בימים אלה מתחילה עיריית תל אביב-יפו בשיתוף חברות אלקטריאון ודן ניסוי ראשון מסוגו בארץ לסלילת כביש עם תשתית להטענת אוטובוסים חשמליים. הניסוי יבוצע ממסוף האוניברסיטה ועד למסוף קלצ'קין שברמת אביב - על מקטע באורך של 2 ק"מ שמתוכו קטע הכביש החשמלי יהיה כ-600 מטר.
הניסוי יאפשר נסיעת אוטובוסים חשמליים שנטענים באמצעות השראה חשמלית ישירות מהכביש. בסיום תהליך הבדיקות והאינטגרציה בעוד כחודשיים, יחל לנסוע במסוף אוטובוס חשמלי בקו סדיר של חברת דן, שישרת את באי האוניברסיטה.
ביצוע הניסוי הוא חלק מהמדיניות העירונית הרואה חשיבות גדולה בשימוש כלי רכב חשמליים להפחתת זיהום האוויר בעיר באמצעות קידום ביצוע כבישים חשמליים לעידוד תחבורה חשמלית בלתי תלויה, הצבת עמדות טעינה במרחב הציבורי וכן יוזמות חדשניות וטכנולוגיות בתחומים שונים, בין היתר בתחומי התחבורה. כפועל יוצא מכך, העירייה חתמה בשבוע שעבר על שיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה הישראלית אלקטריאון המפתחת ומתקינה מערכות חשמליות בכבישים להטענת כלי רכב חשמליים - תוך כדי נסיעה.
בעירייה אומרים כי התקנת כביש חשמלי לצורך הטענת תחבורה ציבורית יהפוך את תל אביב-יפו לעיר הראשונה בעולם, שמיישמת בצורה רחבה טכנולוגיה זו לתנועת אוטובוסים, ובכך תיבחן האפשרות להמשך תחבורה חשמלית, כולל תחבורה ציבורית, משאיות חלוקה, כלי רכב פרטיים ואוטונומיים.
חברת אלקטריאון היא חלוצה בפיתוח טכנולוגית הכביש החשמלי, טכנולוגיה אשר באמצעותה ניתן לצמצם את הצורך בסוללה יקרה וכבדה, למזער את הצורך בהצבת עמדות טעינה ותחנות דלק ברחבי העיר והאפשרות לנסוע לזמן בלתי מוגבל (כל עוד נוסעים על התשתית) ברחבי העיר בעיקר עבור תחבורה ציבורית. לאחרונה דיווחה החברה על סיום ניסוי ראשוני של מערכת הכביש החשמלי והציגה לראשונה רכב נוסע באופן רציף לאורך מקטע של 25 מ' בתוך מתחם הניסויים של החברה בבית ינאי לשביעות רצונם של מפתחי המערכת.