בדיון שהתקיים (יום ד', 22.9.209) בוועדת החינוך של הכנסת ושעסק באישור התקנות המגבילות את הפעילות של מוסדות החינוך אמר יו"ר הוועדה ח"כ
רם שפע כי כל עוד לא יינתן פיצוי להורים שלא יכולים לצאת לעבודה, אסור שהוועדה תאשר את התקנות. ישיבת הוועדה הופסקה ותחודש לאחר סיום ישיבת מליאת הכנסת. "ככל שהימים עוברים, יותר ויותר אזרחים מבינים שאנחנו מתמודדים עם סיטואציה מאוד מאתגרת והתחלואה עולה כמעט בכל המדדים" אמר ח"כ שפע.
יו"ר הוועדה דרש לפתוח את מסגרות החינוך לילדים בשכבות הגיל הנמוכות. "הממשלה שמה אותנו בסיטואציה שאין לנו כוועדה יכולת להחריג את שכבות הגיל הנמוכות על סמך נתוני תחלואה. מה שקורה זה שמיליון הורים צעירים צריכים לצאת לעבודה אבל אין להם סידור לילדים".
עוד אמר יו"ר הוועדה ח"כ שפע: "אני פונה לראש הממשלה ולקבינט הקורונה שיגידו שהם מבינים את מיליון הצעירים שנמצאים בבעיה, ביניהם גם מורות וגננות שבזמן שהן מלמדות יש להם ילדים בבית. אנחנו מדברים על הציבור שנושא את המשק על כתפיו, ולכן צריך לחשוב על פתרון עבורו כגון חוק שיגן עליהם מפיטורים או מתן פיצויי אחר כלשהו. כל עוד קבינט הקורונה מתכנס אסור לנו לאשר את התקנות".
ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הסבירה במענה לשאלות חברי הכנסת כי מתגבשת תוכנית יציאה מהסגר. לדבריה, "הדבר הראשון שיפתח כשמשהו יתפתח יהיה חינוך לגילאים הצעירים מגיל לידה על 9, 10. התהליך הזה נמצא במשרד הבריאות ויגיע בשבוע הבא למשרדים הנוספים".
יורי להב הרצנו (יש עתיד): "יש לי חברים עם ילדים והם שולחים את הילדים לסבתא. אני לא אכנס לדיון ענייני בריאותי כי אני ער למצוקה של עובדי ההוראה, עם זאת אם ההחלטה היא לא לפתוח את גני הילדים צריך לראות מה המענה של האוצר והמדינה לבעיה הזאת".
ח"כ קטי שטרית (הליכוד): "המגיפה הזאת היא זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה – הנגיף לא מבדיל בין אדם שנושא שלט לבין אדם שמתפלל. לכן אני חושבת שצריך להישמע להוראות הממשלה, ולדאוג לפיצויים הכספיים שיינתנו".
יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "אנחנו בישראל עושים יותר ממה שמבקשים במדינות העולם עם לימודי זום. הסאגה שהייתה בפעם הקודמת עם החזרת ימי לימודים לא תחזור. חטפנו על זה מעל ומעבר, במקום להוקיר תודה למורים התעסקו רק בכמה יחזירו ולמה. אם משרד הבריאות אומר שמערכת החיוך צריכה להיות סגורה, אז כך צריך להיות. אסור להקריב את ציבור עובדי ההוראה". עוד אמרה כי בהסתדרות המורים אספו נתונים ממסגרות החינוך המיוחד המעידים על כך שקיימת היעדרות גבוהה מאוד בקרב התלמידים עם המוגבלויות הקלות. גילינו שבמורכבויות הקלות יש היעדרות גבוהה מאוד, הן של מורים והן של תלמידים, שההורים מעדיפים לא לשלוח אותם למסגרות לימוד. במורכבויות הקשות יש נוכחות גבוהה יותר של הילדים אבל יש היעדרות גבוהה מאוד של עובדי הוראה – למעלה מ-47% עובדי הוראה נעדרים".