|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
שי ניצן. הבכיר ביותר שטייח [צילום: פלאש 90] בנימין ושרה נתניהו. ניגוד עניינים של החוקר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

המשטרה ומח"ש הסתירו ניגוד העניינים

טויחו חשדות לפלילים של חוקרי נתניהו

רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בין חוקרי פרשת מעונות ראש הממשלה והיה אמור להיות בצוות שבחן את הקלטות שיחות נוני מוזס ונתניהו, הסתיר ממפקדיו שהיה בקשר זוגי עם אחותו של מוזס, ג'ודי קציני משטרה ובכירי הפרקליטות מסמסו את החקירה בחשד חמור לניגוד עניינים שהיה מזהם את תיק 2000 המשטרה ומח"ש: טענות שקריות ומופרכות
07/09/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
ג'ודי ניר מוזס. קשר זוגי [צילום: בוצ'צ'ו]

רוני ריטמן. נזיפה בלבד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מני יצחקי. מעורבות בטיוח [צילום: פלאש 90]

למברגר. אסר על חקירת מח"ש בתיק 2000 [צילום: ליאב פלד]

בכירים בפרקליטות ובמשטרה טייחו ניגוד עניינים שבו היה קצין המשטרה רב-פקד אבי רוטנברג, שניהל את חקירת הפרשיות במעונות ראש הממשלה. על-פי החשיפה של העיתונאי עמית סגל, היו מעורבים בטיוח הניצבים רוני ריטמן ומני יצחקי ופרקליט המדינה דאז, שי ניצן.

במהלך החקירה שבחנה את התנהלות אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, וזמן קצר לפני שהיה אמור להיות חבר בצוות המשטרתי שהיה אמור לבחון את הקלטות השיחות שהתנהלות בין ראש הממשלה לבין מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, נבדקו במשטרה שמועות שלפיהן מנהל רוטנברג מערכת יחסים זוגית עם ג'ודי ניר מוזס, אחותו של ארנון מוזס ובעלת מניות בידיעות אחרונות.

בתגובה לטענות הכחיש רוטנברג את הקשר עם ג'ודי ניר מוזס. מפקדו של רוטנברג, מומי משולם, כתב כך על שאירע: "לפני מספר חודשים סיפר לי מישהו ששמע על רומן המתנהל בין רפ"ק רוטנברג לג'ודי ניר מוזס. משיחות כלליות הבנתי ממנו שהוא חי עם אשתו. הוא ציין שהוא בהחלט יכול לנהל את התיק הנדון (תיקי נתניהו). שאלתיו אם ישנן סיבות נוספות שבגינן יכולה להיות בעיה מבחינתו לנהל את התיק - והנ"ל השיב בשלילה".

בעקבות הכחשתו, הפך רוטנברג לשותף סוד בהקלטות נתניהו מוזס. רק חודשים אחר כך התגלה לצמרת המשטרה שרוטנברג לא אמר אמת ובמשטרה כי השניים בהחלט מנהלים קשר זוגי. ראש יאח"ה, כורש ברנור, כתב כך בתכתובת רשמית: "קראתי היום לנדון למשרדי. שאלתי אותו אם יש לו היכרות וקשר לג'ודי ניר מוזס - והנדון השיב בחיוב. בהמשך שוחחתי עימו ארוכות על ההיבטים הפסולים בהתנהגותו ועל הנורמות המצופות מקצין משטרה". למרות זאת, ראש להב, ניצב רוני ריטמן, וראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, סגרו את הנושא בנזיפה ובהעברת רוטנברג לתפקיד אחר.

רק שנה וחצי לאחר מכן, כשאשתו הנבגדת של רוטנברג מגיעה לראש אגף החקירות ומספרת לו שבעלה מנהל זוגיות עם ג'ודי ניר מוזס. רק לאחר שהתברר כי יש גורם חיצוני שמעביר את המידע בדרישה לטיפול, העבירה המשטרה את המידע למחלקה לחקירות שוטרים.

על-פי הפרסום, במחלקה לחקירות שוטרים בחנו את הסוגיה וקבעו בשורה של חוות דעת כי רוטנברג חשוד בהפרת אמונים. זאת בשל התחרות שהייתה בין משפחת מוזס לבין משפחת נתניהו ובשל הסתרת המידע הרלוונטי על ניגוד העניינים שבו היה נתון.

הנושא הועבר להחלטת פרקליט המדינה, שי ניצן, והמשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר. למברגר אסר על המחלקה לחקירות שוטרים לבחון את תיק 2000 שעסק בשיחות מוזס ונתניהו. זאת, על-פי הפרסום, בשל רצונו שלא לתת לנתניהו נשק משפטי לקראת ההכרעה המשפטית בתיק.

לאחר שנה הוחלף ראש מח"ש, אורי כרמל, ומונתה לתפקיד קרן בר-מנחם. על-פי הדיווח של סגל, עיכבה בר-מנחם את ההחלטה בתיק ורק לאחר שכל המעורבים בפרשה פרשו מן המשטרה החליטה ש"אין עניין ציבורי לחקירה".

בפרשה אחרת מתגלה התנהלות דומה של פרקליט המדינה שי ניצן. כאשר נהרג האזרח יעקוב אל קיאן, מאש המשטרה טען המפכ"ל דאז, רוני אלשיך, שמדובר בהריגת מחבל, אך המחלקה לחקירות שוטרים סתרה את קביעתו ואף טענה כי הוא מפזר בתקשורת הדלפות דיבתיות כלפי המת, שלפיהן מח"ש מסתירה מידע שהיה מחבל.

סגל פרסם כי ראש מח"ש דרש משי ניצן תיקון למען כבוד חוקריו וכבוד המת. בתגובה, הודה ניצן במייל סודי כי אומנם המפכ"ל התנהג באופן שערורייתי, אבל "לא נעזור כי זה יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת, ודי לחכימא".

תגובות:

אבי רוטנברג מסר בתגובה לפרסום בחדשות 12: "כל בר דעת המכיר את האופן שבו מתנהלות חקירות, יודע שהן לא מנוהלות על-ידי חוקר אחד, אלא על-ידי מערך שלם מפוקח ומבוקר. אין ולא היה שום קשר בין ההיכרות עם ג'ודי ניר מוזס לבין אופן החקירה שנוהלה ללא אג'נדה. הטענה שנחשפתי לחומרי תיק 2000 היא שקרית מיסודה. מעולם לא נחקרתי בעניין במח"ש, ככל הנראה בגלל מופרכות הטענות. זהו פייק ניוז המהווה חלק ממאבק שאני לא צד בו". ‎

מן הפרקליטות נמסר כי מדובר בבליל טענות שקריות וחסרות שחר. "ההחלטות בכל תיק מתקבלות בהתאם לראיות שבו ולנסיבותיו. גם הטענות ביחס לרוטנברג מופרכות וחסרות כל שחר. באותה עת הובאה המלצה של פרקליט במח"ש לפתוח בבדיקה, כאשר גם מנהל מח"ש דאז, נמנע מלהמליץ על כך. ההחלטה שלא לפתוח בחקירה התקבלה בין היתר בשל הספק שהתעורר בדבר קיומה של עבירה פלילית, פרישת השוטר מהמשטרה וצעדים פיקודיים שננקטו משטרה בעניינו. גם כאן הניסיון לקשור זאת לתיקי רה"מ הינו מופרך וקונספירטיבי".‎

מן המחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי הטענות כנגד מנהלת מח"ש מופרכות ושקריות. "בעניין רוטנברג הוצגו חוות דעת של פרקליטים זוטרים שהמליצו לפתוח בבדיקה (ולא בחקירה). מנהל מח"ש דאז נמנע מלהכריע בעניין. סמוך לכניסתה לתפקיד הובא העניין בפניה, והיא העבירה אותו לבחינה בה נשקלו כלל חוות הדעת שנכתבו בנושא, ובסיומה החליטה לגנוז את התיק. היא ודאי לא עיכבה את הטיפול בתיק, אלא טיפלה בו מיד עם הבאת העניין בפניה".

תאריך:  07/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
איציק וולף
+שר המשפטים: חקירת החוקרים לא תקרה
09:52 08/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר ניסנקורן טוען שטענות לטיוח חשד לניגוד עניינים בעבודת המשטרה, על-ידי המשטרה והפרקליטות, הן "תיאוריות קונספירציה הזויות"  ▪  "מצטרפות לקריאות מסיתות לחקירת השופטים, החוקרים, היועמ"ש בניסיון לרסק את מערכת שלטון החוק. לא יקרה"
(ניסנקורן. תיאוריות קונספירציה [צילום: משרד המשפטים])
+"טענות קונספירטיביות, אין קשר לתיק 2000"
01:15 08/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרקליטות המדינה מכחישה את הטענות לטיוח ניגוד עניינים של חוקר שהיה לכאורה מעורב בתיק 2000  ▪  טוענת שהחוקר כלל לא היה מעורב, שהטענות שהעלה העיתונאי עמית סגל הן "קונספירטיביות" ושהתחקיר כולו היה מסולף, מגמתי ומוציא דברים מהקשרם
עמית סגל. "הצגה מניפולטיבית" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
שי ניצן. "דבריו הוצאו מהקשרם" [צילום: פלאש 90]
+ח"כ סמוטריץ': תיק 2000 צריך להיסגר היום
21:39 07/09/20  |  איציק וולף
ח"כ בצלאל סמוטריץ' כינה את החשדות לניגודי עניינים במשטרה בתיקי נתניהו שנחשפו הערב כ"רעידת אדמה". "שחיתות עמוקה במערכות אכיפת החוק, ששמו צלב על הראש של ‎נתניהו והחליטו ש"טובת המדינה" (המדינה זה הרי הם) מחייבת להרשיע אותו בכל מחיר. כל האמצעים כשרים. אם מנדנבליט רוצה להציל במשהו את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק - תיק 2000 צריך להיסגר היום", אמר.
+נתניהו: מזעזע, תפרו לי תיקים במעשים פליליים
21:37 07/09/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על חשיפת הטיוח של חשד חמור לניגוד עניינים של אחד מחוקרי תיק 2000 ואמר כי מדובר בהוכחה שתפרו לו תיקים.

"‏מזעזע! עמית סגל מטיל הערב פצצת אטום ומוכיח בהתכתבויות בין בכירי משטרה ופרקליטות: כך תפרו תיקים לראש הממשלה נתניהו, במעשים פליליים ותוך שיבוש הליכי חקירה", נכתב בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טויחו חשדות לפלילים של חוקרי נתניהו
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
7/09/20 22:13
 
נתניהו נתן הצהרה?
7/09/20 22:56
 
אהוד בנישו
8/09/20 07:44
2
מטריקס
8/09/20 00:09
3
שפן
8/09/20 00:15
4
יוסי מ.
8/09/20 04:42
 
מגיב ותיק
9/09/20 00:21
5
חרגול
8/09/20 08:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
שאלת הפערים בתמליל השיחה בין אור אלוביץ לבין החוקרת סיון סבן בתיק 4000 איננה "רק" האם הוא זויף במתכוון, ואם כן - מי אחראי (כפי שכתב כאן יואב יצחק; ראו קישור משמאל). היא איננה "רק" האם הפרקליטות התכוונה להגיש לבית המשפט ראיה פגומה, בלשון המעטה. והיא ממש איננה עניין טכני. יש כאן שאלה מעשית ביותר, שיכולה להשליך על כל לוח הזמנים לניהולו של התיק.
05/09/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
השנה החולפת הציבה בפני מדינת ישראל אתגרים יוצאי דופן, בראשם התמודדות עם מגפת הקורונה. בתוך כך, עמדה גם מערכת המשפט בישראל בפני אתגרים ייחודיים, אשר עתידים ללוות אותנו, וככל הנראה אף להתעצם, בשנה הבאה.
05/09/2020  |  אביחי מנדלבליט  |   נאומים
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עומד על עמדתו לפיה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו יכול להיעזר בידידו ספנסר פרטרידג' במימון הגנתו. כך עולה ממכתב ששיגר (יום ה', 3.9.20) עוזרו, עו"ד גיל לימון, לפרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן.
03/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר המשפטים, אבי ניסנקורן, מצהיר (יום ה', 3.8.20) שיתנגד בכל תוקף לפסקת ההתגברות אותה מבקש לקדם יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר. עמדתו של ניסנקורן עשויה לסמן משבר נוסף בקואליציה, לאחר שזוהר הביע את דעתו לפיה פסקת ההתגברות צריכה להיות תנאי להמשך קיומה.
03/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבהיר (יום ה', 3.9.20), כי ניהול משפטו של בנימין נתניהו במשך שלושה ימים בשבוע, אינו מהווה עילה לקבוע שנבצר ממנו למלא את תפקידו. שלב ההוכחות בבית המשפט המחוזי בירושלים אמור להיפתח בינואר הקרוב, ובסביבתו של נתניהו הושמעו חששות, לפיהם מנדלבליט יטען - אם תוגש עתירה לבג"ץ - שניהולו האינטנסיבי מונע את המשך כהונתו.
03/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
לא מתרגש ממחלוקת על תמליל  /  איתמר לוין
הפרקליטות לא תופרת תיקים  /  איתמר לוין
אלוביץ דורשים תמלילים מתוקנים  /  איתמר לוין
צריך לקבל את כללי המשחק  /  אפרים הלפרין
היגיון? לא בבית ספרנו  /  איתמר לוין
האמת תשב לה לבד בחושך  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il