|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הסקטור שנפל בין הכסאות

משרד הפנים: "לא נחריג את האופטיקה משאר העסקים החיוניים"

להבי: "לא רוצים להחריג אף ציבור. כמו שיש מכולת שכונתית שאולי הרוויחה פחות. אנחנו רוצים לשמור על זה פשוט" ח"כ גינזבורג: "תשובת משרדי הממשלה מקוממת. מן הראוי לבחון, ואפילו לתקן ככל שיימצא שנעשה עוול"
14/09/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
חנויות האופטיקה הקטנות הוגדרו חיוניות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

בדיון בוועדת הפנים שהתקיים לבקשת ח"כ מיכל שיר התבררה מצוקתו של סקטור שנפל בין הכסאות במהלך המשבר הכלכלי יציר הקורונה - חנויות האופטיקה הקטנות, שאינן בקניונים, הוגדרו כחיוניות, אבל מחזור העסקים שלהן נפגע בשיעור של 80-90%. למרות זאת, בשל הגדרתן כחיוניות, הן אינן זכאיות להנחות מארנונה ממנו נהנים עסקים קטנים אחרים.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג: "ברור שבשל תנועת העוברים והשבים הדלילה בזמן הסגר הראשון, כמעט ולא נרכשו משקפיים חדשים או משקפי שמש. בזמן הסגר אנשים נכנסו לחנות אופטיקה בשביל להחליף בורג. האם משרד הפנים לא מצא לנכון להחריג חנויות אלה מעסקים חיוניים אחרים, ולתת גם להם הנחה מארנונה?"

סיון להבי, משרד הפנים: "אנו לא רואים לנכון להחריג". ח"כ גינזבורג: "למה?" להבי: "לא רוצים להחריג אף ציבור. כמו שיש מכולת שכונתית שאולי הרוויחה פחות. אנחנו רוצים לשמור על זה פשוט". ח"כ מיכל שיר: "יש פה אנשים שקורסים. אתה אמרת להם לפתוח כי הם חיוניים. זה איפה ואיפה. איזה טיעון זה שאתה רוצה להפוך לפשוט? המדינה במשבר. שום דבר לא פשוט".

סיון להבי: "במחזור הראשון של ההנחות גם לא גרענו הנחה למי שהרוויח. כל מי שהיה פתוח לא קיבל הנחה. במחזור השני, אנחנו בודקים כל עסק עם רשות המיסים". ח"כ גינזבורג: "שקלתם להוסיף כחריג את מי שנפגע בגל הראשון, ועכשיו לשפות בגין זה?" להבי: "לא. המתווה כבר סגור מול האוצר".

ח"כ גינזבורג: "אלה תשובות של מערכת. 'כבר כתבנו. לא נפתח'. זה לא רלוונטי אם זה פוגע באחרים. זה מזעזע. התקנות לא נכתבות כדי לסמן וי ותוכלו לומר שיש תקנות, אלא כדי לסייע למישהו בקצה. יש קבוצת אוכלוסייה שניזוקה מהחלטת ממשלה". להבי: "התקנות מטרתן להיות ברורות". ח"כ גינזבורג: "לא. המטרה לעזור לעסקים. מצפים שיהיו פשוטות כדי שיהיה אפשר להבין. אבל המטרה היא לעזור".

אדי מרקוביץ, יו"ר מועצת האופטומטריסטים: "מפאת הצורך הגדירו את חנויות האופטיקה כחיוניות. בגלל זה מחריגים אותנו מההנחה על הארנונה שניתנה לכלל המשק. חנויות האלקטרוניקה והסופרפארם הגדילו מחזורים. עיני לא צרה, אבל אנחנו הפסדנו, כי רק החלפנו עדשות או חיזקנו בורג. אלה פעולות לא רווחיות וקרסנו בגדול. דוחות מבוקרים מעידים שירדנו בין 80 ל-90% במחזור".

ח"כ גינזבורג: "האם קיבלתם פיצוי על פגיעה במחזור?" מרקוביץ: "בחנויות שבקניונים ניתן פיצוי. לחנויות רחוב משפחתיות לא. שום פיצוי".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג סיכם: "זהו אחד הדיונים המתסכלים שנכחתי בו בכנסת. אין חולק על העובדה שמחזור עסקי חנויות האופטיקה ניזוק קשה בעיקר בסגר הגל הראשון. ברור שהחנויות חיוניות וטוב שהיו פתוחות. תשובות משרדי הפנים והאוצר באשר למצוקה שנוצרה מקוממת ומאכזבת. אני מצפה מהממשלה ומנציגיה להיות אמפטיים. מן הראוי לבחון, ואפילו לתקן ככל שיימצא שנעשה עוול. הוועדה קוראת לממשלה לבחון את תיקון המצב. הוועדה קוראת למשרדי הפנים והאוצר לשבת עם עצמם ולעשות חשבון נפש, ואז לשבת עם נציגי העסקים שנאלצים לפתוח, אבל הפדיון שלהם אפסי. הוועדה מציעה לח"כ שיר, יוזמת הדיון, לדרוש את תיקון הפגם כשהתקנות יגיעו לפתחה של ועדת הכספים".

תאריך:  14/09/2020   |   עודכן:  14/09/2020
מירב ארד
+בתוך חודש תוכרע סוגיית פקדון הבקבוקים הגדולים
18:21 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השרה גמליאל: המחלוקת היא גם במשרדי  ▪  מנכ"ל החברה שייעצה למשרד להגנת הסביבה: העלויות לקמעונאים יפחתו בחצי והמשק יחסוך 15 מיליון שקל בשנה  ▪  חברות המשקאות: חובת הפיקדון תעלה 70 אגורות לבקבוק ותשית על הציבור מס של 300-500 מיליון שקל
([צילום: פלאש 90])
+"קחו רופאים עולים והקצו להם תקנים"
17:41 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ועדת העלייה והקליטה של הכנסת פנתה למשרד האוצר בבקשה שיקבע כי 40 תקנים מתוך 600 המיועדים להתמחות רופאים ולשילובם במערכי הטיפול בקורונה יוקצו עבור רופאים עולים חדשים
([צילום: אדי ישראל/פלאש 90])
+לקריאה ראשונה: בידוד בית לכלבים וחתולים
17:25 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ההסברה במשבר הקורונה: המל"ל משך את ידיו
17:18 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+לפיד לארה"ב: הנגבי אינו מייצג את מדינת ישראל
17:05 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+אושר הצו להמשך ההארכה האוטומטית של רשיונות רגולטוריים
16:15 14/09/20  |  עידן יוסף
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום (ב') את הצעת צו הארכת תקופות (הוראה שעה - נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים), התש"ף-2020. הצו נועד להאריך את התקופה שבה תינתן הארכה אוטומטית לתוקפם של מגוון אישורים רגולטוריים, כפי שניתנה מתחילת ההתמודדות עם משבר הקורונה.

לפי המנגנון שאושר: אישורים שיפקעו בספטמבר יוארכו אוטומטית בשלושה חודשים נוספים; אישורים שיפקעו באוקטובר או נובמבר יוארכו אוטומטית בעשרה שבועות נוספים; ואישורים שפקעו ביולי ואוגוסט יוארכו בשבועיים נוספים (כך ש"ישלימו" הארכה של שלושה חודשים).

ביו היתר יוארכו רישיונות לשימוש בקנביס למטרות רפואיות, היתרי רעלים, אישורי הובלת חומרים מסוכנים, אישורי עבודה בגובה ועגורנים, בדיקות סביבה תקופתיות ורשיון עסק.

+יו"ר מרצ: ישראל הסכימה להקפאת בנייה בשטחים
15:09 14/09/20  |  עידן יוסף
יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ בפתח ישיבת הסיעה: ״ידוע לי ממקורות מוסמכים שהייתה הסכמה רשמית להקפאת בנייה בשטחים תמורת הנורמליזציה״. לדבריו, ח"כ משה ארבל (שס) יכול לגנוז את השאלה בעניין ששלח לראש הממשלה, כי זו התשובה. מרצ דורשת מנתניהו לחשוף את ההסכמים עם מדינות ערב ולקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון, "כי זו דמוקרטיה".
+משרד הבריאות: ללא סגר, 97% מהישובים
יהפכו בתוך יומיים מירוקים לאדומים
14:50 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מזהירים נציגיו בוועדת הקורונה בכנסת  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: הסגר הוא אסון כלכלי ונפשי, ואפילו בריאותי. צריך להשקיע במערכת הבריאות, כי אין טעם לסגור אם לא נשקיע כדי שנצא למקום אחר  ▪  האוצר: עלות הסגר כ-6.5 מיליארד שקל
(בדיקת קורונה בבית החולים שערי צדק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+לא יוטלו מגבלות התכנסות על ועדת הקורונה בתקופת הפגרה
12:49 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כנס הקיץ יסתיים ב-24.9 וכנס החורף ייפתח ב-11.10  ▪  ועדות הכנסת הקבועות יוכלו להתכנס רק פעם אחת  ▪  שם הוועדה של דיכטר ישונה
([צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
+ניצולת שואה: "סגר מכניס אותי למצבים לא נוחים להיזכר מהגטו"
12:41 14/09/20  |  עידן יוסף

בדיון הוועדה לביקורת המדינה על התמודדות ניצולי השואה לקראת החגים והסגר המתמשך, אמרה ניצולת השואה, מיכאלה גלוטר, בת ה-83: "הסגר מכניס אותי בין ארבעה קירות ובמצבים לא נוחים ופוסט טראומה. זה כמו הגטו עכשיו. אני גרה לבד. הילדים והנכדים לא מגיעים לבקר בגלל הרצון לשמור על בריאותי ורק בחדר מדרגות אני פוגשת אותם. עכשיו גם זה לא יהיה לי בסגר. אני לא יכולה לחגוג ככה את החגים. אני עוד אופטימית ומתמודדת אבל יש לי חברים שמכירה שהבדידות הורגת אותם ממש. לא נשארנו הרבה. ראבק, תהיו נדיבים. תפזרו יותר כסף למי שנשאר כדי שנחיה ברווחה וכדי שלא יצטרכו להסתכל פעמיים אם לקנות סנדלים חדשים או לא".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "בתוך המהומה הגדולה של הסגר המתקרב, אסור לשכוח את הקבוצה שיש לנו כלפיה חובה מוסרית גדולה במיוחד. הבדידות והחששות מכים בכולם. טוב שמדינת ישראל החליטה שאל ניצולי השואה מתייחסים בחרדת קודש ובסדר עדיפות קודם".
+ועדת הכלכלה אישרה את חוק הכלבת לקריאה ראשונה
10:39 14/09/20  |  מירב ארד
הצעת החוק לתיקון פקודת הכלבת אושרה היום בוועדת הכלכלה, וצפויה להגיע להצבעה בקריאה ראשונה ביום רביעי. החוק קובע כי כלב שחוסן נגד כלבת במהלך השנתיים שקדמו למקרה הנשיכה לא יחוייב להיכנס לבידוד במכלאה עירונית, כאשר לבעלים תינתן האפשרות לבידוד ביתי, לצורך תצפית ומעקב על מנת לוודא כי אינו חולה בכלבת.
+חודשו ההגבלות על הפעלת שדות תעופה
10:18 14/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוקף ההגבלות - עד ה-7 באוקטובר 2020  ▪  סגן הממונה על בריאות הציבור: מתכוונים לאפשר פתיחת כמה עשרות שולחנות  ▪  נציגי רש"ת: המתווה של משרד הבריאות לא סביר ומדבר על מרחק של 20-30 מטר בין השולחנות - מבקשים פתיחת 40-50 שולחנות
(נתב"ג. לאשר את מתווה הפעלת ההסעדה [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד הפנים: "לא נחריג את האופטיקה משאר העסקים החיוניים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה, אישרה (יום ב', 14.9.20) את החלטת הממשלה להאריך את תוקפן של התקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה, מתוקף חוק הקורונה הגדול. היו"ר מרגי פתח את הדיון ואמר כי לפני כחודש אישרה הממשלה את התקנות האמורות, שנועדו למצוא את האיזון שבין הפעלת הטיסות לבין השמירה על בריאות הציבור וצמצום סכנת התפשטות הקורונה. תוקפן של התקנות פג והממשלה מבקשת להאריכן ב-28 ימים נוספים, תוך הכנסת תיקונים שחלקם בעקבות הערות שנשמעו בדיונים הקודמים בוועדה.
14/09/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, גברתי השרה, חבריי חברי הכנסת, אני עומד פה לפניכם, יוסף בן שמעון וחנה רות למשפחת טייב, בן למהגרים מתוניס, בן לעולים מצרפת ועולה בעצמי. ברגעים אלו אני חש יותר מכל דבר אחר את משקל החובה ואת הזכות - את החובה להיות שליח נאמן, ישר, הגון, לא לאכזב את אלה שבחרו בי וגם לא אף אדם אחר, ואת הזכות להודות על האמון והתפקיד להשמיע את הקול של אלה שעד עתה לא נשמע קולם.
13/09/2020  |  יוסף טייב  |   נאומים
חבר הכנסת אופיר סופר (ימינה) מציע לחבריו הפוליטיקאים שלא להופיע באירועי שבת תרבות ושלא להתראיין בשבת. בכינוס היסוד (7.9.20) של השדולה למען שמירת השבת, שייסד ח"כ משה אבוטבול (שס), ושסופר חבר בה, קרא האחרון להימנע מפוליטיקה בשבת ולהימנע מהוצאת הודעות לתקשורת הגורמות לחילול היום.
12/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
אם הבחירות היו מתקיימות היום היה זוכה גוש הימין ל-67 מנדטים, גם ללא מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. כך עולה מסקר שפרסם (יום ו', 11.9.20) עיתון ישראל היום.
11/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
אדוני היושב-ראש, חבר הכנסת יריב לוין, השר לביטחון פנים חברי אמיר אוחנה, שאני כאן בכיסא שלו – לא שוכח – חברותיי וחבריי לכנסת, צוות יקר, משפחתי היקרה, הוריי והורי אשתי שנמצאים כאן, ילדיי ואשתי האהובה אירית. על-פי תזה שהפכה אצלנו לדי מקובלת נפגשנו כאן לפני כ-100 שנים, אוסף של יחידים. יחידים בני דת משה, בני קהילות שונות מ-100 ארצות מוצא, ללא זיקה של ממש ביניהם, הזדמנו להם כמעט במקרה לפינה הדרום-מערבית של יבשת אסיה.
10/09/2020  |  עמית הלוי  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il