|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

1% מפרסומי לשכת הפרסום הממשלתית - ברוסית

למרות שדוברי הרוסית החיים בארץ הם כ-20% מהאוכלוסייה, משרדי ממשלה רבים נמנעים מלפרסם בשפה זו, גם כאלו שרבים מהעולים נזקקים להם כמוסד לביטוח לאומי, המשרד לשוויון חברתי והרשות לזכויות ניצולי השואה ח"כ טלי פלוסקוב: ההתעלמות הזו מנתקת את אלו מהחברה הישראלית
16/09/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
ערוץ 9 ברוסית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

חלקם של גוברי הרוסית בחברה הישראלית עומד על כ-15%, רובם שולטים בשפה הרוסית, ומילא משרדי ממשלה ורשויות רבות ממעיטים להשתמש בפרסום בשפה זו, שאינה שפה רשמית בישראל, גם משרדים כאלו שרבים מהעולים שנזקקים לשירותיהם כמוסד לביטוח לאומי, המשרד לשוויון חברתי והרשות לזכויות ניצולי השואה. ועדת העלייה והקליטה דנה (יום ג', 15.9.20) בחוסר-הפרופורציה כפי שנמסר במסמך של מרכז המידע והמחקר של הכנסת.

לדברי ח"כ טלי פלוסקוב, יו"ר ועדת המשנה להשתלבות עולים חדשים בחברה הישראלית, יש רבים שאינם דוברי עברית וגיליתי כי משרדי ממשלה רבים לא טורחים כלל לפרסם ברוסית, למרות שהם ייעודיים בעיקר לעולים חדשים, או שרבים מהעולים הם צרכנים של משרדים אלו. רק 13% מפרסומי הביטוח הלאומי היום ברוסית, 7% בלבד מפרסומי המשרד לשוויון חברתי, 3% מפרסומי משרד השיכון, והרשות לרווחת ניצולי השואה ונציבות לשוויון זכויות לאנשים מוגבלויות לא ערכו ולו מסע-פרסום אחד ברוסית. "משרדים ורשויות כה רבים מתעלמים מאלו שאינם דוברי-עברית, וההתעלמות הזו מנתקת את אלו מהחברה הישראלית. כמעט 40% מעולי חבר העמים, אינם שולטים בעברית".

הדיון התבסס על ממצאי מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהוכן בידי החוקרת אסנת אלגום-מזרחי, על פרסומי לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"ם) ברוסית ואמהרית. מהנתונים עולה כי ההוצאות במיליוני שקל ובאחוזים, פרסומי לפ"ם למגזר הרוסי עלו משנת 2017 מ-2.25 מיליוני שקל, 10% מסך ההוצאה לפרסום למגזרים ושפות, בשנת 2018 ל-3 מיליוני שקל, 12.5% מסך ההוצאה, ובשנת 2019 2.7 מיליוני שקל, 13.5%, מסך ההוצאה. לדברי החוקרת, בשנת 2019, סך הפרסומים של לפ"ם היו למעלה מ-200 מיליוני שקל, ואחוז הפרסום בשפה הרוסית היה כ-1% מסך הפרסום הכולל בשנת 2017, וכ-2.7% בשנת 2019.

ח"כ אנדריי קוז'ינוב (יש עתיד-תל"ם) טען כי "אם האוכלוסייה דוברת הרוסית היא כ-20%-15% מכלל התושבים, זה צריך להיות חלקם גם בפרסום הממשלתי. על לפ"ם גם לבדוק את אחוזי הצפיייה של כלי התקשורת השונים, ולפיהם לחלק את הפרסום. כל משרד ממשלתי חייב להבהיר מדוע בחר להשקיע כה-מעט בדוברי הרוסית".

לדברי בועז סטמבלר, מנכ"ל לפ"ם, תפקיד הלשכה הוא מתן שירותי פרסום למשרדי ממשלה וגופים ציבוריים שונים, כאשר לה עצמה אין תקציב העומד לרשותה, ותקציבי הפרסום מורכבים מתקציבי הלקוחות (משרדי הממשלה) המועברים לטיפולה, והם כוללים מע"מ ודמי טיפול. לפ"ם אחראית רק על חלוקת הפרסום בכלי התקשורת. עלות הפרסום בכל מגזר - שונה, ולכן ההשוואה בין המגזרים וכלי התקשורת, איננה נכונה. הלקוח הוא שמחליט כמה כסף הוא משקיע, ומי קהל היעד שלו, ואנו מציעים כמה הוא צריך להוציא והיכן. לפ"ם הוא גוף שקוף ביותר, ובכל רבעון אנו מעבירים את דוח ההתקשרויות שלנו. לפ"ם יכולה להמליץ ללקוח באיזה מגזר להשקיע - אך ההחלטה היא של הלקוח.

טליה לוינס, מנהלת מחלקת המדיה בלפ"ם, הוסיפה כי הנתונים כוללים גם מודעות שוטפות או חוקיות, ולעניין מסעי-הפרסום הלקוח הוא הקובע את מטרתו, את התקציב ואת קהל היעד. לעיתים לפ"ם מעצב ביחד עם הלקוח את גובה התקציב לפי יעדי המסע וקהל היעד.

לדברי אלה גרצן, דוברת משרד הקליטה, חשוב שכל משרדי הממשלה יפנימו שיש אוכלוסייה ענקית שיש לפנות אליה בשפתה, ויקותיאל צפרי, נציג המשרד לשוויון חברתי בו כלולה גם הרשות לזכויות ניצולי השואה הדגיש את הפרסום הרב של הרשות המיועד לאזרחים ותיקים, בשלל שפות. "השנתיים האחרונות, בגלל מגבלת התקציב היו לא מייצגות", ציין. עינב שימרון, סמנכ"ל ההסברה במשרד הבריאות הוסיפה את חברות הפרסום שגויסו להסברת הנחיות הקורונה לציבור הערבי, הבדואי, החרדי והעובדים הזרים. "כל פרסום שלנו - מתפרסם גם בשפות זרות".

בסיכום, ביקשה פלוסקוב כי בתשדירים ברוסית, יראיינו מומחים בשפת העולים, או לדובב את הסרטון. היא הודיעה כי תפנה לשרי הממשלה, להגדלת תקציבה הפרסום ברוסית והנגשה לשונית בשפות שונות. בנוסף, היא תעלה את הצורך בפרסום בצרפתית.
הוצאות פרסומי לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) - 2020-2015 / מצגת
הוצאות פרסומי לפ"ם עבור אוכלוסיית דוברי הרוסית בפילוח לפי סוגי מדיה, 2019 (5 עמ')

תאריך:  16/09/2020   |   עודכן:  16/09/2020
עידן יוסף
+רכז תקשורת בכנסת נדבק בקורונה
13:59 16/09/20  |  עידן יוסף
קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עודכן כי אחד מרכזי התקשורת בכנסת נמצא חיובי לנגיף הקורונה. הוא שהה לאחרונה במשכן ביום חמישי. בהודעה שהוציא ניצב גריף הערב לבאי המשכן, באמצעות מחשבי הכנסת, ציין כי הוא מבקש מכל מי שהיה במגע עם העובד או בקרבתו, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות.
+"לא לשוטף+30 הזה התכוונו"
12:46 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציג משרד הבריאות דיווח כי בעידוד שרי הבריאות והאוצר אושרו 300 מיליון שקלים לתחילת יישום החוק  ▪  סגן נשיא איגוד לשכות המסחר: זה לעג לרש - לא יהיה לנו להביא תרופות וציוד רפואי לגל השלישי של הקורונה  ▪  יו"ר ו' הכלכלה מתח ביקורת על היעדרותו של מנכ"ל משרד הבריאות מהישיבה ודרש להגדיל משמעותית את הסכום
([צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
+סמוטריץ' לנת"ע: אם תעקפו את ב"ב - נתערב בחקיקה
01:12 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים דורשת מנת"ע לבטל מיד את חלופת הדנית העוקפת את בני ברק  ▪  חברי הוועדה קיבלו את עמדת העירייה שרואה בתוואי הדרה פסולה של 210 אלף תושבי גוש-דן
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+71% מיהודים אירופה חוו תקיפה אנטישמית
00:21 16/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך לפי סקר של האיחוד האירופי. סטודנטים מארה"ב, מבריטניה ומדרא"פ מספרים על אווירה אנטי-ישראלית בקמפוסים, התקפות אנטישמיות, ומרצים שמציגים את ישראל כמדינת אפרטהייד
([צילום: ג'ין פוסקר, AP])
+ח"כים ממליצים: חובת הנגשה לשידורים באינטרנט
22:57 15/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ תמר זנדברג: אמליץ ליו"ר ועדת הכלכלה ליזום תיקון חקיקה לשיפור הנגשת שידורי הטלוויזיה לכבדי שמיעה  ▪  נציגי ארגוני כבדי השמיעה: אי-אפשר להבין את מה שקורה בטלוויזיה רק מהבעת הפנים של המתורגמן - החוק להנגשת השידורים לא עודכן מאז 2005
(המסכות מקשות על הבנת הנאמר בשידור [צילום אילוסטרציה: משה שי/פלאש 90])
המתרגם לשפת הסימנים הוסתר... [צילום: דוברות הכנסת]
+ביטול בדיקות מעבדה למוצרי צריכה מותנה בחיזוק האכיפה
22:38 15/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ תומא סלימאן: חייבים למצוא איזון בין הורדת יוקר המחיה לשמירה על בטיחות הצרכנים  ▪  הממונה על התקינה: הרפורמה תחסוך למשק 420 מיליון שקל בשנה - נצטרך להגביר את הפיקוח  ▪  ח"כ פינדרוס: לשקול להקדים את יישום הפעימה האחרונה ברפורמת התקינה
(מכון התקנים [צילום: איתמר לוין])
+יועצה של ח"כ סונדוס סאלח נדבק בקורונה
22:17 15/09/20  |  עידן יוסף
הלילה עודכן קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, כי בבדיקה שעשה אחד מיועציה של חכ" סונדוס סאלח - הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. היועץ שהה היום במשכן ומי ששהה בקרבתו התבקש שלא להגיע לכנסת.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
1% מפרסומי לשכת הפרסום הממשלתית - ברוסית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר שיווק
21/12/20 04:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
71% מהיהודים באירופה חוו תקיפה אנטישמית, כך עולה מסקר שערך האיחוד האירופי בקרב צעירים יהודיים ביבשת, שוהוצג (יום ג', 15.9.20) בוועדת המשנה לקשרי ישראל והתפוצות, של ועדת העלייה והקליטה. לדברי יו"ר ועדת-המשנה, מיכל קוטלר-וונש, "בתקופה הזו במיוחד חשוב לחזק את הקשר בין ישראל והתפוצות, ולהבין את האתגרים עימם הם מתמודדים. חשוב במיוחד לשמוע את הסטודנטים היהודים, החשים במיוחד את תנודות הלכי-הרוח ואתגרי השעה". דווקא בקמפוסים, האמורים להיחשב מרחב בטוח לחופש הביטוי, יהודים נאלצים להחביא את זהותם. ברחבי צפון-אמריקה נערך מדי שנה "שבוע האפרטהייד הישראלי".
16/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 15.9.20) לדיון שעסק בהנגשת שידורי הטלוויזיה לכבדי שמיעה, לבקשת ח"כ תמר זנדברג שניהלה את הישיבה. הדיון כולו תורגם לשפת הסימנים ולווה גם בכתוביות לליקוי שמיעה, וזנדברג פתחה ואמרה כי חרף החקיקה הקיימת יש עדיין לקונות משמעותיות שיוצרות מצב בלתי נסבל, שבו חלק גדול מהאוכלוסייה לא יכול לקבל מידע בסיסי מערוצי תקשורת מרכזיים.
15/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 15.9.20) בביטול בדיקות המעבדה למוצרי צריכה מיובאים. ח"כ עאידה תומא סלימאן, שיזמה את הדיון, אמרה כי משרד הכלכלה מתכוון לבטל בדיקות מעבדה על מוצרי יבוא רבים, בהם מטעני טלפונים סלולריים, תנורי חימום ועוד. היא הזהירה, כי ביטול הבדיקות יביא בהכרח לייבוא פרוע ולא מפוקח של מוצרים מסוכנים, ובוודאי גם כאלה שבמקים של אסון יהיה בלתי אפשרי להתחקות אחר המקור שלהם ולאסוף אותם. לדבריה, חייבים למצוא את האיזון בין הורדת יוקר המחיה לשמירה על בטיחות הצרכנים.
15/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 14.9.20) בכוונת המשרד להגנת הסביבה להחיל את חובת הפיקדון גם על מכלי המשקה הגדולים. היו"ר יעקב מרגי אמר בפתח הדברים כי ביקש לקיים את הדיון ברקע יוזמות שונות ודיונים לקראת החלת חוק הפיקדון גם על מכלי המשקה הגדולים.
14/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, ח"כ דוד ביטן, דורש ממשרד האוצר לייעד 40 תקנים מתוך 600 תקנים להתמחות רופאים לטיפול בנגיף הקורונה.
14/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il