|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
התרסקות המקס באתיופיה, מארס 2019 [צילום: מולוגטה איינה, AP] מקס 737 על פס הייצור [צילום: טד וורן, AP]

דוח הרוב הדמוקרטי בוועדת התחבורה בבית הנבחרים:

בואינג ו-FAA אשמות בהתרסקויות 737-מקס

יצרנית המטוסים שמה את הרווחיות לפני הבטיחות, התעלמה מאזהרות עובדיה על כשלים בתוכנה הקטלנית ומסרה דיווחים מטעים לרשות התעופה האזרחית הרשות העניקה לבואינג את הסמכות לפקח על עצמה והנהלתה התייצבה לצד החברה נגד מומחיה-שלה
16/09/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות

"שילוב נורא" של כשלים הנדסיים, טעויות ניהול והעדר פיקוח פדרלי הוא שגרם אשתקד לשתי ההתרסקויות של מטוסי בואינג 737-מקס, בהן נהרגו 346 בני אדם. כך קובע (יום ד', 16.9.20) דוח שמפרסמת הסיעה הדמוקרטית בוועדת התחבורה והתשתיות של בית הנבחרים, לאחר חקירה בת 18 חודשים. הדמוקרטים, להם יש רוב בוועדה ובבית, מאשימים את בואינג בכך שהעדיפה רווחים על פני בטיחות, ואת רשות התעופה האזרחית (FAA) בכך שנתנה לבואינג את המילה האחרונה בפיקוח עליה.

"זוהי טרגדיה שמעולם לא הייתה צריכה להתרחש", אומר יו"ר הוועדה, פיטר דה-פאזיו. "ניתן היה למנוע אותה, וננקוט צעדי חקיקה כדי להבטיח שלא תישנה". ראש הסיעה הרפובליקנית בוועדה, סם גרייבס, אומר שיש צורך בשינויים, אך קורא לבסס אותם על הסכמה דו-מפלגתית ולא על חקירה חד-מפלגתית.

ההתרסקות הראשונה הייתה באוקטובר 2018, בטיסת-פנים של ליון אייר באינדונזיה, ונהרגו בה כל 181 הנוסעים ושמונת אנשי הצוות. במארס 2019 התרסקה טיסה של אתיופיאן איירליינס בין אדיס אבבה לניירובי, ובה נהרגו כל 149 הנוסעים ושמונת אנשי הצוות. בואינג הפסיקה את ייצור המקס והמטוס קורקע בכל העולם, תוך שהחברה סופגת נזקים של 18 מיליארד דולר ופגיעה קשה במוניטין שלה ובמעמדה התחרותי מול איירבס. FAA צפויה לאפשר בקרוב את חידוש הטיסות של המקס, ובעקבותיו יילכו רשויות התעופה במדינות אחרות.

הדוח של הדמוקרטים מצביעה על חמש בעיות רוחב בתכנון המטוס, ייצורו ואישורו. הראשונה: התחרות מול A320 של איירבס הובילה את בואינג להציב את הייצור והחיסכון מעל הבטיחות. השנייה: החברה ביצעה טעות קטלנית לגבי תוכנת MCAS שהובילה את המטוס לצלילה חדה של אפו; ממצאים קודמים העלו, כי המתכננים לא הביאו בחשבון שברעש המתמיד ובמשימות הרבות שבתא הטייס, אזעקת האזהרה של התוכנה לא תישמע. השלישית: בואינג לא מסרה ל-FAA מידע חיוני. הרביעית: הרשות נהגה להעביר לידי בואינג עצמה חלק מסמכויות הפיקוח. החמישית: הנהלת הרשות התייצבה לצד בואינג ונגד מומחיה-שלה.

הכשל הטכני קשור כאמור לתוכנת MCAS. מאחר שמנועי המקס גדולים יותר וממוקמים גבוה יותר מאשר בדגמים הקודמים, התוכנה נבנתה כך שתדחוף לאחור את אפו של המטוס. בשתי ההתרסקויות התוכנה הופעלה בטעות בשל כשלים בסנסורים ושלחה את המטוס לקרקע, והטייסים לא הצליחו לייצב אותו. הדוח אומר כי ניתן היה למנוע את התאונות אלמלא שורה של כשלי בטיחות מצד בואינג ו-FAA. בואינג התעלמה מאזהרות של עובדים בחברה מפני הסתמכות היתר על MCAS ועל כך שהתוכנה מופעלת בידי סנסור חיצוני בודד. החברה לא העבירה לרשות מידע חיוני על שינויים חשובים שביצעה בתוכנה, העבירה לה באיטיות מידע בטיחותי ותיארה את התוכנה כשדרוג של קיימת במקום כחדשה במטרה להאיץ את תהליך האישור.

בואינג אומרת בתגובה, כי הפיקה את הלקחים מההתרסקויות והחלה לפעול על-פי המלצותיהם של מומחים חיצוניים ורשויות הממשל. "עמלנו לחזק את תרבות הבטיחות שלנו ולבנות מחדש את אמונם של לקוחותינו, המאסדרים וציבור הטסים". לדברי בואינג, העיצוב המחודש של המקס עבר בדיקות מדוקדקות וכעת ניתן לטוס בו בבטחה. רשות התעופה אומרת בתגובה, כי תשתף פעולה עם ועדת התחבורה לממש את המלצותיה וכי היא כבר מיישמת מסקנות משלה, תוך שיפור הארגון, ההליכים והתרבות ברשות.

תאריך:  16/09/2020   |   עודכן:  16/09/2020
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בואינג ו-FAA אשמות בהתרסקויות 737-מקס
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלג א
16/09/20 14:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
ד"ר בוורלי גודמן-צ'רנוב מבית הספר למדעי הים על שם ליאון צ'רני באוניברסיטת חיפה מספרת איך מצאה שבעה אירועי צונאמי שהתקיימו בעבר בחופי הארץ, מה הסיכוי לאירוע צונאמי נוסף, ואיך גילויים אלה הובילו ליצירת תוכנית היערכות לאומית לאירועי צונאמי בעתיד.
מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת חיפה, בשיתוף חוקרים מאיטליה, שוויץ ונורבגיה ממפה בפעם הראשונה את ההעתקים הגאולוגים ה"רדודים" בכנרת - מקרקעית האגם ועד לעומק של 2 ק"מ - ומצביע על האזור הצפוני כאזור הפעיל בעשרות השנים האחרונות מבחינה טקטונית. המחקר פורסם בכתב העת SCIENTIFIC REPORTS. "ממצאי המחקר מעידים על כך שישנם העתקים פעילים לכל אורך ורוחב הכנרת, ולא רק באזור המזרחי כפי שחשבו עד כה. המשמעות היא שההשפעות האפשריות של רעידות אדמה על גבי העתקים אלה יכולה להגיע לכל גדות הכנרת", אמר ד"ר מייקל לזר מבית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני, שהוביל את המחקר.
12/08/2020  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברת Ilan Advanced Technology טוענת, כי אלביט מערכות הפרה הסכם עימה לשיתוף פעולה בפרויקט חדשני לכיבוי אש. החברה מבקשת (6.7.20) מבית המשפט המחוזי בחיפה לקבל צו הצהרתי וצו מתן חשבונות נגד אלביט.
06/07/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
חברת בתי הזיקוק תשלם קנס של 1.2 מיליון שקל ושלושה מעובדיה ישלמו עד 50,000 שקל כל אחד, במסגרת הסדר טיעון בעקבות דליקה גדולה שפרצה במתקני החברה במפרץ חיפה בדצמבר 2016. הצדדים הגיעו להסדר טיעון בעקבות גישור בפני שופטת בית משפט השלום בחיפה, אורית קנטור, שגזרה את העונשים (יום א', 31.5.20) על-פי ההסדר.
01/06/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
גבן בן 64 נפגע (יום ב', 18.5.20) קשה ממכת חום בנתניה. הוא פונה לבית החולים לניאדו כשהוא מעורפל. הוא מטופל במחלקת הלם ועובר סדרת בדיקות. פראמדיקית מגן דוד אדום נועה זוארי סיפרה: "הגבר שכב על ספסל ברחוב כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מפגיעת חום קשה. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ המקוררת ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור וסיוע נשימתי כשמצבו קשה".
18/05/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il