|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הוזלת הגז ב-25%, תוזיל החשמל רק כ-2%

כך מעריך מנכ"ל חברת חשמל עופר בלוך מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על צמיחה של 192% בצריכת גז בעשור האחרון בארץ
09/09/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   גז טבעי   |   תגובות
עופר בלוך [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]

ח"כ מתן כהנא

ח"כ אבי דיכטר

הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט שמעה (יום ד', 9.9.20) סקירה מאת נציגי רשות הגז, חברת חשמל וחברת נתיבי הגז הטבעי.

מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך אמר כי לפני הנחיית שר האנרגיה, עד סוף 2025 כל שש יחידות ייצור החשמל, יעברו לייצור על גז. "אנחנו מתכננים להשאיר ארבע יחידות פחם שנפעיל אותם רק למקרה חרום אם תהיה תקלה באספקת גז. אנחנו מכינים תוכנית שימור להפעלת יחידות חרום בתוך שבועיים מרגע ההחלטה. יש שאלות של יעילות השימור והעלויות הכרוכות בכך. אנחנו בדיון על כך מול רשות החשמל". לדבריו, יחידה שמופעלת על גז, מייצרת כ-10% פחות מיחידה שפועלת על פחם.

בלוך השיב לשאלת ח"כ מתן כהנא כי לטענת חברות הגז, ועדי עובדי חברת החשמל מונעים את האצת המעבר לייצור חשמל מפחם לגז, ואמר: "זה שקר גס. אנחנו עובדים בקצב המהיר ביותר. ולפי תוכנית סדורה שלטענת המהנדסים של החברה, היא אגרסיבית מאוד".

לדבריו, לא יהיו הבדלים משמעותיים בהיקף העסקת כוח אדם בין ייצור בגז לפחם, וכי לוועדי העובדים זה לא משנה. "בסוף 2024 נעבוד עם כ-9,000 עובדים", אמר.

בעניין מחירי החשמל, מנכ"ל חברת החשמל השיב לח"כ אוריאל בוסו ואמר כי בהנחה שתהיה הוזלה של הגז ממאגר תמר ב-25%, ההנחה תגרום להפחתה של רק כ-2% במחירי החשמל לצרכן.

מנכ"ל איגוד חיפושי הגז והנפט בארץ, אמיר פוסטר, סבור שחברת החשמל יכולה לייצר חשמל רק מגז כבר בסוף שנת 2023 - שנה לפני התוכנית של חברת חשמל. לדבריו, צריך למנות ממונה שיקדם את הצריכה בגז ויוריד חסמים במשרדי הממשלה.

נציגת לובי 99, מירב דוד, טענה שחברת חשמל יכולה וחייבת לשלם לספקיות הגז מחירים נמוכים יותר מאלו שמשולמים היום, ובכך להוזיל את החשמל לצרכן.

מנכ"ל חברת חשמל דחה את דבריהם ואמר ביחס למחירי הגז, כי החברה מכבדת הסכמים. וביחס להסבת יחידות ייצור החשמל לגז, טען בלוך כי החברה פועלת על-פי תוכנית רב שנתית סדורה.

יו"ר דירקטוריון חברת נתיבי הגז הטבעי, איתן פדן, אמר בעניין מאגר גז בארץ, כי "עניין אחסון הגז בארץ, תלוי בסדרי עדיפות, הקצאת משאבים וניהול סיכונים. אנחנו חושבים שצריך שיהיה לנו מאגר למקרה חרום. בחנו את מאגר ים טטיס, במחשבה להפוך אותו למאגר. אולם מסתבר שהוא נפגע ע"י כניסת מי-ים למאגר".

ראש תחום כלכלה ברשות הגז הטבעי, שרה הדר, אמרה שנושא אחסון הגז, חשוב מבחינת ביטחון אנרגטי למדינת ישראל ו"אנחנו עובדים על זה".

נציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עמי צדיק, הציג בדיון מסמך תחזית הכנסות לקרן וחסמים לצריכת גז. בעניין מחירי הגז בארץ, אמר צדיק, כי קיים מעין ניגוד עניינים מובנה בין האינטרס של הקרן, לאינטרס הציבורי. לדבריו, מחיר הגז בישראל גבוה יותר ביחס לעולם. החסם העיקרי הוא חיבור תשתיות החלוקה וההולכה. בהתאחדות התעשיינים טוענים לאורך שנים שקיימים חסמים שמונעים חיבור מפעלים לגז. למדינה יש אינטרס ברור להגברת צריכת הגז הן מבחינת המחיר והן מבחינת זיהום האוויר. אולם בהיקפי הצריכה הנמוכים בארץ, אנחנו דומים למדינות שמייבאות גז ולא למדינות שמייצרות גז. לעומת זאת, העלייה בצריכה בשנים 2008-2018 גדלה בקצב מהיר מאוד ביחס לעולם. צמחנו בכ-192% (כ-11.3 bcm בשנת 2019 לעומת 3.8 בשנת 2008). רק סין שצמחה ב-245%, גדלה יותר מאיתנו.

יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר הודיע שהוא יזמן ישיבה מיוחדת לבחון כיצד ניתן להאיץ את צריכת הגז לתעשיה מתוך מטרה לגרום לצמיחה בהכנסות התגמולים בקרן העושר, והוזלת מחירי היצור בתעשיה, הוזלה שתשפיע על מחירי הצריכה למשקי הבית בארץ.
תחזית הכנסות קרן לאזרחי ישראל וחסמי צריכת גז טבעי / סקירה כלכלית
מסמך זה נכתב לבקשת הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט לקראת דיון ב-9 בספטמבר 2020 בנושא "צריכת גז טבעי על ידי חברת החשמל - התפתחות וצפי לעתיד". המסמך כולל את תיאור מקורות ההכנסה לקרן, נתונים על צריכת גז טבעי במדינות המפותחות לפי גודל האוכלוסייה וגודל הכלכלה, חסמי צריכת גז טבעי בארץ ותחזיות להכנסות לקרן ממאגרי הגז הטבעי הקיימים בעשורים הקרובים (15 עמ')
משק הגז הטבעי בישראל / מצגת
הצגת רשות הגז הטבעי לוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט (9.9.20)

תאריך:  09/09/2020   |   עודכן:  09/09/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק תשובה   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוזלת הגז ב-25%, תוזיל החשמל רק כ-2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גז טבעי
הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט שמעה (יום ג', 8.9.20) סקירה של חברות חיפושי גז ונפט בארץ על היקפי ההפקה, הצפי לפיתוח מאגרים חדשים ותחזית הכנסות המדינה הצפויה מהמאגרים.
08/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי), מאיר לוין, מסר (יום א', 6.9.20), לאחר עבודה בינמשרדית משותפת של משרד האנרגיה, משרד האוצר, משרד המשפטים ורשות התחרות, לשותפות בתמר את חוות דעתו, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, לפיה מנגנון השיווק והמכירה הקיים היום בין שותפות תמר מביא לכך שכל אחת מהשותפות בתמר מחזיקה בזכות וטו, שכן הוא מאפשר לכל שותפה למנוע עסקות מכירה של גז טבעי או לכפות בהן תנאים. בהתאם למתווה הגז שהתקבל באוגוסט 2015 נובל נדרשה לרדת באחזקותיה בתמר ל-25% וזאת עד לא יאוחר מחודש דצמבר 2021. עוד נקבע במתווה הגז, כי החל מהמועד שבו תרד נובל בשיעור אחזקותיה כאמור היא לא תהיה רשאית להחזיק בזכות וטו כלשהי בנוגע למאגר תמר ובכלל זה בכל נושא הקשור למכירת גז מהמאגר.
07/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המתח הגובר שנרשם בחודשים האחרונים בין טורקיה ליוון על-רקע תיחומי הגבול במזרח הים התיכון, מגביר את הסיכון להתלקחות אלימה באזור. בשנים האחרונות הפכה דוקטרינת "המולדת הכחולה" לדומיננטית בשיח הציבורי הטורקי. על פיה, הגנה על הגבולות הימיים של טורקיה (כשהם מתוחמים בהתאם לתפיסה הטורקית ובניגוד לזו היוונית) חשובה לא פחות מהגנה על הטריטוריה היבשתית. בפברואר 2019 ערך הצי הטורקי את התרגיל הימי הגדול בתולדותיו תחת השם "המולדת הכחולה", בין היתר כתגובה להקמת פורום הגז של מזרח הים התיכון (EMGF) חודש קודם לכן, שבו טורקיה איננה חברה.
חברת אנרג'יאן, הנסחרת בבורסות לונדון ותל אביב, ואשר מחזיקה ברשיונות הפיתוח למאגרים כריש ותנין באמצעות חברת אנרג'יאן ישראל, ציינה השבוע אבן דרך משמעותית למיזם כריש, עם הרמת המודול הראשון של מתקן הטיפול הצף (FPSO) בסינגפור: הנחת מבנה האלקטרוניקה, E-House, המכיל מערכות בקרה אלקטרוניות ואל-פסק (UPS) על סיפון האסדה.
27/08/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, הורה (יום ב', 24.8.20) להעביר לעיונה של הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, את פסק דינו בנוגע לאספקת הגז הטבעי לחברת החשמל. זאת לנוכח העובדה שמאגרי לוויתן ותמר, האמורים להתחרות זה בזה, הגישו הצעות זהות לחלוטין. להלפרין יש סמכות לפתוח בחקירה נגד בעלי המאגרים ואף להגיש כתב אישום, אם תמצא שהם תיאמו לכאורה את הצעותיהם.
24/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   גז טבעי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
הגז הטבעי ליו"ש יוצא לדרך   /  מירב ארד
בז"ן תרכוש גז טבעי משותפות תמר  /  איציק וולף
נתג"ז מתנגדת לאפשרות שינוי תעריפים  /  איציק וולף
הקרן לתשתיות העתיד  /  דורי מור
מדוע ירדן קונה גז מישראל  /  שאול מנשה
האם ירדן תבטל את הסכם הגז עם ישראל  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il