|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

נפגעי אלימות במשפחה יעריכו מסוכנותם באמצעות ישומון ניטור עצמי

מלי אורגד מפקחת ארצית במשרד הרווחה הסבירה: "כל אישה או גבר יכולים להיכנס ולענות על שאלות ולדעת מה רמת הסיכון בה הם נמצאים וכך לקבל מאתנו סיוע" יו"ר הוועדה למעמד האישה: "הסיר עלול להתפוצץ ואנו נראה ללא צל של ספק עלייה בכמות הפניות למרכזי הסיוע. המדינה חייבת לייצר את החוצץ הראוי וההגנה הנאותה לנפגעות" נציגת משרד החינוך: "היה מספר לא מבוטל שדיווחו על קשיים מכל הסיוגים, היו גם דיווחים על נטיות אובדניות
21/09/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
יו"ר הוועדה עודד פורר [צילום: שמוליק גרוסמן]

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 21.9.20) דיון בדבר היערכות הרשויות למתן מענה מותאם לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לתקופת הסגר. יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר אמר בתחילת הדיון: "אנחנו מדברים על תקופה שהלחץ עולה. הסיר עלול להתפוצץ ואנו נראה ללא צל של ספק עלייה במספר הפניות למרכזי הסיוע. המדינה חייבת לייצר את החוצץ הראוי וההגנה הנאותה לנפגעות. המשטרה היא טיפול-הקצה אבל יש שכנים, חברים ומשפחה וכולנו צריכים לגלות ערנות למה שנעשה סביבנו בתקופה לא פשוטה זו. ב-12 באוגוסט השר לביטחון פנים פרסם את היעדים שלו לתקופת המלחמה בקורונה, ולצערי למרות שחיפשתי לא מצאתי את היעד של מניעת האלימות במשפחה בתוכנית שלו. אני מצפה מהמשרד להציף את הנושא הזה לראש סדר העדיפות שלו".

סנ"צ איילת אורנשטיין' רמ"ד נפגעי עבירה במשרד לביטחון פנים' הדגישה כי המשטרה נערכת לתקופה הלא-פשוטה להתמודדות עם נושא עבירות של אלימות במשפחה ובעבירות מין. "הועברו דגשים לשוטרים בשטח שיקפידו על טיפול מידי, יש חוקרים כוננים בכל משמרת, שיתוף פעולה הדוק עם הרווחה, קשר טלפוני עם נשים בסיכון, ביקורי בית ככל שנחוץ והמלצה להתקין ישומון 100 בנייד". בהמשך הוסיפה סנ"צ אורנשטיין כי כל תלונה שמוגשת באופן מקוון מטופלת באופן יומי.

איזבל סרי לוי, מפקחת ארצית פגיעות מיניות בילדים ובני נוער במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: "כל שמונת מרכזי ההגנה פועלים באופן מלא כמו-כן המוקד הבינמשרדי 105 פועל כל העת וכל המענים הטיפוליים בקהילה ימשיכו לפעול כסדרם. גם מחלקות הרווחה ועובדי משרד הרווחה מוחרגים מעוצר היציאות, ולכן אני מאמינה שהפעם המענה יהיה מלא בניגוד לסגר הקודם".

מלי אורגד, מפקחת ארצית על תחום נפגעות תקיפה מינית במשרד הרווחה, ציינה כי המשרד נערך לכל נושא הטיפול לאלימות במשפחה. "הרשויות יקבלו סל גמיש עבור נפגעות אלימות במשפחה בסכום של 5 מיליון שקל. מטרת הסל הגמיש לתת מענה מותאם אישית לנפגעות אלימות כדי שיוכלו להיפרד הן וילדיהן מבן הזוג הפוגע. משרד הרווחה מקצה סל עבור הצרכים המידיים כדוגמת לימודים לילדים, עזרה בשכר דירה או טיפולים רפואיים". לדברי אורגד, לסוגיית גברים שצריכים להיות מורחקים המשרד פועל לפתיחת דירות ייעודיות לגברים אלימים ועד שיפתחו דירות עבורם יש תקציב להלנת אותם גברים. "עם פרוץ הקורונה פתחנו שני מקלטי חירום. קו 118 תוגבר בדומה לגל הראשון מתוך הערכה שגם הפעם יהיה גידול במספר הפניות על-רקע של אלימות במשפחה. הצוותים שלנו פועלים ב-111 מרכזים בכל הארץ ואנחנו פועלים להקים עוד 59 מרכזים ויחידות עירוניות נוספות. פיתחנו ישומון ייחודי בשם "I RISK" להערכת מסוכנות עצמית לנפגעות אלימות במשפחה. כל אישה או גבר יכולים להיכנס ולענות על שאלות ולדעת מה רמת הסיכון בה הם נמצאים וכך לקבל מאיתנו סיוע".

ח"כ סונדוס סאלח פנתה לאורגד ושאלה האם יש לישומון פילוח נתונים? "מה אתם עושים הלאה, למה צריך להיכנס אליו באופן אקטיבי, למה שלא כל המשפחות יקבלו את הישומון הזה?" אורגד השיבה: "הישומון יגיע לכל אדם בימים הקרובים. מתחילים להעביר אותו לאנשי המקצוע. הוא יהיה פתוח לכל אדם. אנחנו נבחן את הבקשה שלך ואולי נצא במסרון המוני".

אורית סוליציאנו, מנ"כל איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית: "אם נפגעי אלימות מינית לא מקבלים טיפול סוציאלי הם קורסים. אנו מלווים מקרים עוד מהסגר הקודם של נשים שהגיעו לאשפוזים ולכן קריטי שהטיפול הנפשי יינתן. משרד הבריאות חייב שתהיה אסדרה על המערכת הפסיכיאטרית". יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית: "אנו נתקלים בהמון קשיים מול בתי חולים בנושא של טיפול אקוטי והרבה נהלים לא מקוימים. כשנפגעות פונות לבתי חולים הן לא יכולות לקבל על הקו רופא שיכריע האם הן זכאיות לטיפול מקוון. עשינו שלושה סבבי בדיקות לבתי החולים לראות שהם מקיימים את נהלי משרד הבריאות ולצערי התוצאות לא היו טובות".

הד"ר זהר סהר, מנהלת המחלקה לטיפול באלימות במשפחה ותקיפה מינית במשרד הבריאות: "בניגוד לסגר הקודם, כל המרכזים האקוטיים פתוחים 24/7 וגם המרכזים לבריאות הנפש פתוחים".

איריס בן יעקב, ממונה חינוך למיניות ולמניעת פגיעה במשרד החינוך: "הוצאנו הנחיות לצוותי החינוך לניטור וזיהוי ילדים מרחוק. הוצאנו מסמך איך זה נראה. עשינו הרצאה מצולמת ליועצים ולצוותים חינוכיים איך לזהות ילדים בסיכון. ניתנה הנחיה לפנות לילדים ולעבור על רשימת הנוכחות ולבדוק מה שלומו של כל ילד". ח"כ פורר: "איך זה מגיעה ההנחיה למורה בקצה לזהות פגיעה מינית?" ח"כ תמר זנדברג: "איזה סוג של מעקב יש לכם שזה בכלל מבוצע? המשפחות בסיכון פחות מתחברות לזום - עם שגרת הריחוק ככל שיורדים במצב הסוציואקונומי כל הסיכון עולה.

בן יעקב השיבה: "זה מגיע למנהלי בתי ספר והם מעבירים את הנהלים לצוותי ההוראה". היו"ר פורר: "לכמה עובדי הוראה הגיעו השידורים? יש באג על מה יודע המורה בקצה - יש נתק. אני מרגיש לא בנוח. זה ששמים חומר באתר או אומרים אמרנו למנהלים. השר שלכם מגיע מהמערכת הצבאית שבה יש מתן פקודה ווידוא ביצוע שלה, אם העברתם וידוא ביצוע אמור להיות שמתוך 60 אלף עובדי הוראה 50 אלף איש ראו. מנקודת הראות שלי לצערי אני מעריך שמעט מאוד הגיע למורים בקצה בתוך הברדק ששולט בזומים. בן יעקב טענה: "אנחנו סומכים על ההנהגה הניהולית שלנו". ח"כ זנדברג: "כל הערכה צריכה להיות מלווה בביקורת - היו תלמידים שזוהו? רצו לשפר משהו, עבד לא עבד. היו דיווחים על ילדים שהתריעו או נמצאים בסיכון? בן יעקב: "בהחלט יש דיווחים, היה מספר לא מבוטל שדיווחו על קשיים מכל הסיוגים, היו גם דיווחים על נטיות אובדניות, מיפינו את התוצאות של היועצות. נעביר את הנתונים לוועדה".

יו"ר הוועדה פורר סיכם את הדיון וקרא לשר לביטחון פנים להרחיב את יעדי המשרד כך שהיעד למניעת אלימות במשפחה ופגיעה מינית ייכלל בהם. "בתקופה בה אנו רואים עלייה של מאות אחוזים בנושא הזה - זה שהיעד לא בפנים מעידה על נתק בין השטח למטה. אנו מבקשים ממשרד החינוך לפעול כך שנורות ההזהרה שלגביהם הופקו חומרים חייבים לרדת לשטח ולקבל דיווח מי קרא אותם - המערכות נפלאות אבל לא מגיעות לנקודות הקצה או לפחות אין לנו אינדיקציה שהגיעו לשם". ח"כ פורר הוסיף: "צריך לייצר את הרצף בין מערכות הרווחה לחינוך. זה קריטי בגילאים האלה ולכן אני פונה למשרד הרווחה כך שבהנחיה למערכות הרווחה תעשה פנייה יזומה לבתי הספר כך שהמנהלים יוכלו להסב את תשומת לב המורים לדבר הזה".

תאריך:  21/09/2020   |   עודכן:  21/09/2020
עידן יוסף
+אושרו תקנות להגבלת השימוש בתחבורה ציבורית
15:49 21/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בתום דיון סוער אישרה הוועדה כי ההגבלות על שימוש בתחבורה הציבורית יהיו בתוקף עד אמצע אוקטובר  ▪  הרכבת הקלה הוחרגה מההגבלות תוך התחייבות משרד התחבורה להפעיל בה מנגנון ויסות במספר הנוסעים  ▪  מספר הנוסעים ברכבת הקלה - 52% לעומת יום רגיל
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+התפרצות הקורונה בכנסת: יועץ ושני עובדים נמצאו חיוביים
14:36 21/09/20  |  עידן יוסף
יועצו של ח"כ חיים כץ, אחד מעובדי דפוס הכנסת ואחד מעובדי מזנון הכנסת נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהה היועץ במשכן היה 9.9 והיום האחרון בו שהו העובדים במשכן היה 14.9.
+ח"כ מארק: להחריג הפגנות מחוק הקורונה
14:33 21/09/20  |  עידן יוסף
חה"כ אוסנת מארק בחשבון הטוויטר שלה: "‏הנחתי הבוקר הצעת חוק לביטול החרגת ההפגנות מחוק הקורנה. כל יום בו מסיבות ההדבקה המופקרות בבלפור נמשכות, אמון הציבור במלחמה בקורונה נשחק. זה יפגע בבריאות של כולנו, בפרנסה של כולנו ובחיים של כולנו! אם חופש התנועה מצטמצם, חופש העיסוק מוגבל וחופש הפולחן נפגע - גם הזכות להפגין תוגבל".
+השר רפי פרץ: להרחיב הקיצוץ למרוויחים מעל 40 אלף שקל
13:06 21/09/20  |  עידן יוסף
שר ירושלים ומורשת רפי פרץ בטוויטר: "תומך בהצעה לקצץ בשכר נבחרי הציבור. הערבות ההדדית מתחילה מאיתנו. אבל אני דורש להרחיב לכל בכירי המגזר הציבורי. הקיצוץ צריך להיות גם בפנסיות התקציביות ובשכרם של בכירי המגזר הציבורי כמו מערכת המשפט, הצבא, הפרקליטות, וחברות ממשלתיות ששכרם גדול מ-40 אלף ש״ח בחודש".
+קרעי: להכליל בקיצוץ השכר את כל בכירי המגזר הציבורי
13:04 21/09/20  |  עידן יוסף
ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) אומר כי אין די בקיצוץ שכר הח"כים והשרים. "ההצעה הזו מתייחסת רק לנבחרי הציבור ללא חיסכון ממשי. מה שיקרה הוא ששופטים בכירים יקבלו תוספת בינואר של כעשרת אלפים ש"ח, פקידים בכירים יקבלו תוספת של כ-6,000 ש"ח, וזה רק קצה הקרחון. חייבים לעצור את הטירוף הזה.

לדבריו, כל קיצוץ והקפאה בשכר, חייבים לכלול את כל בכירי המגזר הציבורי הצמודים לשכר הממוצע במשק ולא רק שרים וח"כים. "הכנסת דמי האבטלה לחישוב השכר הממוצע לצורך עדכון השכר, תתקן את העיוות הזה אחת ולתמיד באופן מושכל ולא כפלסטר זמני בלבד. אפעל להעביר את הצעת החוק שלי, שחתומים עליה חברי כנסת מכל סיעות הבית, וכוללת ח"כים, שרים, שופטים, פקידים בכירים, מקבלי פנסיות תקציביות ועוד", דברי קרעי.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפגעי אלימות במשפחה יעריכו מסוכנותם באמצעות ישומון ניטור עצמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית דנה (יום ד', 16.9.20) במאבק בפשיעה המאורגנת, בעבירות הכלכליות ובשוק האפור בחברה הערבית. בדיון השתתפו נציגי המשטרה, שלא סיפקו לוועדה מענים על כל השאלות סביב הנתונים והמספרים. ראש הפקולטה לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית אף הוא השתתף והציע דרכי פעולה מבוססות מחקר אל מול הסוגיה, וטען כי שורשי הבעיה טמונים בפתרון הסכסוך הפנים-מגזרי, שבנוסף מביא לאזרחים תחושת הגנה פחותה סביבם.
16/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדיון הראשון של ועדת המשנה למעקב אחר ביצוע תקציבי של התוכנית למניעת אלימות במשפחה אמר נציג האוצר: "אין דבר כזה תוספת מהשמיים - יש רק סדרי עדיפות ממשלתיים או משרדיים". יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג: "אנחנו מתמודדים עם תופעה מחרידה שלוקחת את חייהן של כ-10 נשים בשנה בעשר השנים האחרונות. התופעה מעמידה בסכנה את חייהן של מאות ואולי אלפי נשים ובמיוחד לאור משבר הקורונה. כאן נדרשת תוספת תקציבית ולא מהשמיים ותהיה כאן תוספת השנה. לא ניתן שנשאר תקועים עם אותם 50 מיליון"
16/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
צו תקן הכליאה, שקובע רף של 14,000 אסירים, הובא לבקשת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לאישור ועדת הפנים. למרות בקשת השר לאשר את התקן לשנה שלמה, הוועדה הגבילה את התקן הנוכחי בחצי שנה, על-מנת לבחון במקביל את קידום מתווה הגדלת שטח המחיה של האסירים.
16/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביקורת המדינה התכנסה (יום ד', 16.9.20) לדיון יחד עם מנהלי בתי חולים בנושא העומסים על המחלקות וחשש מקריסת בתי החולים. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "אנחנו נכנסים לסגר של החגים שאת נזקו אנו יודעים ואת תועלתו פחות. אין שום ציפייה שאמצעי הסגר יורידו את התחלואה. וכשאנו רואים את העומס בבתי החולים, יש את התחושה שעושים משהו רק בגלל שלא יודעים לעשות משהו אחר ולא כי מישהו רואה בקצה פתרון. זהו מצב של קריסה שלטונית שמדאיגה לא פחות מנתוני התחלואה, מכך ש10% מהבדיקות חיוביות ומכך שמערך קטיעת שרשרת הדבקה יהיה בנוי רק בנובמבר.
16/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (יום ד', 16.9.20) את ההצעה לסדר-היום בדבר הצורך להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בדבר ניגודי העניינים של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה והשופטים בבית המשפט העליון, ובבתי המשפט בכלל, של ח"כ בצלאל סמוטריץ'. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 6 חברי כנסת מול 47 שהתנגדו.
16/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il