|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

חבר הכנסת הציע: "בלי פוליטיקה בשבת"

בכנסת יוסדה השדולה למען שמירת השבת ח"כ סופר נגד פוליטיקה באמצעות הודעות לתקשורת ואירועי שבת תרבות סמוטריץ': אין כפייה דתית - להפך ליצמן: הסטטוס-קוו מת יו"ר הכנסת לוין: "השבת היא לא עוד יום ככלל הימים. אסור שזה ייתפס כמובן מאליו"
12/09/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
סופר. 40% מפדיון המסחר בשבת

סגן השרה אורי מקלב

ח"כ עוזי דיין

ח"כ פטין מולא

ח"כ בצלאל סמוטריץ'

חבר הכנסת אופיר סופר (ימינה) מציע לחבריו הפוליטיקאים שלא להופיע באירועי שבת תרבות ושלא להתראיין בשבת. בכינוס היסוד (7.9.20) של השדולה למען שמירת השבת, שייסד ח"כ משה אבוטבול (שס), ושסופר חבר בה, קרא האחרון להימנע מפוליטיקה בשבת ולהימנע מהוצאת הודעות לתקשורת הגורמות לחילול היום.

הוא ציין שכיום 40% מפדיון המסחר מתקיים בשבת, ואמר כי יש להסביר את השבת בדרכי נועם. עם זאת קרא ממכתב ששלח אליו פורום השבת הציבורית שבו נכתב: "איננו מעוניינים ביצירת אמנות חדשות, שמתכחשות לאמנת הבסיס - הסטטוס-קוו, ובפועל מביאות לחילון השבת. הסטטוס-קוו החזיק מעמד עשרות שנים למרות חריקות פה ושם, והוא האמנה הכי טובה לאחדות בעם. יש לחזור להבנות הישנות ולמוסכמות שנקבעו בעבר. דווקא השמירה עליהן כחוט השערה תמנע מאבקי שבת מיותרים".

חברו למפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי המושג של כפייה דתיית הוא שקר גדול: "המציאות הפוכה לחלוטין. מה כופה יותר לפתוח עסקים בשבת אולי לסגור עסקים בשבת. הרוב יאמרו שלסגור כי מונעים את הזכות למכור, אבל האמת הפוכה - זו כפייה שלא מאפשרת תחנות הוגנת במסחר כי אדם שרוצה לשמור שבת לא יכול להתחרות בשוק שבו למעלה ב-40% מפדיון המסחר הוא בשבת, אין שוויון הזדמנויות בעבודה, סטודנט לא יכול להתקבל לעבודה בחנות בגדים שבה עובדים במשמרות של שבעה ימים בשבוע. זה מאלץ אנשים לבחור בים שמירת השבת על כל ערכיה לבין הבאת פרנסה. זו כפייה הפוכה לצד השני.

"שנית, בחווייתי הקצרה כשר התחבורה, בכ-90% עד 95% מהמקרים אפשר לעשות הכל בלי לחלל שבת בפרומיל בתשתיות ולהיות המדינה הכי מתקדמת. זה תלוי במודעות אכפתיות ותשומת לב מתחילת התהליך. צריך להעביר זאת למהנדס. אין שום סיבה שבעולם לבצע את רוב עבודות התשתית והיכן שכן - להלכה יש פתרונות להציע בדומה לחליבה בשבת. יש לזה מחירים. כל חברה משקיעה אנרגיה בשמירה על ערכים".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, אמר: "משחר ההיסטוריה השבת אהובה על כל יהודי. פגיעה ביהודי התבטאה בפגיעה ביכולתו לשמור על השבת. שמירת השבת איפשרה לשמור על עצמנו ולצלוח את הגלות. יהודים רבים סיכנו את חייהם כדי לשמור על המסורת בכלל, ועל השבת בפרט. בזכות כך, אנו זוכים היום לחיות במדינה יהודית לאחר 2000 שנות גלות, דבר שאין לו אח ורע בתולדות העמים. יותר משעם ישראל שמר על השבת, השבת שמרה עליו – כך נאמר – ובצדק. גם עבור מי שאינו מקפיד על קיום כל המצוות, השבת היא לא עוד יום ככלל הימים. אסור שזה ייתפס כמובן מאליו.

"כשר התיירות שוחחתי לא פעם עם תיירים יהודים ולא-יהודים שהגיעו לארץ. החוויה העוצמתית ביותר עבורם הייתה ללכת ברחובות ירושלים ביום שבת. זה השרה על אנשים תחושה אחרת. מפגש בלתי אמצעי של אדם מן החוץ עם הייחודיות הזו. כאשר אנשים נחשפים לכך הם אומרים - הלוואי שגם אצלנו היה דבר כזה. השבת שומרת על זכויות העובדים ועל ערך המשפחה מתלאות היום-יום. פעילות השדולה תחבר בין חלקי העם על בסיס הנחלת המורשת, ותהיה בסיס להנחלת המסורת המפוארת שלנו לדור הזה, ולדורות הבאים".

השר רפי פרץ (הבית היהודי) אמר: "השבת הציבורית חייבת להישמר כדי לשמור על התרבות, לא על הצד הדתי. יש בקיעים בנושא. הסטטוס-קוו עדין ויש לשמור עליו". השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) קרא לכנס את השדולה לפחות פעם בחודש, וטען שהסטטוס-קוו מת ויש רק החרפה במצב. השר אריה דרעי (שס) הביע צער על כך שזכות השופינג גוברת על זכויות העובדים למנוחה, וחברו למפלגה, השר יעקב אביטן אמר: "אומות העולם רצו להתחבר לשבת ולכן קבעו יום שקרוב לשבת והפכו אותו ליום המנוחה שלהם. זה יום שאיחד את העם בבתי הכנסת, והושיב זה לצד זה את האדם הפשוט לצד האדם החשוב. צריך להטמיע בילדים את החינוך לשבת ולהאהיב אותה דרך מוסדות החינוך".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שבכנסת קודמת הגיש הצעת חוק שתאפשר פעילות קניונים בשבת בשעות הצהריים, טען: "הצעת החוק שלי הייתה נכונה. אין לי ספק שהיקף המסחר והרווח הכלכלי שנוצר בשבת פוגע בהצלחה של מדינת ישראל ומסב לה נזק. זה בניגוד לכל מה שאנחנו מאמינים בו כעם. אני מקווה שתימצא הדרך לעשות שינוי בכל מה שקשור למסחר בשבת, שיותר אנשים ינוחו בשבת, ילכו לים כרצונם או לבית הכנסת - ופחות אנשים ילכו לעבוד. אנשים רבים מאוד מעדיפים לא ללכת לעבוד בשבת ועסקים קטנים נפגעים בגלל המרכולים הגדולים שפתוחים בשבת. אפשר לחולל שינוי, אנחנו חייבים להתאחד וליצור את השינוי ולא לחשוש מביקורת שתקום. ברור לי שהמון גופים עם עוצמה כלכלית ינסו למנוע זאת מאיתנו ויתנגדו אבל אל לנו לחשוש. נתאחד ונפעל נגד המסחר בשבת ונביא בשורה טובה לעם ישראל".

ח"כ עוזי דיין (ליכוד): "השבת מאבני היסוד של היהדות. זה לא יילך בחקיקות או בתבואו אלינו לעשות שבת ותראו כמה יפה. אני מציע להדגיש את הנושא הסוציאלי-חברתי שלא יעבדו בשבת עד הנושא המשפחתי. הדבר השני, ואגיד בזהירות: "יש לנו המון המפקדים צעירים שהם חובשי כיפה. זה עובר בשקט יחסי היה ניתן לשער שכל יום היו חמישה אירועים שהיו מפוצצים את המדינה בהכשרים של כשרות בצה"ל ושבת. הם מקרבים את האנשים לדת על-ידי דוגמה אישית אבל לא עושים את זה בהתנשאות ובהוראות ופקודות, אלא - מאיתנו תיראו וכן תעשו. צריך להפוך אנשים לנאמני שבת". חברת הכנסת מאי גולן (ליכוד): "השבת מאחדת, וכל מי שארץ ישראל והזהות היהודית חשובים לו צריך לפעול לשמירת השבת".

סגן השרה אורי מקלב אמר: "שדולה זו צריכה להיות הפנים של הכנסת וכרטיס הביקור שלה. יש פער גדול בין הדורות שעברו למה שקורה היום בארץ, ישנה בורות גדולה, ילדים שגדלו במערכת החינוך הכללית אינם מודעים לערכה של שבת קודש, כל אזרח בישראל חייב לדעת על קדושת השבת, מה התרבות שלנו אם לא שמירת המסורת, שמירת השבת. ישנם שני מוטיבים לשבת קודש, שמירת השבת עצמאית של כל אחד ואחד מאיתנו החיוב האישי שיש כלפי כל אחד אך יש גם את השבת הקולקטיבית של כל עם ישראל, שמירת השבת במרחב הציבורי המחייבת כל אחד ואחד מאיתנו לצאת ולדאוג לשמירת השבת, אדם נוסע בספינה וקודח חור הוא מטביע את כולם, כך חילול השבת במרחב הציבורי בארץ, בזכות שמירת השבת יש ברכות וזכויות גדולות אך יש גם חובות למי שלא שומר, חילולי השבת הרי הם רמיסת הדגל של עם ישראל. בכל דבר יש טובים מאיתנו, במה עם ישראל מתייחד? בשמירת השבת, בזהות היהודית שלו, ראינו עכשיו בדובאי כמה היו כאלה שהתרגשו לראות את דגל המדינה מונף שם, השבת היא הדגל שלנו!. 

"יש כאלה שמציגים את שמירת השבת כערך סוציאליסטי אך אם לא נחבר לזה את החלק הערכי והמחויבות הקולקטיבית שלנו כעם לא עשינו הרבה, כל יום מחדש מצמרר אותי לראות את התמונה שהתפרסמה בליל שבת קודש לפני מספר שנים אז עובדים יהודים נאלצו לעבוד בגשר יהודית בשבת תוך שהם עושים קידוש באתר העבודות, היום חברות לא מעסיקות עובדים שומרי שבת בגלל זה, לדבר הזה יש השלכות רבות, כל מחשב שפועל כל דבר יש לו מערכות תמיכה, בסופו של דבר זה יגיע לכל אחד מאיתנו", דברי מקלב. 

ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) אמר: "השבת יקרה לכולם ומטילה עלינו סגר משפחתי. מדינת ישראל קמה כמדינה יהודית דמוקרטי ואחד הדברים שייצא מהשדולה זה האיחוד שיצא פה, שלא יצטייר ברחוב שהשבת זו סוגיה שדואגים לה רק הציבור החרדי והדתי השבת יקרה לכלום והיא מתנה שבני ישראל קיבלו. השבת היא מתנה של כל העם היהודי וצריך לצאת ולהסביר לציבור את ערך המתנה הזו". חברו לסיעה, ח"כ יצחק פינדרוס, אמר: "השבת לא תלויה בשום דמוקרטיה ובשום החלטה פרלמנטרית. היא מתנה אלוקית שניתנה לעם ישראל".


הרב הראשי לישראל דוד לאו אמר: "אני בטוח שהשבת תישאר, כי הקב"ה הבטיח שהיא תישאר אות לדורותיכם, לדורי דורות. ראש עירייה התייעץ איתי לגבי הורים שרוצים שיאחלו 'סוף שבוע נעים' במקום 'שבת שלום'. אמרתי לו לברר מולם מה זו שבת בשבילם - ללכת לקניות? לדבר על עומק, אווירה, אולי ע"י שיבינו מהי שבת ולא יעלו רעיונות כאלה".

סגן השר במשרד ראש הממשלה, ח"כ פטין מולא (הליכוד), אמר: "אני מברך את העם היהודי. השבת קדושה לי והעדה הדרוזית קשרה גורלה עם היהודי ואנחנו מכבדים את זה ואת יום השבת. חשוב לכבד את כל כוהני הדת ולשמור על הקודש של כל הדתות בישראל".

השר אריה דרעי ויו"ר השדולה ח"כ משה אבוטבול
תאריך:  12/09/2020   |   עודכן:  12/09/2020
עידן יוסף
+אלרגיה למגירות זהותיות
01:11 13/09/20  |  יוסף טייב   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם ש"ס בישיבה ה-35 של הכנסת ה-23 [י"ט באלול התש"ף, 0.8.09.2020]
(יוסף טייב [צילום: מוריה ברקוביץ'/דוברות הכנסת])
+שני עובדים בכנסת נמצאו חיוביים לקורונה
20:52 12/09/20  |  עידן יוסף
קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עודכן כי בבדיקה שעשה אחד מעובדי חברת מלם העובד בכנסת - נמצא העובד חיובי לנגיף הקורונה. הוא שהה בכנסת לאחרונה ביום ראשון. מי שהיה במגע עם העובד או בקרבתו, התבקש להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.

בבדיקה שעשה אתמול אחד מעובדי המשק בכנסת הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. עובד זה שהה במשכן לאחרונה ביום שלישי, וההוראות לגביו זהות.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חבר הכנסת הציע: "בלי פוליטיקה בשבת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
אם הבחירות היו מתקיימות היום היה זוכה גוש הימין ל-67 מנדטים, גם ללא מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. כך עולה מסקר שפרסם (יום ו', 11.9.20) עיתון ישראל היום.
11/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, חבר הכנסת יריב לוין, השר לביטחון פנים חברי אמיר אוחנה, שאני כאן בכיסא שלו – לא שוכח – חברותיי וחבריי לכנסת, צוות יקר, משפחתי היקרה, הוריי והורי אשתי שנמצאים כאן, ילדיי ואשתי האהובה אירית. על-פי תזה שהפכה אצלנו לדי מקובלת נפגשנו כאן לפני כ-100 שנים, אוסף של יחידים. יחידים בני דת משה, בני קהילות שונות מ-100 ארצות מוצא, ללא זיקה של ממש ביניהם, הזדמנו להם כמעט במקרה לפינה הדרום-מערבית של יבשת אסיה.
10/09/2020  |  עמית הלוי  |   נאומים
השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, מתקומם (יום ד', 9.9.20) נגד ההגבלות שמטיל צה"ל על חיילים בכל הקשור לגידול זקן. ביטון השיב לח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), ששאל במליאת הכנסת באשר להוראת הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לפני כמה חודשים, להקפיד על גילוח זקנים בצה"ל. לדבריו, קיבל פניות בעניין מ-20 חיילים דתיים לפחות שהכריחו אותם לגלח את זקנם.
09/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה למדיניות ואסטרטגיה קיימה (יום ד', 9.9.20) דיון נוסף בנושא היערכות צה"ל ומשרד הביטחון לסיוע במאבק בנגיף הקורונה, שבו השתתפו משה אדרי, עוזר שר הביטחון להתגוננות, ותת-אלוף איציק בר, ראש מטה פיקוד העורף.
09/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה דנה בבעיית העולים הקשישים הנאלצים להמשיך ולעבוד כדי להתפרנס. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, ציין כי ישנם רבים הנאלצים לעבוד לאחר גיל הפרישה - כדי לחיות בתנאי מחיה בסיסיים. בעיקר, כי לא שהו בארץ די שנים כדי לצבור פנסיה מספקת. ביטן המליץ לממשלה להעלות את סף הקיזוז מקצבת הזקנה ל-3,800 שקל ואם הצעד המידי לא אפשרי - לפרוס זאת לתקופה של 4 שנים. "משבר הקורונה החמיר את מצבם של כלל העובדים במשק ולא פסח על אוכלוסיית העובדים המבוגרים שממשיכים לעבוד על-מנת להרוויח את לחמם", אמר.
09/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il