|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
עמית סגל. "הצגה מניפולטיבית" [צילום: הדס פרוש/פלאש 90] שי ניצן. "דבריו הוצאו מהקשרם" [צילום: פלאש 90]

הפרקליטות מגיבה ותוקפת את עמית סגל:

"טענות קונספירטיביות, אין קשר לתיק 2000"

פרקליטות המדינה מכחישה את הטענות לטיוח ניגוד עניינים של חוקר שהיה לכאורה מעורב בתיק 2000 טוענת שהחוקר כלל לא היה מעורב, שהטענות שהעלה העיתונאי עמית סגל הן "קונספירטיביות" ושהתחקיר כולו היה מסולף, מגמתי ומוציא דברים מהקשרם
08/09/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
טויחו חשדות לפלילים של חוקרי נתניהו
איציק וולף
רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בין חוקרי פרשת מעונות ראש הממשלה והיה אמור להיות בצוות שבחן את הקלטות שיחות נוני מוזס ונתניהו, הסתיר ממפקדיו שהיה בקשר זוגי עם אחותו של מוזס, ג'ודי * קציני משטרה ובכירי הפרקליטות מסמסו את החקירה בחשד חמור לניגוד עניינים שהיה מזהם את תיק 2000 * המשטרה ומח"ש: טענות שקריות ומופרכות
לרשימה המלאה

פרקליטות המדינה תוקפת את העיתונאי עמית סגל וטוענת שהתחקיר שפרסם על טיוח לכאורה של ניגוד עניינים של אחד מחוקרי פרשיית מעונות ראש הממשלה היה מגמתי, מסולף ומוציא דברים מהקשרם. בתחקיר טען סגל כי רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בקשר זוגי עם ג'ודי ניר מוזס, היה מעורב בחקירת תיק 2000 שבה היה מעורב אחיה, מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס.
 
"בתגובה לפרסום בחדשות 12 נבקש להבהיר, לאחר בדיקת הדברים, כי הכתבה כולה מגמתית, מסולפת ומוציאה דברים מהקשרם. בניגוד לנטען, קצין המשטרה רוטנברג כלל לא היה מעורב בחקירת תיק 2000; החלטות החקירה בתיק 2000, כמו גם ביתר תיקי ראש הממשלה, התקבלו משיקולים ענייניים בלבד של בירור האמת; כך למשל בתיק אחר, בו לא היו ראיות שקשרו את ראש הממשלה לחשדות, הוא גם לא נחקר כחשוד; הטיפול של מח"ש בתלונה בעניין רוטנברג נעשה אף הוא משיקולים ענייניים בלבד - ההחלטה נומקה בספק בדבר קיומו של חשד לעבירה פלילית; פרקליט המדינה לשעבר לא "גונן" על מפכ"ל המשטרה לשעבר מטעמים הקשורים לחקירת תיקי נתניהו. זוהי הצגה מניפולטיבית של העובדות", טענו בפרקליטות.
 
עוד טענו כי בניגוד גמור לנטען בכתבה, החוקר בדימוס רוטנברג כלל לא היה מעורב בחקירת תיק 2000, בו נאשם נוני מוזס. "למעשה, הוא עזב את היחידה החוקרת בחודש יוני 2016, כחצי שנה טרם החלה חקירת הפרשה, בשלב בו נגבתה רק עדות מקדמית ראשונה ויחידה, שאינה עדות של מי מהחשודים בתיק, ואף בה הוא לא נמנה על צוות החוקרים. למעשה די בכך כדי לשמוט את עיקר הבסיס מן הפרסום", ציינו. עוד אמרו שעניינו של רוטנברג פורסם עוד בשנת 2017 על-ידי העיתונאי רביב דרוקר.

דובר הפרקליטות טען עוד כי חוות דעת שצוטטה על-ידי סגל, שלפיה יש כביכול מקום לפתוח בבדיקה בעניינו של רוטנברג, היא חוות דעת ראשונית בלבד. "בחוות הדעת עצמה הובהר כי כלל לא ברור מהו חלקו בחקירת פרשה 2000 (ואכן כאמור לא היה לו בה כל חלק). לאחריה נכתבו עוד חוות דעת שונות.
הקביעה בכתבה כאילו במח"ש "קבעו כי אין מנוס מחקירה", היא כוזבת. כל שהוצע הוא לקיים בדיקה להבהרת העניין בהיותו "מעורפל". בשום שלב לא הומלץ על פתיחה בחקירה על-ידי מי ממנהלי מח"ש דאז", ציינו.

בפרקליטות הוסיפו כי בהמשך, במסגרת חוות הדעת המסכמת הומלץ על גניזת התיק. המלצה זו כללה התייחסות לפרישתו של השוטר מהמשטרה, לצעדים הפיקודיים שננקטו עניינו עוד קודם העברת העניין לבחינת מח"ש, לעובדה שלא נמצאו אינדיקציות הקושרות אותו להשפעה כל שהיא על החקירה, וביחס לספק הממשי בדבר קיומה של עבירה פלילית בעניין זה. "מנהלת מח"ש קיבלה המלצה זו על דעת המשנה לפרקליט המדינה", טענו והוסיפו כי גם אם היה מדובר על מי מבין החוקרים בתיק 2000, הרי שמדובר בתיק בו היו מעורבים חוקרים רבים, המלווה על-ידי בכירי המשטרה והפרקליטות וממילא ספק אם יש לו יכולת השפעה של ממש. "מכל מקום, כאמור החוקר רוטנברג כלל לא היה בצוות החקירה".

"נדגיש, כי בניגוד לנטען בכתבה, עיון בהחלטת הגניזה מעלה כי ההחלטה שלא לפתוח בבדיקה או חקירה בעניין התקבלה במנותק לחלוטין משיקולים הנוגעים לתיק 2000, בו ממילא החוקר רוטנברג כלל לא היה מעורב. הסיבות היו מקצועיות, ענייניות ואין כל ממש בטענות הקונספירטיביות שנטענו בכתבה גם בהקשר זה", אמרו בפרקליטות.

ביחס להודעת דואר אלקטרוני ה"סודי" כביכול ששלח פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, למנהל מח"ש דאז, אורי כרמל, אמרו בפרקליטות כי אין מדובר כלל במייל "סודי", אלא בהתכתבות פנימית בין מנהלים שצוטטה למרבה הצער באופן חלקי ביותר.

"המייל וההתכתבות כולה עסקו אך ורק בשאלה האם יש מקום שפרקליטות המדינה תתקוף פומבית וחזיתית את מפכ"ל המשטרה, בתגובה להאשמות שהטיח במח"ש. כעולה מההתכתבות, פרקליט המדינה דאז סבר כי יחסים הולמים בין הרשויות אינן עולים בקנה אחד עם התקפות פומביות. בהתכתבות אין כל זכר לתיקי נתניהו והקישור בין הדברים הוא מופרך. לראיה גם מנהל מח"ש בתשובתו פירש את השיקולים המערכתיים עליהם דיבר פרקליט המדינה ניצן כנוגעים לצורך לשמור על יחסי הפרקליטות והמשטרה, ולא לתקוף זה את זו בפומבי. באותה העת פרסם פרקליט המדינה דאז הודעה מתאימה המגבה את מח"ש ודוחה את האשמות המשטרה. גם הניסיון לצייר עניין זה כקשור בתיקי האלפים הוא מופרך, תלוש, ומוציא הדברים מהקשרם באופן מניפולטיבי ומצער", טענו.

לטענת הפרקליטות, המייל של פרקליט המדינה לשעבר כלל לא עסק בשאלה אם האזרח שנהרג היה מחבל או חף מפשע. "מכל מקום בהחלטה הסופית על גניזת התיק פרקליט המדינה התייחס לכך וקבע כי קיימות אינדיקציות לכאן ולכאן בנושא זה ולא ניתן להגיע למסקנה ברורה בעניין זה", לשון תגובת הפרקליטות.

תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
איציק וולף
+שר המשפטים: חקירת החוקרים לא תקרה
09:52 08/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר ניסנקורן טוען שטענות לטיוח חשד לניגוד עניינים בעבודת המשטרה, על-ידי המשטרה והפרקליטות, הן "תיאוריות קונספירציה הזויות"  ▪  "מצטרפות לקריאות מסיתות לחקירת השופטים, החוקרים, היועמ"ש בניסיון לרסק את מערכת שלטון החוק. לא יקרה"
(ניסנקורן. תיאוריות קונספירציה [צילום: משרד המשפטים])
+ח"כ סמוטריץ': תיק 2000 צריך להיסגר היום
21:39 07/09/20  |  איציק וולף
ח"כ בצלאל סמוטריץ' כינה את החשדות לניגודי עניינים במשטרה בתיקי נתניהו שנחשפו הערב כ"רעידת אדמה". "שחיתות עמוקה במערכות אכיפת החוק, ששמו צלב על הראש של ‎נתניהו והחליטו ש"טובת המדינה" (המדינה זה הרי הם) מחייבת להרשיע אותו בכל מחיר. כל האמצעים כשרים. אם מנדנבליט רוצה להציל במשהו את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק - תיק 2000 צריך להיסגר היום", אמר.
+נתניהו: מזעזע, תפרו לי תיקים במעשים פליליים
21:37 07/09/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על חשיפת הטיוח של חשד חמור לניגוד עניינים של אחד מחוקרי תיק 2000 ואמר כי מדובר בהוכחה שתפרו לו תיקים.

"‏מזעזע! עמית סגל מטיל הערב פצצת אטום ומוכיח בהתכתבויות בין בכירי משטרה ופרקליטות: כך תפרו תיקים לראש הממשלה נתניהו, במעשים פליליים ותוך שיבוש הליכי חקירה", נכתב בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה.
+טויחו חשדות לפלילים של חוקרי נתניהו
21:21 07/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רב-פקד אבי רוטנברג, שהיה בין חוקרי פרשת מעונות ראש הממשלה והיה אמור להיות בצוות שבחן את הקלטות שיחות נוני מוזס ונתניהו, הסתיר ממפקדיו שהיה בקשר זוגי עם אחותו של מוזס, ג'ודי  ▪  קציני משטרה ובכירי הפרקליטות מסמסו את החקירה בחשד חמור לניגוד עניינים שהיה מזהם את תיק 2000  ▪  המשטרה ומח"ש: טענות שקריות ומופרכות
שי ניצן. הבכיר ביותר שטייח [צילום: פלאש 90]
בנימין ושרה נתניהו. ניגוד עניינים של החוקר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"טענות קונספירטיביות, אין קשר לתיק 2000"
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אקטואלי
8/09/20 09:23
2
שפן
8/09/20 09:49
3
מטריקס
8/09/20 10:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
שאלת הפערים בתמליל השיחה בין אור אלוביץ לבין החוקרת סיון סבן בתיק 4000 איננה "רק" האם הוא זויף במתכוון, ואם כן - מי אחראי (כפי שכתב כאן יואב יצחק; ראו קישור משמאל). היא איננה "רק" האם הפרקליטות התכוונה להגיש לבית המשפט ראיה פגומה, בלשון המעטה. והיא ממש איננה עניין טכני. יש כאן שאלה מעשית ביותר, שיכולה להשליך על כל לוח הזמנים לניהולו של התיק.
05/09/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
השנה החולפת הציבה בפני מדינת ישראל אתגרים יוצאי דופן, בראשם התמודדות עם מגפת הקורונה. בתוך כך, עמדה גם מערכת המשפט בישראל בפני אתגרים ייחודיים, אשר עתידים ללוות אותנו, וככל הנראה אף להתעצם, בשנה הבאה.
05/09/2020  |  אביחי מנדלבליט  |   נאומים
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, עומד על עמדתו לפיה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו יכול להיעזר בידידו ספנסר פרטרידג' במימון הגנתו. כך עולה ממכתב ששיגר (יום ה', 3.9.20) עוזרו, עו"ד גיל לימון, לפרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן.
03/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר המשפטים, אבי ניסנקורן, מצהיר (יום ה', 3.8.20) שיתנגד בכל תוקף לפסקת ההתגברות אותה מבקש לקדם יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר. עמדתו של ניסנקורן עשויה לסמן משבר נוסף בקואליציה, לאחר שזוהר הביע את דעתו לפיה פסקת ההתגברות צריכה להיות תנאי להמשך קיומה.
03/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבהיר (יום ה', 3.9.20), כי ניהול משפטו של בנימין נתניהו במשך שלושה ימים בשבוע, אינו מהווה עילה לקבוע שנבצר ממנו למלא את תפקידו. שלב ההוכחות בבית המשפט המחוזי בירושלים אמור להיפתח בינואר הקרוב, ובסביבתו של נתניהו הושמעו חששות, לפיהם מנדלבליט יטען - אם תוגש עתירה לבג"ץ - שניהולו האינטנסיבי מונע את המשך כהונתו.
03/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
לא מתרגש ממחלוקת על תמליל  /  איתמר לוין
הפרקליטות לא תופרת תיקים  /  איתמר לוין
אלוביץ דורשים תמלילים מתוקנים  /  איתמר לוין
צריך לקבל את כללי המשחק  /  אפרים הלפרין
היגיון? לא בבית ספרנו  /  איתמר לוין
האמת תשב לה לבד בחושך  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il