|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

"חוששים מסגר מבחינה כלכלית"

מנכ"לית האוצר: 20% מהעובדים לא רוצים לחזור מחל"ת

יו"ר ועדת הכלכלה: "דורש מהאוצר לגבש צעדים לעידוד יציאה לעבודה - לרבות חל"ת גמיש" סגנית נשיא התאחדות התעשיינים: הגיע הזמן להכריז על מותו של החל"ת
08/09/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת, מרגי, טרנר-אייל [צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה]

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 8.9.20) לדיון מיוחד בתוכניות הסיוע הכלכליות לעסקים הקטנים והבינוניים. מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל, בהשתתפה בדיון, סקרה בפני הוועדה את המצב הכלכלי ופירטה לגבי תוכניות הסיוע, ואמרה כי המשק מתאושש. עם זאת, הוסיפה: "אנחנו חוששים מסגר מבחינה כלכלית, צריך להימנע מזה וללכת לצעדים דיפרנציאליים".

התרחיש המרכזי אותו הציגה מנכ"לית האוצר צופה גרעון של 13.3% מהתוצר עד סוף השנה, כאשר התרחיש הפסימי של התאוששות איטית במשק עשוי הגרעון אף להגיע ל-14.5% מהתוצר, ולאחר מכן לרדת בהדרגה. עוד ציינה טרנר אייל כי סך המענקים הסוציאליים שכבר חולקו לבעלי עסקים ועצמאיים מסתכם ב-5.9 מיליארד שקל. בנוסף לכך, 45 אלף מעסיקים כבר הגישו בקשה לקבלת מענק עידוד תעסוקה, עבור 350 אלף עובדים, בסכום כולל של 2.6 מיליארד שקל.

טרנר אייל סקרה גם את תוכניות הסיוע לעסקים ואמרה כי חולקו עד היום 3.9 מיליארד שקלים עבור השתתפות בהוצאות קבועות. סך ההלוואות שניתנו בקרנות בערבות מדינה עומד על כ-19 מיליארד שקלים, כאשר 17.2 מיליארד מתוכם ניתנו לעסקים קטנים ובינוניים ועוד כ-900 מיליון שקל לעסקים קטנים ובינוניים בסיכון גבוה.

היו"ר מרגי שאל גם על סוגיית אל על, והזכיר את החקיקה שתיקנה הוועדה לסיוע לחברות התעופה בשתי ארכות. הוא הוסיף כי לא יהיה דיון בהארכה נוספת של ההחזר הכספי לצרכנים על טיסות שבוטלו וביקש התייחסות למצבן של חברות התעופה. "אם המדינה חושבת שחברות התעופה צריכות סיוע שתעשה זאת שלא על חשבון כספי הצרנים", אמר. המנכ"לית טרנר אייל השיבה: "אנחנו דברים במתווה שכולל הזרמת כספים של 400 מיליון דולר ועומדים על כך שההנפקה תקרה ב-15 בחודש. לבעלים יש בקשות שונות והדברים נידונים".

ח"כ ניר ברקת אמר כי צריך לתת לעסקים מענקים וסיוע ישיר, שכן הלוואות לא משפרות את ההתחייבויות של העסקים. ח"כ עידן רול אמר כי המצב בשוק התעסוקה מדאיג, ולא רואים שיפור בגלל מודל החל"ת, וצריך לתת את הדעת על השלכותיו. הוא הוסיף כי הוקצו מאות מיליוני שקלים להכשרות מקצועיות, אך מתוך זה הסכום שהוצא הוא אפס ואמר גם כי הממשלה חייבת להגדיל את אחוז הערבות בקרן לעסקים בסיכון, על-רקע הניצול הנמוך של כספי הקרן.

ח"כ יבגני סובה אמר כי הציבור לא מאמין בתהליך קבלת ההחלטות. לדבריו, "יש זיהום פוליטי בתהליך קבלת ההחלטות, אפשר לעשות אלף מצגות אבל התחושה בציבור היא קשה מאוד והציבור לא מקבל סיוע". ח"כ הילה שי וזאן העלתה את בעיית העצמאים שנכנסים לבידוד ולא מקבלים שום פיצוי מהמדינה, וביקשה לטפל גם בהחזר הכספי לזוגות צעירים ששילמו מקדמות לאולמות האירועים וחתונתם בוטלה. ח"כ אימאן חטיב יאסין אמרה כי "המצגת מראה תמונה אופטימית אבל המציאות מאוד קשה". ח"כ תמר זנדברג קראה שלא לקצץ שכר במגזר הציבורי, אלא להשקיע בשירותים, ברווחה ובחינוך. לדבריה, "זה לא רק אכזרי זה גם שגוי מבחינה כלכלית".

ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי הוא מודאג ממה שהוצג, ממנו נדמה כאילו המשק יצא מהמשבר. לדבריו, "או שיש כאן ניתוק מוחלט מהמציאות או שיש כאן ניסיון לצייר בצבעים פוליטיים איזשהו מהלך. הרבה מאוד עסקים לא מקבלים מענקים ומוותרים על הביקורטיה". טרנר אייל השיבה ואמרה כי בשביל 1,875 שקלים כן אפשר מלא שורה באקסל.

ח"כ קרן ברק אמרה כי בתחילה התוכניות היה טובות ברמת הוודאות שהאוצר רצה לתת למשק, אבל עכשיו חייבים לעשות להן התאמות. לדבריה, "צריך ללכת לחל"ת גמיש ולספור את מספר המובטלים באמת, ולא רק את אלה שבחל"ת. אנחנו מגדלים דור של אנשים שלא ידעו מה לעשות כשייגמר החל"ת". ח"כ אנטאנס שחאדה אמר כי הוא מודאג מהטיפול בבעיות הכלכליות ביישובים הערבים, וביקש לדעת כמה הלוואות קיבלו העסקים ביישובים אלה. "לפי הנתונים שלי התמונה עגומה", אמר.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, התייחס גם הוא לחל"ת ואמר: "אנחנו משלמים מחיר כבד על היעדר חל"ת גמיש. כמחצית מהמלונות נשארים סגורים, המחירים עולים ומי שמשלם זה הצרכן הישראלי. אם לא יהיה פתרון נמשיך לייצר לחץ ובתקופת החגים המחירים יהיו גבוהים, בטח בהשוואה לחופשות בחו"ל".

סגנית נשיא התאחדות התעשיינים, איילת נחמיאס ורבין, אמרה כי "במפעלים הקטנים והבינוניים לא מצליחים למצוא עובדים בשום מקום בשל מודל החל"ת והגיע הזמן להכריז על מותו של המודל הזה. אפילו כשמציעים משכורות של 15-16 אלף שקל אנשים לא באים לעבוד וזו בכייה לדורות. היא הוסיפה כי לשמירה על הבריאות בתעשיה, הכולל בידוד, פיצול משמרות, ועוד, יש עלויות עתק ואין סיוע מאף גורם ממשלתי. נשיא לה"ב, רועי כהן, ציין כי ישנם 35 אלף עסקים שנסגרו בגלל שלא קיבלו סיוע בזמן.

מנכ"לית האוצר התייחסה לדברים ואמרה כי ביקשה לברר עם הגרמנים באשר לחל"ת, והתברר שהם לאו-דווקא מרוצים מהמודל. לדברי טרנר אייל, "בסגר בוודאי שהמודל שלנו הרבה יותר טוב, אבל אנחנו ממשיכים לבחון מסלולים שונים של עידוד תעסוקה". עוד ציינה המנכ"לית כי 20% מהעובדים לא רוצים לחזור מחל"ת, ואמרה כי המעסיקים יכולים במקרה כזה להביא את החל"ת לסיומו באופן שמביא להתפטרות העובד. במקרה כזה העובד יהיה זכאי לאבטלה רק 3 חודשים לאחר מכן. היא התייחסה גם להצעת להפחתת המע"מ ואמרה: "מבחינת עידוד ביקושים, הביקושים הם למעלה. מרב הכלכלנים חושבים שהפחתת מע"מ, במיוחד אם הולכים לסגר - זה ממש לא הזמן. מה גם שראיתם בנתונים שהביקושים גבוהים".

היו"ר מרגי סיכם את הדיון וקרא למשרד האוצר להפעיל מוקד לפניות של עסקים בתקופת הקורונה, שיתפקד כחדר מצב. הוא הוסיף כי "הוועדה מברכת על הצעדים לסיוע לעובדים, אך עם זאת הוועדה בדעה שכדי להניע את הכלכלה ולאפשר לעסקים לצלוח את המשבר על המשרד לגבש צעדים לעידוד עובדים לצאת לעבודה, לרבות בדרך של חל"ת גמיש, ומבקשת מהאוצר לדווח לה על הצעדים שגובשו עד תחילת נובמבר. הוועדה בדעה שעל הממשלה לגבש תוכנית להכשרות מקצועיות שיהיו תואמות לצרכי המשק המשתנים. לבקשת ח"כ שחאדה הוועדה מבקשת מהאוצר נתונים על המענקים לעסקים בחברה הערבית".

עוד הוסיף היו"ר מרגי כי הוועדה שמחה לשמוע על מתווה הסיוע לאל על, לפיו הנחת העבודה היא שתחילת השבת הכספים ללקוחות תהייה אכן ב-1 באוקטובר. הוא אף ביקש בסיום דבריו להודות לעובדי רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי, ולעומדים בראשם, על העמידה ביעדי העברת המענקים ויישום החלטות הממשלה.
ועדת כלכלה – מימוש תכנית הסיוע / מצגת
מנכ"לית האוצר טרנר אייל: המשק מתאושש – חוששים מסגר מבחינה כלכלית, צריך להימנע מזה וללכת לצעדים דיפרנציאליים

תאריך:  08/09/2020   |   עודכן:  08/09/2020
מירב ארד
+האם מערכת הבריאות מוכנה לחורף
22:46 08/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הקורונה בכנסת שמעה נתונים והערכות ציוד, רכש ובינוי במערכת הבריאות  ▪  יו"ר הוועדה: חיזוק מערכת הבריאות הוא משימה לאומית, והתמודדות נכונה עם הנגיף. ממילא אחרי הסגר, נחזור לנקודת הפתיחה וניאלץ לפתח ולקדם את המערכת
([צילום: פלאש 90])
+שת"פ עם קרנות העושר בדובאי ואבו-דאבי
21:45 08/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דיכטר: "יש נעלם גדול בדמות חברת שברון. אני שואל את עצמי, מה הם יודעים שאנחנו לא יודעים. כשחברה בסדר גודל עצום כזה נכנסת להשקיע בארץ, ברור שיש כאן סוד"  ▪  דלק קידוחים: "צפי ההפקה מתמר הוא עד שנת 2050, ואילו ממאגר תנין עד 2064"
(חברי הכנסת חסיד, בוסו ודיכטר [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
+חברות הביטוח ישלמו את התגמולים באותו אמצעי תשלום
14:03 08/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כמו-כן, קובעת ההצעה כי אם לא ניתן יהיה לאתר את הלקוחות במאמץ סביר ייאלצו החברות לפנות לאפוטרופוס הכללי וליידע אותו
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנכ"לית האוצר: 20% מהעובדים לא רוצים לחזור מחל"ת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
הצע"ח של ח"כ מיכאל מלכיאלי הקובעת כי חברות הביטוח ישלמו למבוטחים את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח אושרה (יום ג', 8.9.20) בוועדת חוקה פה אחד בקריאה שנייה ושלישית, והועברה למליאת הכנסת להצבעה בשני הקרוב.
08/09/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בעקבות דחיית ההצבעה על התקציב לשנת 2020 והתפטרותו של ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, התכנסה (יום ב', 7.9.20) הוועדה לענייני ביקורת המדינה, לדון בהיערכות האוצר בהכנת התקציב ובהצבעה על בקשה ממשרד מבקר המדינה שיבדוק את תהליך הכנת התקציב לשנת 2021.
08/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 7.9.20) את בקשת משרד התקשורת לתקן את תקנות הטלגרף האלחוטי, העוסקות בתנאים למתן רישיונות, תעודות ואגרות. המשרד ביקש לתקן את התקנות ולהפחית דרישות רגולטוריות, כך שבוטל התנאי להיעדר רישום פלילי הנדרש כיום כדי להיות כשיר לקבלת רישיון סחר. עוד מוצע להפחית את חובת הדיווח שחלה על בעל רישיון סחר, באשר לשינויים במלאי הציוד האלחוטי הטעון רישיון. כמו-כן בוטל תנאי הכשירות בעניין העדר רישום פלילי גם למי שרוצה להוציא תעודת מפעיל תחנת אלחוט בכלי שיט ולחובבי רדיו.
08/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת הכירה בסיעת דרך ארץ, כמייצגת של מפלגת דרך ארץ. היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן אמרה בדיון כי נוכח החלטת ועדת הכנסת מיום 31 במרס בדבר התפלגות סיעת דרך ארץ מסיעת תל"ם, נדרשת החלטת הוועדה לשיוך הסיעה למפלגה. החלטת הוועדה נדרשת, לאחר שהמפלגה נרשמה ברשם המפלגות. ההחלטה אושרה פה אחד.
08/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"סגירת השמיים ועצירת הטיסות בשל משבר הקורונה הביאה לכך שזוגות רבים אינם יכולים לטוס למדינה זרה בשביל להינשא", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', דיון על פתרון לזוגות שנמנע מהם לרשום נישואין בחו"ל, לבקשת חברי הכנסת יבגני סובה, אנדרי קוז'ינוב, ניצן הורביץ ושרן מרים השכל. "נוצרה כאן מצוקה אמיתית לרבים ללא מענה וללא פתרון נראה לעין. עד עכשיו, אחד הפתרונות שמוצאים זוגות אלו, הנו טיסה לחו"ל לצורך רישום נישואים אזרחיים במדינה זרה, ולאחר מכן הבאת תעודת הנישואים משם ורישום הנישואים במשרד הפנים על בסיס הרישום הזה".
07/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il