10,000 תושבים, שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות בשבוע, קצב גידול מספר החולים החדשים בכל רשות מקומית בשבוע.

אחת לשבועיים, על סמך ממוצע הנתונים של כל רשות בשבוע הקודם, ייקבע הסיווג של אותה רשות באופן הבא: רשות שממוצע ציוניה יהיה מעל 7.5, תוגדר אזור אדום; רשות שממוצע ציוניה יהיה בין 6 ל-7.5, תוגדר אזור כתום; רשות שממוצע ציוניה יהיה בין 4.5 ל-6, תוגדר אזור צהוב; רשות שממוצע ציוניה יהיה מתחת ל-4.5, תוגדר אזור ירוק.

התקהלות בהתאם למודל הרמזור

  • באזור "אדום":
  • מספר האנשים לא יעלה על 20 אנשים בשטח פתוח ועל 10 אנשים במבנה.
  • באזור "כתום":
  • בשטח פתוח - התקהלות עד 50 איש.
  • בשטח פתוח של מקום ציבורי או עסקי – לא יותר מ-40% מהתפוסה המרבית המותרת לפי רישיון העסק. אם אין תפוסה מירבית – לא יותר מאדם ל-4 מ"ר, והכל עד 50 איש לכל היותר.
  • במבנה - התקהלות עד 25 איש.
  • במבנה של מקום ציבורי או עסקי – לא יותר מ-20% מהתפוסה המרבית המותרת לפי רישיון העסק, ואם אין תפוסה מרבית – לא יותר מאדם ל–4 מ"ר, והכל עד 25 איש לכל היותר.
  • באזור "צהוב":
  • בשטח פתוח - התקהלות עד 100 איש.
  • בשטח פתוח של מקום ציבורי או עסקי – לא יותר מ-60% מהתפוסה המרבית המותרת לפי רישיון העסק, ואם אין תפוסה מרבית – לא יותר מאדם ל-4 מ"ר, והכל עד 100 איש לכל היותר.
  • במבנה - התקהלות עד 50 איש. במבנה של מקום ציבורי או עסקי – לא יותר מ -40% מהתפוסה המרבית המותרת לפי רישיון העסק, ואם אין תפוסה מרבית – לא יותר מאדם ל–4 מ"ר, והכל עד 50 איש לכל היותר.
  • באזור "ירוק":
  • בשטח פתוח: התקהלות עד 250 איש.
  • בשטח פתוח של מקום ציבורי או עסקי – לא יותר מ-80% מהתפוסה המרבית המותרת לפי רישיון העסק, ואם אין תפוסה מרבית – לא יותר מאדם ל-4 מ"ר, והכל עד 250 איש לכל היותר.
  • במבנה - התקהלות עד 100 איש.
  • במבנה של מקום ציבורי או עסקי – לא יותר מ-60% מהתפוסה המרבית המותרת לפי רישיון העסק, ואם אין תפוסה מרבית – לא יותר מאדם ל–4 מ"ר, והכל עד 100 איש לכל היותר.

מספר השוהים בתחומים המפורטים כאן, ייקבעו בהסדרה נפרדת ולא במתווה הרמזור: פעילות מסגרות רווחה; הסדרת פעילות מערכת החינוך; פעילות התחבורה הציבורית והתעופה; פעילות מקומות עבודה, למעט לעניין קבלת קהל; תנאי התפוסה בשמורות טבע, גנים לאומיים, אתרי מורשת והמקומות הקדושים, מוזאונים, קניונים; אירועים מאורגנים, בישיבה וללא מזון; חנויות למכירת מזון, מוצרי היגיינה ובית מרקחת.


צוותי יישום והיגוי

לצורך יישום תוכנית הרמזור הוחלט על הקמת צוות בין משרדי בראשות משרד הבריאות ובהשתתפות משרדי ראש הממשלה, האוצר, הפנים, הביטחון, הכלכלה, המטה לביטחון לאומי, בנק ישראל ונציג מטעם ממונה הקורונה הלאומי.

תפקיד הצוות יהיה לקבוע את אופן יישום המדד בנוגע לאזורים גאוגרפיים בעלי מאפייני גודל יחודיים הדורשים תיקון סטטיסטי. בין היתר, יישובים בתוך מועצות אזוריות. כמו-כן הצוות יהיה רשאי לקבוע את אופן יישום המדד בנסיבות מיוחדות ובתנאים שיקבע.

צוות נוסף שיקום הוא צוות היגוי בראשות מנכ"ל משרד הפנים, ובהשתתפות נציגי משרדי הבריאות, ראש הממשלה, הביטחון, האוצר, הרווחה, המטה לביטחון לאומי, פיקוד העורף, משטרת ישראל, ונציג מטעם ממונה הקורונה הלאומי, ובהתייעצות עם השלטון המקומי. צוות זה יגבש את תוכנית כלי הסיוע לרשויות המקומיות, לביצוע תפקידיהן על-פי דין, בהתאמה לכל סוג של אזור. בין השאר, בהיבטים הבאים: הסברה, אכיפה, סיוע בקטיעת שרשראות הדבקה, כלי סיוע לתושבים.

תקנות מיוחדות:

כחלק מהחלטת הממשלה על תוכנית הרמזור הוחלט להתקין תקנות לקביעת מגבלות ותנאים להתמודדות עם הקורונה.

תקנה אחת מעגנת את מודל הרמזור לצד תיקונים נוספים- לתקנות הגבלת הפעילות.

תקנה שנייה קובעת כי מודל הרמזור והתקנות שלצידו יכנסו לתוקף ביום 6.9.2020, במטרה לאפשר זמן היערכות מתאים לכלל הגורמים הרלוונטיים ובליווי הסברה מתאימה. בהתאם לכך הוחלט על הארכת תוקפן של התקנות הקיימות היום, ללא שינוי, עד ליום 5.9.2020.

אירוע מאורגן לציבור:

בנוסף להחלת מודל הרמזור, התקנות מסדירות קיום אירוע מאורגן הנערך במקום ציבורי או עסקי בשטח פתוח בלבד, וללא מזון באירוע, וכפוף לקיום כל אלה: ישיבה במקומות מסומנים, בהושבה של אנשים שאינם גרים באותו מקום נשמר מרחק של שני מטרים ולכל הפחות כיסא ריק ביניהם, ללא הגשת מזון, המקום מחולק למתחמים של 20 אנשים לכל היותר ובין מתחם למתחם נשמר מרחק של 2 מטרים לפחות, יש סימון פיזי בין המתחמים, מינוי ממונה קורונה למקום וכן סדרנים לשמירת החלוקה למתחמים.

מספר השוהים באירוע יהיה בהתאם למודל הרמזור ולסיווג האזור. עם זאת, במקום המצוי באזור ירוק או צהוב ניתן לאשר קיום אירוע שמספר השוהים בו גבוה מכך, לאחר שהרשות בחנה ומצאה שהתקיימו התנאים שבהוראות המנהל. במקרה זה תוכל הרשות לאשר אירוע בהשתתפות של עד 500 איש. מעבר ל-500 איש יש צורך בנוסף גם באישור מנכ"ל משרד הבריאות ובהתאם לתנאים אותם יציב.

כמו-כן מסדיר התיקון מגבלות התקהלות למבנה סגור שיש בו כמה כניסות נפרדות ומתקיימים אירועים בהושבה בלבד וללא הגשת מזון. התפוסה המירבית המותרת תהיה בהתאם למגבלת ההתקהלות למבנה לפי מודל הרמזור כשהיא מוכפלת במספר הכניסות למקום ולא יותר משיעור התפוסה המותר באותו אזור לעסק שקבועה לו תפוסה מירבית או יחס של אדם ל-4 מ"ר אם לא קבועה לו תפוסה כאמור, ולא יותר מ-1,000 אנשים סך הכל, והכל תוך חלוקה לקבוצות, כאשר בכל קבוצה ישהו אנשים שנכנסו מאותה כניסה בלבד.

התיקון מוסיף כי בקניון, מוזאון, שמורת טבע, גן לאומי, אתר מורשת ומקום מהמקומות הקדושים – מספר השוהים לא יעלה על יחס של אדם לכל 7 מטרים רבועים משטח המקום וכי בחנות למכירת מוצרי מזון או מוצרי היגיינה ובבית מרקחת - מספר השוהים לא יעלה על יחס של אדם לכל 7 מטרים רבועים משטח המקום או על התפוסה המרבית המותרת כמפורט במודל הרמזור לפי המקל מביניהם.

קיום תפילות בחודש אלול ובחגי תשרי

התקנות מסדירות לזמן מוגבל את אופן קיום התפילות המתקיימות בחודש אלול ובחגי תשרי בשל חשיבות התפילות במועדים אלה. בתקופת חגי תשרי ניתן יהיה לקיים תפילה במקום בשטח פתוח, בחלוקה למתחמים נפרדים, כך שבכל מתחם ישהו קבוצות קבועות של 20 אנשים לכל היותר, ובלבד שיתקיימו התנאים לשמירת בריאות הציבור.

התנאים בהם יש לעמוד הם שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין מתחם למתחם; סימון כל מתחם בסימון פיזי כגון חבל או סרט; הושבה בקבוצות קבועות, ובהושבת אנשים שאינם גרים באותו המקום יישמר מרחק של 2 מטרים, ככל הניתן ולכל הפחות, כיסא ריק ביניהם; מינוי ממונה קורונה למקום וכן סדרנים לשמירת החלוקה למתחמים וההושבה בקבוצות.

במקום שמספר השוהים הכולל בו עולה על 250, יש להעביר תשריט מפורט של המקום והחלוקה למתחמים לאישור מראש של הרשות המקומית ולשכת הבריאות המחוזית.

בנוסף, ניתן לקיים תפילה במבנה ששטחו עולה על 40 מ"ר כפוף לתנאים המפורטים בתפוסה מרבית השווה לתפוסה המרבית המותרת למבנה בהתאם למודל הרמזור לפי האזור, כשהיא מוכפלת ב-2 ובמספר הכניסות למקום, ובלבד שהתפוסה המרבית כאמור לא תעלה על יחס של אדם ל-4 מטרים רבועים ועל 1,000 אנשים סך הכול; אולם לעניין מבנה ששטחו עולה על 240 מ"ר המצוי באזור אדום, יתווספו לתפוסה המרבית כאמור 10 אנשים - אם למבנה כניסה אחת, ו-20 אנשים -אם למבנה יותר מכניסה אחת. התנאים לקיום תפילה במבנה כאמור הם: הושבה במתחמים בקבוצות קבועות, ולכל קבוצה יוקצה פתח כניסה; בהושבת אנשים שאינם גרים באותו מקום יישמר ביניהם מרחק של 2 מטרים, ככל הניתן, ולכל הפחות, מרחק של שני כסאות ביניהם; סימון כל מתחם על-ידי מחיצות קשיחות או ניילון כך שלא יתאפשר מעבר בין מתחם למתחם; שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין מתחם למתחם; מינוי ממונה קורונה למקום שיהיה אחראי להסדרת כניסת המתפללים והתנאים הנדרשים; הצבת שלט בכניסה למבנה שבו יצוין גודל המבנה, מספר השוהים המותר ושם ממונה הקורונה; במקום שמספר השוהים הכולל בו עולה על 250, יש להעביר תשריט מפורט של המקום והחלוקה למתחמים לאישור מראש של הרשות המקומית ולשכת הבריאות המחוזית.

הפעלת גן אירועים באזור צהוב או ירוק

מחזיק או מפעיל של גן אירועים באזור צהוב או באזור ירוק יפעילו בהתאם להוראות המנהל ולא יקיים אירועים בהשתתפות של מעל ל-100 אנשים, למעט עובדי גן האירועים ונותני שירותים ויקיים אירועים בשטח פתוח בלבד, בהושבה בלבד וללא ריקודים.

התקנות יובאו לאישור ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת כאמור בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש. ככל שלא תתקבל החלטה של ועדת הכנסת בתוך 24 שעות מהמועד שהוגש לה לעניין אישור התקנות, יפורסמו התקנות ברשומות.

קבינט הקורונה אישר עוד הערב את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות של מוסדות ללימוד חובה), התש"ף-2020. מטרת התקנות שבנדון, לקבוע ולהסדיר את ההגבלות על פעילות מוסדות לימוד אלה: גני ילדים, בתי ספר יסודיים, בתי ספר על-יסודיים, מוסדות חינוך מיוחד, קונסרבטוריונים ומוסדות לתלמידים מחוננים, וזאת מכוח חוק סמכויות מיוחדות, ובכך להחליף את ההוראות שעוסקות במוסדות אלה בצו הגבלת מוסדות חינוך.

תאריך:  30/08/2020   |   עודכן:  30/08/2020
עידן יוסף
+על-אף הקורונה - חברה העותרת להסדר
נושים אינה זכאית לצו הקפאת הליכים
11:23 31/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
קובע שאין הצדקה להעניק סעדים זמניים לחברה המבקשת מבית המשפט לאשר הסדר חוב, בניגוד לחברה המבקשת לפתוח בהליכי חדלות פירעון - שכן החוק אינו מאפשר מסלול שכזה
(פרסקי. לא באופן גורף)
+נדחתה עתירה נגד איכוני השב"כ
11:22 31/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מזוז: העותרים התעלמו מפסיקה מפורשת בעתירתם הקודמת באותו עניין עצמו, מיהרו לעתור בלא למצות הליכים - וזאת גם בניגוד לפסיקה עקבית בנוגע לחובה זו בעתירות נגד חוק
(הסמכה בחקיקה ראשית)
+יו"ר עובדי המעבדות: "לבקשת פרופ' חזי לוי - נשוב למו"מ"
10:08 31/08/20  |  מירב ארד
שביתת עובדי המעבדות: "נעתרנו לבקשתו האישית של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שטילפן משדה התעופה, לפני יציאתו במשלחת לאבו דבי, שלא להחריף היום השביתה" - אומרת אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות. "בהתאם לבקשת פרופ' לוי, נשוב עוד הבוקר לשולחן המו"מ. פרופ' לוי התחייב בשיחה עימי לכך, שמשרד הבריאות יתווך ויסייע באופן פעיל יותר ומשמעותי במו"מ עם הממונה על השכר באוצר, כדי להביא לשינוי בגישת האוצר כלפינו עובדי המעבדות, ועל מנת שהישיבה איתנו תהיה באווירה יותר סבירה וחיובית".
+זום תשיק תכונות לשיפור חוויית הלמידה בכיתה
09:45 31/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בין החידושים: סידור ישיבה בהתאמה אישית, פתרון לתלמידים כבדי שמיעה, קיבוץ משתתפים וצליל משופר לתלמידי מוזיקה
(למידה מרחוק בזום)
+יעלון: "אנשים מתים היום בגלל שיקולי הישרדות של נתניהו"
09:27 31/08/20  |  מירב ארד
חה"כ משה (בוגי) יעלון, כתב בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "כששומעים את פרופ׳ ברבש אומר, שאילו היה הממונה היה מתפטר כבר 3 פעמים: על כניסת 17 אלף תלמידים מחו״ל, על אומן ועל פתיחת שנה״ל בערים האדומות - מבינים, שעדיין אנשים מתים היום, בגלל שיקולים פוליטיים, שיקולי ההשרדות של הנאשם נתניהו. ביבי, די! עתיד המדינה חשוב ממך, תתפטר. אנחנו נתקן."
+ה"ירוקות": גם איחוד האמירויות ברשימה
23:38 30/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תשע מדינות נוספו למתווה השמיים הפתוחים שבמסגרתו ניתן יהיה לחזור מהן ללא חובת בידוד  ▪  ישראלים לא יוכלו לטוס אליהן ללא דרכון זר
(קו הגלישה על פסגת הר ג'בל ג'איס באיחוד האמירויות [צילום: קמרן ג'ברילי/AP])
+גמזו: אמשיך להילחם נגד פתיחת שנה"ל בערים אדומות
23:22 30/08/20  |  עידן יוסף
ממונה הקורנה גמזו אמר בצאתו מישיבת הקבינט: "טרם התקבלה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות. עמדתי החד-משמעית לא השתנתה: פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות. אמשיך להילחם על כך בימים הקרובים".
+דרעי: להתנות סיוע קורונה לעזה בשחרור השבויים
22:56 30/08/20  |  עידן יוסף
שר הפנים אריה דרעי בטוויטר: "‏התפרצות הקורונה בעזה ודרישות ארגון חמאס מישראל מחייבות אותנו לעמוד איתן ולדרוש את שחרור השבויים והנעדרים שלנו בעזה. הומניות תמורת הומניות. די עם ההומניות על חשבון ילדינו".
+שר הפנים יכריע אם לפתוח את מעבר טאבה
21:30 30/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ידון מחר בפתיחת מעבר הגבול ליציאת ישראלים לחצי האי סיני  ▪  מעבר הגבול למצרים נסגר בחודש מרס, וכעת ממליץ משרד הבריאות לפתוח אותו
(מעבר טאבה לפני הקורונה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מערכת החינוך תיפתח גם בערים האדומות‌
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה

30/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע, הנחה הבוקר (ראשון) שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, לאפשר להורי ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' להיכנס לכיתות בימי ההסתגלות.
30/08/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
יפן נכנסת לתקופה של חוסר ודאות, לאחר הודעתו של ראש הממשלה, שינזו אָבֶּה, על התפטרותו מסיבות בריאותיות (28.8.20). חששות לגבי מצב בריאותו נפוצו לאחר שטופל פעמיים בבית חולים בחודש האחרון, אך החלטתו לפרוש הדהימה אפילו את המקורבים ביותר אליו – מדווח אקונומיסט. "החלטתי לבדי, בלי להתייעץ באיש", אמר אבה. ללשכתו אפילו לא היה זמן להעלות את הודעתו על הטלפרומטר כאשר הקריא אותה במסיבת העיתונאים שכינס.
30/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אנחנו נוסעים. להתראות
30/08/2020  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
היה פעם איזה מנכ"ל במשרד האוצר, קראו לו שי באב"ד, הייתה מגפה, קראו לה קורונה, היו גם כמה דחלילים בצמרת משרד האוצר ומשרד החינוך, אז שי באב"ד מונה למנהל בפועל של האוצר ושל מערכת החינוך, והוא החליט להיכנס ראש בראש במורים. הוא גם ניצל ראיון עם אילנה דיין לשם כך.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il